Ziekte van pfeiffer, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Re: Ziekte van pfeiffer, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:23

Hmm ja. Bij iedereen verloopt de ziekte ook anders. De uitslag was overigens positief bij mij. Met mijn stage heb ik de regeling dat ik komende weken alleen 4 u hoef te werken in de ochtend. Dus ik loop ipv 32 u stage maar 16 u per week. Komende week moet ik alleen een halve dag werken op mijn werk dus dat is te doen.

Ik ben niet niet meer zo ziek als vorige week maar nog erg moe, hoofdpijn, minder eetlust. Ook heb ik snel steken in mijn zij (milt?) weet niet of dat er mee te maken heeft. Heb vanochtend een paard gereden en daarna ben ik ook echt kapot. Lig nu nogsteeds op de bank.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 22:46

Ik had net onder mijn linkerrib ook steken en dat kwam opeens op en hield ook weer op na een tijdje. Ik had ook verhoogde leverwaarden trouwens. En heb nog steeds af en toe die steken, maar of dat pfeiffer is..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:51

Wees blij ts. En idd, het is bij iedereen verschillend. Ik had een collega die ook nauwelijks ziek was en gewoon door kon werken en toen ik het had heb ik een paar maanden thuis gezeten. Ik voelde me toen trouwens echt banketstaaf.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 22:55

Ik ben 6 weken geleden met vermoeidheidsklachten naar de dokter gegaan en getest op suikerziekte, maar dat was het niet.
Afgelopen week maar terug gegaan naar de dokter voor bloedonderzoek en hoorde ik vrijdag dat het Pfeiffer was. Het zat volgens haar al wel in het eindstadium en was niet meer besmettelijk. Op de vraag hoelang ik het dan al minimaal of maximaal had kon ze geen antwoord geven en ik moest maar op Google kijken. Right, er zijn inderdaad erg veel verschillende soorten. Ik heb nooit keelpijn of opgezette klieren gehad, alleen die vermoeidheid en voor mijn gevoel ook concentratieverlies. Is dat ook een bekende klacht oid? Ik word van Google niet wijzer

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 22:57

Ik ben ook heel blij! Ik ben namelijk ook niet te stoppen en moest d'r niet aan denken door pfeiffer gevloerd te worden :(

Rot voor degene die door eigenlijk zoiets stoms zo lang plat liggen. Je hele routine is opeens verstrooid. Sterkte bontejames, hopelijk valt het uiteindelijk ook mee voor je! :(:)

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:03

Grappig dat ik dit topic nu tegen kom, bij mij is 2 weken geleden Pfeiffer vastgesteld. Ik ben er wel flink moe van, maar ik kan wel redelijk de dagen doorkomen, ookal stort ik als ik thuis ben wel compleet in elkaar. Dus ik probeer wat rustiger aan te doen en voor zover het gaat halve dagen te maken met school, als ik dan geen hele belangrijke dingen mis. Helaas is nu wel duidelijk dat ik dit schooljaar niet ga halen, ik stond er al niet zo goed voor en dit is wel de druppel. Volgend jaar V5 maar voor de herkansing, bedankt Pfeiffer :(

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 06:35

Wat naar. Zoveel tegenslagen door dit virus. Sterkte allemaal.

Zo ziet mijn bek er uit. Er zit een bult van de opgezette lymfeklieren.

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:27

Oef, dat is inderdaad flink opgezet zeg!

Ik heb ook pfeiffer gehad, ik weet alleen niet wanneer :+ Ik ben er achter gekomen dat ik het heb gehad, toen ik ging overgeven van vermoeidheid zo moe telkens. Na bloedonderzoek bleek ik reeds pfeiffer te hebben gehad, en toen een flink b12 tekort, waar ik zo extreem moe van was. Na b12 injecties knapte ik gelukkig snel weer op. Een paar jaar later kreeg ik een fikse keelontsteking waar ik 3 maand mee heb rondgelopen, omdat het niet de typische keelpijn was. (Last van mn tanden ipv keel) uiteindelijk door een vervangend arts achtergekomen, en bleek wederom een fiks b12 tekort. (Injecties was ik de eerste keer na een poos mee gestopt omdat het eigenlijk heel goed ging) Mijn amandelen zijn er nu gelukkig uit, na alle klachten en terugkerende verkoudheden/keelpijnen. Nu lees ik hier dat meer mensen "ongemerkt" pfeiffer hebben gehad en later ook b12 tekort bleken te hebben. Begin ik mij toch af te vragen...

Hoop dat degenen die er nu mee lopen er wat vlot overheen komen. Luister echt goed naar je lichaam, beter nu een paar maand langer rustig aan, dan de rest van je leven terugkomend last!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:38

Ik heb ook pfeiffer gehad. Toen ik eenmaal naar de dokter ging voor m'n vermoeidheid was het al in de eindfase schijnbaar.

