Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:30

Ik lees hier even mee, net moeder geworden van een prachtige dochter. Ik ben er net als Shenavallie helemaal blanco ingestapt en dat is mij erg goed bevallen. Had ook op een paar dingen na een goede zwangerschap en een goede thuisbevalling. Het moederschap valt mij tot nu toe erg mee, maar heb dan ook geluk met een baby die eigenlijk nooit huilt. De borstvoeding gaat goed, ze groeit goed en heb hier geen problemen mee gehad. Alleen de gebroken nachten zijn erg zwaar.

tengeltje11

Re: Het eerste kind - ervaringen uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:56

Hier al 2 kindjes(oudste 4,jongste bijna 2),en nog nooit naar een pediater geweest.
Uiteindelijk gaat een griepje en een verkoudheid over met tijd,en een anti-koortsmiddel.
Enige keer dat ik 'verder' ben gegaan was toen mijn zoon keer op keer eczeem had.
Toen ben ik ermee naar een goeie homeopaat geweest,net omdat ik geen cortisonen wilde gebruiken.
Owja,en omdat mijn zoontje zijn voeten erg naar binnen zet,gaan we 2/jaar langs de osteo met hem.

Hier in België worden naar mijn idee veeeel te vlug AB gegeven aan kinderen.
Ze hoesten een beetje?vuile neus?keelpijn?
Hun,AB siroop erin.
Enkele daagjes goed warm houden,beetje koortsremmer en het meeste gaat zo ook over.
Zolang de kids hier blijven eten,ga ik eigenlijk niet naar de dokter,en geven we het tijd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:00

Mijn zoontje heeft denk ik al een stuk of 6 keer antibiotica gekregen, onder de leeftijd van een jaar, had dat ook niet graag maar als het niet anders kan, dan moet het. Hij had telkens dubbele oorontstekingen met etter achter de trommelvliezen. Daar ga ik geen risico mee nemen dat het naar de hersenen slaagt omdat ik het nog wil aanzien en geen antibiotica wil geven. Hij had dan ook telkens tot meer dan 40 gr koorts.
Als hij een jaar was heeft hij buisjes gekregen omdat hij ontstekingen bleef houden en al wat gehoorsverlies had.

Maar voor een banale verkoudheid moet er inderdaad geen antibiotica gegeven worden. Bij X werd ee banale verkoudheid altijd een dubbele oorontsteking |(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:25

Hier heeft het cb ons doorgestuurd naar de kinderarts ivm afwijkende schedelgroei. Hij bleek craniosynostose te hebben (dichtgegroeide schedelnaad) gelukkig alleen maar cosmetisch, maar hij is toen hij 4 maanden oud was aan zijn schedeltje geopereerd. Nu zie je er niks meer van alleen de littekens, maar ook die zijn niet heel opvallend. Dus dankzij het cb zijn we daar heel vroeg achter gekomen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:41

@ chanel,ja,eens ze met oorontstekingen op de sukkel gaan moet je wel ab geven.
hier gelukkig nooit geen last gehad daarvan.
enkel zo'n verkoudheidjes,griepjes en paar keer allergische reacties.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:43

Ja, dik tegen mijn goesting, maar kon niet anders, nu sinds de buisjes geen oorontstekingen meer gehad, hout vast houden dat dit zo blijft.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:54

meestal na de buisjes is de miserie over.
ken ook een hoop kindjes met buisjes,en geen enkele kreeg nog oorontsteking.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:58

k heb er nochtans wel wat druk over moeten zetten want ze doen dat niet zo rap bij 1 jarige. K had normaal nog tot na de zomer moeten aanzien, maar met dat vocht achter zijn oren dat niet wegging en gehoorverlies hebben ze het toch gedaan.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:40

