Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
) Die heeft adviesbrief gestuurd met daarin: Minder taken en psychologische ondersteuning.
sneeuwpop schreef:Wat verwacht je van de psycholoog?
Ik heb vaak het idee dat de verwachtingen daarvan vrij hoog liggen en dat dus tegen valt.
sneeuwpop schreef:Wat verwacht je van de psycholoog?
Ik heb vaak het idee dat de verwachtingen daarvan vrij hoog liggen en dat dus tegen valt.
Ik lees het niet zoals mijn voorganger, dat de welvaart staat als gelukkig zijn.
Ik lees het gewoon als dat ze verder alles op orde heeft. Dat er verder geen problemen zijn, behalve dat ze er momenteel niet van geniet zoals ze dat vroeger wel kon doen.
.
), terwijl ik het op de een of andere manier wél volhield. Het gevolg? Als ik nu foto's uit het bewuste jaar terug zie, dan herken ik er helemaal niets van. "Grote" dingen in de wereld die toen gebeurd zijn? Geen idee. Als ik ze al herken, denk ik dat het van veel langer geleden is. Ik ben letterlijk een jaar van mijn leven "kwijt". Ik ben doorgegaan, waar dat eigenlijk niet kon. Volledig op de automatische piloot. Onaardig tegen iedereen om mij heen, inclusief mijn kinderen (terwijl die toch echt nergens enige invloed op konden hebben, toch?).
. Schrap die halve werkdagen, dat werkt niet. Dan moet je in een halve dag doen wat je normaal in een hele dag doet. Je moet echt even helemaal niet op je werk zijn of er aan hoeven denken. Vakantie lost niets op? Natuurlijk wel! Niet voor je werk, maar wel voor jouw hoofd. Je hebt het nodig, zeker in zo'n regelbaan. Je hersens hebben ook ontspanning nodig zo af en toe.
). Liefst voor een eventuele ziekmelding uit, en anders in het proces van terugkeer naar het eigen of ander werk
Sakura789 schreef:sneeuwpop schreef:Wat verwacht je van de psycholoog?
Een psycholoog gaat de problemen niet oplossen voor je, daar moet je zelf keihard voor (blijven) werken. Ze kunnen je richtlijnen geven over hoe je het kunt oppakken en ermee aan de slag kunt gaan. Alleen dat is echt bikkelen, in de hoop dat het met de psycholoog ook klikt en iemand die de juiste snaar bij jou raakt.