Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:32

wij verslinden hier sinaasappel thee en de gewone engelse melange van pickwick

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:36

Ga eens naar een bioresonantie therapeut, die kan vaak veel doen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:42

Wat schrikken vannacht! Mocht het aankomende nacht weer gebeuren zou ik ook de HAP bellen.

Qua thee zou ik voor kabouterthee gaan of sterrenmix (in elk geval iets zonder theeine)
Ik bedoelde het melk stoppen trouwens meer alleen de flessen melk, idd voor de slijm vorming.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:44

Storm schreef:
Ik wil haar zeker laten testen op kinkhoest. Ik weet wel dat AB niet helpt, kinkhoest is echt uitzieken. Ik heb het zelf ook gehad toen ik een jaar of 20 was en ben er toen een half jaar mee zoet geweest.

Eigenlijk hoop ik het hardste dat het kinkhoest is. Geen astma, bronchitis of koemelkallergie. Ze hoest vanaf augustus. Als het kinkhoest zou zijn, dan lijkt me dat het eind binnenkort in zicht zal komen.

Van alle 'kwaden' hoop ik inderdaad ook met je mee dat het kinkhoest is. Weet je in ieder geval dat het een keer over gaat. :(:)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:55

Sterremix niet op regelmatige basis aan een kind geven. Dan eerder rooibosthee denk ik.

Liselot

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:30

Ik zou ook voor rooibos gaan, is vrij zoet en zit geen theeine in :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:30

Rooibos inderdaad. Maar wacht maar eerst even je afspraak met het ziekenhuis en je vakantie af zou ik zeggen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:31

Voorzichtig met honing, ik heb van een imker gehoord dat kinderen zeker tot 2 jaar geen honing mogen hebben omdat hun immuunsysteem nog niet voldoende ontwikkeld is.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:42

Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik moet denken aan keel/neusamandelen. Geen idee of die als je 2 jaar bent al een rol spelen, maar toen ik 5 jaar was, was ik ook altijd verkouden en af en toe ziek. De ernst ging een beetje in golven, maar nooit was het helemaal rustig. Toen mijn neusamandelen eruit waren had ik nergens meer last van.
Misschien is het iets om naar te vragen?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:17

Toevoeging nu het over de amandelen gaat: voor mijn zoontje stond de operatie om die dingen te verwijderen al bijna gepland. Constant dik en ontstoken. Tot dus bij toeval gestopt met zuivel ivm intolerantie dochter. Sindsdien heeft hij geen dikke amandelen weer gehad.
Ik zeg niet dat dit bij jouw dochter ook het geval zou zijn hoor, maar noem het toch even..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 10:44

Rooibosthee ga ik zeker kopen. Honing zal geen probleem meer zijn nu omdat ze 2 jaar is.
En de amandelen, ik neem aan dat het ziekenhuis daar ook op checkt als we een verwijsbrief hebben.

Maar wat Iris zegt wil ik sowieso doen, eerst mijn vakantie afwachten en kijken wat ze daar doet zonder de poezen en lekker in de warmte. Daarom wil ik eigenlijk ook nog niet stoppen met de melkproducten omdat ik anders nóg niet weet waar het aan ligt, toch?
En mocht het niet aan de poezen liggen en ze blijft daar hoesten, kan ik altijd nog stoppen.

Nog een vraagje over de melkproducten. Moet ik echt helemaal stoppen of zal stoppen met de 3 keer een beker melk per dag al voldoende zijn? Het lijkt me in ons gezin erg lastig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:47

Phoe 3x per dag een beker melk is echt onnodig veel ook. Gewoon mee stoppen..

