Help! Onstekingen en vettig haar...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:09

Elke dag een kleine avocado, een handje ongezoute, ongebrande noten en veel donkere bladgroente eten.

Suikers echt laten staan. Die zitten overigens ook in brood, kant-en-klaarmaaltijden, pakjes ed.

En voor je huid idd hele natuurlijke producten gebruiken. Bij voorkeur op basis van plantaardige oliën (bv avocado olie, black seed olie, jojoba olie etc).

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:40

Hoe gaat het nu Ts?
Is er iets wat heeft geholpen?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:01

bit schreef:
Elke dag een kleine avocado, een handje ongezoute, ongebrande noten en veel donkere bladgroente eten.

Suikers echt laten staan. Die zitten overigens ook in brood, kant-en-klaarmaaltijden, pakjes ed.

En voor je huid idd hele natuurlijke producten gebruiken. Bij voorkeur op basis van plantaardige oliën (bv avocado olie, black seed olie, jojoba olie etc).

Ja zou ik ook aanraden (varkens)vlees laten staan, liever biologische kip/kalkoen eten in een periode dat je lijf het zo zwaar heeft als je vlees wilt eten.
Je darmen ondersteunen met probiotica na de antibioticakuur zou ik je ook echt aanraden, als je systeem al verzwakt is, dan is je darmflora hetgene wat je heel goed moet onderhouden.
En verder alleen maar natuurlijke producten.
Ik heb zelf mijn vette haar opgelost door eerst een tijd niet te wassen, daarna alleen nog maar met natuurlijke shampoo, kom van 1 keer per dag (en dan nog vet halverwege de dag) naar nu 3 x per week.
Maar het lijkt alsof je hele systeem nu allerlei afval naarbuiten gooit.
Misschien dat je lever het zwaar heeft, met het afvoeren van alles.
Je zou ook nog bij een natuurarts kunnen laten meten waar het probleem met je huid em in zit.
Mijn lijf was erg gebaad bij geen vlees, geen melk en geen gluten meer.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 21:29

Aradis schreef:
Hoe gaat het nu Ts?
Is er iets wat heeft geholpen?

Wat lief dat je er aan denkt!! :j

Het ging sinds de anticonceptie even goed. Sinds de stopweek zit ik weer vol puisten... Ga nu 3 maanden doorslikken in overleg met de arts. Het lijken echt mijn hormonen te zijn en waarschijnlijk in combinatie met de lyme.

Mijn gezicht ziet er momenteel dus weer echt niet uit en doet weer pijn. Dus ik hoop dat de anticonceptie voor 3 maanden even goed gaat werken.

Het vette haar gaat beter. Maar mijn haar lijkt wel wat dunner geworden :(

Dus we gaan nu voor de 3mnd anticonceptie icm misschien nog wat AB en goede cremè. Hopen dat, dat de oplossing gaat zijn.

@Freya, ik ben inderdaad al op mijn eten aan het letten ook:)

Amalarab

Re: Help! Onstekingen en vettig haar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:18

mijn huid blijft het beste bij doorslikken van de Yasmin en evt 2-3x een stopweek per jaar(en chocola zo veel mogelijk laten staan)
fijn dat het bij jou nu ook weer wat beter gaat nouja buiten de stopweek dan

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 00:14

Helaas komen ze nu weer in zo een rap tempo opzetten, dat ik alweer helemaal een gloeiend hoofd heb en hoofdpijn van de druk en pijn in mijn gezicht de hele dag...

Helaas wilde ze me die anticioticazalf die hielp vorige keer niet geven zonder weer een afspraak... Dus maandag kan ik pas weer terecht als er plek is... Dan is het eigeblijk alweer te laat... Want het loopt nu alweer helemaal uit de hand :(

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:17

MusicIsLife schreef:
Helaas komen ze nu weer in zo een rap tempo opzetten, dat ik alweer helemaal een gloeiend hoofd heb en hoofdpijn van de druk en pijn in mijn gezicht de hele dag...

Helaas wilde ze me die anticioticazalf die hielp vorige keer niet geven zonder weer een afspraak... Dus maandag kan ik pas weer terecht als er plek is... Dan is het eigeblijk alweer te laat... Want het loopt nu alweer helemaal uit de hand :(

Dit klinkt als dat je een afspraak met de dermatoloog moet hebben. Dit is namelijk niet oke.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 00:23

Heb ik al gehad! Kreef een middel mee dat te heftig was, was geen goed idee in combi met de andere middelen.

Maar ik moet wel die zalf vast hebben... Eerdat ik bij de dermatoloog weer aan de beurt ben...

