Duizelig, moe, trillen, hongerig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:22

anne_bento schreef:
Ik heb gisteren de uitslag gehad, de assistent wist me heel blij te vertellen dat alles goed was. Ze hebben getest of bloedarmoede, lever, nieren, schildklier, suikergehalte, dat was het denk ik. Ik ben er helemaal niet blij mee want ben geen steek verder maar ben ondertussen wel al bijna 2 weken constant duizelig. Heb voor maandag weer een afspraak.

Ik begin ook wel eens te denken aan oververmoeidheid, stress enz, mensen in m'n omgeving roepen het maar al te vaak naar me omdat ik het altijd druk heb met dingen en ook in mijn hoofd. Maar misschien ben ik eigenwijs maar ik vind niet al mijn klachten ermee overeenkomen. Waarom ben ik dan zo vreselijk beroerd als ik even niet eet, en zo duizelig als ik een flinke maaltijd gegeten heb, ik snap niet goed hoe dat te maken kan hebben met stress. Ik zou zelf nog meer willen aandringen op suiker testen gedurende een dag oid.

Meliaforever: ik ben benieuwd wat jou arts zegt! Ik heb een hele fijne arts maar hij is wel wat makkelijk, hij is bij meerdere familie leden laat geweest met doorsturen, mijn vader heeft bijvoorbeeld een aantal maanden geleden een flinke hart infarct gehad, gezien zijn klachten was dit al maanden lang eigenlijk zien aankomen, maar de arts heeft hem constant naar de fysio gestuurd ipv naar een cardioloog. Totdat hij ineens met spoed naar het ziekenhuis moest en bijna mis ging. Heb daarom wat minder vertrouwen in hem gekregen.. Blijft een mens en die maken fouten maar tis niet zijn eerste fout.

Niet getest op B12 en vitamine D ?

Anoniem

Re: Duizelig, moe, trillen, hongerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:25

Hoge bloeddruk?
Ik herken je symtomen heel erg en ik had extreem hoge bloeddruk..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:25

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 22:26

Vitamines nog niet getest, hypoglykemie was het eerste wat ik dacht maar had uit de suiker test moeten komen, bloeddruk is gemeten en was op dat moment goed. Die dingen zijn dus gemeten op moment dat ik me erg beroerd voelde (staat in topic ook overigens :-) )

Rest reageer ik later op, even m'n rust pakken voor morgen :-)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 17:54

Gelukkig ging het op de bruiloft prima en hebben we een mooie dag gehad!!

Opvallende dingen die mij beginnen op te vallen is dat ik me gister amper duizelig gevoeld heb op de ochtend na en vorige week zaterdag toen ik bijna 4 uur lang een obstacle run liep ook geen last had. Woensdag smorgens gewerkt (dus stil gezeten) en daarna ging het mis. Het lijkt wel hoe meer ik beweeg op de dag hoe minder de duizeligheid!

Is dat iets logisch net bloeddruk of bloedsuikerspiegel of kan ik daar toch maar 1 conclusie uit trekken: stress. In ieder geval weer wat opvallends!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:07

Super dat de dag geslaagd is!

Heb je de duizeligheid ook aangegeven bij de huisarts?
Het kan zomaar zijn dat je evenwichtsorgaan wat van slag is door een verwaarloosde verkoudheid of virus..

Zelf ook last van gehad en merk inderdaad dat als ik een rustigere dag heb, dat ik sneller wat duizelig ben.
Nadeel alleen is dat mijn vitamine tekort er nog voor zorgt dat ik heel snel moe ben, en dus niet heel veel kan doen..
Maar die tekorten zijn we aan het aanvullen.. :o

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:15

Ik herken veel van je klachten. Maar ik heb dan wel een lage bloeddruk, mijn B12 was laag en er zijn meer medische dingen aan de hand, die inmiddeld chronisch zijn.
Maar wat ik ook herken is wat je beschrijft met sporten. Een aantal jaren geleden kon ik nog halve marathons en zwaarder rennen en dat ging prima. Maar een paar dagen erna ging het dan altijd mis.
Laat je niet afschepen door de huisarts, deze symptomen zijn een waarschuwing van je lichaam dat er iets niet klopt en lijken mij niet alleen maar door stress te komen. (niet om je bang te maken, maar net zoals in het geval van je vader kun je soms maar beter niet te veel van bepaalde artsen aannemen).

