Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Ik vrees een beetje dat mensen denken dat ze ik eet tot ik vol zit zien als ik kan op die momenten lekker schransen en hoppa.
Niet vol zitten qua gevoel kan ook liggen aan wát je eet, niet hoe je eet. Tussendoortjes eten geeft ook helemaal niet, maar ook hier.. het gaat er om wat je eet! 20 worstenbroodjes over een dag verdelen is net zo slecht als 20 worstenbroodjes verdeeld over 2 dagdelen.
420BlazeIt schreef:Waarom niet gewoon normaal eten zoals natoer het bedoelt heeft, of is dat een raar idee
Farjen schreef:Grappig, ik was enkele dagen informatie aan het zoeken over IF
Ik heb gelezen dat er verschillende varianten zijn.
Ik heb vandaag nu ik thuis ben maar om 12u30 mijn boterhammen gegeten en probeer om 20u te stoppen met eten.
Maar ik heb eigenlijk meer interesse in het 5:2 idee, dit omdat ik in verschillende stiften werk en soms om 5u al opsta en het niet red tot 12
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben, 5 dagen eten wat je wil (??) En dan 2 dagen maar een 500 knal. Is dit vol te houden?
Sammie schreef:In dat kader snap ik ook niet dat als je op x dag 2 uur eerder opstaat dat je dan ook niet je 'eet'moment op die dag 2 uur eerder pakt?
Rebel_Jits schreef:En btw: verreweg de meeste mensen gebruiken IF maar een bepaalde periode. Geen 10 jaar. Zeker in het bodybuilding-milieu is het een veelgebruikte manier om te cutten (vet verliezen). Wat meestal een maand of 6 duurt. Daarna gaan ze bulken (spiermassa opbouwen), ook ongeveer 6 maanden. Dat wisselt elkaar af totdat ze besluiten niet meer zo veel bezig te (willen) zijn met hun fysiek.
Het is onzin dat een eetgewoonte of dieet voor altijd hetzelfde moet zijn. Als tiener at ik ook meer koekjes dan nu, terwijl ik het nog best kan hebben als ik wilEen tijdje cutten en dan weer bulken is veel effectiever om je gewenste lichaamscompositie te verkrijgen dan om "heel correct" te eten volgens de Schijf van Vijf
clarence schreef:Enzino,
Heb jij literatuur voor mij over lage vetpercentages en hormoon huishouding? Ik heb een familielid (m) met een vetpercentage van <5%. Hij heeft nu testosteron injecties nodig. Zijn vrouw is dokter maar ze konden niets vinden in de medische literatuur over lage vetpercentages en hormoonspiegels.
Dus, als jij iets weet, dan hoor ik het graag, want ik denk ook dat het niet gezond is. Maar hij is ervan overtuigd dat er geen causaal verband is.
Hartelijk dank,
Clarence
enzino schreef:Ook voor bodybuilders (en andere atleten die veel proteïne nodig hebben) is IF niet aan te raden omdat je lichaam geen grote hoeveelheden proteïne in een keer kan verwerken:
Moore, D. R., Robinson, M. J., Fry, J. L., Tang, J. E., Glover, E. I., Wilkinson, S. B., ... & Phillips, S. M. (2009). Ingested protein dose response of muscle and albumin protein synthesis after resistance exercise in young men. The American Journal of Clinical Nutrition, 89(1), 161-168