Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 09:47

Ik voel me zó'n zwakkeling! ik heb gisteravond er 1 gerookt,ik hield het niet meer.
En vanmorgen 3 trekjes. ;(
Miss. moet ik er nóg een pleister bij plakken en dan na een week terug gaan op 1 pleister.
Als je tig jaren 30 sigaretten per dag rookte en opeens max. 4 [gister] dan vallt het niet mee zeg.

Maar ik geef niet op! ik blijf ervoor knokken,ik wil er helemaal vanaf.

pol1 hoe gaat het met jou? zwaar ist he.

Tinkermuts

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:57

Je kan het. Heb dertig jaar lang pakje shag per dag gerookt en mij ook gelukt. Is champix niets voor jou?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:58

Ik had baat bij de nicotinekaugompjes.elke keer als ik een peuk wou kauwgom genomen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 10:02

En die zuigtabletten? is dat niet iets om erbij te nemen?
Champix begin ik niet aan,het is in principe een anti-depressivia.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:06

Klopt maar vond stoppen met roken belangrijker ivm m'n copd. Heb het zes weken gebruiken en de mazzel gehad dat ik nul bijwerkingen had. Voordeel dat ik geen dag chaggo geweest ben vh stoppen en het eigenlijk best makkelijk ging. Blij dat ik het gedaan heb. Maar ieder z'n eigen manier.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:25

Geen idee.
Zo heb ik mij er toen niet in verdiept.
Zuigtabletten en pleisters geen ervaring mee

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:30

Ik meld me ook bij de stoppers. Ik was er drie maanden af dmv voet reflex therapie. Helaas Door persoonlijke omstandighedenweer begonnen. Ik rook stiekem op mijn werk omdat ik me er voor schaam dat het niet gelukt is. Dat is voor mij echt een indicator dat ik verkeerd bezig ben. Ik heb 2 minuten geleden aan de hand van dit topic het boek van Alan carr besteld. Stoppen met roken voor vrouwen. En ik ga zo nicotine pleisters halen. Mede Door dit topic hoop ik het deze keer vol te houden. Ik heb het al vaker geprobeerd alleen begin in Zo vreselijk te huilen. Echt om alles en overal. Dat is zo vreselijk gênant. ... Vooral op mijn werk. Dat ik haast niet durf te stoppen. ... Maar ik ga er voor. Heel erg bedank ts en medestanders dat jullie me het gevoel geven niet de enige te zijn die hier mee worstelt. Mede door het niet alleen lezen van o het ging zo makkelijk etc heb ik het gevoel dat ik niet het enige zwakke mens op deze wereld ben. De opmerking over het Slaaf van de sigaretten zijn vond ik ook erg doeltreffende.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:33

Yvonne jij bent zo'n sterke vrouw jij kunt dat! :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:40

Ik ben nu zeven maanden gestopt en heb ook best nog lastige momenten. Denk dat dat lang aanblijft. Bij mij werkt het heel goed dat ik denk aan de positieve dingen. Geen bloed meer ophoesten, alles smaakt lekkerder en ruikt beter, geen paria meer in restaurant door in je uppie buiten te staan im te roken, gewoon een trap oplopen zonder adem tekort, iedereen zegt dat m'n huid er mooier uitziet en ik ruik zelf ook beter, geen stress over m'n peuken en je houd echt een bak geld over. Ook vind ik het heel fijn dat iedereen zo trots op me is en manlief beloont ne beat regelmatig met etentjes enzo. Klinkt zweverig maar het trekt je door de lastige momenten. Zet hem op en vind je zelf geen loser, je probeer het en steekt niet je kop in het zand door te zeggen...er is zoveel niet goed voor je.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:46

Oh wat ik trouwens wel een méga fijne tip vond:
Pin elke week wat je normaal kwijt zou zijn aan sigaretten & bewaar dit ergens (veilig). In mijn ervaring gaat geld toch wel op & dan ben je je er niet zo bewust van hoeveel je bespaard. Een gevulde spaarpot kan meer inzicht verschaffen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 11:12

Geld apart zetten wat ik normaal elke mnd. kwijt ben aan peuken,heb ik gedaan,dat is 185,- per mnd. [ongeveer,soms meer].
Ik blijf denken aan alle slechte dingen die ik heb door het roken en die anderen hebben gehad doordat ze rookten.Mijn schoonzus is overleden [7mnd. geleden] aan een hartstilstand,zij rookte ook heel veel,maar was té laat gestopt blijkbaar.Trap lopen maakt me ook zeer benauwd,ik heb al lichte ader verkalking door het roken,mijn aderen slibben dicht.

Mayasfrenk je bent zeker niet de enige zwakkeling hoor! ik en vast meerdere hebben ook hun zwakke momenten.Je moet constant Nee blijven zeggen tegen jezelf.Vaak lukt dat wel,maar soms wint die rot stem in je hoofd het toch.
Niet opgeven,je gaat immer sowieso stukken minder roken en daardoor word je verlangen naar nicotine ook al minder door.
We gaan het winnen!