Ik blijf nu - 5 jaar na data - opzette klieren krijgen zodra ik ziek word. Dat had ik vroeger nooit. Daaraan merk ik direct dat ik een griep te pakken heb. En doe ik te veel, dan krijg ik die extreme moeheid terug. Dan moet ik écht even een stap terug nemen

Sterkte TS!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:29

Ts opzich niet gek dat je er toendertijd niet zo veel last van gehad hebt. Het verloopt bij iedereen anders. Ik heb van een arts wel eens begrepen dat bij ongeveer 75 % van mensen boven de 30 antistoffen gevonden word als ze er voor zouden bloedprikken. De meeste daarvan hebben nooit gemerkt dat ze het virus hebben gehad. Van degenen die het wel merken varieert het van lichte klachten tot maanden compleet gevloerd.
Bontejames dat is flink opgezet!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 09:28

bontejames schreef:
Wat naar. Zoveel tegenslagen door dit virus. Sterkte allemaal.

Zo ziet mijn bek er uit. Er zit een bult van de opgezette lymfeklieren.

[ [url=m/Yau5Id.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zag ik er ook uit toen ik de diagnose pfeiffer kreeg! Voelde me echt belabberd met dat ding in mijn nek. Zegt de dokter ook nog dat het misschien wel maanden kon duren dat die dingen er zitten. Gelukkig toen ik aan de ab begon was het meteeen verdwenen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:25

Ik ben idd 30 plus en in oktober geprikt en idd konden ze zien dat ik een besmetting heb gehad maar wanneer niet kon 3maanden terug zijn maar ook jaren gelede. Was de hele zomer al moe nog steeds met periodes maar bleek idd ook vitamine te korten te hebben. Ook laatste tijd vaak keel ontstekingen enzo dus zal idd vast wel allemaal samen hangen.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:13

Mensen die er niks van hebben gemerkt geluk! Ik heb vanmiddag weer een van de paarden gereden en had zo'n last van pijn op mijn borst, erge stekende pijn alsof iemand op mij stond. HA gebeld en het heeft dus ook verband met pfeiffer. Door de vermoeidheid. Verder nu last van aankomen en vocht vasthouden. Helaas nu ik net zo goed afgevallen was. Maar eet nu vooral erg gezond en hopen dat het er dan snel weer af is.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:25

Hier ook, nu een kleine maand.

Begon met wakker worden midden in de nacht, drijfnat van het zweet terwijl het koud was buiten. Vervolgens 2 weken heftig keelontsteking, waarbij ik nauwelijks kon slikken of eten en constant misselijk was. Na 1 week keelontsteking kreeg ik van de ha Broxil (antibiotica), maar dat sloeg niet aan. Weer een week later wilde de ha bloed zien en ja hoor... Pfeiffer!

Ik voel me ontzettend moe en kom de dagen bijna niet door. Maar ja, studie gaat door en ik kan me geen vertraging permitteren. Daarnaast moet ik m'n paard 5 dagen per week rijden, als ze stilstaat wordt ze ziek en ik slaag er niet in iemand te vinden die haar kan en wil rijden. Daarnaast gaan m'n kosten ook gewoon door, dus m'n werk ook.. Dus al met al houd ik dus helemaal geen rust en ren ik achter mezelf aan, doodmoe. Het enige wat ik doe is duimen dat het zo snel mogelijk over gaat. ;(

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:44

Science90 schreef:

Begon met wakker worden midden in de nacht, drijfnat van het zweet terwijl het koud was buiten. Vervolgens 2 weken heftig keelontsteking, waarbij ik nauwelijks kon slikken of eten en constant misselijk was. Na 1 week keelontsteking kreeg ik van de ha Broxil (antibiotica), maar dat sloeg niet aan. Weer een week later wilde de ha bloed zien en ja hoor... Pfeiffer!

Ik voel me ontzettend moe en kom de dagen bijna niet door. Maar ja, studie gaat door en ik kan me geen vertraging permitteren. Daarnaast moet ik m'n paard 5 dagen per week rijden, als ze stilstaat wordt ze ziek en ik slaag er niet in iemand te vinden die haar kan en wil rijden. Daarnaast gaan m'n kosten ook gewoon door, dus m'n werk ook.. Dus al met al houd ik dus helemaal geen rust en ren ik achter mezelf aan, doodmoe. Het enige wat ik doe is duimen dat het zo snel mogelijk over gaat. ;(

Hoe je het ook went of keert er valt altijd wat te regelen. Dat is moeilijk, dat geloof ik. Neem je de rust nu niet kan het zijn dat je je veel langer zo blijft voelen, en het zelfs erger wordt > cvs (chronisch vermoedheids syndroom).

