Hardlopen met Evy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welk progamma doen jullie ?

0-5km
86 (90%)
5-10km
7 (7%)
Halve marathon
1 (1%)
Hele marathon
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 95

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:34

Ik loop standaard 2x per week hard, en gebruik altijd les 7 (week 3) van Evy :+ die loopt t lekkerst, precies lang genoeg, lekkere muziekjes eronder en gewoon lekker precies goed voor mij!! Loop wel altijd langer uit dan zij aangeeft in mijn oortje maar dan kun je natuurlijk zo lang maken als je wilt :-)

Deze les is;
1 min lopen
2 min wandelen
2 min lopen
2 min wandelen
3 min lopen
3 min wandelen
3 min lopen
3 min wandelen
3 min lopen
Uitwandelen

Moet ook zeggen, zodra ik wandel, wandel ik ook stevig door en zit ik tegen snelwandelen aan. Heb een hekel aan sloffen of traag wandelen :Y)

AfricanLady

Re: Hardlopen met Evy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 23:52

Ik moet morgen weer voor de derde les.
Nu zag ik dat die niet in het gratis pakket zit daar missen lessen uit.
Maar 2 is hetzelfde dus dan die nog maar een keer.

Ik ben een wandelaar dus ik loop ook altijd flink door zit vaak tussen de 5 en 6km pu als ik tussendoor wandel.
Bijna sneller als ik hardloop hihi.

De watsappgroep is aangemaakt dus wil je erin stuur je nummer maar

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:16

Mag ik ook aanschuiven?
Ik heb het 1x eerder geprobeerd maar strandde bij les 5 omdat ik last kreeg van mijn schenen. Ik kreeg toen de tip dat het wellicht een magnesiumtekort was, dus inmiddels heb ik gecombineerde tabletten met calcium, magnesium en vitamine D in de hoop dat ik het hiermee langer volhoud.

Voor de liefhebbers heb ik trouwens alle lessen van 0-5 en 5-10 km. ;)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:40

Grappig om dit topic te vinden. Ik ben begin juli begonnen met lopen maar op mezelf dan, zonder schema. Wel houd ik 3 keer per week aan en dat houd ik tot nu toe goed vol. Ik kan nu sinds kort een 2-tal kilometer aan één stuk lopen, wel met een stuk veld inbegrepen (van die veldbaandjes waar tractoren op rijden om bij hun velden te komen). Dit maakt het wel zwaarder dan gewoon op straat. Ik neem verder geen supplementen behalve bioglucosamine. Ik durf last te hebben van mijn gewrichten (knieën en heupen) en dit helpt de boel een beetje gesmeerd te houden, en het gaat gewrichtsontstekingen tegen :) Verder sta ik ook op een vitamine D kuur maar dat was al eerder voorgeschreven door de huisarts.

Na het lopen doe ik ook nog sit ups en push ups. Zeker de sit ups helpen ook bij het lopen omdat je je buikspieren aanspant als je loopt.

Qua uitrusting loop ik met corrigerende Asics loopschoenen. Die waren van mijn moeder maar zij mag niet meer lopen i.v.m. rugklachten. Gelukkig hebben wij dezelfde maat én dezelfde correctie nodig waardoor ik ze gewoon kon overnemen (ideaal :D) Truitjes, shortjes en sokjes komen voornamelijk van Decathlon. Enkel voor goede sportbh's moet ik nog eens rondneuzen. Momenteel heb ik er maar één en dat is ondertussen wel een beetje goor, zeker na wat warme dagen :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:51

Mystery1980, ik gebruik Lucovitaal magnesium tabletten.
Niet op dokter voorschrift maar had gelezen dat je met fybro daar veel baad bij kon hebben dus besloot ik dat te proberen.
Moet zeggen dat het echt wel scheelt.

@Stravero, vind jij die wandelstukken niet te lang dan?
Ik vond die altijd zo lang duren....

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 23:14

Hoe gaat het hier met iedereen.
Nog steevast aan het progamma ?
ik moet bekennen dat ik sinds het echt warm is geworden ik nog niet ben wezen lopen.
ik kan erg slecht tegen de warmte en alleen wandelen is al intensief genoeg voor mij
Van mij mag het wel koeler worden

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:41

volgens mn schema was gister mn loop dag maar aangezien we vanuit school een hike hebben gedaan van 10km vond ik dat t compenseerde met mn hardlopen, morgen ga ik er weer voor!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:22

Tja... Ik had maandag willen beginnen... Maar toen was m'n bed nog zo lekker 's ochtends dat ik door de wekker heb geslapen :')
En nu is het me te warm, heb vannacht zelfs niet in m'n bed geslapen (ruim 29 graden op de slaapkamer) en dat zal vannacht ook niet gebeuren denk ik.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:13

