Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:14

Wat leuk een zeiltopic!
Ik zeil samen met mijn vriend 16m2.
Ik heb zelf geen zeil ervaring maar mijn vriend zeilt al vanaf zijn zesde; eerst optimist en bemand bij flits, daarna laser en toen samen met mij in de 16m2.
We zeilen door het hele land wedstrijden maar ons thuisbasis is schildmeer :)
Het lijkt ons ook nog steeds erg leuk om een zeilvakantie te doen, ergens in een warm gebied :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:43

Ah jee wat zonde van die inbraak -O-
Zo frustrerend dat mensen niet met hun handen van andermans spullen af kunnen blijven..
Hebben jullie geen verzekering?

Bij onze club is afgelopen jaar ook regelmatig ingebroken.. Wij laten tegenwoordig gewoon de gordijntjes open zodat ze kunnen zien dat er niks te halen valt binnen, en hopelijk breken ze dan niks open.. Geen idee waar ze naar zoeken eigenlijk.. veel van waarde ligt er toch nauwelijks in de meeste boten :=

Fairytale, wat een leuke naam :D
Nu maar hopen dat de nieuwe naam geen ongeluk brengt :))

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 09:06

Mijkee_ schreef:
Wat leuk een zeiltopic!
Ik zeil samen met mijn vriend 16m2.
Ik heb zelf geen zeil ervaring maar mijn vriend zeilt al vanaf zijn zesde; eerst optimist en bemand bij flits, daarna laser en toen samen met mij in de 16m2.
We zeilen door het hele land wedstrijden maar ons thuisbasis is schildmeer :)
Het lijkt ons ook nog steeds erg leuk om een zeilvakantie te doen, ergens in een warm gebied :D

Doen/deden jullie toevallig ook mee aan Alkmaar Open? :P

En Hoefijzer wat jammer dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven, bij ons is er ook 1x ingebroken, we hadden het luik open laten staan en toen is er een soort gereedschapskoffer gestolen. Niks overhoop gehaald gelukkig. We hadden meteen aangifte gedaan en na twee dagen is de koffer gevonden :).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:11

Wij zijn ook onze Seagull kwijt door diefstal. Een stokoud, BB-motortje met vliegwiel (dus aantrekken met een touwtje) en dure verhouding aan mengsmering. Maar áltijd lopen dat ding. Erg jammer.

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:30

Wij hebben 2 jaar geleden een opkanpper gekocht. Een motorsailer van ruim 10 meter. Volgende maand is de te waterlating en daarna lekker varen. Zelf niet veel zeilervaring mijn man des te meer. Ik heb vroeger wel gesurfd

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:47

Ze ligt weer in het water. Natuurlijk even proberen.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:16

<3 Ziet er heerlijk uit! En wat lijkt het me fijn om zo veel water in de buurt te hebben. Wij moeten het met een klein meer doen, maar toch heb ik er ook al zin in :D

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:28

8nnemiek schreef:
<3 Ziet er heerlijk uit! En wat lijkt het me fijn om zo veel water in de buurt te hebben. Wij moeten het met een klein meer doen, maar toch heb ik er ook al zin in :D

op de foto lijkt het een groot meer, maar overal kun je niet varen ivm ondieptes. Gelukkig heeft de varianta een diepgang van 0,7. En kunnen wij nog iets verder van de vaargeul wijken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:22

Ik ben momenteel ook aan boord (okee, goederenvervoer), maar hier is vandaag geen ruk wind! Bij jullie wel?

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 15:25

Gem schreef:
Ik ben momenteel ook aan boord (okee, goederenvervoer), maar hier is vandaag geen ruk wind! Bij jullie wel?

