Stoptober 2016, wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlottemv
Berichten: 909
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:38

Ik wil iedereen alvast veel succes wensen! Ik ben nu bijna 3 jaar gestopt en dit heb ik gedaan onder begeleiding van de huisarts waarbij ik een week of 3 pilletjes geslikt heb.
Als je de eerste 3-4 weken door bent wordt het wat makkelijker!

Anoniem

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:40

Pilletjes wil ik niet slikken. Heeft iemand ervaring met acupunctuur of laserbehandeling? Of is dat allemaal onzin?

quartel

Berichten: 15899
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:42

Pascalle90 schreef:
Ik wil iedereen alvast veel succes wensen! Ik ben nu bijna 3 jaar gestopt en dit heb ik gedaan onder begeleiding van de huisarts waarbij ik een week of 3 pilletjes geslikt heb.
Als je de eerste 3-4 weken door bent wordt het wat makkelijker!

Heb ik ook gedaan maar heb ook vrij snel geleerd dat je daar ook prima doorheen kan roken als je een beetje doorzet :')

Charlottemv
Berichten: 909
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:43

quartel schreef:
Pascalle90 schreef:
Ik wil iedereen alvast veel succes wensen! Ik ben nu bijna 3 jaar gestopt en dit heb ik gedaan onder begeleiding van de huisarts waarbij ik een week of 3 pilletjes geslikt heb.
Als je de eerste 3-4 weken door bent wordt het wat makkelijker!

Heb ik ook gedaan maar heb ook vrij snel geleerd dat je daar ook prima doorheen kan roken als je een beetje doorzet :')


Ik denk dat het ook de bedoeling is dat je het gaat gebruiken als je graag wil stoppen. Niet om te kijken of je "erdoorheen kan roken" :D

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:12

Ik ben verkouden aan het worden *\o/*
:') Normaal vind ik dat niet zo fijn maar met een zere keel en al dat slijm is roken toch al niet zo lekker meer..
De app is ook al gedownload, ik ben er klaar voor (hopelijk denk ik dat over een paar dagen ook nog haha)

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:15

Picasso schreef:
Pilletjes wil ik niet slikken. Heeft iemand ervaring met acupunctuur of laserbehandeling? Of is dat allemaal onzin?


Eigenlijk is het allemaal onzin maar als jij er baat bij hebt prima toch!

Het is een geestelijke verslaving, als je dat inziet en doorziet dan ben je al bijna gelijk gestopt. En als laserbehandelingen daarbij helpen, go for it, als het helpt om bij elke gedachte aan een peuk 50 push-ups te doen, go for it!

Je helpt jezelf het beste door iets te kiezen waarmee je voor jezelf die peuk kan laten liggen in je hoofd.
Bij mij was dat niet er over praten (niemand behalve mijn lief gemeld dat ik was gestopt) en als ik dan toch zo'n moment had, ff rustig gaan zitten, voelen wat ik voelde en dan zakte dat zo weg. Dat is in het begin meerdere keren per dag maar wordt snel minder.

Joh, ik rookte nog toen ik zwaar aan de medicijnen zat omdat ik een longonsteking had. Dus alle methodes en spijt, als je roken wilt dan doe je dat toch, of het nu smaakt of niet....

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:49

Een oud collega van mij is gestopt dmv accupunctuur. Zij en haar man hadden beide helemaal geen trek meer in een peuk. En omdat het zo makkelijk ging hebben ze 2 dagen later een pakje sigaretten gehaald om het te vieren :') . Nu 15 jaar later rookt ze nog steeds _O-

Anoniem

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:08

Goedemorgen! Ook ik doe dit keer graag mee. Heb al veeeeel te veel stop pogingen gedaan (ook met behulp van pleisters, elektrisch roken etc.) maar helaas kwam ik er altijd agressief (ja, echt agressief, niet chagrijnig) uit wat voor mijn omgeving niet te doen was.

Heb al hulp aangevraagd bij de huisarts maar die kan me nog niet helpen omdat zijn assistent nog een cursus moet volgen, kon nog maanden duren... zucht.

Zojuist ook een bestelling gedaan voor tabex tabletten n.a.v. goede ervaringen van mijn vader en oom. Hopelijk helpt dat in elk geval met mijn extreme stemmingen, de wilskracht is er in elk geval zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:32

MarliesV schreef:
Picasso schreef:
Pilletjes wil ik niet slikken. Heeft iemand ervaring met acupunctuur of laserbehandeling? Of is dat allemaal onzin?


Eigenlijk is het allemaal onzin maar als jij er baat bij hebt prima toch!

Het is een geestelijke verslaving, als je dat inziet en doorziet dan ben je al bijna gelijk gestopt. En als laserbehandelingen daarbij helpen, go for it, als het helpt om bij elke gedachte aan een peuk 50 push-ups te doen, go for it!

Je helpt jezelf het beste door iets te kiezen waarmee je voor jezelf die peuk kan laten liggen in je hoofd.
Bij mij was dat niet er over praten (niemand behalve mijn lief gemeld dat ik was gestopt) en als ik dan toch zo'n moment had, ff rustig gaan zitten, voelen wat ik voelde en dan zakte dat zo weg. Dat is in het begin meerdere keren per dag maar wordt snel minder.

