Tenzij het gewoon om een klein beetje (zeurende) pijn gaat.
Dan 1-2 paracetamol innemen en gewoon doorgaan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quir schreef:Mariska14015 schreef:Ik kan hier niet over meepraten, maar had het er pas nog over met een vriendin. Ik heb nog nooit hoofdpijn of iets die trant gehad. De laatste 6 jaar heb ik geen paracetamol meer geslikt, laatste keer was vlak na een operatie. Ben altijd wel nieuwsgierig daar hoe anderen erover denken, want vind het soms dus wel jammer dat ik niet snap waar anderen het over hebben. Tuurlijk weet ik dat ik gelukkig hiermee moet zijn, maar vraag me toch af hoe het voelt, als mensen het hebben en de hele dag in bed verblijven oid.
Inderdaad heel blij zijn dat je hoofdpijn niet "kent", hoofdpijn kan zo belemmerend zijn. Nu is mijn hoofdpijn van echt hele andere aard dan van 99% hier in t topic, nog in de verte niet vergelijkbaar met migraine. Hoofdpijn die nergens mee te verlichte is, zelfs met hoge dosis morfine niet, alleen door groot deel hersenvocht af te nemen is t licht te verlichte en maar van hele korte duur.
Kan me wel goed voorstellen dat t vervelend is dat je niet snapt wat mensen dan voelen, maar andere kant wees er ook gewoon heel blij mee. Gewoon hoofdpijn waar een paracetamolletje of ibuprofennetje bij helpt stelt niet zo heel veel voor, is alleen maar heel erg vervelend. Migraine is een stapje erger. Dan heb je nog tig andere soorten hoofdpijn, cluster hoofdpijn, etc. Tot aan suïcide hoofdpijn, waarbij je t liefst je hoofd letterlijk in wilt slaan of wat dan ook en je liever dood bent dan leeft. Die pijn is gewoon echt niet te doen. Gelukkig maakt de morfine de hoofdpijn wel ietsje minder dat t suïcide ervan af gaat, maar nog vaak zat dat ik er gek van wordt en m'n hoofd t liefst in elkaar timmer (niet dat t nut heeft overigens). Ik zie heel slecht, hoor slecht, op de pieken kan ik niet meer tegen licht of geluid. In t begin kon ik dat zelfs helemaal niet.
Meest voorkomende hoofdpijn, is hoofdpijn die ontstaat door te weinig te drinken. Dan helpt even goed drinken meestal al meer dan voldoende.
Quir schreef:Ik héb cluster hoofdpijn gehad en dat is echt NIKS, helemaal NIKS, met de hoofdpijn die ik nu heb die suïcide hoofdpijn genoemd wordt.
Dus ik vind dat absoluut niet vergelijkbaar... Anders gezegd, vind t bijna een eitje.
Quir schreef:Ik héb cluster hoofdpijn gehad en dat is echt NIKS, helemaal NIKS, met de hoofdpijn die ik nu heb die suïcide hoofdpijn genoemd wordt.
Dus ik vind dat absoluut niet vergelijkbaar... Anders gezegd, vind t bijna een eitje.
Quir schreef:Ik ben niet van cluster hoofdpijn afgekomen, alleen is er een veel en veel ernstigere hoofdpijn overheen gekomen die er continue is. Inderdaad niet te vergelijken met en nee cluster hoofdpijn is geen eitje, wel vergeleken met de pijn die ik nu heb. Wil t zeker niet weg cijferen, want t is niet niets. Sorry als dat wel zo over kwam, probeerde t te vergelijken wat misschien niet helemaal duidelijk overkwam.
En ja t is wel degelijk cluster hoofdpijn wat ik had en nee zo vaak komt dat helemaal niet voor inderdaad. Maar durf zeker te zeggen dat deze hoofdpijn veel en veel heftiger en ernstiger is dan cluster hoofdpijn!
Eoweyn_x schreef:Erg grappig dat iedereen hier ineens neuroloog is... "Niet te vergelijken met normale clusterhoofdpijn", seriously?! Misschien eerst eens inlezen voor er met allerlei dingen gegooid wordt. Want er is dus ook abnormale clusterhoofdpijn? Zometeen is hoofdpijn vanuit je menstruatie ineens een softe versie van clusterhoofdpijn... Clusterhoofdpijn staat namelijk helemaal los van hoofdpijntjes en zelfs van migraine.
Daarbij, Quir, ben ik erg benieuwd hoe jij van je "clusterhoofdpijn" afgekomen bent. Ik zou niets liever willen namelijk.
Mariska14015 schreef:Ik kan hier niet over meepraten, maar had het er pas nog over met een vriendin. Ik heb nog nooit hoofdpijn of iets die trant gehad. De laatste 6 jaar heb ik geen paracetamol meer geslikt, laatste keer was vlak na een operatie. Ben altijd wel nieuwsgierig daar hoe anderen erover denken, want vind het soms dus wel jammer dat ik niet snap waar anderen het over hebben. Tuurlijk weet ik dat ik gelukkig hiermee moet zijn, maar vraag me toch af hoe het voelt, als mensen het hebben en de hele dag in bed verblijven oid.
oomens schreef:Hoofdpijn is meestal een teken dat de laatste kop koffie te lang geleden is, en dan is de remedie uiteraard koffie drinken.
Knakker schreef:oomens schreef:Hoofdpijn is meestal een teken dat de laatste kop koffie te lang geleden is, en dan is de remedie uiteraard koffie drinken.
Ik drink normaal nooit koffie, maar als ik een hoofdpijn op voel komen pak ik snel een kommetje koffie uit de automaat, indien mogelijk een stuk melkchocoladen en dat gaat het nagenoeg altijd over.
Indien dan een Saridon slikken en dan komt het ook goed.
Ann99 schreef:Knakker schreef:
Ik drink normaal nooit koffie, maar als ik een hoofdpijn op voel komen pak ik snel een kommetje koffie uit de automaat, indien mogelijk een stuk melkchocoladen en dat gaat het nagenoeg altijd over.
Indien dan een Saridon slikken en dan komt het ook goed.
haha! Nou, die reactie van oomens kan ik niet meer terug vinden, maar denken jullie werkelijk dat hoofdpijn slechts komt door caffeïne tekort? Misschien dat PIEPkleine zeurderige pijntje dat ik ook wel eens heb als ik toe ben aan een volgend kopje koffie of als ik een kater heb. Maar echte hoofdpijn en migraine is echt niet op te lossen met simpelweg een caffeïne shot. Integendeel die maakt het op dat moment vaak alleen maar erger en ligt er bij mij binnen een half uurtje weer uit