Geen idee hoe het op het meer is maar is zit nu in de achtertuin en daar is ook totaal geen wind

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:41

Schopje :D

Hoe gaat het met jullie bootjes? Ook nog lekker gezeild de afgelopen tijd? Bij ons heeft tot nu toe bijna elk weekend nog wel wat wind gestaan. Afgelopen weekend werd de jaarlijke Euregio regatta bij onze club gehouden. We hebben niet zelf mee gedaan, maar ik heb het evenement gefilmd en ben nu de film aan het monteren. Erg leuk :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:38

De scoutjes in mijn gezin zijn wel alweer druk aan het zeilen :j . Komend weekend de Maasbrachtse Havendagen, dan wordt er weer gezeild en "vletje keren" :D .

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 17:44

8nnemiek schreef:
Schopje :D

Hoe gaat het met jullie bootjes? Ook nog lekker gezeild de afgelopen tijd? Bij ons heeft tot nu toe bijna elk weekend nog wel wat wind gestaan. Afgelopen weekend werd de jaarlijke Euregio regatta bij onze club gehouden. We hebben niet zelf mee gedaan, maar ik heb het evenement gefilmd en ben nu de film aan het monteren. Erg leuk :D

Mijn bootje is helemaal opgeknapt en heb er ondertussen 4 zeilen en een extra tuig erbij :') , aanstaande zaterdag eerste wedstrijd (zeilchallenge) en voorlopig ook de enige dit seizoen.

laatst heeft mn vader ook wat foto's gemaakt, maar t waaide toch nog best wel hard haha
Afbeelding

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:46

Ik ben net terug van een zeiltocht rond de Whitsunday eilanden en naar het Great Barrier Reef in Australië. Dat was heel erg gaaf! Ik heb daar op 2 jachten gezeild. Eentje uit de America's cup en een uit de Sydney to Hobart race. Allebei erg succesvolle schepen die nu gebruikt worden voor touristen. Als ik weer terug ben in NL wil ik eigenlijk wel een bootje aanschaffen. Al is het maar een goedkoop opknappertje, ik mis het zeilen toch wel heel erg en het prutsen aan de boot zegmaar :)

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 17:47

Itsme_annie schreef:
Ik ben net terug van een zeiltocht rond de Whitsunday eilanden en naar het Great Barrier Reef in Australië. Dat was heel erg gaaf! Ik heb daar op 2 jachten gezeild. Eentje uit de America's cup en een uit de Sydney to Hobart race. Allebei erg succesvolle schepen die nu gebruikt worden voor touristen. Als ik weer terug ben in NL wil ik eigenlijk wel een bootje aanschaffen. Al is het maar een goedkoop opknappertje, ik mis het zeilen toch wel heel erg en het prutsen aan de boot zegmaar :)

Dat is wel echt heel gaaf zeg!

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:51

_fairytale schreef:
Dat is wel echt heel gaaf zeg!

Ja ik zou het ook zo weer doen! (Wel een beetje duur haha) Het was vooral ook heel gaaf omdat het een combi van zeilen en scuba duiken was

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:28

Gem, dan hebben jullie geluk met het weer zoals het er nu uit ziet he! Veel wind en net iets koeler dit weekend. Altijd leuk, zo'n evenementen!

Fairytale, 4 zeilen erbij :wow: gaaf! Wat voor speciale zeilen zijn dat dan wel niet? :D
Op ons verlanglijstje staat wel nog een spinaker of genaker, dat lijkt me wel gaaf. Maar op ons kleine water heb je daar dan weer weinig aan.
Gave foto ook!
Succes met de wedstrijd zaterdag.

Itsme, jee wat super gaaf lijkt me dat :wow:
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto O:)

En ik kan me goed voorstellen dat je het zeilen en het klussen mist, zeker met dit weer! Wel net een dure tijd om nu te kopen denk ik, niet? In het najaar vindt je echt prachtige opknappers voor een prikje af en toe!

Ik hou zelf ook wel van het klussen, ook al gaat het niet heel snel. Ben nu een slaapzak aan t maken in een driehoek, zo leuk om zelf te doen!