Hier heeft de cb arts bij mijn middelste geconstateerd dat zijn ogen niet helemaal goed waren (met 3 maanden). Bij de oogarts bleek dat hij een ernstige oogafwijking heeft.
Ik ben blij dat het zo vroeg ontdekt is. We krijgen nu veel hulp en begeleiding om hem zo veel mogelijk te stimuleren en ervoor te zorgen dat hij zo min mogelijk last heeft van zijn afwijking.
Ik moet morgen weer met hem naar de oogarts en mijn jongste zoontje ook. Bij de jongste gaan ze kijken of hij het ook heeft. Ik heb er gewoon al buikpijn van. Er is 25% kans dat hij het ook heeft.
En bij mn middelste heb ik het idee dat hij minder is gaan zien en meer last van het licht heeft.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:39

Leuk topic! Ik lees het alleen nu pas :o

Even mijn verhaal in het kort:
Ik heb een dochtertje van ruim 1 jaar. Ik ben zwanger geworden via een icsi traject. Hier zag ik erg tegenop maar is me alles meegevallen. Ik had op internet allerlei horrorverhalen gelezen maar uiteindelijk viel het (voor mij) erg mee.
Ik ben wel wat misselijk geweest de eerste weken maar ook dat viel mee. Verder een fijne zwangerschap gehad. Ik heb de dag voor mijn bevalling nog de paardenstallen uitgemest.
De bevalling leek ook goed te gaan maar ze bleek in het vruchtwater gepoept te hebben en heb er een totaal ruptuur (volledig uitgescheurd) en beschadigde zenuw in mijn schouder aan overgehouden (door een verkeerde houding tijdens de bevalling). Van die totaal ruptuur heb ik helemaal geen last gehad. Voor die schouder heb ik helaas nog steeds fysio. Het lijkt een horrorbevalling maar ik heb het helemaal niet zo ervaren. Ok, het is niet prettig maar heb het toch zonder pijnstilling doorstaan.
Vanaf de geboorte van mijn dochter heb ik op een roze wolk gezeten en geniet ieder moment van de dag van haar. Ik heb denk ik wel heel veel geluk dat het een super makkelijk meisje is en heb ook bewust gekozen voor flesvoeding.

Mijn advies aan jou:
- begin vast met het slikken van foliumzuur (mocht je dat nog niet doen)
- volg een goede zwangerschapscursus. Ik heb zelf yoga gedaan. Soms een beetje zweverig maar ik heb er echt veel aan gehad tijdens mijn bevalling
- beval in het ziekenhuis. Bij complicaties ben je nergens beter dan daar
- ik wil je niet op flesvoeding aanpraten, maar dit heeft echt veel voordelen (geen borstontsteking, tepelkloven, lange voedingen, je weet precies wat je kind binnen krijgt, iemand anders kan ook een keer voeden; erg handig als je weer wil gaan paardrijden)
- luister goed naar je gevoel. Ik had zelf niets met baby's en was best benieuwd hoe ik mijn eigen baby zou vinden, maar moeder natuur doet fantastisch z'n werk. Ik ben helemaal om en dacht toen ze mijn dochter op mijn buik legde meteen 'ik wil er nog één'! Nooit ben ik onzeker. Als moeder voel je feilloos aan wat er met je kindje is en wat het nodig heeft.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:23

Het flesvoedingsverhaal is absoluut waar, ik wilde dat ik al die ellende had overgeslagen mbt borstvoeding.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:30

Ik ben gestart met bv en ga dat deze keer absoluut weer doen. Er zitten toch een hoop afweerstoffen in en andere stoffen die ze niet kunnen namaken.
Ik vind niet dat je iemand van te voren mag zeggen kies voor fv of bv. Dat lijkt me nog altijd iemand eigen beslissing en je moet kiezen waar jij je goed bij voelt. Niet iedereen heeft kloven, borstonstekingen etc en als je kolft kan een ander ook echt wel eens een flesje geven. Overigens zit je niet 24 uur met een kind aan de borst dus je kan heus wel paardrijden.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:34

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:34

Hier geen enkel probleem met bv hoor :+ en voed nu een jaar en ga gewoon dagjes weg/werk enz.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:48

lizzy1 schreef:

Even mijn verhaal in het kort:
Ik heb een dochtertje van ruim 1 jaar. Ik ben zwanger geworden via een icsi traject. Hier zag ik erg tegenop maar is me alles meegevallen. Ik had op internet allerlei horrorverhalen gelezen maar uiteindelijk viel het (voor mij) erg mee.
Ik ben wel wat misselijk geweest de eerste weken maar ook dat viel mee. Verder een fijne zwangerschap gehad. Ik heb de dag voor mijn bevalling nog de paardenstallen uitgemest.
De bevalling leek ook goed te gaan maar ze bleek in het vruchtwater gepoept te hebben en heb er een totaal ruptuur (volledig uitgescheurd) en beschadigde zenuw in mijn schouder aan overgehouden (door een verkeerde houding tijdens de bevalling). Van die totaal ruptuur heb ik helemaal geen last gehad. Voor die schouder heb ik helaas nog steeds fysio. Het lijkt een horrorbevalling maar ik heb het helemaal niet zo ervaren. Ok, het is niet prettig maar heb het toch zonder pijnstilling doorstaan.
Vanaf de geboorte van mijn dochter heb ik op een roze wolk gezeten en geniet ieder moment van de dag van haar. Ik heb denk ik wel heel veel geluk dat het een super makkelijk meisje is en heb ook bewust gekozen voor flesvoeding.

Mijn advies aan jou:
- volg een goede zwangerschapscursus. Ik heb zelf yoga gedaan. Soms een beetje zweverig maar ik heb er echt veel aan gehad tijdens mijn bevalling
- ik wil je niet op flesvoeding aanpraten, maar dit heeft echt veel voordelen (geen borstontsteking, tepelkloven, lange voedingen, je weet precies wat je kind binnen krijgt, iemand anders kan ook een keer voeden; erg handig als je weer wil gaan paardrijden)
- luister goed naar je gevoel. Ik had zelf niets met baby's en was best benieuwd hoe ik mijn eigen baby zou vinden, maar moeder natuur doet fantastisch z'n werk. Ik ben helemaal om en dacht toen ze mijn dochter op mijn buik legde meteen 'ik wil er nog één'! Nooit ben ik onzeker. Als moeder voel je feilloos aan wat er met je kindje is en wat het nodig heeft.

Ik wil geen BV maffia wezen :+ maar er zijn zat voedende moeders die nooit een borstontsteking hebben gehad, geen tepelkloven hebben gehad (hier heb je trouwens geweldige crème voor), als je kind goed groeit is het niet van belang te weten hoever ze binnenkrijgen en je kan prima bv uit een fles geven :j

Zeker in het begin is het heel erg belangrijk bv te geven, er zitten belangrijke stoffen in die KV niet na kan maken :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:52

Ik ben nu bijna 6 maand geleden bevallen en als ik had geweten hoe het zou zijn was ik er niet aan begonnnen. Geloof me ik ben erg blij met de kleine maar had niet verwacht dat het voor mij zo ontzettend zwaar zou zijn. Baan verloren door de zwangerschap, zeer veel ziekenhuisopnames door de zwangersschap, 1 maand complete bedrust in het ziekenhuis , uiteindelijk ingeleid en mijn dochtertje woog maar 1846 gram. Zelf nog 1 week in het ziekenhuis gelegen en de kleine kwam pas na 1 maand thuis. Door de bevalling en zwangersschap heb ik nu ptts en zit ik in de ziektewet. Ik heb een hele lieve makkelijke dochter maar mijn relatie is zwaar veranderd door haar komst en het is geestelijk erg zwaar om continu voor haar te zorgen vind ik . Om van de ongemakken na de zwangerschap zoals het in shape van je lichaam krijgen en mijn geheugenverlies nog maar niet te spreken.

