Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duke schreef:Dat is het bekende jo-jo-effect dus... Niet iedereen, maar een heel groot deel van de mensen die een dieet heeft gevolgd, zoals Sonja Bakker, is binnen no time weer op het oude (zwaardere) gewicht, en dat is om deze reden. Uitzonderingen daar gelaten.
Ik ben ook vaak in die valkuil gestapt, maar doe het niet meer. Ik heb ook een schildklieraandoening: Hashimoto, en kan doen wat ik wil, maar veel afvallen lukt gewoon niet. En geloof me... als iemand er aan werkt, ben ik het wel.
Ik leef en eet nu via Paleo en dat gaat uit van het principe: als jij de juiste voedingstoffen binnen krijgt, dan kom je vanzelf op het gewicht dat bij jou hoort. Ben je te mager, dan zal je van Paleo aankomen, ben je te zwaar, dan zal je afvallen. Niet snel, want dat hoort niet, maar je lichaam gaat zich aanpassen aan de goede voeding. En vooral niet te weinig eten. Voor veel mensen werkt dit. Voor mij deels, vanwege de Hashimoto gaat het allemaal niet zo makkelijk.
Tieneke schreef:Ik merk zelf dat hoe rigoureuzer ik probeer te diëten, hoe minder goed dat lukt en des te meer alles, echt alles wat ik eet aan me blijft plakken
Suusje1986 schreef:Duke schreef:Dat is het bekende jo-jo-effect dus... Niet iedereen, maar een heel groot deel van de mensen die een dieet heeft gevolgd, zoals Sonja Bakker, is binnen no time weer op het oude (zwaardere) gewicht, en dat is om deze reden. Uitzonderingen daar gelaten.
Ik ben ook vaak in die valkuil gestapt, maar doe het niet meer. Ik heb ook een schildklieraandoening: Hashimoto, en kan doen wat ik wil, maar veel afvallen lukt gewoon niet. En geloof me... als iemand er aan werkt, ben ik het wel.
Ik leef en eet nu via Paleo en dat gaat uit van het principe: als jij de juiste voedingstoffen binnen krijgt, dan kom je vanzelf op het gewicht dat bij jou hoort. Ben je te mager, dan zal je van Paleo aankomen, ben je te zwaar, dan zal je afvallen. Niet snel, want dat hoort niet, maar je lichaam gaat zich aanpassen aan de goede voeding. En vooral niet te weinig eten. Voor veel mensen werkt dit. Voor mij deels, vanwege de Hashimoto gaat het allemaal niet zo makkelijk.
Dat is omdat ze daarna weer meer gaan eten. Niet omdat je lijf ineens vet op gaan slaan voor moeilijke tijden haha dat bestaat echt niet.
Azmay schreef:Je eet wel heel weinig, kan zomaar zijn dat je lichaam in overlevingsmodus is gegaan en alles op is gaan slaan wat er binnen komt voor barre tijden.
Musli repen zijn overigens ook behoorlijk slecht, zit ook veel suiker in normaal.
Janneke2 schreef:...eh - tijdens de overlevingsmodus op zo'n Robinson eiland kom je niet aan, nee.
Maar als je na afloop nog steeds in overlevingsmodus staat ("...waar zit dat knopje precies??") en terug bent in het rijke Nederland met haar supermarkten, dan (etc.)
Suusje1986 schreef:Dat is omdat ze daarna weer meer gaan eten. Niet omdat je lijf ineens vet op gaan slaan voor moeilijke tijden haha dat bestaat echt niet.
Supervixen schreef:Azmay schreef:Je eet wel heel weinig, kan zomaar zijn dat je lichaam in overlevingsmodus is gegaan en alles op is gaan slaan wat er binnen komt voor barre tijden.
Musli repen zijn overigens ook behoorlijk slecht, zit ook veel suiker in normaal.
Dat van die overlevingsmodus is toch zo'n onzinverhaal. Natuurlijk kom je (tenzij medisch iets verkeerd) niet aan als je minder eet.
Bijvoorbeeld: heb je de deelnemers van expeditie robinson ooit zien aankomen tijdens dat programma omdat ze moeten leven van wat rijst en rode vruchten? Nee. En ik heb toch alle series van de afgelopen jaren bekeken.
Simbaa schreef:Dat 63 kilo per definitie geen gewicht is om op dieet te gaan ben ik het niet mee eens. Ik ben 10 cm langer dan ts en bij 63 kg echt te dik.
E.e.a. afhankelijk van je bouw. Dat er door je ouders iets van gezegd wordt als je te dik wordt vind ik ook niet gek. De manier waarop ze je op dieet hebben gedaan wel!
Ik hoop dat er iets uitkomt bij de huisarts
snuffie123 schreef:Simbaa schreef:Dat 63 kilo per definitie geen gewicht is om op dieet te gaan ben ik het niet mee eens. Ik ben 10 cm langer dan ts en bij 63 kg echt te dik.
E.e.a. afhankelijk van je bouw. Dat er door je ouders iets van gezegd wordt als je te dik wordt vind ik ook niet gek. De manier waarop ze je op dieet hebben gedaan wel!
Ik hoop dat er iets uitkomt bij de huisarts
Helemaal mee eens! Iedereen hangt altijd zo aan gewicht, maar het ligt zó aan je lichaamsbouw... gewicht geeft echt vaak helemaal geen goed beeld.
Dat de ouders er wat van hebben gezegd vind ik alleen maar goed (het ligt er aan hoe ze het hebben gebracht), dat vind ik veel beter dan ouders die de kinderen maar lekker dik laten worden.
En inderdaad de manier van dieten is niet echt goed geweest. Zoek daarom nu een goede dietiste die je op een goed,gezond dieet kan zetten. Die je veel tips meegeeft ook voor de rest van je leven.
Daarbij zou ik ook toch nog een keer je dokter bellen en duidelijk uitleggen dat je echt heel weinig eet, maar toch veel aankomt. Hij kan dan in ieder geval medische problemen uitsluiten.
chanel1985 schreef:snuffie123 schreef:
Helemaal mee eens! Iedereen hangt altijd zo aan gewicht, maar het ligt zó aan je lichaamsbouw... gewicht geeft echt vaak helemaal geen goed beeld.
Dat de ouders er wat van hebben gezegd vind ik alleen maar goed (het ligt er aan hoe ze het hebben gebracht), dat vind ik veel beter dan ouders die de kinderen maar lekker dik laten worden.
En inderdaad de manier van dieten is niet echt goed geweest. Zoek daarom nu een goede dietiste die je op een goed,gezond dieet kan zetten. Die je veel tips meegeeft ook voor de rest van je leven.
Daarbij zou ik ook toch nog een keer je dokter bellen en duidelijk uitleggen dat je echt heel weinig eet, maar toch veel aankomt. Hij kan dan in ieder geval medische problemen uitsluiten.
Weet jij hoe de lichaamsbouw dan is, omdat je concludeert dat de ouders terrecht er iets van gezegd hebben?