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 00:24

Maar in combi met vet haar en dunner wordend haar, duidt dat erg op hormoonproblemen. Dus moet eigenlijk de oorzaak aangepakt... Maar het is eigenlijk een beetje wachten tot de pil weer even goed zijn werking gaat doen... Tot die tijd moet er toch een oplossing komen, in elke geval om de symtpomen te verlichten of te bestrijden...

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 06:51

Er moet echt snel wat gaan gebeuren, lig nu wakker van de hoofdpijn en gezicht is alweer erger geworden... Maandagochtend ben ik de eerst die aan de telefoon hangt... Hopelijk kan ik diezelfde dag terecht... Heb dan ook nog andere afspraken staan die niet afgezegd kunnen dus hopelijk kan ik eind van de dag nog terecht...:(

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:16

God meid wat een drama. Dan begin je toch nu a la minute weer met de pil? Volgens mij is dat geen probleem.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:19

tarek schreef:
God meid wat een drama. Dan begin je toch nu a la minute weer met de pil? Volgens mij is dat geen probleem.

Klopt. Stopweek verkorten is geen probleem.

Ik heb het zo met je te doen ts. :(:)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 10:26

De stop week is inmiddels 1.5 week geleden, slik dus alweer 1.5 week de pil. De puisten zijn na de stopweek op komen zetten toen de bloedingen sgestopt waren en ik de pil weer begon. Toen ik 1.5 mand geleden de pil weer kreeg duurde het ook 2/3 weken voor de stemmingsiwsselingen aangepakt werden en de puisten. Alleen zijn de stemmingswisselingen stabiel gebleven. Maar de puisten heel erg, haar dunner en vetter.

Dus daarom willen ze me 3mnd laten doorslikken vanaf nu, omdat de stopweek vokr schommelingen zorgt.

Het lijkt er op dat zodra de "puistenaanval" begint ik dit met AB en zalf moet afremmen... Uitzichzelf verdwijnt het dan niet meer ook niet met de pil, maar die leek het daarna wel weg te houden...

Ik ga vragen of ze de antibioticazalf tijdelijk in mijn herhaalrecept kunnen zetten... Zodat ik niet bij elk puistje weer langs hoef want je mag de zalf maar 4 weken na openen gebruiken en dan kan ik als het op komt zetten meteen behandelen om te kijken of het het ook tegengaat...

Ik heb vanochtend vroeg toch maar een ibuprofen gepakt. Pak nooit zo snel laracetamols ed. maar ik had zo een hoofdpijn en last van me gezicht dat ik niet meer kon slapen...

Nu bedacht ik me, ibuprofen remt ook ontstekingen... Ik ben weer in slaap gevallen en zo net wakker geworddn zonder hoofd pijn, ook klopt mijn gezicht veel minder en is minder pijnlijk...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:43

Je kan ook een tijdje ibru slikken in een lage dosis, 3 per dag ofzo. Kijken wat t doet ipv de antibiotica. Wel dan een maagbeschermer vragen aan je ha. Ibru kan en mag je in principe ook langere tijd gebruiken.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 10:47

Bedankt voor je reactie! Dat wist ik niet! Maar ik denk dat ik hem voor vandaag en morgen nog even een keer neem. En kijk wat het doet en dan morgen wel nog de zalf vragen want dat heelde goed en dan even met de huisarts maar overleg inderdaad! Maar ibu werkt echt goed voor nu!

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:28

Heb ook wel eens gelezen dat een fijngestampte aspirine op de puisten smeren helpt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:42

Ik weet niet of het al gezegd is, want ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen; maar wellicht niet en kan het je helpen.

Ik was vroeger altijd gek op melk, dus dat dronk ik best wel veel. Mijn gezicht zat altijd helemaal vol met onderhuidse puisten, was helemaal rood en vet. Vanalles geprobeerd qua cremes, speciale pil e.d. maar niets hielp.

Toen kwam ik een artikel tegen op internet dat het had over de link tussen de hormonen van de koe in de melk en acne en ben ik gestopt met het drinken van melk etc. Mijn acne werd toen ineens zooooo veeeeel minder. Schaamde me altijd dood als ik over straat liep, maar dat hoefde dus niet meer. Natuurlijk heb ik nog wel hier en daar een keer een puistje omdat ik niet geheel lactose weer, maar dat is redelijk onder controle te houden met cremes als benzac.
Wellicht dat je hier iets mee kan, sterkte ermee TS!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:44

Wat een terrorbende ;(
Ik hoop dat er snel een echte oplossing voor je komt!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:06

@DideH, bedankt voor je reactie!:) ik drink al geen melk ed. Benzol werkte helaas niet voor mij:( toch bedankt!!

