Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:34

Zag ik gisteren dit topic staan, dacht ik nog; nou, dat valt wel mee. Wel al 3 weken aan het kwakkelen, met een blaasontsteking, dan wat diarree en daarna de combi keelpijn/wattenhoofd.

En nu lig ik plat. Gloeiende gloeiende. Ik houd niets binnen en diarree is inmiddels ook zeer explosief. Rechtstaan lukt niet. Zelfs zitten is een uitdaging...

genja

Re: Herfstgriep, ziek zwak misselijk, wie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:53

Ik dacht gisteren ook ach beetje hoesten en mijn stem valt af en toe weg. Nou vannacht eigenlijk niet geslapen van de keelpijn.
Hele dag alleen klein beetje soep op en gedronken kan echt niet slikken en koorts. En nu helemaal geen stem meer de hond kijkt mij heel raar aan als ik wat probeer te zeggen hihi.
Morgen de hele dag werken ik zet mijn wekker maar of het wat wordt ik weet het niet.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:23

Had niks moeten zeggen over koortslippen :')
Heb nu echt zo neger super onderlip met een witte waas, en bedankt!
Jammer genoeg is hij nog niet "rijp" /vol met vocht, zodra hij vol zit zet ik even een naald in en loopt al het vocht eruit. Dan is het met 3 dagen weer helemaal weg.

Gisteren weer citrosan genomen voor het slapen gaan, met zoete thee en een flinke scheut rum. Ik kan je zeggen dat ik super heb geslapen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:47

Klinkt lekker Chamion. Ik voel me alweer een stuk beter, alleen voelt het alsof mijn maag verkeerd om in mn buik zit, die buikpijn is niet echt chill :P Nog niet te spreken over de krampen :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:59

Ik kan me ook melden, dacht dat het me bespaard zou blijven, maar ben sinds vrijdag ook aan de beurt...
Begon met wat hoesten, zaterdagochtend zere keel en pijn op mn borst en tussen mn schouderbladen, huisarts gebeld en die gaf aan dat het duidde op een beginnende longontsteking... Zaterdag en zondag hele dag plat gelegen, vriend aangestoken met mn geblaf dus vannacht naar de bank verhuisd omdat ik gek werd van hem...
Zit nu wel op het werk (1,5 uur later begonnen dan normaal) maar geloof niet dat ik de dag vol ga maken...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:00

Wat een vreselijke griep dit jaar! Meestal sla ik over, ontloop ik het altijd maar nu was ik ook de sjaak. Het begon in mijn ena laatste nachtdienst. Ik dacht dat het door mijn nachtdiensten kwam, dan heb ik wel vaker een beetje keelpijn. Maar nu zette het ook echt door. Veel keelpijn, hoofdpijn, misselijk, dichte oren en neuzen en hoesten met productie van gifgroen slijm. Vooral bukken was een hel, kloppend hoofd en dichte oren.

Heb er een week last van gehad maar ben wel blijven werken. Voelde echt als een mannengriep!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:11

Ben ook de pisang, gisteravond ineens spierpijn, keelpijn, hoofdpijn, kop vol snot
Vannacht weinig geslapen en nu bleh maar goed ibuprofen erin en gaan.

Jaren geleden dat ik echt super verkouden, grieperig ben geweest helaas ontkom ik er nu niet aan.
Zit nu op het werk lekker te snotteren.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:28

Ik kan mij ook melden !

Begon 1 week geleden met misselijkheid en heel verkouden, en dat is doorgezet naar een flinke keelontsteking. Nu met de Ab kuur knap ik gelukkig weer een beetje op. Maar ik zie hier iedereen om mij heen die aan het hoesten en ziek is..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:46

chamion schreef:
Had niks moeten zeggen over koortslippen :')
Heb nu echt zo neger super onderlip met een witte waas, en bedankt!
Jammer genoeg is hij nog niet "rijp" /vol met vocht, zodra hij vol zit zet ik even een naald in en loopt al het vocht eruit. Dan is het met 3 dagen weer helemaal weg.