Hier net ogen laten laseren dus moet nog zeker 2 weken wachten voor ik weer mag

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:50

Leuk, een Evy topic! Ik ben nu geloof ik voor de 5de keer aan Evy begonnen (verspreid over de afgelopen 15 jaar :+ ). Ik moest echt wat aan mijn conditie gaan doen en Evy is ideaal in te passen.
De voorgaande keren ben ik om allerlei redenen vroegtijdig afgehaakt, mijn "record" was les 15 ofzo. Langdurige griep (funest voor je motivatie), keertje een blessure, disciplinegebrek, .... MAAR: ik kan met trots verkondigen dat ik les 23 zojuist heb uitgelopen *\o/* Ik ben echt nog nooit zo ver gekomen en ik wil volhouden totdat ik echt echt echt een half uur achter elkaar kan lopen. Gezien mijn "ouwevrouwentempo" geloof ik niet dat ik in dat half uur ook daadwerkelijk 5km haal, maar dat is dan de volgende uitdaging. Eérst dat half uur.
Het kost me wel behoorlijk moeite hoor. Vooral mijn kuiten blijven een probleemdingetje. Ik bouw dan ook regelmatig 1 of 2 extra rustdagen in t.o.v. Evy's schema. Maar wat wel fijn is, is dat ik Evy qua ademhaling en conditie redelijk goed kan volgen nu. Ook weer dankzij mijn langzame looptempo vrees ik, maar dat boeit me even niet. Ik ben in het verleden vaak zat te hard van start gegaan, en dan ga ik echt kapot na een paar minuten.

Ben ik trouwens de enige die Evy af en toe een vreselijke b*tch vind en haar de huid volscheld? }>

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:06

"Hup met die loopbeentjes!"
Dat maak ik zelf wel uit! -:(- }:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:08

Ik wilde eigenlijk deze week weer beginnen maar de hoge temperaturen vind ik reden genoeg om de hardloopschoenen nog even in de kast te laten staan. :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:12

Ik loop ook niet met dit weer.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:54

Ik ook niet. In juli werd het ook warmer en toen ben ik wel blijven lopen, maar nu is het nog een heel stukje heter dan in juli :\ Dan maar een weekje off en volgende week weer.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:03

Ik wacht ook wel tot het weer koeler wordt en ik tenminste in m'n eigen bed kan uitrusten.
Goed trainen betekent immers ook goed voor jezelf zorgen en voldoende rust nemen. Dus nu zorg ik goed voor mezelf :j

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:22

Ik kijk het meestal aan, als het koeler wordt in de avond ga ik rond een uurtje of 10 even een half uurtje hardlopen. En anders zo vroeg mogelijk haha

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 01:00

Ik weet niet hoe warm t bij jullie aanvoelde, maar het voordeel van de bergen is hier zodra de zon weg is, is het een lekkere temperatuur om te lopen. :) Dus ik heb wel lekker gelopen :j k ga nu weer terug naar nederland en heb een drukke week dus ik laat mn hardloopschoenen ook een weekje staan...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:44

De warmte blijft hier nu heel erg hangen. De wind is ook warm waardoor het benauwd wordt.
Vandaag loopt de druk op en er is alweer code geel afgegeven voor onweersbuien. Niet echt lekker om bij te lopen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:28

Ik ben eeeeeeeeeindelijk weer begonnen met Evy na een paar jaren stop, ondanks een paar verwoede pogingen. In 2012(?) liep ik nadat ik Evy had uitgelopen zelf door en rende ik op de zondagochtend wel eens 15 km en steevast drie keer per week ging ik op pad. Ook toen vond ik het vreselijk en het is altijd erg moeilijk geweest mezelf te motiveren. uiteindelijk de moed opgegeven en nooit meer opgepakt. Wel blijven balen dat ik zonder conditie zat en de kilo's er aan slopen... blijven denken dat ik het weer op moest pakken en toen zag ik dit topic en dacht ik JA. Vandaag les 3 gedaan, ik doe het dus wel 'in de hitte', maar dan voor 9 uur 's ochtends. Ik ga zeker proberen mee te blijven kletsen, al ga ik volgende week vrijdag voor 10 dagen naar Jakarta voor werk en in oktober weer dus hopelijk gooien die reisjes geen roet in het eten!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:28

Ik heb al meer dan een week niet gelopen helaas....
Vorige week kwam het qua tijd niet uit en als het zo heet is dan zit ik er ook niet echt op te wachten...
Maandag had ik door op pumps te lopen heel mijn tenen kapot dus kan nu niet eens mijn hardloop schoenen aan....
Hoop zaterdag weer een keer te kunnen gaan!
Je bouwt namelijk snel conditie op maar bij mij bouwt hij ook snel weer af..... :o

Veel plezier in Jakarta!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 21:54

Ik heb nu 2 weken niet gelopen erg slecht baal er echt van.
Met dit weer ben ik helemaal niet actief

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:05

Lukt het je ook niet om vroeg 's ochtends te lopen AfricanLady?

Dankjewel justdiesel! En herkenbaar, er is altijd wel weer iets hè

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:29

Nee ik ben er slecht in de ochtend. Ik kan niet eens douchen en ontbijten laat staan bewegen.
Ben de hele tijd misselijk helaas.
ik ben echt een avonddienst dan kan ik alles

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:34

Ik ga het vanavond maar weer eens proberen..

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:11

Ik moet wat anders gaan verzinnen. 's Avonds lopen is niet mijn ding, en vanaf de 12e duik ik na ruim 20 jaar weer het studentenleven in. Vroeg op voor colleges en pas rond 5 uur weer thuis. En vanaf de 27 worden de dagen nog iets langer zelfs....
Nou ja, misschien toch maar proberen in de avond te lopen als ontspanning en dan weer verder te gaan.