Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wemkelover schreef:Jongens we hebben het over een baby. Die kun je niet zomaar aan alle vervangers zetten want ze mogen simpelweg nog niet alles hebben. En ze moeten nog leren eten. Hij krijgt waarschijnlijk nog maar net vier maand vast voedsel. En brood niet gezond? Nog even en dan kunnen we niks meer eten, er word steeds meer verzonnen wat niet goed voor je zou zijn. Wat hype is het geworden zeg.
Hannanas schreef:wemkelover schreef:Jongens we hebben het over een baby. Die kun je niet zomaar aan alle vervangers zetten want ze mogen simpelweg nog niet alles hebben. En ze moeten nog leren eten. Hij krijgt waarschijnlijk nog maar net vier maand vast voedsel. En brood niet gezond? Nog even en dan kunnen we niks meer eten, er word steeds meer verzonnen wat niet goed voor je zou zijn. Wat hype is het geworden zeg.
lezen is ook een kunst.
![]()
Het is volstrekt onnodig om brood te eten, in die zin dat een baby peuter en kind voor een gezonde voeding geen brood nodig heeft. Dat kun je prima niet geven. Enkel in wat westerse samenlevingen is brood met beleg 2 x daags er als standaard ingeslopen. Maar brood is nou ook weer niet zo gezond .. Juist ja.. Niet zooo gezond dat het nodig is. Groente, fruit, granen, vetten etc.. Een balans is nodig, voldoende fruit en groente is nodig.. Maar voor een evenwichtige voeding zijn er een legio aan keuzes en kun je ook prima 3 x daags warm eten. Zeker met 4 maanden vast voedsel zou ik geen focus leggen op bammetjes.
Laura82 schreef:Drinkt hij maar 1 fles omdat hij niet meer wil? Vind dat bij 10 maanden best weinig, zeker omdat het de hoofdvoeding is.
Ik zag ergens nog de tip voorbijkomen om pyjamapap te geven omdat dat zo gezond is, niet doen! Zit vol met suikers! Is echt troep....
Froukje schreef:antje_vip schreef:Gewoon laten staan, hij krijgt vanzelf wel honger en als de enige keus brood is, dan gaat dat er vast wel in. Geen snoepjes tussendoor, eerst bord leegeten. Kinder van die leeftijd hebben bij mij niks te willen.
Het kind is nog geen jaar oud! Ben je wel helemaal lekker?
Froukje schreef:antje_vip schreef:Gewoon laten staan, hij krijgt vanzelf wel honger en als de enige keus brood is, dan gaat dat er vast wel in. Geen snoepjes tussendoor, eerst bord leegeten. Kinder van die leeftijd hebben bij mij niks te willen.
Het kind is nog geen jaar oud! Ben je wel helemaal lekker?
antje_vip schreef:Gewoon laten staan, hij krijgt vanzelf wel honger en als de enige keus brood is, dan gaat dat er vast wel in. Geen snoepjes tussendoor, eerst bord leegeten. Kinder van die leeftijd hebben bij mij niks te willen.
idefix4 schreef:Hoe zit het met gluten intolerantie? Ik ken iemand die dat heeft en jaren brood heeft gegeten. Hij bleek een ernstige vorm te hebben en hij heeft echter nooit last gehad. Nu hij glutenvrij leeft, voelt hij zich wel stukken beter. Dat kan de reden zijn dat hij geen brood eet? En verder zou ik gewoon een beetje experimenteren? Ik zal nooit vergeten hoe mijn dochter een bak sprotjes stond te smullen alsof het drop was.
Wat at je graag toen je zwanger was? Je zal versteld staan: Dat is meestal wat ze het liefste eten.
En verders kom je er niet met dwang. 2 hapjes brood is toch goed? Hij krijgt in elk geval de smaak binnen. 10 maanden is nog jong.
antje_vip schreef:Gewoon laten staan, hij krijgt vanzelf wel honger en als de enige keus brood is, dan gaat dat er vast wel in. Geen snoepjes tussendoor, eerst bord leegeten. Kinder van die leeftijd hebben bij mij niks te willen.