Ersina schreef:Majabeestje schreef:
TS het is zo jammer dat je met deze "hulp"instanties begonnen bent. Want contact maken met die moeder en haar misschien helpen met de opvang of aanhoren , leken mij doeltreffender.
Maar aangezien er al "hulp"instanties dit gezin in de gaten gaan houden (joost mag weten of het baat heeft. M.I. lopen problemen niet weg van" kijken".)zou ik persoonlijk nu erbij vermelden dat alle hoop bij hun ligt. Komt er geen verbetering zou ik over hun handelswijze zou ik een gesprek aanvragen met alle leidinggevenden (de uiteindelijke verantwoordelijken)) van de toezichthouder, wijkagent enz. Niet leuk, maar voor een leefbaar leven voor jezelf en die kinderen , noodzakelijk. Zelf zou ik data's van inschakelen , zogenaamde toezicht en resultaten overhandigen.(Je hebt die eerder gedaan, maar per mail heb ik begrepen) Als je het op kunt brengen zou ik alles persoonlijk doen. De zaak krijgt een gezicht en de persoon die je belooft dat er alles aan gedaan word gaat misschien een beetje meeleven. Op een stoel achter een bureau is het zo makkelijk te vertellen dat er alles aan gedaan wordt en de toezichthouders lijken wel immuun voor leed. Ik hoop dat je met deze post de persoon bereikt die jou en dat gezin daadwerkelijk wil en kan helpen, bereikt. Heel veel sterkte.
We zijn er niet mee begonnen. Het heeft nog heel lang geduurd voordat we aan de bel hebben getrokken. We zijn heel vaak bij haar op de koffie geweest. Dingen overlegt, onze overlast bespreken. Toen bleek ze een agressieve vriend te hebben en daar hebben we wel melding van gemaakt bij de politie. Hij kreeg later een straatverbod en ze was toen heel blij met onze hulp. Mooi, dachten we, opgelost, de aanstichter is weg. Maar dat was niet zo, want moeders bleek zelf ook geen goede arme alleenstaande moeder, maar één die gewoon meeging met welk vriendje ze dan ook had. Toen zijn we gaan melden, want het heeft geen nut om in gesprek te gaan met iemand die zelf de kinderen ook een mep verkoopt. Dat stopt dan echt niet hoor als je als buren zegt "Nou foei buurvrouw, niet meer doen."
Het is wel stiller in huis de laatste tijd, ik denk vanwege vakantie misschien, hoewel je dan zou verwachten dat het drukker is, maar nee, het is minder. Wel vorige week paar keer getwijfeld om 112 te bellen, maar uiteindelijk toch niet gedaan, gezien het korte momenten waren, dus tegen de tijd dat 112 er zou zijn zou er niets zijn, en we willen zelf ook niet in de problemen komen, dat wij de pineut zijn omdat we 112 hebben gebeld, die toch niks kunnen doen. Wijkagenten gaan op huisbezoek en zouden ons laten weten wanneer.
We hebben wel wat moeten schuiven met afspraken, doordat er bij ons een paar keer wat tussen kwam. Actium komt morgenmiddag en wijkagenten komen als het goed is volgende week dinsdag.
@Carina: Ja, ze komen in burger

@OsMo: Jeugdzorg word je ook niet blij van nee... Het is beide traumatisch voor de kinderen, en bij slechte ouders blijven en een uithuisplaatsing. De kinderen winnen nergens mee... Ik ben ook niet voor kinderen uit huis plaatsen, gezien Jeugdzorg nou ook niet geweldig is in het goed opvangen van kinderen.. Maar als ze zo worden behandeld als door onze buren... Dat kan gewoon echt niet. Er moet wel iets gebeuren, maar wat is aan Jeugdzorg.
Die mij trouwens nooit hebben terug gebeld