Joh, ik rookte nog toen ik zwaar aan de medicijnen zat omdat ik een longonsteking had. Dus alle methodes en spijt, als je roken wilt dan doe je dat toch, of het nu smaakt of niet....



Je hebt gelijk, ik denk dat dus ook: het zit in je kop en als je jezelf heel hard wijs gaat maken dat op je kop gaan staan de methode is, dan gaat dat waarschijnlijk ook werken. Dan kan ik die paar honderd euro in mijn zak steken...

Anoniem

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:32

Ps. Alleen niet op mijn kop gaan staan, want dan valt het eruit! :)* :+

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:27

Ik kijk er nu al tegen op.. :')
Maar ik wil het wel echt gaan doen!
Alleen dan vanaf maandag 3 oktober en niet vanaf de 1e :o
(Valt dan net in het weekend, en dat is niet zo handig met drankjes doen etc.)

NikkivanOlst

Berichten: 7853
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:30

Ik zit met het laatste pakje nu :')
Vandaag nog, en morgen issie op :=

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:31

Ik heb net nog een nieuwe pot gehaald. :')
Als ik maandag nog over heb, dan gooi ik het maar weg.... ;(

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:58

Succes aan allen die het gaan proberen!

Wel iets wat me opvalt Nolita: als jij nú al, voordat je bent begonnen met stoppen, zegt dat je niet op 1 oktober maar op 3 oktober wil stoppen (want handiger met drankjes), dan heb je dus eigenlijk helemaal geen motivatie en is je stoppoging op voorhand al gedoemd te mislukken.

Klinkt pessimistisch, maar als je naar de getallen kijkt, niet heel gek.
"Maar ongeveer 7% van de rokers die stoppoging doet, heeft een jaar na deze poging nog geen enkele sigaret of shagje gerookt".
Als jij bij die 7% wil horen, moet je denk ik wel een goede motivatie hebben, of een ijzersterk doorzettingsvermogen. Als je dat éne weekend al niet aan kan, waarom dan de overige 51 wel?

( http://ikstop.nl/roken-en-statistiek ) en ( http://www.ikwilstoppenmetroken.nu/feit ... ver-roken/ )

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:18

Mijn sigaretten zijn bijna op, en een pakje kopen heeft geen zin want dan is het zaterdag nog niet op..

what to doooo! Ik koop maar niks meer denk ik en start mijn stoptober avontuur wat eerder :))

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 16:57

Ik denk dat mijn stoptober ook op 2 oktober begint. Het valt net op zaterdag en dan ga ik altijd uit. Ik ga het wel proberen maar of het lukt weet ik niet.
Vanaf zondag ga ik er natuurlijk wel helemaal voor!

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:48

LZP -> MWS

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:21

Laatste dag vandaag! Iedereen er al klaar voor?

Anoniem

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:47

Ja hoor! Al ga ik mijn tabex zooi pas over 1 a 2 weken binnen krijgen dus eerst maar even pleisters :')

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:09

Ik was eigenlijk niet van plan om te stoppen maar ze hebben mijn vaste click-sigaretjes aangepast en nu zijn ze niet lekker meer xD dus misschien doe ik wel met jullie mee.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:36

Ik heb nooit echt vast gerookt en ben ook alweer een tijd helemaal gestopt, maar mijn tante rookte altijd veel. Zij vond het super motiverend om elke dag dat ze niet rookte het bedrag wat ze normaal zou uitgeven aan sigaretten in een pot/aparte rekening te doen. En dan na een maand kocht ze daar iets leuks van voor zichzelf. :)

Ladygiroc

Berichten: 5102
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:36

Ik heb de app ook gedownload en geen filters meer in huis om ze zelf te draaien. Ik kan dus niet meer terug.
Ik ben begin dit jaar 2 weken gestopt en dat ging me eigenlijk best makkelijk af maar het is bij mij echt de handeling die ik mis.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:40

Ladygiroc schreef:
Ik heb de app ook gedownload en geen filters meer in huis om ze zelf te draaien. Ik kan dus niet meer terug.
Ik ben begin dit jaar 2 weken gestopt en dat ging me eigenlijk best makkelijk af maar het is bij mij echt de handeling die ik mis.


Dat gaat gelukkig over! Heb ik ook een tijd gehad, miste gewoon dat gevoel van een sigaret, lege handen enz. Maar net als alle andere gewoontes, als je het een tijd niet doet verdwijnt dat gevoel vanzelf.

Succes allemaal!

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Stoptober 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:03

De laatste stoppoging die ik deed probeerde ik op mijn werk die 5 minuutjes voor mezelf toch nog te pakken. Ipv 5 minuten roken ging ik 5 minuten bij de diertjes kijken, ik vond dat heel goed helpen.
Wij roken dit weekend nog door.
Succes alvast voor de dames die morgen beginnen!

quartel

Berichten: 15899
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:41

Succes iedereen!!!