Blaasontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dawn1993

Re: Blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 00:11

Kan het zijn dat door de AB je menstruatie later op gang komt? Bij de vorige was ik op de dag ongesteld.. Vandaag mijn laatste capsules ingenomen, had vandaag ongesteld moeten worden maar helaas ben ik het niet geworden...

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:12

Tenzij je hormonen gebruikt, is je cyclus van heel veel factoren afhankelijk. Zou goed kunnen dat het wat ontregeld is omdat je niet fit bent.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 18:00

En de blaasontsteking is weer terug, nu al voor de 3e keer. Ik ben vandaag ongesteld geworden dus urine inleveren gaat niet echt, vandaag ga ik veel cranberry en water drinken en morgen appelazijncider door mijn water, hopelijk kan ik het zelf uitplassen en hoef ik niet voor de 3e keer naar de dokter..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:57

Probeer ook wat pure brandnetelthee te drinken. Dat helpt echt :j
Vervelend zeg! Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 19:11

^Thanks voor de tip, het klink misschien enorm debiel maar waar kan ik dat krijgen? Heb het bij een AH nooit gezien.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:23

TS wat vervelend dat je steeds weer een blaasontsteking hebt!

Ik heb er eind vorig jaar ook 2 achter elkaar gehad (voor het eerst in mijn leven) en nog steeds heb ik regelmatig dat gevoel dat je nog een beetje moet plassen zegmaar. Super irritant. Ik drink nu alleen dagelijks cranberrysap en ik heb nog niet weer een kuur nodig gehad. Ik vind het wel lekker ook en baat het niet, dan schaadt het niet. Iedere keer een kuur is ook niet echt gezond -O-
Sterkte!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:43

Dawn1993 schreef:
En de blaasontsteking is weer terug, nu al voor de 3e keer. Ik ben vandaag ongesteld geworden dus urine inleveren gaat niet echt, vandaag ga ik veel cranberry en water drinken en morgen appelazijncider door mijn water, hopelijk kan ik het zelf uitplassen en hoef ik niet voor de 3e keer naar de dokter..

Je kan gewoon urine inleveren hoor. Alleen even tegen de assistente zeggen dat je ongesteld bent. Dan weten ze waardoor die positief test op bloed. Heb je trouwens de vorige keren na de kuur nog een keer urine gebracht om te kijken of die wel schoon is. Dat is namelijk wel belangrijk.

Voor de mensen dei vaak blaasontsteking hebben. Wat bij mij heeft geholpen en nu nog steeds slik Vesicare. Bij mij kwam het door een overprikkelde blaas ik bleef aandrang te hebben om te plassen en ook heel vaak ontstekingen. Uroloog heeft toen dit gegeven en sindsdien gaat het veel beter.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:00

Dawn1993 schreef:
^Thanks voor de tip, het klink misschien enorm debiel maar waar kan ik dat krijgen? Heb het bij een AH nooit gezien.

Bij de AH ligt de brandnetelthee meestal in het natuur-schap, bij de zonnatura producten enzo dacht ik. Maar je krijgt het ook bij natuurwinkels/reformwinkels, en ik bestel het zelf meestal bij pit&pit, een grotere hoeveelheid omdat ik toch vrij vaak last het van blaasontstekingen.

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:10

Ik heb zo ongeveer iedere maand een blaasontsteking, om gek van te worden.

Heb nu antibiotica voor na de sex of als ik het op voel komen, dan mag ik er 1tje pakken.
Dat gaat tot nu toe goed.

Wat is vesicare??

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:34

Zwarteparelx schreef:
Ik heb zo ongeveer iedere maand een blaasontsteking, om gek van te worden.

Heb nu antibiotica voor na de sex of als ik het op voel komen, dan mag ik er 1tje pakken.
Dat gaat tot nu toe goed.