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 18:56

8nnemiek schreef:
Gem, dan hebben jullie geluk met het weer zoals het er nu uit ziet he! Veel wind en net iets koeler dit weekend. Altijd leuk, zo'n evenementen!

Fairytale, 4 zeilen erbij :wow: gaaf! Wat voor speciale zeilen zijn dat dan wel niet? :D
Op ons verlanglijstje staat wel nog een spinaker of genaker, dat lijkt me wel gaaf. Maar op ons kleine water heb je daar dan weer weinig aan.
Gave foto ook!
Succes met de wedstrijd zaterdag.

Itsme, jee wat super gaaf lijkt me dat :wow:
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto O:)

En ik kan me goed voorstellen dat je het zeilen en het klussen mist, zeker met dit weer! Wel net een dure tijd om nu te kopen denk ik, niet? In het najaar vindt je echt prachtige opknappers voor een prikje af en toe!

Ik hou zelf ook wel van het klussen, ook al gaat het niet heel snel. Ben nu een slaapzak aan t maken in een driehoek, zo leuk om zelf te doen!

Ik ben eigenlijk een beetje fan van al die verschillende kleuren hah, ik heb er een rood/wit/blauwe, een wit-met raam wedstrijdzeil, een blauw gaffeltuig zeil en een wit gaffeltuig zeil :')

Edit: op mijn verlanglijstje staat nog een regenboog of een rood/oranje/geel zeil :o maar voorlopig heb ik even genoeg haha

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 02:19

8nnemiek, even snel een foto uitgezocht. Ik heb in 4 dagen tijd ongeveer 500 foto's gemaakt en dat paste niet helemaal in het geheugen van mijn telefoon hihi :')
Vandaar dat ik nu de meeste foto's even niet kan uploaden, maar voor het idee:

Afbeelding

En ja ik ben natuurlijk geen pro botenbouwer, maar ik vind het heerlijk om gewoon lekker aan te modderen en zolang de boot niet zinkt maakt het mij niet uit dat het lang duurt :D Ik ben pas terug in nederland in September, dus dan ga ik langzaamaan beginnen met zoeken en ik hoop er eentje te vinden voordat het weer onzeilbaar word, voor als ik het eventueel naar huis moet zeilen. Tegen het einde van het seizoen moet het sowieso weer goedkoper worden, al zijn ze tegenwoordig niet meer zo duur als een aantal jaren terug.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:20

Super gaaf! En ik kan me goed voorstellen dat je daar flink wat foto's van wil schieten, prachtig!

Een paar weken geleden zijn we met onze grote boot en onze 'badkuip' samen gaan varen.. 's avonds samen voor anker, dat was ook super leuk <3
Afbeelding

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:52

Wat leuk dat jullie zo fanatiek bezig zijn met de boot Annemiek! Ik ben wel een beetje jaloers. Zou ontzettend graag gaan zeilen maar we hebben deze maand besloten dat het misschien een beetje van de zotte is twee zeilboten, een vlet en een kano te hebben terwijl we hooguit wel eens kanoën. Het plan is alleen de kano en de kleine zeilboot te houden, en misschien gaan we dan nog wel proberen met de kleine (wad) boot met een trailer dit jaar naar het wad te gaan.

Maar momenteel werken we beide rond de 70 a 80 uur per week en dan heb ik nog een paard dus ik ben al blij als ik een avondje met vrienden af kan spreken. Laat staan aan de boot klussen. :evaw:

Het grote dilemma is of we onze houten boot zelf gaan strippen, onderdelen verkopen en de cirkelzaag er in gaan zetten of dat we heb voor hopelijk enkele honderden euro's nog kunnen verkopen zodat iemand anders dan zeer waarschijnlijk de boot gaat slopen. :=

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:05

Wat leuk, een zeiltopic!!
Ik woon aan het water en ben er echt mee opgegroeid. Woon in hartje friesland dus de meren zijn hier op 10 minuten afstand.
15 jaar alleen maar met mijn ouders elk jaar met de boot wezen zeilen. Daarna was ik zogenaamd zat van het ''elk jaar weer zeilen''. Maar vorig jaar de kans gegrepen om mijn toen niet zeilende vriend mee te vragen om een week een boot te huren. Hebben toen een leuke Fox gehuurd en hij heeft in die week de beginselen van het zeilen geleerd. Zelf ook wel op zoek naar zo'n boot maar eerst een huis.

