Vaak ziek, waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:58

Beste TS, ik zou eens advies inwinnen bij een voedingsdeskundige. Veel vage klachten zijn gerelateerd aan voedsel (zo wordt melk geassocieerd met bepaalde vormen van luchtwegproblemen). Wellicht is het beperken van suikerinname of bijvoorbeeld granen een eerste stap om je beter te gaan voelen. Succes en sterkte, dit is niet fijn!

_Dingetje_

Re: Vaak ziek, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:41

Misschien is kinesiologie iets voor je, google er maar eens op, wellicht kunnen hun iets betekenen voor je. Lees en hoor er erg goede berichten over.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:09

TS heb je je trouwens al laten testen op Coeliakie?
Dat geeft ook hele vage klachten.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:33

Niet af laten schepen en terug naar je huisarts.Dat je bloed goed is is heel fijn maar jij voelt je helemaal niet fijn dus moet de huisarts je verder helpen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:45

De klachten doen mij denken aan 'zwakke slijmvliezen'.

Idealiter houden je huid en slijmvliezen de ziekteverwekkers buiten, ""zwakke"" slijmvliezen zijn hier niet zo goed in, dus moet de rest van het immuunsysteem mega hard werken - en bij/ na zelf harder gewerkt te hebben of een rondwarend virus gaat het mis.

Vaak is een en ander keurig te restaureren via darmflora die sIgA (met de I van immuniteit) produceert.
(In Duitsland is deze aanpak regulier, in NL for some reason or the other niet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:21

Oeps niet meer gereageerd zie ik.

Helaas blijven de klachten toenemen en er is steeds minder wat ik kan doen zonder ziek te worden. Ben voor de tweede keer naar de - andere - HA gegaan. Ik ga mij nu laten testen op Pfeiffer en vitamine D (ofzoiets, er zijn zo veel vitaminen dat ik niet precies weet welke het is) en als daar niets uitkomt krijgen we hoogstwaarschijnlijk een doorverwijzing naar een internist gezien ik voor de kinderarts niet meer in aanmerking kom.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:32

Ik dacht direct aan oververmoeid/overspannen of iets in die richting.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:47

Eerste wat in me op komt zijn amandelen.
Mn zoontje had heel vaak ineens hele hoge koorts en klaagde vaak over moe zijn.amandelen eruit en hoor hem nooit meer.
Maar miss is dat al eens aangehaald ik heb alleen de berichten van jou zelf gelezen ts.
Sterkte iig.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:54

dit klinkt als ammoniak :) las laatst een heel mooi artikel daar over hoe een gewone paarden stal al echt het 4 dubbele van de max heeft ofzo. ga je je zo naar van voelen :) ( just a gues)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:14

Een lichte oververmoeidheid vermoedde de 1e HA ook al, antje_vip, het zou heel goed kunnen dat dat het is, al heb ik het idee dat de vermoeidheid een gevolg is van een ander probleem.

Amandelen ga ik zeker aanhalen, cinniz123, mocht er niets uit m'n bloed komen :j. Heb hier al meerdere mensen over gehoord inderdaad.

Unihorses, was het maar zo dat daar de klachten vandaan komen. Momenteel ben ik maar twee keer per week op stal waarvan ik één keer mest. De klachten komen echter niet alleen van de paarden maar ook van alledaagse dingen zoals fietsen en een beetje zware inspanning. Dus ik acht de kans dat het daardoor komt heel klein, helaas :(.

Morgen moet ik in het ziekenhuis zijn voor iets anders dus ik ga daarna meteen bloed laten prikken. Hoef ik er niet extra naartoe.

Sinds een dag of twee heb ik ook het gevoel flauw te gaan vallen. Ik word heel licht in mijn hoofd en alles gaat draaien. Het lijkt of alles dan op automatische piloot gaat en ik alles van een afstandje mee maak. Ken je het gevoel/zicht dat je krijgt wanneer je ergens naar staart? Daar lijkt het op. Na enkele tientallen seconden is het weer weg. Heel vreemd.

