Komen mijn klachten door een vitamine d tekort?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:48

Joy_Mennings schreef:
Arabesk schreef:
Voor vitamine D kun je ook een krachtige zonnebank nemen. Zo een bij de sauna of sportschool.

Ja ik weet het, ben alleen niet zo'n voorstander van de zonnebank.

En wat ik mij af vraag is of het wel echt zou helpen. Ik ben namelijk nadat mijn tweede bloedtest was afgenomen (waarde was toen ergens in de 70) nog twee keer naar het buitenland geweest en heb daar lekker liggen zonnen. Ook in Nederland was het best zonnig deze zomer. Maar toch is de waarde tijdens deze periode gezakt omdat in oktober mijn waarde 63 was.

Och als je met mate zont en dan in de zomer juist minder, kan het ook gezond zijn. Alles met mate, zolang je niet urenlang gaat liggen roosteren en je niet echt bruin laat worden. Ik lig om de week 20 min in zo'n tosti-ijzer, maar ben niet bruin, dus dan zit je echt nog ruim onder de grenzen.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:11

Hey, ik heb niet alles grondig gelezen maar heb je ook wel eens Magensium geprobeerd?
Misschien is het dat jou´n spieren juist een tekort hebben en daardoor gespannen-pijn geven.
En anders een goede massage? Die juist focust op het losmaken en strekken van jou´n spieren?
Zelf heb ik een infra rood deken. Dit is een beetje als de zon alleen trekt het diep in je spieren en verwarmt en ontspant het, misschien een aanrader?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 20:34

zorro schreef:
Oke, nou ja, het blijft toch giswerk.. ik ben opgewekt, en was een huilbaby. Alleen geen standaard ontroostbare baby, ik was gewoon niet in balans, aldus mijn moeder. Achteraf ben ik zeer waarschijnlijk een kissbaby geweest.

Zelfde klachten als jij. Niet veel aan te doen helaas, dus ik heb bij de pijnpoli mijn zenuwen door laten 'branden'. Ik heb niet heel veel tijd nu, dus even snel een linkje voor je over het kiss syndroom. Mocht jou of je moeder hier iets bekend van voorkomen, kan je osteo ook wat gerichter zoeken en behandelen, al durfen ze lang niet allemaal boven in de nek te manipuleren.

http://www.fysiotherapiehbm.nl/index.php/kiss-syndroom

Ik heb even naar je linkje gekeken en het meeste komt niet echt overeen, ook niet met vroeger. Dus ik denk niet dat ik het kiss syndroom heb. Toch bedankt voor je bericht :)

jael89 schreef:
Ik gebruik nu deze pillen: http://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/g ... -(11401503)
Is idd op olie basis, hoef je maar 1x pd te slikken (andere vaak 2x pd) en de dosering die de arts mij voorschreef. Maar er zijn natuurlijk heel veel merken die je zou kunnen slikken..

Bedankt, als ik toch weer een vitamine d tekort zou hebben dan ga ik eens verder kijken hiernaar.

Arabesk schreef:
Och als je met mate zont en dan in de zomer juist minder, kan het ook gezond zijn. Alles met mate, zolang je niet urenlang gaat liggen roosteren en je niet echt bruin laat worden. Ik lig om de week 20 min in zo'n tosti-ijzer, maar ben niet bruin, dus dan zit je echt nog ruim onder de grenzen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de zomer ook niet echt lig te bakken. Meestal max 4 uur met vaak zwemmen en schaduw tussendoor. Wel ben ik dan natuurlijk heel veel buiten dus ook buiten het zonnen om in de zon.

Sill_Monster schreef:
Hey, ik heb niet alles grondig gelezen maar heb je ook wel eens Magensium geprobeerd?
Misschien is het dat jou´n spieren juist een tekort hebben en daardoor gespannen-pijn geven.
En anders een goede massage? Die juist focust op het losmaken en strekken van jou´n spieren?
Zelf heb ik een infra rood deken. Dit is een beetje als de zon alleen trekt het diep in je spieren en verwarmt en ontspant het, misschien een aanrader?

Magnesium heb ik nog niet geprobeerd, zou ik eventueel kunnen proberen. Maar volgensmij heb ik ergens gehoord dat je heel goed moet op letten met de dosering van magnesium, geen idee of dit klopt.
Ik heb al een aantal keer een sportmassage geprobeerd en dit helpt voor max 4 dagen en daarna zijn we weer terug bij af.
Ik heb zelf geen infrarood deken maar wel een verwarmde op mijn matras. Deze gebruik ik in de winter elke dag, wanneer het te warm wordt haal ik deze eraf omdat ik dan niet meer kan slapen van de hitte.

Ik heb vandaag weer bloed laten prikken op vitamine d, zodra ik de uitslag weet zal ik het hier laten weten.