''Vroeger'' heb ik vaak meegedaan aan die zeilweekenden van de zeilschool, in een optimist. Na de optimist overgestapt naar de Flits. Vond ik iets te lomp om zelf mee te zeilen. Nog een tijdje in een europe gevaren en toen een Flying Junior aangeschaft, heerlijke tijden mee gehad maar door tijdgebrek verkocht..

Nu ga ik wel graag met de Friendship 28 van mijn ouders op pad, maar dat vindt mijn papa niet altijd even goed :o :o

Ben stiekem erg jaloers op mensen die met de boot naar het buitenland gaan, lijkt mij echt geweldig! <3

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:27

hoefijzer schreef:
Het grote dilemma is of we onze houten boot zelf gaan strippen, onderdelen verkopen en de cirkelzaag er in gaan zetten of dat we heb voor hopelijk enkele honderden euro's nog kunnen verkopen zodat iemand anders dan zeer waarschijnlijk de boot gaat slopen. :=

Is de boot dan zo verrot? Welke boot is het?

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:55

hetty007 schreef:
Is de boot dan zo verrot? Welke boot is het?

Het is een stappertje, kajuitjacht met bakdek van 6,5 meter. Hij is niet verrot hoor, dat valt prima mee. Maar het teakdek heeft zeker werk nodig en al het houtwerk aan de buitenzijde moet gelakt worden. Allemaal best te overziene klusjes. Maar dat is het probleem ook niet. De marktwaarde van de boot is momenteel 500 euro. Voor 700euro heb je al een vaar klare 7 meter polyester. Waarom zou je dan andermans (mijn) ellende kopen om te gaan klussen? Om hem echt mooi goed te hebben, en de binnenboord motor te maken zou je er wel 1000 aan moeten besteden. Daarna is hij ongeveer 750 waard. :')

De reden dat het een goede onderdelen boot is is omdat de meetapperatuur en het compas tweedehands al een tweedehands waarde hebben van 500 euro. Laat staan dat je de mini motor, zeilen, lieren etc er ook nog bij probeert te verkopen.

Het liefst laat ik hem nog een jaartje liggen en hopelijk heb ik dan wel tijd. Dat zou ook niet zo'n ramp zijn, maar hij ligt in de gracht en de laatste tijd is hij hard achteruit gegaan door vandalisme. Hoe slechter hij er uit gaat zien, hoe vaker hij te grazen wordt genomen. Deze week waren er een paar zijlatten van de kuip afgetrapt. ( Hoe dan? -O- ) Om een voorbeeld te noemen. Kajuitluik wordt met regelmaat opengebroken enzo. En dat vind ik zonde, dan doe ik hem liever weg dan me steeds te ergeren aan dat ik elke keer die boot weer moet repareren om hem weer op slot te kunnen hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:19

Weer even een schopje :D

Hoe is het met de zeilers op bokt?

Hoefijzer, wat zonde dat je boot zo weinig waard is dat ie meer opbrengt in stukjes dan in z'n geheel! En al helemaal jammer dat ie in de gracht zo te lijden heeft door die vandalen.. bah, sommige mensen.. dat snap je toch niet he..
Wat heb je zoal aan apparatuur aan boord? Wie weet wil ik wel wat van je overnemen als je hem over een tijdje echt uit elkaar wil gaan halen.

En zijn er nog meer mensen met de boot op vakantie geweest? Wij zijn nu iig volop bezig met voorraad bijvullen en de laatste klussen afronden, en 2 September vertrekken we richting het IJsselmeer, een maand lang :D Heel veel zin in!