Knap hoor Tinkermuts !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:39

Doubtless schreef:
Oh wat ik trouwens wel een méga fijne tip vond:
Pin elke week wat je normaal kwijt zou zijn aan sigaretten & bewaar dit ergens (veilig). In mijn ervaring gaat geld toch wel op & dan ben je je er niet zo bewust van hoeveel je bespaard. Een gevulde spaarpot kan meer inzicht verschaffen :)

Ik schrok best wel toen ik laatst twee meiden in de trein tegen elkaar hoorde zeggen dat ze 300 euro per maand kwijt waren aan roken :oo Mijn Range Rover (10.000km per jaar) kost minder!!!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:16

Mijn pakje shag is bijna op... Dus vanaf morgen ga ik ook beginnen met stoppen
Ik vind dit een fijn topic, elkaar steunen en aanmoedigen. Top!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 15:20

Echt.. lees het boek van Allen Carr: stoppen met roken.
Heb nl echt géén moeite mee gehad.. ze boden me sigaretten aan, maar het was héél simpel om er vanaf te blijven.. :j

Verder geen veranderingen gehad qua humeur of zo.. en heb er ook niet minder van geslapen.
Wat mij betreft dé manier.. mede ook doordat ik niet van plan was om te stoppen.. en toch ben gestopt.
Al die andere 'hulpmiddelen' veranderen je denkwijze/beleving over roken niet.. :n

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:37

De pleisters zijn gekocht. Boek komt maandag. ... morgen dus stoppen en zo'n pleister plakken. Hebben jullie die ook netjes volgens de voorschrift in de ochtend geplakt? En waar kan ik ze het beste plakken. .. Want elke plek mag maar 1x per week en ik wil liever niet dat iemand ze ziet. ...

Mikkiej jij ook heel veel succes! !! En aan alle andere mede strijders voor een rook vrij leven ook natuurlijk! !!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 19:27

Ik heb geen voorschrift gelezen,heb er gewoon 1 op me linker bovenarm geplakt,de 2de rechter bovenarm en vandaag weer linker bovenarm.Schijnt zelfs beter te werken,het pleister was al om half 2 vanmiddag uit gewerkt en ik zit nu nog steeds zonder pleister.Heb na vanmorgen ook niks meer gerookt! geen enkel trekje meer.Vanmiddag op de wei zat er zelfs iemand naast me te roken,al had ik de gedchte een trekje te vragen,ik heb het niet gedaan.
Ik weet gewoon dat als ik 1 trekje neem,ik verkocht ben! Ik ben zelfs op de kamer van me zoon geweest,maar heb zijn peuken genegeerd,was ook moeilijk.
Ik heb het er verdomd zwaar mee soms,niet constant,en moet steeds NEE tegen mezelf zeggen.Nee ik rook niet meer zeg ik dan.Ik denk dan steeds aan de dingen waar ik straks geen last meer van heb,hoeveel positieve dingen ik straks heb.
Maar tóch blijft het errug moeilijk. Ik blijf zonder pleister zo lang mogelijk.

Mikkiej,Mayasfrenk en de rest uit dit topic ook! we kúnnen het! we gaan er volledig voor.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:36

En daarom ben ik zo blij met mijn e-sigaret. Lekker smaakje er in en bij al die zwakke momenten heb ik daar genoeg aan. Ik rookte ook anderhalf pakje per dag en ben in 2 dagen gestopt met roken. Ik heb er geen enkele moeite mee gehad, dank zij de e-sig. In het begin is het even zoeken naar de juiste smaak en nicotine gehalte, maar het was de moeite waard. En een goeie e-sigaret, daar zit ook nog wel verschil in.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 19:56

Maar als ik zo'n E-sigaret ga roken,krijg ik nog steeds nicotine binnen.Dan ben ik nog steeds niet gestopt en blijft je verlangen naar nicotine bestaan.
Ook zijn er berichten dat een E-sigaret slecht is w.b.t. chemische troep die erin zit.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:15