Wat is vesicare??

http://www.apotheek.nl/medicijnen/solif ... t=vesicare

Hier staat het een en ander uitgelegd. Het gaat dus de spasme van je blaas tegen. En zorgt dat je minder vaak naar de toilet moet. Het wordt vaak bij incontinentie gegeven. Daar had ik gelukkig geen last van. Mijn uroloog had zoiets we gaan gewoon een proefbehandeling starten en bij mij helpt het dus goed.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:00

genja schreef:
Voor de mensen dei vaak blaasontsteking hebben. Wat bij mij heeft geholpen en nu nog steeds slik Vesicare. Bij mij kwam het door een overprikkelde blaas ik bleef aandrang te hebben om te plassen en ook heel vaak ontstekingen. Uroloog heeft toen dit gegeven en sindsdien gaat het veel beter.

Werkt dit tegen steeds die drang hebben? Want ik heb nu sinds een jaar geen blaasontstekingen meer gehad (ervoor minstens 10 gehad op één jaar), maar ik heb wel nog steeds ontzettend veel last van érg veel naar het toilet moeten gaan, of toch het gevoel hebben dat ik moet en eens ik ga, moet ik helemaal niet... En dat lijkt niet over te gaan.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:14

Yasmine schreef:
genja schreef:

Werkt dit tegen steeds die drang hebben? Want ik heb nu sinds een jaar geen blaasontstekingen meer gehad (ervoor minstens 10 gehad op één jaar), maar ik heb wel nog steeds ontzettend veel last van érg veel naar het toilet moeten gaan, of toch het gevoel hebben dat ik moet en eens ik ga, moet ik helemaal niet... En dat lijkt niet over te gaan.

Ja daar heeft het bij mij zeker tegen geholpen. Overleg het eens met je arts of ze het willen voorschrijven.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 00:35

Ik ben wel minder ongesteld nu ik een blaasontsteking heb, althans t lijkt minder zwaar..
Nu heb ik wel nog veel bloed in mijn urine, met puntjes bloed. Waarschijnlijk menstruatiebloed maar ja ik bloed niet heel hevig.

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:35

Oké. Ja ik heb helemaal geen drang, ook niet als ik een blaasontsteking heb. Ik krijg het gruwelijk in m'n rug. (Je nieren denk ik) dus dat zal bij mij geen effect hebben denk ik.

Ik was in eerste instantie ook geen fan van altijd maar antibiotica slikken, maar volgens mijn huisarts maakt het niks uit. En is het echt alleen voor blaasontsteking. De furabid dus. Hij gaf mij als optie dagelijks furabid te slikke een half jaar lang. Of na de sex of bij het op voelen komen.

Alle vitamine c/ cranberry pillen/sap /D-manose of veel drinken werkte bij mij helaas helemaal niks. Ik nam iedere dag zowat een overdosis maar niks werkte .

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 18:22

Ik heb nog steeds niet echt drang, wel grote vlokken in m'n urine..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 08:37

Hier ook voor de tweede keer sinds korte tijd denk ik blaasontsteking. Ik lig nu wakker van de pijn zeg maar. Ik had verder de vorige keer ook geen last bij het plassen zelf en nu ook geen last bij het plassen. Plas ruikt weer diezelfde rare geur als de vorige keer. En ik verga gewoon zo erg van de pijn dat ik er s nachts wakker van wordt. Morgen maar even ha bellen. Ik heb ook alleen drang als ik echt moet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:16

genja schreef:
Dawn1993 schreef:

Je kan gewoon urine inleveren hoor. Alleen even tegen de assistente zeggen dat je ongesteld bent. Dan weten ze waardoor die positief test op bloed. Heb je trouwens de vorige keren na de kuur nog een keer urine gebracht om te kijken of die wel schoon is. Dat is namelijk wel belangrijk.

:j

Of gewoon een tampon in doen.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 11:42

Het was idd de menstruatie, lekker dom weer van mij haha

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:33

Ook al doe je een tampon in dan zal er toch meer sporen van bloed te vinden zijn als normaal . Dus even melden aan de assistente is wel handig