Probleem kan ook heel goed in de darmen liggen en ik zou me ook eens op de ziekte van Lyme laten testen.
Magnesium wil ook inderdaad wel eens helpen (wel de goede nemen, niet de goedkope van Kruidvat)
Magnesiumoxide zit in de meeste supplementen en wordt bijna niet opgenomen door je lichaam. Ik heb nu Magnesiumcitraat (wordt veel beter opgenomen) van Lucovitaal (ook bij Kruidvat verkrijgbaar) en nog goedkoper 100% magnesiumcitraat van de DM drogist in Duitsland.

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines ... ndere-niet

Maar buiten dat, geen genoegen nemen met de woorden: alles is in orde, je hebt alleen maar stress.
Ik hoop dat het gauw beter met je gaat

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:29

bobje26 schreef:
Hoge bloeddruk?
Ik herken je symtomen heel erg en ik had extreem hoge bloeddruk..

Ik heb dezelfde symptomen en ook een hoge bloeddruk.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:34

Het klinkt heel erg als diabetes.
Heb je al eens getest

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 13:03

Even een update, voor mezelf ook fijn om het hier wat bij te houden, heb de energie niet het voor mezelf ergens op te schrijven verder maar hier kan ik later mooi teruglezen wat al gedaan is of waar al aan gedacht is.

Vorige week een hoop opvallendheden, de dagen waarop ik veel deed en bewoog ging het goed, de dagen waarop ik stilzat heel slecht, tot een paar keer wegtrekken aan toe. Vrijdag kwam daar ineens heel erg slecht nieuws over een familielid bij, en toen liep de emmer over. Toen kwam ook wel het besef dat ik kan blijven ontkennen dat ik stress heb maar als je alles op een rijtje zet heb ik geen makkelijk halfjaar achter de rug. Of sterker nog, een heftig halfjaar achter de rug. Na het nieuws van vrijdag stond ik helemaal te duizelen op mijn benen.

Maandag weer bij de arts geweest, alles op een rijtje denkt hij aan chronische hyperventilatie. Ik wilde hier voorheen niet in geloven, nog lekker in de ontkenningsfase :+ maar eerlijk gezegd kan ik me er wel in vinden. Hij kan niet zeggen of dit het is, maar het is wel het meest voor de hand liggen voor hem nu. Dus ik ben doorgestuurd naar Mensendieck. Wel afgesproken dat het op heel korte termijn resultaat moet geven, want op deze manier door kan niet. Autorijden is eigenlijk al te gevaarlijk met die wegtrekkers -O-

Verder wordt er contact met me opgenomen vanuit GGZ en zal ik voorlopig minder werken zodat ik ruimte heb voor mezelf en de familie omstandigheden. Iets met de wet van Murphy.... :\

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:56

Wat van belang is bij chronische hyperventilatie is de conditie van je middenrifspieren.
Gelukkig kun je daar zelf dingen mee doen.
Soms weet een lichaam zelf prima hoe te ademen, maar moet je de ademhalingsspieren wat helpen...!
De belangrijkste ademhalings'spier' is je middenrif. (Dus niet de spieren waarmee je je ribben of je borstbeen optilt.)
Nou is je middenrif een peesplaat maar die peesplaat beweeg je met behulp van spieren.
En die spieren zijn regelmatig (ook bij atleten en zangers, lui die normaliter veel van hun lichaam weten en er veel van vragen) hypertoon. (Potjeslatijn voor: de spier werkt niet meer goed omdat er te veel spanning op staat.)

Oefening 1 is yoga achtig.