Gisteren weer citrosan genomen voor het slapen gaan, met zoete thee en een flinke scheut rum. Ik kan je zeggen dat ik super heb geslapen _O-

Oh sh*t, dan ben ik er ook bang voor :Y)

Pff gister was ik toch weer beroerd, en nu ook weer. Lekker als je vakantie hebt een een scriptie, een onderzoek en een project moet afmaken...

Vanavond ook weer dressuurles, hopelijk ben ik dan wat fitter.
Ik leef momenteel op Strepsils en thee, maar het haalt niet veel uit.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:48

Krijg net van het bejaardenhuis een telefoontje dan mijn schoonvader van 88 ook aan het overgeven is en diarree met koorts heeft, dat ik me niet goed voel oké maar zo'n oude man dat vind ik dat zo sneu. Hopelijk knapt hij snel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:25

Ja voor oudjes is dat altijd wat penibeler dan voor ons.
Ik voel me gelukkig steeds beter. Nog een beetje moe, maar dat kan ook komen omdat ik niet gewend ben vroeg mijn bed uit te moeten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:38

Oei, voor senioren is het ook echt wel wat linker ja. Hopelijk knapt je schoonvader snel op, Rumay.

Hier vandaag ook weer op de been. Vannacht wist ik nog niet waar ik het zoeken moest van de maagpijn. Nadat alles uitgespuugd was ging het wel weer en met de nodige paracetamol/ibuprofen heb ik gelukkig wel een paar uur min of meer geslapen.

Vandaag zit mijn maag weer op de juiste plek en word ie niet meer uitgewrongen. Wel nog erg moe, dus dochter heeft een mazzeldag met veel tv... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:48

Mijn moeder al een week of 2, hoesten etc. dus ik verwacht dat het voor mij niet lang meer gaat duren... Ik ben niet zo zeer ziek maar voel me niet lekker, continue koud, veel neus moeten snuiten, hoofdpijn, moe, snel geirriteerd, afentoe buikpijn... Heel vervelend ja.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:17

Volhardend verkoudheidje dit jaar :=
Gelukkig niet met overgeven maar m'n hoofd zit nog steeds vol! En al sinds woensdag oorpijn, keelpijn en hoofdpijn met verhoging ook. Heb nu lekker een weekje vakantie en hoewel ik nog wel veel moet doen voor school kan dat in ieder geval allemaal in pyjama onder een dekentje :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:34

Jup hier ook.
Lastigste is dat ik aan de immuuntherapie zit, en dus élk dingetje me momenteel ziek maakt.
Of doodmoe, de weersomslag doet ook al niet goed dus tis kansloos hier.
Mijn gewrichten sputteren ook constant en ik overbelast al wat als ik er naar kijk.
Troost me maar met het feit dat het wel echt zijn werk doet. :+

Ik ga zo naar het zwembad, beetje poedelen om mijn stramme lijf een beetje los te maken.
Maar ok, dat revalideren ligt ff stil tot ik wat opgeknapt ben.
Slaap ook echt waardeloos altijd met volle maan, dus ik heb net mijn eerste nacht goed slapen weer gehad.
Daarvoor dus 2 nachten helemaal k u t.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:37

Ik ben nu na een volle maand eindelijk bijna beter +:)+

De eerste twee weken waren heel erg. Hele hoofd en longen vol, duizelig, dikke koorts, spierpijn, de hele rambam.
Week drie hetzelfde minus de koorts.
Nu week vier en vijf werd het steeds minder. De laatste drie dagen moet ik af en toe niezen maar meestal kan ik vrij normaal ademhalen *\o/*

Wat was dit een rampzalig virus zeg!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:47

Of het griep is, geen idee, maar denk het niet. Echter wel ziek, zwak en misselijk (moet ook zeggen dat ik een mieppiert ben, zuchten, steunen, kreunen, ben meer een gevalletje manflu van een pagina of wat terug). En ik zit in het verre Zuid-Korea, haha. Wat wel minder is is dat deze week m'n midterms zijn :'}.

Begon met 3 dagen keelpijn. Ondertussen is die weggetrokken, maar neus dicht en lekker snotteren. Hoesten hoort er ook bij, helaas tot het pijn doet aan toe. Verder veel niezen, heb m'n kamergenootje maar gezegd dat ze kan stoppen met 'bless you' zeggen. Meest nare nu is wel m'n verdwijnende stem. Heb morgen een mondeling..