Edit: heb ook dat ik gewoon niet meer wakker kan worden 's ochtends. Ben al twee keer te laat gekomen in twee dagen. 's Ochtends voel ik me meestal ook het beroerdst en wilde me vanochtend bijvoorbeeld ziek melden maar had dat niet gedaan omdat ik me dan ook voor mijn werk moest afmelden maar dat doe ik liever niet. Dus ben naar school en werk gegaan maar begin het wel te voelen nu :').

Miesje48

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:00

Ik wil je nogmaals adviseren; verdiep je in Lyme. Je klachten zijn zo herkenbaar. Kijk eens op de site van de lymevereniging. Daar staat oa een symptomen lijst. Ben benieuwd hoeveel jij er aan kan vinken. Helaas zullen je klachten alleen maar erger worden als het om Lyme gaat. Het is een sluipmoordenaar. Maar ga niet naar je Ha met deze klachten. Hij zal het afwimpelen. Er is nog erg weinig kennis over Lyme in Nederland. En als jouw arts verstand van Lyme had gehad, had hij hier al lang aan gedacht. Mocht je belangstelling hebben, dan wil ik je wel verder helpen. Pb mij dan maar. Sterkte!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:10

Die vermoeidheidsklachten heb ik ook gehad een aantal jaar terug, ook vaak verkouden en derg. Toen kwam een laag vit D uit de bloedtest. Dat erbij gaan nemen en warempel klachten waren vrij snel voorbij. Paar weken terug had ik het met mn osteopaat nog over omegavetzuren, dat we daar vaak een tekort aan zoude hebben, waren studies in Scandinavie over bezig.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:11

K heb vergelijkbare klachten, zelf heb ik flinke hooikoorts.
Ik zou even langs je huisarts gaan :)

Mijn amandelen zijn ook verwijderd om de klachten te verminderen

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:43

Heb je ook last van een benauwd gevoel/kortademigheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:15

Mocht er niets uit de test komen ga ik aandringen op Lyme en amandelen bij de HA of eventueel internist, bedankt.

Amyyy55, ik ben reeds twee maal naar de HA geweest en deze gaf aan niets te kunnen doen met mijn klachten. Vandaag ga ik voor de tweede keer bloedprikken en mocht er niets uit komen krijg ik waarschijnlijk een doorverwijzing naar de internist.

Lisa, nee, een benauwd gevoel heb ik niet. Wel koortsig.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:15

Anoniem schreef:
Unihorses, was het maar zo dat daar de klachten vandaan komen. Momenteel ben ik maar twee keer per week op stal waarvan ik één keer mest.

Dat je maar 1x per week mest, lijkt me ook niet heel gezond en zou ik ook ff aankaarten bij de dokter :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:26

antje_vip schreef:
[naam] schreef:
Unihorses, was het maar zo dat daar de klachten vandaan komen. Momenteel ben ik maar twee keer per week op stal waarvan ik één keer mest.

Dat je maar 1x per week mest, lijkt me ook niet heel gezond en zou ik ook ff aankaarten bij de dokter :Y)

Bedankt voor de tip :D :D :D.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:16

Anoniem schreef:
Mocht er niets uit de test komen ga ik aandringen op Lyme en amandelen bij de HA of eventueel internist, bedankt.

Amyyy55, ik ben reeds twee maal naar de HA geweest en deze gaf aan niets te kunnen doen met mijn klachten. Vandaag ga ik voor de tweede keer bloedprikken en mocht er niets uit komen krijg ik waarschijnlijk een doorverwijzing naar de internist.

Lisa, nee, een benauwd gevoel heb ik niet. Wel koortsig.

