Migraine vaak nog onbegrepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoelang houd de migraine bij jou aan

Enkele uren
37 (23%)
Een dag
57 (36%)
1-3 dagen
61 (39%)

Totaal aantal stemmen: 155

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 09:56

hier ook een migraine patient.
Bij mij is het gedeeltelijk hormonaal en een gedeelte heb ik gekregen na een ongeluk (whiplash) jaaaaaren geleden.
Voor het migraine gedeelte na het ongeluk, bleek ik een prisma in mijn ogen te hebben (iets met staafjes en kegeltjes door elkaar gehusseld) en dat gedeelte van de migraine kan dus redelijk goed opgelost worden met een aangepaste bril.
Voor t hormonale gedeelte heb ik maxalt smelttabletten, die halen een gedeelte van mijn hoofdpijn weg (ik moet het wel op het goede moment innemen, dat gaat nogal eens mis).
Ik heb vooral hoofdpijn achter mijn oog, duizeligheid, concentratieproblemen en misselijkheid. Bij mij duurt het meestal een paar uren, maar heel soms ook wel anderhalve dag.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 23:47

Hallo allemaal

Vanuit hier even een update
Ik ben sinds ruim 2 maanden gestopt met de pil.
Waar ik in het begin veel last van migraine had wordt het nu minder.
Ook probeer ik nu rust voor mijzelf te pakken.
Dus 1 middag door de week vrij en weekenden minder vol vullen.
Ik wil eigenlijk ook met iemand gaan praten over hoe ik me over van alles voel want ik maak mij vaak veel te druk over kleine dingen waar ik weer migraine van krijg.

Laatste dagen weer veel last van lichte migraine.
Wil nu echt dat het klaar is.
Als ik die injectie neem dan lijkt het net of mijn hoofd explodeert zo voelt het.
Daarna is de migraine wel weg.
Maar die bijwerking zijn echt niet leuk.

F_Orumster

Re: Migraine vaak nog onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:24

Voor degenen waarbij het telefoonlicht ook migraine triggert wil ik de app twilight aanraden. Dit is om het blauwe licht rood te maken en is eigenlijk om beter te slapen, maar voor mij scheelde het flink wat migraine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:44

Rust nemen is idd belangrijk, ik heb de zondag voor mezelf waarop ik eigenlijk nooit iets plan, ik wil dan gewoon een dag hebben waarop ik gewoon ziek mag zijn zonder dingen af te moeten zeggen oid, verder wisselt de dag maar ik heb het liefst 2 dagen per week niks.
Ik ben ook een tijd gestopt met de pil omdat de neuroloog dat wilde maar ben wel weer begonnen nadat duidelijk werd dat 2x per week migraine voor mij gewoon standaard is en het hormonaal is, als ik ongesteld moet worden is de aanval een paar dagen van te voren heel heftig dus ik slik de pil nu 6 maanden achter elkaar door, stop dan een week en dan weer 6 maanden.

rommulus

Re: Migraine vaak nog onbegrepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:39

Brr ....
Zit in een dikke aanloop van migraine de hele dag al...
Heb geen imigrane en of sumatriptan meer.. (Afgelopen 2 weken veel gebruikt daarvoor 3 a 4 weken niet).
En uiteraard is er niets te krijgen op zondag en om ervoor naar de stad te jagen zie ik ook niet zitten...
Pfff hoop dat het morgen echt afgezakt is wand ik wil toch echt nog een hoop doen..
De kou helpt wel wat maar de misselijkheid blijft...

Zucht malen en gestrest er over raken helpt niet...
Hopen dat ze maandag wat op voorraad hebben en dan gelijk maar weer vragen naar een voorraadje en mezelf maar eens aanwennen dat ik een voorraad aan hou....