Het eerste klopt gedeeltelijk. Het verlangen naar nicotine blijft, maar is een stuk minder dan een normale sigaret, daarom kun je het gehalte aan nicotine ook vrij snel minderen. Ik ben begonnen met 18 ml, toen 12, 9 en nu 6.
Het 2e klopt niet. Ik weet niet of je gisteren toevallig "het chocolade-dieet"hebt gezien? Daar hebben ze een onderzoek zo gemanipuleerd dat het net leek of het wetenschappelijk bewezen was dat je van dat dieet zou afslanken. Er werd een persbericht opgesteld en dat is wereldwijd rondgebazuind.
Iets dergelijks doet men ook met de e-sig, maar dan omgekeerd. Er is bijvoorbeeld een onderzoek geweest waar men een machine liet dampen. Maar deze ging door, terwijl de vloeistof op was. Daardoor ging de boel verbranden. En mens merkt dat natuurlijk direct, maar een machine meet alleen, en deze mat dus de verbrande stoffen.De conclusies waren natuurlijk niet best en dit is in een persbericht naar buiten gekomen. Dit was natuurlijk koren op de molen van big pharma, die verkopen liever hun pleisters. Door slechte onderzoeken word er gezegd dat deze bijna net zo schadelijk is als de normale sigaret, hoewel er al lang gebleken is dat deze een stuk gezonder is. in Engeland is er zelfs sprake van om hem op te nemen in het ziekenfondspakket. Het enige waar men nog niet helemaal zeker van is, zijn alle smaakjes. De voornaamste stoffen zijn niet schadelijk voor de gezondheid.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:36

Gohya, goed bezig! Stoppen met roken is heel moeilijk.

Ik zou de sigaret ook niet in gaan ruilen voor de e-sigaret.
Je lichaam is gewoon het beste af zonder welke sigaret dan ook.

Hou vol!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:12

Gohya: hier ook een dip..megadip zelfs..eergisteren begonnen met AB broxil ( keelontsteking ).. gisterenochtend mega beroerd..Ik was in de veronderstelling dat dit Door de Elektronische sigaret kwam..Dus dacht laat ik die maar even niet gebruiken gisteren..tja en toen natuurlijk de mist in!!! Bleek dat ik een allergische reactie van de AB had.. ( gigantisch maagpijn, braakneigingen, opgezwollen tong, misselijk, tintelingen in mond, droge mond..kortom een wrak! Huisartsenpost gebeld en ja hoor allergische reactie op de AB..Nu nieuwe tabletten gekregen ( durf ik pas vandaag mee te beginnen ) zo verschrikkelijk ziek geweest dat ik er gisteravond niet aan durfde te beginnen..
Baal als een stekker! Heb ook wel last met de e sigaret van enorm droge mond!! En heb ook nog steeds niet de juiste smaak gevonden!! Iemand tips? ( rookte voorheen kent)..
Tja nu moet ik ergens weer de motivatie vandaan halen!! En ik was zo blij dat ik eerste 2 dagen doorwas..baal zo erg!! Snap je helemaal Gohya!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:21

Mayasfrenk schreef:
Ik meld me ook bij de stoppers. Ik was er drie maanden af dmv voet reflex therapie. Helaas Door persoonlijke omstandighedenweer begonnen. Ik rook stiekem op mijn werk omdat ik me er voor schaam dat het niet gelukt is. Dat is voor mij echt een indicator dat ik verkeerd bezig ben. Ik heb 2 minuten geleden aan de hand van dit topic het boek van Alan carr besteld. Stoppen met roken voor vrouwen. En ik ga zo nicotine pleisters halen. Mede Door dit topic hoop ik het deze keer vol te houden. Ik heb het al vaker geprobeerd alleen begin in Zo vreselijk te huilen. Echt om alles en overal. Dat is zo vreselijk gênant. ... Vooral op mijn werk. Dat ik haast niet durf te stoppen. ... Maar ik ga er voor. Heel erg bedank ts en medestanders dat jullie me het gevoel geven niet de enige te zijn die hier mee worstelt. Mede door het niet alleen lezen van o het ging zo makkelijk etc heb ik het gevoel dat ik niet het enige zwakke mens op deze wereld ben. De opmerking over het Slaaf van de sigaretten zijn vond ik ook erg doeltreffende.

En jij denkt dat jouw niet rokende collega's het niet ruiken... Die weten dat allang hoor!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:33

Pol1 :(:) wat naar om te lezen dat je ke zo rot voelt! Lees ik het goed & heb je gerookt ipv e-sig gebruikt? Als je zo'n erge keelontsteking hebt moet je echt even niet roken lieve schat, dat vind je keel echt niet leuk :* heel veel beterschap iig.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 07:50

Doubtless schreef:
Pol1 :(:) wat naar om te lezen dat je ke zo rot voelt! Lees ik het goed & heb je gerookt ipv e-sig gebruikt? Als je zo'n erge keelontsteking hebt moet je echt even niet roken lieve schat, dat vind je keel echt niet leuk :* heel veel beterschap iig.

Dank je wel..lief..
Ik weet t..Maar dat is wat die rottige verslaving met je doet!! Zelfs als je weet dat je ff niet moet roken..roept die stem!! Gelukkig al wel minder pijn in de keel!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:08

Pol beterschap, echt balen :(:) .

Ik ben n de twijfel modus, ga ik het ook proberen :o . Heb lolly's gekocht om in ieder geval is te proberen om er weerstand aan te geven. Salmiak kleine donker bruine, en moet zeggen je hebt iets in je mond en misschien ook wel lekker voor je keel.