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:48

Ik heb vandaag mijn jubileum, al 5 weken ziek. Ondertussen uiteraard naar de huisarts geweest. Beginnende longontsteking gehad, daar antibiotica voor gehad. Maar dat is al weer 2.5 week geleden en voel me nog steeds niet goed..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:50

Fenneeee schreef:
Ik kan mij ook melden !

Begon 1 week geleden met misselijkheid en heel verkouden, en dat is doorgezet naar een flinke keelontsteking. Nu met de Ab kuur knap ik gelukkig weer een beetje op. Maar ik zie hier iedereen om mij heen die aan het hoesten en ziek is..

Oh fijn, daar ben ik dan mooi klaar mee, gisteren echt beroerd geworden. Vandaag weer wat beter, maar nog wel een beginnende verkoudheid...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:54

Ik ben inmiddels toch thuis van het werk, zat zo te zweten dat mijn stoel er klam van was... nu thuis op bed met de kat...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:58

Hoewel het deze ochtend wel ging, ben ik nu weer bagger. Had ook niet de keuken moeten opruimen. Maar als alles zwart wordt van de schimmel (JAKKES!!) moet je het wel doen, zeker als er niemand anders is die het voor jou doet. En dan had ik het nog verdeeld over de ochtend en deel van de middag maar toch gebroken. Nu staat de vaatwasser vol en de rest doe ik even snel met de hand. Daarna nog even een keuken soppen. Van de week is de vloer aan de buurt dus hopelijk dan een beetje opgeknapt want dat moet in 1 keer door (er komt binnenkort visite dus uitstellen kan helaas niet)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:44

Bingo! Hier ook een slachtoffer. Afgelopen woensdag werd ik wat verkouden en s'avonds had ik nog rijles. Ik kwam thuis en ik had het zo ontzettend koud! Ik ben onder de douche gegaan en ik geloof dat hij op 50 graden stond. Die nachtbheb ik dus ook flinke koorts gehad, maar ik ben de volgende dag gewoon aan het werk gegaan. Vrijdag heb ik ook gewoon gewerkt, maar dat was niet echt succesvol.

Gelukkig heb ik zaterdag en zondag wat uit kunnen rusten. Zaterdagavond voelde ik mij echt super en had ik ook weer een normale stem. Zondagochtend ben ik gewoon mijn paard gaan trainen en ben ik in de middag even met mijn vriend een blokje om geweest met de auto. Gisteravond was echt kapot.

En nu zit ik weer op de bank met mijn kleedje. Ik heb een dik oog, zere oren, een snotneus en hoest de longen uit mijn lijf. Moeders komt zo thuis met hoestdrank en van dat spul om mee te stomen.

Afgelopen nacht heb ik na woensdag weer heerlijk kunnen slapen.

Morgen ga ik weer aan het werk. Woensdag kan ik wel weer een dagje op de bank doorbrengen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:14

Oke, alle holtes zijn weer open. Niet omdat ik opknap maar omdat ik net met bleek heb schoon gemaakt (na die bende moest er echt pure bleek overheen) Daarna even de achterdeur open voor frisse lucht, dus de ziektedingen en de bleeklucht zijn uit het huis. Ik ga nu instorten op de bank, want ik ben weer helemaal bezweet van puur zitten, vermoed dus dat ik weer wat koorts heb. >;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:22

Oh! Ik ben ook een week aan het kwakkelen geweest. Steeds ergens in de loop van de ochtend begon ik me al af te vragen hoe ik de dag door moest komen en naar het einde van de dag toe voelde ik me minder en minder goed. Niet ziek maar wel dood en doodmoe en ijskoud. Geen honger, pijnlijke maag, gevoel of ik steeds naar de pot moest maar dan toch weer niet.

Heerlijk even klagen zo!

Beterschap alle zieken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:46

Daarom heb ik ook dit klaagtopic aangemaakt IMJ ;)

Ik krijg nu een terugval, dus maar weer even een paracetamolletje erin met een kopje thee.