Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:37

youaremystar schreef:
"Roken vergroot de kans op blindheid"

En dan heb je een plaatje van een oog met staar? :?

Van staar kun je best wel blind worden ja.

ontherun

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:39

Alleen is de veroorzaker van staar heel vaak net niet roken...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:42

Santigo_ schreef:
Alleen is de veroorzaker van staar heel vaak net niet roken...

Dat is een detail. Het is wel een lekker zichtbare vorm van blindheid om op de foto te zetten. Alles wat dieper in het oog gebeurt of aan de zenuwen, dat leent zich een stuk minder voor afschrikwekkende foto's.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:43

Ik vind staat nu niet zo schrikwekkend er uit zien hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:10

De geloofwaardigheid neemt in ieder geval weer sterk af.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:18

In Thailand stonden er gewoon verrotte lijken enzo op de pakjes :') dan zijn de plaatjes in nederland nog mild.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:19

Volgens mij werkt het ook geen meter. In Rusland staan er ook van die vieze plaatjes op, maar vervolgens kost het pakje dan dus een euro, dat houdt dan dus niemand tegen. Volgens mij is het enige dat werkt de prijs maar blijven verhogen en ondertussen mensen blijven informeren en ze helpen te stoppen. :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:24

In Thailand waren de pakjes inderdaad ook een euro. Is gewoon dweilen met de kraan open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:28

Ipv de pakjes gewoon uit het zicht te bewaren..... Doen ze in IJsland ook en daar roken naar mijn idee een stuk minder mensen. Maar nee, open en bloot vieze plaatjes waar ook niet rokers de dupe van zijn is een beter idee :))

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:53

In Indonesië was dat hetzelfde ja, daar stonden er ook ergere foto's op de pakjes maar waren ze vervolgens een euro :+ Hier in Engeland kost een pakje Marlboro Lights iets van £9.75 (ik rook niet maar mijn vriend wel) en heel veel mensen die ik ken zijn gestopt omdat ze het belachelijk duur vonden worden. Denk dat dat het enige is dat echt werkt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:06

Eulogy schreef:
In Indonesië was dat hetzelfde ja, daar stonden er ook ergere foto's op de pakjes maar waren ze vervolgens een euro :+ Hier in Engeland kost een pakje Marlboro Lights iets van £9.75 (ik rook niet maar mijn vriend wel) en heel veel mensen die ik ken zijn gestopt omdat ze het belachelijk duur vonden worden. Denk dat dat het enige is dat echt werkt.

Maar dan is crack roken bijna even duur als sigaretten roken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:43

420BlazeIt schreef:
Eulogy schreef:

Maar dan is crack roken bijna even duur als sigaretten roken :+

Tis in principe ook net zo prut.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:31

Eulogy schreef:

Bij de Jumbo hier in de stad staan de sigaretten ook niet meer in het zicht. Dat lijkt me inderdaad al een stuk effectiever, samen met de prijs omhoog gooien. Ik betaal nu 5,70 per pakje en als dat verdubbeld wordt zou ik echt wel stoppen. Slecht eigenlijk :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 15:43

gohya schreef:
Ik kwartet er niet mee,ik verzamel ze,heb nu 11 verschillende. Geen idee hoeveel verschillende er zijn,maar wat ik hier lees,mis ik er sowieso nog 2,die baby met tut en die met vieze tanden,die heb ik nog niet. Heb er 3 dubbel nu.
[ Afbeelding ]

Maar ik heb gehoord dat ze weer gaan verdwijnen die foto's op de pakjes.

Ik zag er vandaag één bij een collega, een doodzieke man in bed waar vrouw en dochter aan het bed staan, zo te zien aan het afscheid nemen zijn van hem.

En ook een verhaal gehoord, dat er een plaatje is geweest die al weer weggehaald is.
Een vrouw zag de foto van haar doodzieke man als plaatje op het pakje staan.
Terwijl haar man nooit had gerookt.
Maar die foto van haar man is ergens tevoorschijn gekomen, en die is gebruikt als plaatje voor de sigarettenpakjes.
Dat plaatje is toen ook weer verwijderd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:15

Quote:Ik zag er vandaag één bij een collega, een doodzieke man in bed waar vrouw en dochter aan het bed staan, zo te zien aan het afscheid nemen zijn van hem.
Die heb ik volgens mij ook op de foto staan [pag. terug]. Blijf leven voor je naaste familie staat erop.

Vandaag een pakje gehaald bij de Coop,ik zeg;die heb ik al. Ze keek me heel raar aan,zo van:wat bedoel je?
Ik heb die met die rotte tanden en zwarte voet ook gezien nu,zaten op een ander merk,die ik niet rook,maar weet nu wel welke het is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:50

Ik verkoop sigaretten in de winkel waar ik werk, ik vind het verschrikkelijk. Ben ik aan het aanvullen, sta ik met 1 of andere impotente vent of een gangreenteen in m'n handen. Totaal onduidelijk soms wat wat is: is het nou gewone Van Nelle? Of zware? Of export? Sta je daar in je voorraad te zoeken.

En dan rook ik niet eens :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:05

Eske dat staat er gewoon op hoor. Xl of big mag namelijk gewoon. En anders weet je toch waar t staat?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 20:09

Eske B, het went wel, dat kan ik je nu zeggen, ha ha. :+

Toen ik een paar dagen terug het eerste pakje zag met die bloed spugende vrouw, schrok ik ervan.
Ik wist wel dat dit ging gebeuren, maar niet wanneer en opeens waren ze er.
Maar vandaag was ik op het werk, en daar hadden sommige collega's ook al pakjes met van die foto's.
Daar zag ik bij een ander ook die bloed spugende vrouw, ik dacht, oh daar heb je dat plaatje ook alweer. :')

Ik denk dat over een paar weken het alweer heel gewoon is, dan ken je alle foto's en schrik je er niet meer van.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:10

Siersma schreef:
Eske dat staat er gewoon op hoor. Xl of big mag namelijk gewoon. En anders weet je toch waar t staat?

Het staat er wel, maar lang niet zo duidelijk als voor die plaatjes. En soms liggen de sloffen 30 gram en 50 gram op elkaar. Het enige verschil tussen die pakjes is het inimini xl-tekentje.

Het went inderdaad snel, in het begin werd ik er heel naar van, nu kijk ik er niet meer van op. Het irriteert me vooral.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:11

Voor mij is het alweer gewoon geworden. De eerste paar dagen is het raar maar inmiddels normaal voor mij als verkoopster. Hoe erg dat ook is wist ik al van tevoren dat dat gi ng gebeuren. Was ook zo met die teksten toen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:12

Eske_B schreef:
Siersma schreef:

Het staat er wel, maar lang niet zo duidelijk als voor die plaatjes. En soms liggen de sloffen 30 gram en 50 gram op elkaar. Het enige verschil tussen die pakjes is het inimini xl-tekentje.

Het went inderdaad snel, in het begin werd ik er heel naar van, nu kijk ik er niet meer van op. Het irriteert me vooral.

Mss dat t voor mij makkelijker is omdat ik al 13 jaar verkoop en ook roker geweest ben.