Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Citaat:Dat is stierenpoep. AD kan ook ontzettend veel doen tegen angstklachten en raad eens wat er ook flink aanwezig is bij ptss..... Je hebt echter wel goede begeleiding nodig omdat medicatie alleen niet voldoende is om volledig klachtenvrij te worden.
Ach, stierenpoep wordt geen oliebol.....
Jaaahaaa - de scherpste kantjes van trauma kun je benoemen als angst klachten, klopt.
En daar kun je sympoombestrijding op doen, klopt ook.
(Even googlen: emdr is effectiever en valt niet onder symptomen bestrijden maar oorzaken aanpakken. De oude studie van Van Etten uit 1998 houdt het nog op 'even effectief', om daarna zich te verdedigen tegen de toenmalige controverse dat emdr "maar raar was enzo en dus niet werkte". )
En het moge duidelijk zijn : oma is van de oude stempel en niet zozeer gericht op klachtenvrij worden (ja, uiteraard), maar trauma wil nog wel meer met mensen doen dan klachten geven, zie fase 3.
Citaat:Zoals verwacht een denigrerende reactie.
Citaat:Ten eerste gaat het hier niet over EMDR dus je hoeft het niet te verdedigen, ten tweede is het ook in de moderne stempel belangrijk de oorzaak aan te pakken. Je kunt PTSS vrijwel niet behandelen als de klachten nog volop aanwezig zijn.
Ivy_ schreef:Dat zou zeker kunnen vibabu. Maar de pijn zit wel iets lager geloof ik.. En heb alleen pijn als ik buk of anders ga liggen.
Ivy_ schreef:Omdat ik er toch meer en meer klaar mee begin te zijn, wil ik nog even wat vragen.
Na nu 6 dagen eigenlijk non stop misselijk te zijn moet er toch al verbetering komen? Moet het toch wat weggaan? Of zijn er dingen waardoor je wel langer misselijk blijft?
Ik ben het echt meer dan zat.