@Aradis, ik had geen betere benaming kunnen bedenken := mezelf gisteravond maar getroost met dat ik nu met mijn rode hoofd wel bij me varkensonesie match := maar eigenlijk kan ik wel huilen :=

Ik hoop zo dat ik morgen terecht kan, in elk geval voor de acnè.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:24

Even over de pil. Waarom zou je niet continu doorslikken tot je een doorbraakbloeding hebt? Dat kan helemaal geen kwaad. En allicht krijg je toch een bloeding dan na +-3 maanden, maar soms kan het dan ook langer duren. Ik zou de stopweek echt zo lang mogelijk vermijden.
Het is een langlopend topic, dus mijn excuses als dit al besproken zou zijn.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 22:50

Tieneke schreef:
Even over de pil. Waarom zou je niet continu doorslikken tot je een doorbraakbloeding hebt? Dat kan helemaal geen kwaad. En allicht krijg je toch een bloeding dan na +-3 maanden, maar soms kan het dan ook langer duren. Ik zou de stopweek echt zo lang mogelijk vermijden.
Het is een langlopend topic, dus mijn excuses als dit al besproken zou zijn.

Ik kreeg dit ook via pb al van iemand inderdaad. Maar ik lees juist weer dat dat juist niet goed is. Datje min. 2x per jaar een stopweek moet hebben... Ik ga het er eens met de huisarts over hebben... Ivm met ziekte van me moeder mag ik de meeste pillen niet en zijn ze bij mij vokrzichtig met de pil. Met de pil die ik nu heb had ik wel een goede match fus wellicht dat het daarmee wèl mag. Bedankt voor je tip ik ga dit bespreken!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:54

Die twee stopweken krijg je dan vanzelf wel. Ik heb er eentje na pakweg 4 maanden, dan komt het gewoon en dan stop ik gelijk voor een week met de pil.
Ik doe het al 12 jaar zo en ik ben er enorm door geholpen (zeer zware menstruatie in combinatie met bloedarmoede, ook lyme, hormonale migraine... Niet prettig).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:03

Bullshit, dan zou de prikpil ook niet kunnen. Ik ben al bijna 9 jaar niet ongesteld geweest.
In principe is het zo dat wanneer je de pil slikt, je nauwelijks baarmoederslijmvlies aanmaakt en er een prop voor de baarmoedermond wordt gevormd zodat hier niets naar binnen kan. Wat naar binnen kan, kan mogelijk een eitje bevruchten, maar door het niet gevormde baarmoederslijmvlies kan dit eitje zich niet nestelen.

Wanneer je constant de pil blijft doorslikken, dan blijft dit gewoon gehandhaafd. De uitvinder van de pil maakte deze volgens mij oorspronkelijk ook zonder stopweek. Maar marketingtechnisch was de stopweek beter. Vrouwen zouden het idee hebben dat er niets aan de hand is en ze normaal menstrueren. Een normale menstruatie is loslatend baarmoederslijmvlies, waar je dus kramp van kan krijgen. In een stopweek laat enkel de prop los omdat er onvoldoende hormoonaanvoer hiervoor is.

Je houdt jezelf met een stopweek dus feitelijk gewoon voor de gek. Echter reageren sommige vrouwen anders op de pil dan voorgeschreven. Zo ken ik iemand die bleef bloeden bij het gebruik van de prikpil. Knap vervelend...

En dan bij de gewone pil kan het gebeuren dat dames die deze doorslikken een opgezette buik krijgen en juist wel gebaat zijn bij een stopweek. Of die gewoon een doorbraakbloeding krijgen.

Ik kan geen medische verklaring bedenken waarom geen stopweek slecht zou zijn. Er kan immers niets naar binnen, en daar wordt ook niets aangemaakt, dus blijft het er gewoon schoon.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 23:43

Goh jeetje, dit heb ik nooit eerder gehoord... Ik ga hier zeker even met de huisarts mee in overleg!

Ik ben aan de pil gegaan vanwege dat ik ziek werd en veel pijn had van de menstruatie. De pil heeft dit toen opgelost.

Ja dat is ook weer zo... Je hebt ook hele andere bloeding als wanneer je geen pil slikt.

Ik ga dit echt even bespreken !! Dankjewel!!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:48

Kan helaas morgen pas terecht. Morgenochtend weet ik hopelijk wat meer. Krijg ik ook de antibioticazalf. En volgende week afspraak met me lymearts die ook veel weet van hormonale problemen. Dus ik ben benieuwd!