Stap 1: zet je 2 handen in je zij, ter hoogte van je onderste ribben, zodat je je adembeweging voelt. Voel gewoon of je handen bewegen. (Idealiter gaan ze ietsje naar buiten en naar binnen, bij zwangerschapsgym leer je allerlei varianten ademhaling, maar dat hoeft nu niet.)
Het kan zittend, het mag staand en je kunt het eventueel (als je er handig in bent) ook liggend.
In feite doe je nog niets, je voelt alleen, zodat je een benul hebt van je adembeweging.

Stap 2: tijdens het inademen,
als je handen uit elkaar gaan,
houd je je ribben een KLEIN beetje tegen.
Er zijn lui die deze oefening 'het wedstrijdje' noemen: je ribben winnen de wedstrijd!!! Je handen gaan ietsje uiteen. (Hoeveel precies is NIET belangrijk en het kan verschillen van wat je tijdens stap 1 voelde.)

Stap 3 is het moeilijkste: als je inademing stopt, stop je.
Dwz.: ga niet door met lucht innemen "Het is gewoon goed".
EN: je handen stoppen ook.

Stap 4: tijdens de uitademing doe je niets met je handen. (Nu ja, ze liggen gewoon op je ribben, net als in stap 1, maar er wordt niet geduwd of getrokken, "die wedstrijd" is alleen tijdens het inademen.)

...en als je uitademing klaar is, is de uitademing gewoon klaar, je doet niets en je WACHT (...dit is een moeilijk punt...) op de inademing.

Zodra je inademing VANZELF begint, ga je weer een heel klein beetje tegenhouden.

Doe in het begin zo 2 of 3 keer "in en uit". En daarna ga je iets anders doen en evt. een paar uur later doe je het nog weer eens, als je zin hebt.
(Yoga oefeningen werken het beste "als je zin hebt", spieren trainen werkt het beste als je het met regelmaat doet - probeer daar een tussenweg in te vinden...!)
Gaat het goed, dwz. voelt het prettig (en ALLEEN dan!!) dan kun je de oefening steeds langer achter elkaar doen en steeds vaker - maar de optimist zegt, dat je soms na twee keer al geen hypertoon middenrif meer hebt. (Dat geldt voor de boffers, voor wanboffers kan het iets langer duren.)
Denkbaar merk je, dat je dieper of langzamer gaat ademen - dat is prima.
Soms merk je in feite niets - ook niet erg. (= Soms werkt de oefening wel degelijk, maar merk je simpelweg geen resultaat.)

Gaat dit goed, is er een aanvullende oefening.
Deze is meer een 'work out'.

;) koop ballonnen - en ga die opblazen.
Het belangrijkste is, ze net voorbij dat eerste punt te krijgen. Ben je niet in feeststemming, laat je het ding daarna weer leeg lopen. - En persoonlijk houd ik NIET van knappende ballonnen!!

Bij yoga wordt doorgaans gezegd, dat de oefeningen het beste werken als je er zin in hebt, bij work outs wordt doorgaans gezegd, dat het het beste is, om gewoon elke dag, of x keer in de week "te werken", spieren sterk maken doe je het beste met regelmaat.
Vind hier dus een tussenweg

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 15:20

Bedankt voor je bericht en tips, daar ga ik zeker mee aan de slag!!
Ben ook benieuwd naar de oefeningen die ik bij de Mensendieck ga krijgen.