Sorry, dat las ik pas later :)
Maar lijkt me wel rot hoor! Loop ook al jaren met gezondheidsklachten waar eigenlijk niets mee gedaan word. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:25

Geen probleem, hoor, kan gebeuren. Wat naar dat jij ook ergens last van hebt, wat zijn je klachten?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:49

Ik had dit ook, maar ik weet de oorzaak ook. Ik heb 2 super lieve katten alleen we zijn bang dat ik er allergisch voor ben, ik heb gekozen de verkoudheid/hoofdpijn te houden en de katten dan ook, ipv katten weg en nooit meer ziekjes. Het kan zijn dat jij ook allergisch ergens voor bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:50

Ik heb helaas al een uitgebreide allergietest gehad waar niets uit kwam.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:14

Ben je niet "gewoon" overspannen? Heb je ingrijpende dingen meegemaakt? Als je langdurig onder stress staat word je immuunsysteem een soort van uitgeschakeld (flight reactie) waardoor je veeeel vatbaarder bent voor allerlei ziektes en kwaaltjes.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:17

Anoniem schreef:
Sinds een dag of twee heb ik ook het gevoel flauw te gaan vallen. Ik word heel licht in mijn hoofd en alles gaat draaien. Het lijkt of alles dan op automatische piloot gaat en ik alles van een afstandje mee maak. Ken je het gevoel/zicht dat je krijgt wanneer je ergens naar staart? Daar lijkt het op. Na enkele tientallen seconden is het weer weg. Heel vreemd.

Dit is een dissociatie, lijkt me. Heel vervelend gevoel, alsof alles in een film aan je voorbij gaat. Ik zou even googlen op de symptonen van overspannen of zelfs burnout. Daar moet ik gelijk aan denken.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:59

Anoniem schreef:
Geen probleem, hoor, kan gebeuren. Wat naar dat jij ook ergens last van hebt, wat zijn je klachten?

Wisselend, maar vooral vaak spierpijn en moe. Ben twee jaar geleden gestopt met fitnessen en kickboksen omdat ik het niet meer aankon, nu inmiddels weer langzaam aan begonnen en drie keer in de week rijden gaat nu ook wel redelijk. Merk wel dat ik ondanks dat ik heel op tijd naarb ed ga, héél moeizaam wakker word (lees: niet ugh geen zin, maar écht door mijn wekker heen slapen en steeds maar weer opnieuw -O- )

Ook word ik wel heel snel ziek, zo heb ik vaak buikgriep, verkoudheden of blaasontsteking :')
Erg vervelend, maar voor mijn gevoel gaat het met de jaren wel een betere kant op.
Hopen dan maar.. :+

Het word me vaak allemaal teveel en dan moet ik een of twee dagen helemaal niks doen om bij te tanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:50

Of ik langdurig gestresst ben... Ja en nee. Dit jaar ben ik geopereerd aan mijn ogen, heb ik best voor gestresst. Ook heb ik vrijdag te horen gekregen dat ze me nog een keer gaan opereren omdat de vorige operatie niet geholpen heeft.

Mijn beste vriendin is ongeneeslijk ziek. Dat laatste heb ik ontzettend veel moeite mee, maar ik ben er niet heel actief mee bezig. Misschien dat ik daar onbewust erg om stress. En school brengt veel stress met zich mee, al weet ik niet of dat door school zelf komt of door mijn klachten waardoor het moeilijker wordt om naar school te gaan en daar iets voor te doen.

Vrijdag ging ik ziek naar huis dus moest ik naar mijn coördinator om dat te 'regelen'. Toevallig stond mijn mentrix daar ook. Toen ze vroeg hoe het ging brak ik gewoon en kon nog net voorkomen dat ik ging huilen. Ik huil nooit, althans, niet waar andere mensen bij zijn. Maar op dat moment kon ik het gewoon niet tegenhouden. Heel naar :n. Zij weet er overigens ook niets van.

Wat vervelens, amyyy55 :(. Een beetje wat ik heb maar toch ook niet. Gelukkig gaat het steeds iets beter. Ben je ook naar de HA geweest en zo ja, wat zei deze?