Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Vragen schreef:Citaat:Gelukkig heeft de gemeente hun een stookverbod opgelegd.
Dus waarom dit topic?
Maar goed, als je hier al zoveel problemen mee hebt, dan heb je vast nog wel een lijstje met klachten over andere zaken?
En mag ik ns iets vragen? Jij hebt zeker heel erg veel tijd omhanden?
vragen schreef:Destination schreef:Maar vragen, als je er al 14 jaar lang mee bezig bent, waarom woon je er dan in hemelsnaam nog?
Gaat u mij financieren?
vragen schreef:Rocamor schreef:Vragen, ga je ook nog op de vragen antwoorden die anderen je gesteld hebben?
Ik ga ervan uit dat jij zelfvoorzienend bent? Geen gebruik maakt van een auto, noch van fietsen met rubber banden. Geen rundervlees eet en ook geen voedingsmiddelen afkomstig van de runderindustrie nuttigt?
Ik mag hopen dat je in een rietenhutje woont en niet in een bakstenen huis. Ook geen gebruik maakt van gebakken dakpannen?
Je gebruikt nergens oliegerateerde producten?
Als het donker is, ga je naar bed en je steekt geen kaarsje aan?
Ik heb het hier over houtrook niet over andere zaken. Door deze manier van reden had zeker asbest ook niet verboden moeten worden omdat je de vinger elders verwijst.
Brainless schreef:zippora schreef:Nou... nog een "paar" jaar wachten en dan moet het Co2 probleem in ieder geval opgelost zijn.
Vanaf 2050 is Co2 uitstoot door stoken in huizen en gebouwen verboden.
zie onderstaand nieuwsbericht:
http://www.nu.nl/wonen-en-interieur/4279645/nederlander-weet-niet-co2-uitstoot-thuis-2050-verboden.html
Dat geld niet voor hout stoken... dat is co2 neutraal nl.
vragen schreef:Nederland is het hoogste land waar kanker voorkomt. Ik verliese mensen om me heen die dood gaan aan kanker. Je opmerking je hebt veel tijd omhanden? Op suggestieve vraagstellingen ga ik niet in. In 1935 wisten mensen dat asbest kanker veroorzaakt pas in 1993 werd het verboden. De mensen die dat wilden bewerkstelligen kregen denk ik te horen je hebt zeker te veel tijd om handen. Helaas zijn mensen dom en leren niets van de geschiedenis.
Je hebt kennelijk te weinig tijd om de zaken goed te lezen, dat was in een ander geval.
Citaat:Het lijkt er op dat in Denemarken kanker het vaakst voorkomt van alle landen ter wereld, namelijk 326 keer per 100.000 inwoners. Ook in Ierland zijn relatief veel kankergevallen. Nederland is met 287 per 100.000 een middenmoter in Europa. In Griekenland komt relatief weinig kanker voor, slechts 160 gevallen per 100.000 inwoners. In rijke landen komt kanker veel vaker voor dan in arme landen, al ligt de levensverwachting er vanzelfsprekend wel veel hoger.
Wendy schreef:Ons plan: een finnoven of leemkachel met een koppeling naar de vloerverwarming. En wellicht een electrische verwarmingsketel als backup. Een paar uurtjes stoken per dag en wij kunnen weer vooruit.
safina schreef:Of in ieder geval voordat je de kachel aansteekt. Want je kunt al veel gezondheidsklachten voorkomen door op de juiste manier te stoken. Dus alleen bij voldoende wind, met hout dat echt goed droog is en met een goede afstelling van je houtkachel.
https://www.ggdzl.nl/burgers/milieu/ond ... utkachels/