Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:28

Ik blijf erbij dat jij een volledig persoonlijke aanpak nodig hebt :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 08:31

misschien is dat dan het drempeltje wat ik nog heb phor ;) heb nog niet veel mensen van wie ik denk dat ze het qua voeding beter weten dan mij en die het kunnen hebben als ik ze tegenspreek omdat ik gewoon graag er over spar en het waarom wil weten. Maar zelf mis ik de kennis in relatie tot training. Misschien stuur ik je straks wel even een pb om eens te overleggen, want jij bent de enige van wie ik nog wel het idee heb dat die onderbouwd praat :D

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:17

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:24

enzino schreef:
Mixje90 schreef:
Hoi,
Kom even binnenvallen met een vraagje. Hoe bepalen jullie wanneer het cutten wel afgelopen is en je start met bulken?

Dat ligt toch volledig aan je doelen?

Normaal gesproken doe je een cut voor een wedstrijd. Als je geen wedstrijden doet stel je meestal een bovengrens en ondergrens qua vetpercentage waar je je goed bij voelt en resultaten kunt behalen (vet% te laag is ongezond, vet% te hoog verstoord je spieropbouw [insuline gevoeligheid, hormoonhuishouding etc] en je zelfbeeld).
Wanneer je de bovengrens bereikt (en die kan voor iedereen verschillend zijn) stop je met bulken en start je met je cut. En als je je ondergrens bereikt schakel je weer over naar bulken.

Uh.... beginners vraag.... kan iemand mij uitleggen waarom je bulken en cutten af moet wisselen, waarom niet gewoon het gemiddelde constant aanhouden? :D

Ik gebruik Fusion Pro eiwitshake van Dedicated. Ben benieuwd wat jullie daar van vinden! https://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwh ... usion-pro/

En Epic, pre-workout ook van Dedicated. https://www.bodyenfitshop.nl/creatine/c ... tion/epic/

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:29

Voor een killerkont doe ik squats, (sumo)deadlifts, pull through, donkey kick's *\o/*
Ik heb 3 dagen gigantische spierpijn gehad van de les grit va maandag :') Maar aankomende week waarschijnlijk 2 keer grit omdat ik het niet red om gewoon te gaan sporten.

Pre workouts durf ik niet zo goed te gebruiken omdat ik erg goed reageer op cafeïne en suikers. Ik sport eigenlijk vrijwel altijd savonds en wil niet in bed liggen stuiteren na het sporten :')

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:23

Wat appart, dat in water trainen, nog nooit van gehoord.

Voor echte kont oefeningen doe ik: split squats op de smith, hiptrusts, abductor, romanian deadlifsts en one legg legg press.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:47

Levita30 schreef:
Uh.... beginners vraag.... kan iemand mij uitleggen waarom je bulken en cutten af moet wisselen, waarom niet gewoon het gemiddelde constant aanhouden? :D

Ondanks dat je in het begin gelijktijdig vet kan verliezen en spiermassa kan bouwen zal dit naar verloop van tijd steeds moeilijker worden.

Om spiermassa op te bouwen zal je een caloric surplus (meer eten dan je lichaam gebruikt) moeten hebben en om vetmassa te verliezen zal je in een caloric deficit (minder eten dan je lichaam gebruikt) moeten zitten.

Het idee is dus een periode gewicht aan te komen zodat je spiermassa toeneemt (en helaas ook je vetmassa), om vervolgens af te vallen waarbij je zoveel spiermassa probeert te behouden terwijl je vet verbrand.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:09

Ja en toch zijn er wel manieren om jarenlang te recompen zoals ze dat noemen. Martin Berkham doet dit al jaren met zijn Lean Gains methode. Dit vergt wel veel kennis, inzicht en een precieze aanpak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:03

phormicola schreef:
Ja en toch zijn er wel manieren om jarenlang te recompen zoals ze dat noemen. Martin Berkham doet dit al jaren met zijn Lean Gains methode. Dit vergt wel veel kennis, inzicht en een precieze aanpak.

Het vergt ook een genetische aanleg die niet veel mensen op de wereld hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:00

Absoluut waar :j

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 23:13

Zijn hier ook mensen, voor vrouwen dan, die ook veel bovenlichaam trainen? Ken veel vrouwen die alleen benen/abs trainen en de triceps, biceps, schouders en borst een beetje negeren.

Zelf vind ik bovenlichaam trainen echt geweldig! Doe dat naast benen/buik ook 3 keer in de week.

