ibuprofen 600 i.c.m. paracetamol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:21

's ochtends als ik uit bed kom ibuprofen 600 + 2 paracetamol (totaal 1000mg)
Rond een uur of 3 a 4 idem en 's avonds rond 22.00 weer.

HA assistente ging overleggen of ik nog 2x 2 paracetamol erbij mag gaan nemen.

blackpromise

Re: ibuprofen 600 i.c.m. paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:30

Wat ik deed was het volgende.

Sochtends 1 ibu(zeg 7 uur)
2 paracetamol om 11 uur

Smiddags q ibu (zeg 3 uur)
2 paracetamol om 6 uur

Savonds 1 ibu (zeg 10 uur).

En als je in de nachten geen problemen heb zou je er nog een keer paracetamol tussen kunnen voegen. Bij mij werkte ibu altijd een uur of 3 en 2 paracetamol was na 2 uur wel uitgewerkt. Maar zo heb je meer tijd "pijnvrij"

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:40

Overleg dan meteen ook even met je huisarts over die maagbeschermer. Die dingen worden tegenwoordig ook uitgedeeld alsof het snoepjes zijn (zie ook de adviezen in dit topic), maar ook die zijn niet zonder bijwerkingen en kans op problemen. In de medische wereld is men er al weer van terug gekomen dat bij NSAID standaard een maagbeschermer moet, zeker als je over kortere periode spreek.

Overigens kreeg ik van de kaakchirurg Codeïne erbij. Ik mocht het helaas niet slikken vanwege mijn werk, maar de dag dat ik vrij was en het wel genomen heb, hielp het echt wel heel erg goed. Maar dat is dus niet vrij verkrijgbaar en moet via een arts.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:42

ik lig momenteel in huis na een keelamandel operatie.
Ik heb voorgeschreven gekregen om 4x daags 1000mg paracetamol en 3x daags 600mg ibuprofen.
Moet het als volgt nemen:
8 - 12 - 16 - 20 uur paracetamol en er tussendoor de ibuprofen.
Ondanks de pijn slaap ik snachts heel goed, dus neem dan vaak om 8u een ibu en om 22u een ibu en dan een keer 'smiddags nog een ibu.
Hiermee is het redelijk te doen.

Hopelijk kan de HA wat voor je betekenen want met mijn zitten is echt niet fijn.
Helaas werkt de combi bij mij vandaag niet al te best, maar nu 2e dag na de operatie en die word altijd het ergste (al zeggen de meeste 3e dag... maar doet me vandaag behoorlijk pijn).

Succes met je kaak en de HA!!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:47

Okee zal daar ook naar informeren, mijn zus werkt in het ziekenhuis en zei dat ze daar altijd standaard pantazol bij ibuprofen geven. Ik geloof dat alle medicijnen in meer of mindere mate zooi is.

Dat schema houd ik dus ongeveer ook aan, maar dan met de paracetamolletjes gelijk bij de ibu (omdat ze elkaars effect versterken), maar ook dat vermindert de pijn niet (2 uur geleden ingenomen). Om 11 uur kan ik de HA terug bellen, dus we zullen zien ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:49

Ah dus jij slikt ook een flinke dosis. Geen last van je maag dan? Jij ook beterschap!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:56

Dank je wel.
Heb wel beetje maagpijn, maar dat kan ook nog komen doordat ik misschien wat bloed in mijn maag heb gekregen door de operatie.
Heb geen maagbeschermers gekregen.
Zolang ik wel goed probeer te blijven eten was er geen probleem.
Denk dat je met je kaak (heb zelf ook keer door kaakchirurg kiezen laten trekken) dat het ook sneller over is met de pijn. De eerste dagen zij het ergste. Dus gewoon pijnstillers slikken en weer langzaam afbouwen als de pijn minder word.
Sterkte!`

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:58

Het kan zijn dat de hechting loopt te trekken aan de wond, omdat het toch wat dikker/geirrriteerd is. Of dat er wat vuil onder zit.
Volgens mij is zo'n hardnekkige niet te onderdrukken napijn niet normaal.

Ik ben 3 keer bij de kaakchirurg geweest. Twee keer normale napijn en herstel en voor een kies destijds wel terug gegaan, die bleef maar zeuren en pijn doen. Hechting eruit, wat was dat een verademing. En er bleek ook nog wat vuil onder te zitten.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:59

Van de huisarts mag ik 8 paracetamolletjes nemen op een dag + 3 ibuprofen. Hij vond het alleen niet kloppen dat ik ondanks wat ik al nam toch nog zoveel pijn heb, dus moet inderdaad wel alert zijn op ontstekingen en anders toch naar de kaakchirurg terug gaan.

Ik heb inmiddels ook paar keer met zoutoplossing gespoeld.

Heb ook een paar maagbeschermers gehad, want de maagkramp blijft ook aan houden. Is met vlagen even weg, maar komt steeds sneller terug. Super irritant. Durf bijna geen ibu meer in te nemen nu.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:45

Ik zou een heel strak schema qua inname aanhouden. Daar heb je t meest profijt van.