Yoga lijkt me sowieso goed om te gaan doen, voor mijn lichaam en geest. Ik heb er 3 dvd's van liggen dus daar ga ik ook maar eens mee aan de slag, weer eens wat rust vinden en kijken of de duizeligheid eindelijk eens weggaat want inmiddels ben ik zo'n 3 weken duizelig dag in dag uit, en wordt ik er wel een beetje gek van :roll:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:49

Denk dat het ook wel handig is om dan te gaan kijken hoe vaak je nou eigenlijk per minuut inademt.
Over hypervenfilatie en chronische hyperventilatie zijn ook erg veel sites op internet te vinden met info.
Belangrijk is dat je leert om goed te ademen

En niet te vaak, want het is eigenlijk niet meer dan dat, hypervantilatie is gewoon te vaak inademen.
Zo is het mij uitgelegd,

janneke mag ik vragen wat je middenrif daar voor invloed op heeft?.
Ik heb er dus ook last van, via de fysio doe ik er oefeningen voor en het helpt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:59

@ Ellepel: je middenrif is de belangrijkste groep ademspieren.
Gesteld dat die hypertoon zijn en dus net niet goed functioneren, dan kan het gebeuren dat je bij ieder beetje stress je middenrif spieren gaat ontzien (want die arme dingen kunnen hun werk niet goed doen)
....en je went je automatisch aan om de "verkeerde" ademspieren te gaan gebruiken (zoals 'hoog ademen' door je borstbeen en ribben op te trekken etc.)
Daardoor neemt je 'ademvolume' af (want je ademt niet efficiënt) zodat je volautomatisch de prikkel krijgt om nog meer te gaan inademen.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:07

Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o Maar zoals je zelf al aangeeft lijken de symptomen duidelijk te wijzen naar diabetes. Is er al gekeken naar je hb1ac waarde in je bloed? Met het meten van deze waarde kun je bekijken of de bloedsuikerspiegel gedurende een langere termijn wel of niet goed is. De 'simpele' (om zo maar te zeggen) bloedtest is een moment opname en kan afwijken als je net hebt gegeten.

Wellicht ten overvloede, maar ik hoop dat je er iets aan hebt en je snel een oorzaak zult vinden met betrekking tot je klachten. Sterkte! :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 08:48

gliss schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o Maar zoals je zelf al aangeeft lijken de symptomen duidelijk te wijzen naar diabetes. Is er al gekeken naar je hb1ac waarde in je bloed? Met het meten van deze waarde kun je bekijken of de bloedsuikerspiegel gedurende een langere termijn wel of niet goed is. De 'simpele' (om zo maar te zeggen) bloedtest is een moment opname en kan afwijken als je net hebt gegeten.

Wellicht ten overvloede, maar ik hoop dat je er iets aan hebt en je snel een oorzaak zult vinden met betrekking tot je klachten. Sterkte! :)

Dit is allemaal getest, diabetes wordt echt helemaal uitgesloten. Arts gaf wel aan dat de 1 nou eenmaal meer last heeft van suikerschommelingen als de ander dus nog meer suikervrij eten is sowieso verstandig om te doen, maar dit deed ik sowieso al zoveel mogelijk.

Ik moet wachten tot maandag met de afspraak met Mensendieck. Voel me momenteel met de dag slechter, sinds gister voelt mijn hele lichaam zwaar, een arm optillen of lopen voelt al vreselijk zwaar, en ik heb een beetje een donkere waas voor mijn ogen. Ik hoop maar dat het allemaal met mijn ademhaling te maken heeft maar erg gerust ben ik niet..... -O-

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:56

Ik wil je niet verder ongerust maken, maar zo voelde ik mij toen ik in mijn burn out gekomen was. Ik had zelfs de energie niet meer om naar de WC te lopen :( Het leek alsof het 10x zoveel moeite koste om 1 been vooruit te krijgen.

Uiteraard hoop ik voor jou dat dit niet zo is, maar het is iets om in je achterhoofd te houden. Ik hoop dat ze je maandag kunnen helpen :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:14

In elk geval fijn dan er een heleboel dingen zijn uitgesloten TS. Ik hoop dat er snel de oorza(à)k(en) voor de klachten worden gevonden. Misschien wel een gecombineerd probleem. In elk geval heel veel sterkte :(:)

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:54

Hoe is het nu ? Ik hoop dat je al wat meer duidelijkheid hebt :j

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:05

Ik had deze klachten ook, ik zat blijkbaar al een langere tijd tegen een burn-out aan..