Langzaam elimineren is leuk, maar als het laatste wat je probeert het probleem is zit je nog onnodig lang met een ziek kind. Ik zou alles proberen wat je kan en daarnaast de dokter flink opjagen om te onderzoeken wat het zou kunnen zijn..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 10:50

Tja, ze is er gewoon zo gek op en ik dacht dat dat minder kwaad kon dan dat je ze cola of sinaasappelsap gaat geven.
En ze drinkt al zo lastig dus ik was altijd blij dat dit er zo makkelijk in ging.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:58

Mijn zoontje was continu verkouden en vol slijm. Na veel geprobeerd te hebben naar een homeopaat gegaan en doe vertelde dat hij teveel slijm produceerde, waardoor hij steeds oorontstekingen had en verkouden was. Hij mocht geen melkproducten meer, maar ook geen soja ter vervanging gezien dat ook dit is. Hij raadde ons aan om gewoon fruitsap te geven gemengd met water en daarnaast gaf ik hem rijstenmelk wat ook waterig is. I.c.m. druppels is dit helemaal verbeterd en is hij misschien 1 x p.j. nog even verkouden. Sterkte!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:05

Storm schreef:
Ze krijgt iedere ochtend en avond en dikwijls in de nacht, een beker warme melk. Dit vind ze heerlijk en ze vraagt daar ook zelf om. Voor de rest is ze een lastige en weinige drinker. Wat moet ik haar dan geven?

Koemelk stoppen is idd een hele goeie test. Je zou ook haar kunnen laten doormeten met bioresonatie bij een natuurgeneeskundig arts of klassiek homeopaat. Die vinden bijna altijd de oorzaak.
Kun je geen water geven? Thee leren drinken?

Of anders een plantaardige melksoort, bijv. amandelmelk of havermelk? Let wel op de hoeveelheid suikers in deze melk en het gezondst is dit bij de biowinkel te kopen.
Sojamelk zou ik niet zo snel doen, er is nog weinig bekend over lange termijn en soja schijnt toch niet zo gezond te zijn. Maar evt. is dat ook een optie (de zonder suiker van de biowinkel)

Ik zou het bij 1 beker ' melk' per dag houden. De rest water of thee of diksap verdund. Sappen met suikers en roosvicee enzo niet doen hoor, barstensvol suikers.
De kinderen die ik ken kunnen gewoon prima water drinken, of een klein drupje appeldiksap erbij.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 05-06-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:09

Storm schreef:
Rooibosthee ga ik zeker kopen. Honing zal geen probleem meer zijn nu omdat ze 2 jaar is.
En de amandelen, ik neem aan dat het ziekenhuis daar ook op checkt als we een verwijsbrief hebben.

Maar wat Iris zegt wil ik sowieso doen, eerst mijn vakantie afwachten en kijken wat ze daar doet zonder de poezen en lekker in de warmte. Daarom wil ik eigenlijk ook nog niet stoppen met de melkproducten omdat ik anders nóg niet weet waar het aan ligt, toch?
En mocht het niet aan de poezen liggen en ze blijft daar hoesten, kan ik altijd nog stoppen.

Nog een vraagje over de melkproducten. Moet ik echt helemaal stoppen of zal stoppen met de 3 keer een beker melk per dag al voldoende zijn? Het lijkt me in ons gezin erg lastig.

Nou hier valt het wel mee,
De soya melk is gewoon voor dochter en het andere pak voor de overige leden van het gezin!
Het is even wennen maar bv kloppudding, pannekoeken worden hier met lactose vrij gebakken, slagroom is ook lactose vrij.zodat ze ook met de pot kan mee eten (je moet ook je eigen gemak niet uit het oog verliezen en als iedereen het gewoon is weten ze ook niet beter)
Het toetje is ook vaak fruit of meloen en als we vla eten eet zij iets van alpro soya vla, of zelf gemaakt en gebonden fruit mousse/ijsje met agar agar/pectine of custard of ander bind middel.

als we eens uit eten gaan moet je wel vooraf reserveren en echt dat heel specefiek aangeven!
Zo zijn kinder partijtjes wel eens lastig, maar overleggen of zelf spullen meegeven.

je went er wel aan maar kun je ook geen melk vervangen door een glaasje sinaasappelsap, thee, sojamelk dan is het al iets minder wat er binnen komt.
Hier hing het snotteren erg samen met de peuter speelzaal , zit ze ook in de opvang etc?
hier heeft de amandel operatie echt verlichting gebracht, al verandert er niets aan de lactose intollerantie maar dat is een leven lang dieeten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:18