Ohja en nog een vraag, hoevaak trainen jullie?

Ik 6x in de week :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:41

BoydS schreef:
Zijn hier ook mensen, voor vrouwen dan, die ook veel bovenlichaam trainen? Ken veel vrouwen die alleen benen/abs trainen en de triceps, biceps, schouders en borst een beetje negeren.

Zelf vind ik bovenlichaam trainen echt geweldig! Doe dat naast benen/buik ook 3 keer in de week.

Ik train voornamelijk bovenlichaam ja.
Ik heb de drang naar echt massa.
Gespierde armen, schouders, ...
Werkt echt verslavend.
Ik probeer zoveel mogelijk te trainen.
Soms dagelijks, soms om de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 04:40

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:26

Ik ben zo'n fan van Bret :D

Als iemand een sportschool met kinderopvang weet in de Zaanstreek dan hou ik me aanbevolen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:03

BoydS schreef:

Ik train alles behalve armen want die mogen niet. Zit eigenlijk op een mannenprogramma en oefeningen. Tenminste als ik zie wat ik doe en wat de andere vrouwen doen. De aparaten die ik gebruik worden ook eigenlijk alleen maar door de heren gebruikt. Valt juist op hier trouwens dat de vrouwen eigenlijk alles trainen. Hooguit armen niet maar dat de mannen juist billen en buik negeren. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:19

Veel mannen hebben last van het Johnny Bravo Syndroom :)

Ik zou trouwens niet weten waarom je als vrouw spiergroepen zou overslaan. Wat heeft dat met geslacht te maken?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:21

Hoi! :) Ik lees gezellig mee. :D
Ik ben geen échte bodybuilder, maar train wel op spiergroei en let erop dat ik voldoende eiwitten binnen krijg. :)

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:45

phormicola schreef:
Veel mannen hebben last van het Johnny Bravo Syndroom :)

Ik zou trouwens niet weten waarom je als vrouw spiergroepen zou overslaan. Wat heeft dat met geslacht te maken?

Veel vrouwen doen mee aan de fitness rage van tegenwoordig, die zich vooral focust op benen en billen. ;)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:20

Ik heb in mijn schema geen oefeningen die puur op borst of traps focussen. Daarnaast slechts een paar oefeningen voor biceps, triceps en kuiten. Het is voor bikini niet belangrijk en het geeft me zo meer tijd/ruimte voor andere spiergroepen.
Laatst bijgewerkt door 123321 op 16-10-16 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:44

Ik geef armen en borst zeker aandacht. Ik hou wel van gespierde armen, kipfilet voorkomen en hey, het is het lichaamsdeel dat als eerst naakt gaat.

Borst met zelfde doel, en het geeft je borsten ook een mooiere vorm.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:50

enzino schreef:
Levita30 schreef:

Ondanks dat je in het begin gelijktijdig vet kan verliezen en spiermassa kan bouwen zal dit naar verloop van tijd steeds moeilijker worden.

Om spiermassa op te bouwen zal je een caloric surplus (meer eten dan je lichaam gebruikt) moeten hebben en om vetmassa te verliezen zal je in een caloric deficit (minder eten dan je lichaam gebruikt) moeten zitten.

Het idee is dus een periode gewicht aan te komen zodat je spiermassa toeneemt (en helaas ook je vetmassa), om vervolgens af te vallen waarbij je zoveel spiermassa probeert te behouden terwijl je vet verbrand.

Bedankt voor jouw duidelijke uitleg! Nooit geweten!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:40

BoydS schreef:

Ikke :D
Vind het ook het leukste en benen hebben bij mij minder werk nodig ;)
Ik train 3x per week.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:02

Ik train ook weinig benen, het hardlopen/ obstaclerun training en paardrijden doen tot nog toe wel genoeg voor mijn benen. Bovenlichaam vind ik ook leuker.

Buik vind ik er belangrijk en train ik het meest!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:53

Ik wil een vegan challenge gaan doen maar iemand ervaringen met vegan en krachtsport?
Wat zijn de valkuilen en waar moet je vooral op letten?

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 11:59

Vera schreef:
Ik wil een vegan challenge gaan doen maar iemand ervaringen met vegan en krachtsport?
Wat zijn de valkuilen en waar moet je vooral op letten?

Zelf geen ervaring met vegan en krachtsport, maar zou wel letten op je proteïne. Dat is wel gemakkelijk goed te maken door het gebruik van proteïne shakes. Veel succes met je challenge!