Ik dacht eerst dat de klachten hoorde bij de PDS die ik ook heb, maar de PDS komt juist voort uit de stress die ik had.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:24

Ik had ook deze klachten..
Dit was een vette burnout.. luister naar je lichaM en zet wat stappen terug in je leven.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:33

Alle klachten die jij noemt heb ik ook. Al vanaf jongs af aan(eind basisschool). Er zijn periodes dat het beter gaat maar helaas lang niet altijd. Bij mij word het ook aan stress gerelateerd helaas. Ervaar het zelf niet zo maar ik zou zeker voor je eigen gemoedsrust alles uit laten zoeken. Ondanks dat bij mij geen echte oorzaak is gevonden heeft het voor mijzelf veel rust gegeven dat er niets ernstigs aan de hand is.

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:42

1 op de 3 vrouwen heeft een jodium te kort. jodium zit vooral in brood en jozo zout.
magnesium te kort kan erg goed. er zit in de voeding weinig tot geen magnesium meer. ik denk dat je misschien nog meer mineralen te kort komt. vitamine D komen ook erg veel mensen te kort, al kom je nog zo veel buiten. de waardes die de huisartsen hanteren geven dit niet goed aan. beterschap :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 21:39

Ik zit inmiddels al 3 weken thuis, conclusie van Mensendieck en GGZ, een burn-out!
Heb veel ontspannings oefeningen gekregen en moest veel rust nemen. Vind ik enorm lastig! Maar ik begin het wel te accepteren en klachten vallen op z'n plek. Zo heb ik de duizeligheden enkel nog wanneer ik erg moe ben, veel aan m'n hoofd heb, of tekort geslapen heb. Door het teveel aan stress-hormoon reageert mijn lichaam heftiger op suikerschommelingen als normaal en het stress-hormoon is smorgens op zijn hoogst, wat de duizeligheden rondom voeding verklaren. Eigenlijk is mijn hele lichaam van de rel geraakt door het te lang doorlopen hiermee en gaat het veel tijd kosten om kwa energie level weer op oud niveau te zijn.

Dus ik doe alles in slakken-gang, wandel in plaats van hardlopen, doe yoga/meditatie achtige dingen in plaats van krachttraining en slaap veel. Ik heb lang gedacht dat er echt iets anders aan de hand was maar zie inmiddels echt in dat ik op alle vlakken veel op mijn bordje heb gehad in een halfjaar tijd en dat ik alle alarmbellen die mijn lichaam al heel lang aangaf heb genegeerd..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:42

anne_bento schreef:
Ik zit inmiddels al 3 weken thuis, conclusie van Mensendieck en GGZ, een burn-out!
Heb veel ontspannings oefeningen gekregen en moest veel rust nemen. Vind ik enorm lastig! Maar ik begin het wel te accepteren en klachten vallen op z'n plek. Zo heb ik de duizeligheden enkel nog wanneer ik erg moe ben, veel aan m'n hoofd heb, of tekort geslapen heb. Door het teveel aan stress-hormoon reageert mijn lichaam heftiger op suikerschommelingen als normaal en het stress-hormoon is smorgens op zijn hoogst, wat de duizeligheden rondom voeding verklaren. Eigenlijk is mijn hele lichaam van de rel geraakt door het te lang doorlopen hiermee en gaat het veel tijd kosten om kwa energie level weer op oud niveau te zijn.

Dus ik doe alles in slakken-gang, wandel in plaats van hardlopen, doe yoga/meditatie achtige dingen in plaats van krachttraining en slaap veel. Ik heb lang gedacht dat er echt iets anders aan de hand was maar zie inmiddels echt in dat ik op alle vlakken veel op mijn bordje heb gehad in een halfjaar tijd en dat ik alle alarmbellen die mijn lichaam al heel lang aangaf heb genegeerd..

Klinkt precies als mijn verhaal. Ik was al ruim 3 jaar signalen aan het negeren, en dan houd het gewoon ineens op.