Sterkte. Topic is niet motiverend.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:30

Neem de ibuprofen ook pas na het eten, want daar heb je wrs last van, van de paracetamol krijg je niet zo snel maagklachten.
Sterkte, ik hoop dat je je snel beter voelt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:53

Wat een belachelijke reactie van de assistente van de kaakchirurg. Als het vannacht weer niet gaat, wéér bellen hoor TO! Sterkte!
En wat Iris82 ook zegt, echt op vaste tijden je pijnstillers nemen, alarm zetten, iets eten en pillen en poeders erin. (Moest zelf ooit om de 6 uur medicatie nemen, erg irritant, maar ja, het constant in je bloed houden moet wel helpen.)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 16:54

Heb net de poli nog even gebeld. Ze hebben gezegd dat ik moet stoppen met de ibuprofen, omdat ik er waarschijnlijk niet tegen kan als ik maagpijn heb. Dus nu toch verder op enkel paracetamol.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:56

Goed dat je gebeld hebt, maar wel jammer dat ze geen alternatief bieden. Vind het echt heel slecht geregeld. Kun je je huisarts nog vragen voor iets anders? Er zijn echt wel pijnstillers waar je anders op reageert. Ik krijg ook maagpijn van ibu namelijk en slik genoeg andere rotzooi.. -O-

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 17:16

Mijn eigen huisarts is op vakantie. Er zit een vervanger, die zegt dat het de taak is van de kaakchirurg om het verder op te pakken, omdat hij het niet helemaal normaal vindt dat de pijn niet minder wordt met medicatie. Maar volgens de poli is het dus wel normaal dat je het op de derde dag niet onderdrukt krijgt, dus moet je na die 3 dagen pas verder kijken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:20

Jammer dat hij wel zegt dat het niet normaal is, maar je vervolgens ook niet echt verder helpt. Ik ga zo wel snappen waarom mensen medicatie-advies inwinnen op internet. Maar je zit nu op dag 3, begrijp ik? Dan hoop ik voor je dat dit inderdaad de piek is en dat het vanaf morgen beter gaat. Maar omdat het morgen vrijdag is en je anders weer vast zit aan weekenddiensten enzo, zou ik morgen wel weer de poli bellen als je twijfelt.
Ik heb met je te doen. :(:)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:27

Het klopt wel, bij dit soort behandelingen is de 3e dag meestal het ergste.
Wacht het even af.
Ik zit momenteel op mijn 2e dag na de operatie en doet nu al meer pijn dan de eerste dag, dus morgen verwacht ik nog meer... vandaag met koelpack lekker koelen en rustig aan doen.
Misschien kun je dat ook proberen??

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:52

Ik vind het wel apart dat het zo kan verschillen per persoon qua napijn. Op dag 2 had ik wel iets meer last, maar ik ben op de avond van dag 2 al geminderd met de paracetamol. Dag 3 helemaal geen paracetamol en dag 4 was ik helemaal gestopt met de medicijnen. Deed ook gewoon mijn ding ondanks dat ik vreemd werd nagekeken op straat met zo'n dik gezicht :')

Maar ik vind het wel heel apart dat er zo'n verschil in kan zitten per persoon. Had je verder nog iets te horen gekregen dan van de kaakchirurg? Daarmee bedoel ik of de kies misschien wat lastiger te verwijderen was of iets dergelijks? En hebben ze ook geen andere pijnstillers voor je omdat je niet tegen de ibuprofen kan?

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:02

Ja ik had ook niet verwacht dat het zo'n napijn kon geven. Ik loop bijna tegen de muur op. Zo wéér bellen of ik nog iets erbij mag nemen inderdaad, want dit wordt 'm gewoon niet. In het foldertje stond wel dat napijn normaal is en dat medicatie de pijn niet weg kan nemen, maar wel dragelijk maakt. Alleen dragelijk kan ik het nu niet echt noemen. %) Ik doe vandaag sowieso al rustig aan. Niet eens naar de paarden geweest. Normaal als ik griep heb o.i.d. ga ik er alsnog heen, maar dat zag ik vandaag echt niet zitten. Ook niet wezen werken (gisteren wel). Baal hier echt zo hard van!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:10

Ts ik ben apothekers assistente welke klachten kreeg je van de ibuprofen ?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:12

Heb al twee keer Alveolitis (ook wel dry pocket genoemd) gehad na het verwijderen van een verstandskies en na het verwijderen van een gewone kies. Jouw symptomen doen mij hier erg aan denken, pijnstilling helpt dan gewoon niet of heel weinig.

Voor meer informatie zie:
http://www.dentalinfo.nl/thema-a-z/rest ... lveolitis/

Sterkte!

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:24

Ik heb dinsdag 2 verstandskiezen laten trekken en ook ibuprofen 600 meegekregen. Zelf met maagbeschermer heb ik er last van. Neem hem nu savonds en snachts als ik wakker wordt van de pijn.. Maar bij mij gaat het alweer een stuk beter, het is nog wel vervelend maar wel te onderdrukken. Vind het ook niet normaal dat je nu nog zoveel pijn hebt.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:26

Net de HAP gebeld, mag toch de ibuprofen weer nemen, met maagbeschermers. En temperatuur in de gaten houden.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:27

genja schreef:
Ts ik ben apothekers assistente welke klachten kreeg je van de ibuprofen ?

Maagkramp, heel zeurend aanwezig

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:33

Toen ik de kaakchirurg belde werd er ook gezegd dat er niets aan de hand was zolang ik geen koorts had.
Een dag later hield ik het niet meer en mocht ik toch komen. Kon gelijk elke dag terugkomen om de wond te laten spoelen en voor het vervangen van het gaasje wat ze er in deden.

Als de pijn erger wordt na vandaag of niet echt een stuk minder wordt dan lijkt het mij toch verstandig dat er naar gekeken wordt.