Citaat:
Janneke, wanneer homeopathie net zo goed werkt als regulier enten zal ik er ook meteen voor zijn.
...eh, ik had het meer over de principiële overeenkomst. Niet over geschrrm met onderzoeken, statistieken etc.
(Als ik de hippische beeldspraak mag gebruiken: gezond mens krijgt kreupele ziekteverwekker met als doel: 'eerst boksen met dit spul', daardoor immuniteit opbouwen.)
Citaat:
Helaas zal je pas merken wanneer homeopathie goed werkt wanneer de helft van de Nederlanders op deze manier zich beschermen, komt er dan een uitbraak van een dodelijke ziekte en ze overleven zonder moeite dan heb je pas bewijs.
Eh - er is iets voor te zeggen dat 'na ramp X bleken de homeopathisch beschermde mensen ruimschoots in de meerderheid'.
Ik wens dit niet mee te maken, punt.
(Daarna, na deze wens, zijn er wel andere vragen te stellen.)
Citaat:
Ik wil wel eens onderzoeken zien, mensen die op homeopathische wijze geent zijn en dan vrijwillig met ziektekiemen in aanraking komen, die zijn er niet dus kun je ook niet zeggen of het werkt. Ik snap de uitleg van grote toename van allergieen en astma wel door het vaccineren, ook het feit dat er meer kanker voor kan komen doordat koorts veroorzakende ziektes worden weggespoten, dat vind ik een logische redenering.
...ik zou graag willen weten of dit überhaupt onderzocht is!
Strikt genomen valt het buiten de klassieke homeopathie en de klassieke variant is volgens mij in de praktijk alleen via Google te onderzoeken.
(Hoe ter wereld vind je anders 1000 proefpersonen die allen hetzelfde ziektebeeld / klacht hadden, en dezelfde persoonlijkheid en hetzelfde miasma...)
1000 proefpersonen die naar de tropen gaan met homeopathische bescherming, dat is nog een klein beetje te overzien...