Kleine slaapt vanaf dag 1 op haar eigen kamertje , werd op vaste tijden gevoed kunstvoeding (1 maand borst voeding ) en kreeg een speen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:24

Hier een prachtige dochter van 3 1/2 jaar en zwanger van de 2e. Tsja beide niet echt gepland. Ik was 32 bij de eerste en nu 36 bij de 2e. Ik heb zelf absoluut 0,0 problemen gehad met BV en heb 14 maanden BV gegeven, maar maak je niet druk of FV worden kids ook groot ;).

Ik heb geen enkele cursus gedaan en ze is er toch uitgekomen. Ik had 13 hechtingen en that's it. helaas heeft de gyn zijn werk niet heel goed gedaan en heb ik een flap lip, ik weet iig welke kant ik op scheur als deze eruit komt.

Verder is iedere bevalling of zwangerschap verschillend en is er geen touw aan vast te knopen. Dus laat je niet afleiden door horror verhalen of mislukte BV. Bij de één gaat het nu eenmaal makkelijker dan bij de ander.

Het CB waar ik bij zit was echt niet lastig of vervelend. Alleen weigert mijn dochter de ogentest, ze zegt gewoon niets meer en weigert de bril op te zetten waarbij één oog wordt afgedekt. Na 3 keer heb ik gezegd dat ze het niet meer hoeven proberen. ;) Het komt wanneer het komt.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:16

Bij mij is de situatie waarschijnlijk wel wat anders omdat ik wat jonger ben.
Ik ben zwanger geraakt op mijn 17de, bevallen op mijn 18de (nu 4,5 week geleden)
De zwangerschap was niet gepland en totaal onverwacht, wel al bijna 2 jaar samen met de papa (en nogsteeds samen). Ik slikte de pil gewoon maar dat heeft niet gewerkt (mijn lichaam maakt zelf een hormoon teveel aan waardoor de normale pil dus geen nut heeft voor mij). Ik had alle symptomen en werd niet ongesteld dus eigenlijk was de positieve test geen verrassing (heb er wel 2 gedaan om het zeker te weten). M'n vriend en ik hebben toen gelijk besloten om het kindje te houden.
Heb het toen als eerste m'n broer verteld en hij heeft het m'n moeder verteld (durfde ik zelf niet haha). Daarna heb ik het m'n vader verteld en hebben we m'n vriend z'n ouders, zusje en broer het laten weten. Ik was toen 8 weken zwanger.
De zwangerschap was de eerste 3 maanden heeeel zwaar, alleen maar ziek geweest. 2de trimester heb ik ervan kunnen genieten en het laatste trimester was weer heel zwaar door veel rug en bandenpijn.
Ik ben bevallen met 35+5
De bevalling heeft ruim 13 uur geduurd en was zwaar, maar het is het echt waard geweest. Ons dochtertje is echt een makkelijke baby, huilt weinig en groeit goed ondanks dat ze prematuur geboren is.
Het is echt het mooiste wat heteven je kan geven. Ondanks dat het ontzettend zwaar is af en toe is het het echt allemaal waard! Afbeelding

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:19

Ohja, ik ben begonnen met borstvoeding maar dat ben ik nu aan het afbouwen.

Ik heb geen moeite hoeven doen om m'n oude lichaam terug te krijgen, tijdens de zwangerschap 11kg bij gekomen en na de bevalling was ik r gelijk alweer 9 kwijt, heb ook niks van m'n buik over gehouden (alleen wat op m'n heupen, maar dat is welkom haha) zou nu zelfs wel weer wat aan willen komen :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:51

Nou ik ben bij de eerste 32 kilo aangekomen waarvan er 15 NOOIT meer zijn weggegaan... Nu sta ik op +9.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:34

Ik ben bij de eerste gelukkig maar 5 kilo aangekomen, die waren er na de geboorte dus al ruim af. En tot nu toe met 21 weken ben ik nog 5 kg afgevallen dus geen idee hoe dat afloopt. Al is de misselijkheid die dat veroorzaakt ook echt geen pretje. Maar ben natuurlijk wel blij dat ik hopelijk aan het eind niet zoveel eraf hoef te werken.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:03

lizzy1 schreef:

Mijn advies aan jou:

Hihi het is of ik mijn eigen toekomstige ik lees

Ik ben nu 13 weken zwanger. Ga ook voor fv precies om dezelfde redenen en ondat ik mezelf er echt geen type voor vind met zon kind aan mn tiet... Eeh borst. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen.
En vind kinderen helemaal niks. Wel bewust gekozen voor de zwangerschap :j dat wel.
Mn eigen kindje via de echo vind ik wel schattig. Maar aan andermans kinderen. Kan er niet aan wennen :r
Super geappig zo te lezen dat ik een beetje dezelfde mening heb als jij :j

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:03

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk kun jij er net zo van genieten als ik destijds.

En ik ben idd ook geen 'tietenmens', haha :o

Anne_mieke88 schreef:
lizzy1 schreef:

Mijn advies aan jou:

Hihi het is of ik mijn eigen toekomstige ik lees

Ik ben nu 13 weken zwanger. Ga ook voor fv precies om dezelfde redenen en ondat ik mezelf er echt geen type voor vind met zon kind aan mn tiet... Eeh borst. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen.
En vind kinderen helemaal niks. Wel bewust gekozen voor de zwangerschap :j dat wel.
Mn eigen kindje via de echo vind ik wel schattig. Maar aan andermans kinderen. Kan er niet aan wennen :r
Super geappig zo te lezen dat ik een beetje dezelfde mening heb als jij :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:25

Hier bij de eerste 25 kg aangekomen en 10 ging er nooit meer af. nu bij de 2e weer 15 kilo er bij en zit nog steeds weer op het oude gewicht van na de 1e zwangerschap, dus nog steeds 10 kg te veel (maar dat nu al na 6 weken)
Wel was ik in het begin van de 2e zwangerschap wel 7 kg afgevallen en ik was echt niet misselijk of broerd, vreemd maar waar. :?

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 13:18

_love12_ schreef:
Bij mij is de situatie waarschijnlijk wel wat anders omdat ik wat jonger ben.
Ik ben zwanger geraakt op mijn 17de, bevallen op mijn 18de (nu 4,5 week geleden)
De zwangerschap was niet gepland en totaal onverwacht, wel al bijna 2 jaar samen met de papa (en nogsteeds samen). Ik slikte de pil gewoon maar dat heeft niet gewerkt (mijn lichaam maakt zelf een hormoon teveel aan waardoor de normale pil dus geen nut heeft voor mij). Ik had alle symptomen en werd niet ongesteld dus eigenlijk was de positieve test geen verrassing (heb er wel 2 gedaan om het zeker te weten). M'n vriend en ik hebben toen gelijk besloten om het kindje te houden.
Heb het toen als eerste m'n broer verteld en hij heeft het m'n moeder verteld (durfde ik zelf niet haha). Daarna heb ik het m'n vader verteld en hebben we m'n vriend z'n ouders, zusje en broer het laten weten. Ik was toen 8 weken zwanger.
De zwangerschap was de eerste 3 maanden heeeel zwaar, alleen maar ziek geweest. 2de trimester heb ik ervan kunnen genieten en het laatste trimester was weer heel zwaar door veel rug en bandenpijn.
Ik ben bevallen met 35+5
De bevalling heeft ruim 13 uur geduurd en was zwaar, maar het is het echt waard geweest. Ons dochtertje is echt een makkelijke baby, huilt weinig en groeit goed ondanks dat ze prematuur geboren is.
Het is echt het mooiste wat heteven je kan geven. Ondanks dat het ontzettend zwaar is af en toe is het het echt allemaal waard! [ [url=m/dOh61i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtig kindje! En wat moedig van je dat je er al zo jong voor kiest het kindje te houden en er helemaal voor te gaan.
Ik wens jullie alle geluk op de wereld met jullie kleine! Gefeliciteerd!