Je moet zelf bepalen wat je doet natuurlijk maar denk aan jezelf! :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 16:57

banketstaaf gezegd Science maar als je geen rust pakt, zal het helaas niet snel overgaan :(

Kan je niet iets op marktplaats zetten of ken je niet iemand van wie je denkt dat die wel goed kan rijden?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:05

bontejames schreef:
Science90 schreef:

Hoe je het ook went of keert er valt altijd wat te regelen. Dat is moeilijk, dat geloof ik. Neem je de rust nu niet kan het zijn dat je je veel langer zo blijft voelen, en het zelfs erger wordt > cvs (chronisch vermoedheids syndroom).

Je moet zelf bepalen wat je doet natuurlijk maar denk aan jezelf! :j

Nou ik heb bij de examencommissie uitstel voor m'n tentamens gevraagd, maar ze mogen 4 weken doen over de behandeling van de aanvraag. Tegen die tijd zijn de tentamens al geweest en het gaat er juist om dat ik NU een stuk van de belasting kwijt moet.. Dat werkt dus al niet. Als ik niet dit jaar deze 3 vakken nog hoor, moet ik volgend jaar 4000 euro extra betalen (2x collegegeld) om alsnog die tentamens te kunnen doen. Dus het is nu gewoon niet zeiken maar doorgaan.

Voor m'n paard heb ik wel een verzorgster geregeld die even komt checken bij haar als ik er niet ben, maar rijden is voor haar in haar eentje geen optie. En ik vraag stalgenoten wel eens wat voor me te doen, maar dan hoor ik achteraf van een ander weer dat hetgeen ik had gevraagd niet gebeurd is. Dus dan ga ik toch maar weer zelf. Tja ik heb al eerder advertenties voor bijrijders op internet gehad en dan krijg je mensen met verhalen dat ze heel veel ervaring hebben, maar dan zitten ze erop en krijgen ze m'n paard bijvoorbeeld niet eens in draf. Ze probeert gewoon uit en de meesten komen daar niet doorheen.

Sommige dagen voel ik me ook wel heel goed hoor. Maar andere dagen ga ik liever in bed zitten janken. Hoe lang zijn anderen er gemiddeld zoet mee geweest (de moeheid dan)?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:34

In welke regio zit je? Misschien in je iemand vinden in het verzorg en bijrijd paarden topic

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:15

Roosje01 schreef:
In welke regio zit je? Misschien in je iemand vinden in het verzorg en bijrijd paarden topic

Ik zit in regio Twente.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:04

Ik kom hier even binnenvallen, topic is al jaar oud maar dat is misschien wel handig om jullie ervaringen verder nog te horen :)
Ik heb zo'n 3 jaar gelden Pfeiffer gekregen. Ben toen een week thuisgebleven. Ik was heel snel vermoeid en had ook heftige keelontsteking. Daarna was het snel weer goed.
Nu ben ik daarna eigenlijk niet echt meer ziek geweest maar nu ben ik verkouden + keelpijn en heb ik ook weer last van die vermoeidheid. Bij het geringste kan ik zo in slaap kukelen, terwijl ik dat normaal nooit heb.
Meer mensen die het idee hebben dat Pfeiffer toch weer een beetje de kop op steekt als je ziek bent? Of misschien dat de Pfeiffer die ziekteverschijnselen weer veroorzaakt?

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:12

LisaFalco schreef:
Ik kom hier even binnenvallen, topic is al jaar oud maar dat is misschien wel handig om jullie ervaringen verder nog te horen :)
Ik heb zo'n 3 jaar gelden Pfeiffer gekregen. Ben toen een week thuisgebleven. Ik was heel snel vermoeid en had ook heftige keelontsteking. Daarna was het snel weer goed.
Nu ben ik daarna eigenlijk niet echt meer ziek geweest maar nu ben ik verkouden + keelpijn en heb ik ook weer last van die vermoeidheid. Bij het geringste kan ik zo in slaap kukelen, terwijl ik dat normaal nooit heb.
Meer mensen die het idee hebben dat Pfeiffer toch weer een beetje de kop op steekt als je ziek bent? Of misschien dat de Pfeiffer die ziekteverschijnselen weer veroorzaakt?

Pfeifer kan geen ziekte veroorzaken, wel is het zo dat het in een drukke periode weer op kan spelen. Wanneer je lichaam een lagere weerstand heeft of vermoeid is kan je weer klachten krijgen. Kwestie van rustiger aan en bij alarmsymptomen contact opnemen met de huisarts.