Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizzy1 schreef:Leuk topic! Ik lees het alleen nu pas![]()
Even mijn verhaal in het kort:
Ik heb een dochtertje van ruim 1 jaar. Ik ben zwanger geworden via een icsi traject. Hier zag ik erg tegenop maar is me alles meegevallen. Ik had op internet allerlei horrorverhalen gelezen maar uiteindelijk viel het (voor mij) erg mee.
Ik ben wel wat misselijk geweest de eerste weken maar ook dat viel mee. Verder een fijne zwangerschap gehad. Ik heb de dag voor mijn bevalling nog de paardenstallen uitgemest.
De bevalling leek ook goed te gaan maar ze bleek in het vruchtwater gepoept te hebben en heb er een totaal ruptuur (volledig uitgescheurd) en beschadigde zenuw in mijn schouder aan overgehouden (door een verkeerde houding tijdens de bevalling). Van die totaal ruptuur heb ik helemaal geen last gehad. Voor die schouder heb ik helaas nog steeds fysio. Het lijkt een horrorbevalling maar ik heb het helemaal niet zo ervaren. Ok, het is niet prettig maar heb het toch zonder pijnstilling doorstaan.
Vanaf de geboorte van mijn dochter heb ik op een roze wolk gezeten en geniet ieder moment van de dag van haar. Ik heb denk ik wel heel veel geluk dat het een super makkelijk meisje is en heb ook bewust gekozen voor flesvoeding.
Mijn advies aan jou:
- begin vast met het slikken van foliumzuur (mocht je dat nog niet doen)
- volg een goede zwangerschapscursus. Ik heb zelf yoga gedaan. Soms een beetje zweverig maar ik heb er echt veel aan gehad tijdens mijn bevalling
- beval in het ziekenhuis. Bij complicaties ben je nergens beter dan daar
- ik wil je niet op flesvoeding aanpraten, maar dit heeft echt veel voordelen (geen borstontsteking, tepelkloven, lange voedingen, je weet precies wat je kind binnen krijgt, iemand anders kan ook een keer voeden; erg handig als je weer wil gaan paardrijden)
- luister goed naar je gevoel. Ik had zelf niets met baby's en was best benieuwd hoe ik mijn eigen baby zou vinden, maar moeder natuur doet fantastisch z'n werk. Ik ben helemaal om en dacht toen ze mijn dochter op mijn buik legde meteen 'ik wil er nog één'! Nooit ben ik onzeker. Als moeder voel je feilloos aan wat er met je kindje is en wat het nodig heeft.
lizzy1 schreef:Leuk topic! Ik lees het alleen nu pas
Mijn advies aan jou:
- volg een goede zwangerschapscursus. Ik heb zelf yoga gedaan. Soms een beetje zweverig maar ik heb er echt veel aan gehad tijdens mijn bevalling
- ik wil je niet op flesvoeding aanpraten, maar dit heeft echt veel voordelen (geen borstontsteking, tepelkloven, lange voedingen, je weet precies wat je kind binnen krijgt, iemand anders kan ook een keer voeden; erg handig als je weer wil gaan paardrijden)
- luister goed naar je gevoel. Ik had zelf niets met baby's en was best benieuwd hoe ik mijn eigen baby zou vinden, maar moeder natuur doet fantastisch z'n werk. Ik ben helemaal om en dacht toen ze mijn dochter op mijn buik legde meteen 'ik wil er nog één'! Nooit ben ik onzeker. Als moeder voel je feilloos aan wat er met je kindje is en wat het nodig heeft.
Anne_mieke88 schreef:lizzy1 schreef:Leuk topic! Ik lees het alleen nu pas
Mijn advies aan jou:
Hihi het is of ik mijn eigen toekomstige ik lees
Ik ben nu 13 weken zwanger. Ga ook voor fv precies om dezelfde redenen en ondat ik mezelf er echt geen type voor vind met zon kind aan mn tiet... Eeh borst. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen.
En vind kinderen helemaal niks. Wel bewust gekozen voor de zwangerschapdat wel.
Mn eigen kindje via de echo vind ik wel schattig. Maar aan andermans kinderen. Kan er niet aan wennen![]()
Super geappig zo te lezen dat ik een beetje dezelfde mening heb als jij
_love12_ schreef:Bij mij is de situatie waarschijnlijk wel wat anders omdat ik wat jonger ben.
Ik ben zwanger geraakt op mijn 17de, bevallen op mijn 18de (nu 4,5 week geleden)
De zwangerschap was niet gepland en totaal onverwacht, wel al bijna 2 jaar samen met de papa (en nogsteeds samen). Ik slikte de pil gewoon maar dat heeft niet gewerkt (mijn lichaam maakt zelf een hormoon teveel aan waardoor de normale pil dus geen nut heeft voor mij). Ik had alle symptomen en werd niet ongesteld dus eigenlijk was de positieve test geen verrassing (heb er wel 2 gedaan om het zeker te weten). M'n vriend en ik hebben toen gelijk besloten om het kindje te houden.
Heb het toen als eerste m'n broer verteld en hij heeft het m'n moeder verteld (durfde ik zelf niet haha). Daarna heb ik het m'n vader verteld en hebben we m'n vriend z'n ouders, zusje en broer het laten weten. Ik was toen 8 weken zwanger.
De zwangerschap was de eerste 3 maanden heeeel zwaar, alleen maar ziek geweest. 2de trimester heb ik ervan kunnen genieten en het laatste trimester was weer heel zwaar door veel rug en bandenpijn.
Ik ben bevallen met 35+5
De bevalling heeft ruim 13 uur geduurd en was zwaar, maar het is het echt waard geweest. Ons dochtertje is echt een makkelijke baby, huilt weinig en groeit goed ondanks dat ze prematuur geboren is.
Het is echt het mooiste wat heteven je kan geven. Ondanks dat het ontzettend zwaar is af en toe is het het echt allemaal waard! [ [url=m/dOh61i.jpg]Afbeelding[/url] ]