Oops, I've got bigger boobs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oops, I've got bigger boobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:34

Ik heb vandaag gebeld, kan maandag pas terecht, maar dat is prima.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:36

Goed gedaan, meid!

En hoe is het intussen?
Blijft het hetzelfde of wordt het erger/minder?
:(:)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:47

lijkt me inderdaad verstandig om hier even naar te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:52

Shirley schreef:
Goed gedaan, meid!

En hoe is het intussen?
Blijft het hetzelfde of wordt het erger/minder?
:(:)

Vandaag nog weinig last, maar dat kan van de een op de andere moment veranderen. Hoef maar een beweging te maken met mn arm, of de pijn schiet er weer in.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:54

Dat is niks -O-

Als het erger wordt, opnieuw bellen en aandringen op een eerdere afspraak, hoor!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:02

Als ik een beetje aankom, dan mn borsten ook (maar billen en buik ook dus helaas ;)), nu met zwangerschap erg fijn want paar cupjes bij :'). Paar jaar terug ook bij een borst pijnlijk en bobbeltje te voelen, via huisarts doorgestuurd voor mammografie en echo. Gelukkig bleek het gewoon een cyste en trok die vanzelf weer weg, invloed van hormonen waarschijnlijk, ik moest er wel alert voor blijven. Daarna eigenlijk niet weer last gehad. Schuine borstspier kan vanuit je rug ook een trekkerig, pijnlijk gevoel geven aan de zijkant van je borst. Voelde ook heel pijnlijk. En ook ontsteking gehad van zweetkliertjes of klieren ook aan de zijkant van mn borst, ook niet fijn. Dus toch even na laten kijken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:22

Oh, ik wil het geheim ook wel weten. Maar dan om te voorkomen dat ze groter worden :+

Ik heb goede hoop dat er niks ergs aan de hand is. Steken heb ik jaren geleden ook gehad. Heeft weken geduurd en toen is het weg gegaan. Na laten kijken maar was niks te vinden.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:18

Hoe is het ondertussen met je? Hopelijk is het niks ernstigs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:23

Oh ja. Maandag naar de huisarts geweest. Hij kon niks voelen maar heeft me toch voor de zekerheid doorgestuurd voor een mammografie. Mn borsten zijn nog steeds groot, maar links is gelukkig minder pijnlijk dan eerst.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:50

Gelukkig voelde hij iig niets. Wanneer kun je terecht voor mammografie?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:00

Buiten alle genoemde opties van pagina 1 (hormonen kunnen alle kanten opschieten, ongeacht je leeftijd, gebruik van de pil, wel of niet zwanger, etc.), zou je eventueel ook nog kunnen denken aan een slecht passende BH. Eerder dit jaar was een dag vóór mijn vakantie de beugel van mijn BH gebroken en moest ik noodgedwongen een nieuwe in de winkel halen, omdat mijn favoriet alleen via Internet te bestellen was. In de winkel vertelde men mij dat ik al jaren de verkeerde maat droeg (en daarom dus ook zulke gevoelige zijkanten had). Blijk ik twee maten groter nodig te hebben... Meteen maar 2 stuks van de grotere maat gekocht, want anders moest ik met twee verschillende op vakantie, en wat ben ik blij! Geen last meer gehad en de boel zit meteen een stuk netter ook. Dus hopelijk is het niets medisch in de negatieve zin, wel iets medisch in de positieve zin (zwangerschap? hormonen?) of is het wellicht toch een verkeerde/slecht ondersteunende BH. Ook kleinere borsten hebben namelijk een goede ondersteuning nodig. ;)

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:18

Thanks voor het topic!

De mijne leiden een geheel eigen leven, vanaf mijn 20ste gaan ze random van 70D naar 70F in een dag of twee (auw) en lopen vervolgens weer langzaam leeg. Soms random een paar keer per jaar, soms 2 jaar radarstilte... juist.

Goed dat je voor mammogram gaat. Better safe than sorry. ik moest wel erg lachen om je eerste post :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:21

Een mammo is over het algemeen heel pijnlijk en er zijn bedenkingen over of het wel een goede keuze is. Je kunt ook kiezen voor thermografie. Moet je alleen wel zelf bekostigen (120 euro), maar je kunt je verzekeringsmaatschappij altijd raadplegen of zij deze behandeling wel of niet vergoeden. Een collega van mij heeft dat gedaan in Amsterdam en is er zeer te spreken over.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:28

Ik dacht ga toch even lezen, moest eerst erg lachen _O-

Maar het krijgt toch wel een iets minder leuke wending... Hopelijk is het niks Jolien! Wanneer moet je voor de mammografie?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:34

Shenavallie schreef:
Een mammo is over het algemeen heel pijnlijk en er zijn bedenkingen over of het wel een goede keuze is. Je kunt ook kiezen voor thermografie. Moet je alleen wel zelf bekostigen (120 euro), maar je kunt je verzekeringsmaatschappij altijd raadplegen of zij deze behandeling wel of niet vergoeden. Een collega van mij heeft dat gedaan in Amsterdam en is er zeer te spreken over.

Dat pijnlijke valt wel mee, thermografie is gewoon erg onbetrouwbaar, dan liever een seconde of 2 geplet worden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 14:41

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor thermografie, en het wordt in het algemeen als zeer onbetrouwbaar omschreven, behalve door de klinieken waar dit aangeboden wordt. Ik zou dit risico dus niet nemen.

Pijnlijk verschilt per persoon, ik voel er zelf nauwelijks iets van, anderen vliegen bijna door het plafond. Voor die paar seconden is dat echter voor de meeste mensen echt prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:04

JA ik ga uit van het ergste :') Ik heb 2 vriendinnen die met enige regelmaat moeten. De ene vind t hooguit niet zo prettig, maar de ander heeft er altijd veel last van. Dus nja we zien het wel.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:15

wanneer moet je?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:34

Hopelijk kan je vlug terrecht, dat je HA niks abnormaals voelt, wil helaas niet zeggen dat alles in orde is...
Het is nietom je schrik aan te jagen, maar mijn vriendin moet nog 30 worden en heeft vorig jaar haar borsten laten amputeren omwille van kanker. 1jaar lang afgewimpeld door HA omdat hij niks bijzonders kon voelen en vond dat ze zich aanstelde (ze verloor wel regelmatig een druppeltje "melk" en stekende pijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:37

Dinsdag kan ik terecht. Ben benieuwd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:01

Sterkte!
Onderzoek is inderdaad geen lolletje, maar die onzekerheid ook niet :(:)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:24

Sterkte dinsdag
Hoor je zoiets direct?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:32

Sterkte dinsdag!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:33

Zal voor je duimen dat het gewoon iets hormonale is.
Rontgen kan wel vervelend zijn inderdaad :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:52

Morgen dan de mammo, vind het toch wel spannend hoor...