Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goriginal schreef:@Levita30 Wat is Ninja Warrior?
enzino schreef:Mixje90 schreef:Hoi,
Kom even binnenvallen met een vraagje. Hoe bepalen jullie wanneer het cutten wel afgelopen is en je start met bulken?
Dat ligt toch volledig aan je doelen?
Normaal gesproken doe je een cut voor een wedstrijd. Als je geen wedstrijden doet stel je meestal een bovengrens en ondergrens qua vetpercentage waar je je goed bij voelt en resultaten kunt behalen (vet% te laag is ongezond, vet% te hoog verstoord je spieropbouw [insuline gevoeligheid, hormoonhuishouding etc] en je zelfbeeld).
Wanneer je de bovengrens bereikt (en die kan voor iedereen verschillend zijn) stop je met bulken en start je met je cut. En als je je ondergrens bereikt schakel je weer over naar bulken.
Levita30 schreef:Uh.... beginners vraag.... kan iemand mij uitleggen waarom je bulken en cutten af moet wisselen, waarom niet gewoon het gemiddelde constant aanhouden?
BoydS schreef:Zijn hier ook mensen, voor vrouwen dan, die ook veel bovenlichaam trainen? Ken veel vrouwen die alleen benen/abs trainen en de triceps, biceps, schouders en borst een beetje negeren.
Zelf vind ik bovenlichaam trainen echt geweldig! Doe dat naast benen/buik ook 3 keer in de week.
Ohja en nog een vraag, hoevaak trainen jullie?
Ik 6x in de week
BoydS schreef:Zijn hier ook mensen, voor vrouwen dan, die ook veel bovenlichaam trainen? Ken veel vrouwen die alleen benen/abs trainen en de triceps, biceps, schouders en borst een beetje negeren.
Zelf vind ik bovenlichaam trainen echt geweldig! Doe dat naast benen/buik ook 3 keer in de week.
Ik 6x in de week
enzino schreef:Levita30 schreef:Uh.... beginners vraag.... kan iemand mij uitleggen waarom je bulken en cutten af moet wisselen, waarom niet gewoon het gemiddelde constant aanhouden?
Ondanks dat je in het begin gelijktijdig vet kan verliezen en spiermassa kan bouwen zal dit naar verloop van tijd steeds moeilijker worden.
Om spiermassa op te bouwen zal je een caloric surplus (meer eten dan je lichaam gebruikt) moeten hebben en om vetmassa te verliezen zal je in een caloric deficit (minder eten dan je lichaam gebruikt) moeten zitten.
Het idee is dus een periode gewicht aan te komen zodat je spiermassa toeneemt (en helaas ook je vetmassa), om vervolgens af te vallen waarbij je zoveel spiermassa probeert te behouden terwijl je vet verbrand.
Ik 6x in de week
Vera schreef:Ik wil een vegan challenge gaan doen maar iemand ervaringen met vegan en krachtsport?
Wat zijn de valkuilen en waar moet je vooral op letten?