Sowieso is zoveel melk niet echt gezond...
Veel mensen (soms weten ze het niet eens) zijn lactose intolerant, dus dat is heel goed mogelijk
Ik zou zeggen, hoe sneller stoppen met melk,hoe beter
Leren water drinken is ook belangrijk, misschien aanlengen met limonadesiroop en dan steeds verdunnen?
Melk vervangen kan je met alles wat hier al vernoemd is, wie weet vindt ze het wel lekker (of als je er cacaopoeder bijdoet, is er volgens mij maar weinig verschil in smaak)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:26

TS als ze zo gek is op melk kan je haar Lactose vrije melk geven. Ik ben ook lactose intolerant en heb vooral last bij melk, yoghurt, kwark en (slag)room(ijs). Verwerkte zuivelproducten eet ik wel gewoon.
Bij een lactoseintolerantie kan je lichaam lactose niet verwerken. In lactosevrije melk of yoghurt is de lactose al grotendeels verwerkt door de toevoeging van lactase (dit breekt lactose af). Het smaakt dus bijna hetzelfde als gewone melk.
Het is gewoon te koop bij de supermarkt http://www.jumbo.com/arla-lactofree-hal ... /93004PAK/

nog een tip: er bestaan ook lactase pillen, dan hoef je het dieet in principe niet te wijzigen. Ik heb hier vanaf gezien omdat ik niet hou van pillen slikken

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:00

Waarom leng je de melk niet aan met water zo krijgt ze minder melk binnen en kan jij het stiekem wat bij haar afbouwen zonder drama ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:12

Ik zou niet gaan experimenteren met van alles en nog wat maar de poezen minder in huis en stoppen met koemelk kan prima samen. Kans is zelfs best groot dat het met elkaar te maken heeft of in elk geval de klachten versterkt.
Aangezien je niet weet of het alleen lactose is wat klachten geeft of niet zou ik ook geen lactosevrije melk gaan geven, dan heb je alsnog gewoon de koemelk.
Ik zou beginnen met alle 'grote' zuivelproducten te schrappen. Dus sowieso die 3 glazen melk per dag, helemaal mee stoppen. Daarnaast ook de toetjes ed.
Ik zou het nog niet zo ver doorvoeren dat je op verpakkingen moet gaan kijken of er ook melk in zit, dat kan nog wel als dit geen of te weinig verbetering geeft.

Ik denk dat als je een paar weken de zuivel schrapt je verbetering moet gaan merken.
Alternatieven: Havermelk, rijstmelk, water, thee, sap, limonade, roosvicee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:41

Mijn dochter haar oren zijn kapot gegaan door het vele lijm, wat achter haar trommelvlies zat. oorlijm maakt ook looporen aan. Ze stikte steeds waar door haar eten er uit kwam, een puf hielp niet. Buisjes gehad maar die werkten niet, na alternatief kan ze gelukkig alles weer eten en drinken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:57

We hebben vanmiddag om 15:00 een afspraak. Vannacht 'slechts' 2 aanvallen gehad. Wel merk ik dat ze bang is om te gaan slapen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:58

Storm heel veel succes vanmiddag, ik hoop dat je eindelijk een doorverwijzing kunt krijgen. De HA moet toch ook inzien dat dit zo niet langer kan... Arme meis. Sterkte!

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:15

Vraag een verwijzing naar een kinderarts. Bij mijn zoon was het spugen / overgeven het teken dat hij op zijn toppunt van benauwdheid zat.
Hoe zit het met haar ontlasting, heeft ze die met gewone regelmaat, de structuur en kleur. Ook de conditie van haar huid is wel belangrijk. Luchtwegen, huid en darmproblemen passen bij elkaar en kan duiden op astmatische en eczeem problemen. Probeer dan melk, citrusvruchten, chocolade te vermijden. Wanneer je er met de reguliere arts niet uitkomt probeer dan het alternatieve circuit.
Mijn zoon heeft de eerste twee jaar van zijn leven alleen maar gehoest. Ook wij kwamen er met de reguliere artsen niet uit. Hij bleek astma te hebben en een voedingsonderzoek wilden ze niet doen, hij groeit er wel overheen, werd er gezegd. En ondertussen zware medicatie aan het mannetje geven. Via het alternatieve circuit werd er gemeten waar mijn zoon op reageerde, door deze voeding weg te laten werd hij steeds minder benauwd en dus minder medicatie. Heel voorzichtig aan iedere keer iets proberen toe te voegen aan het eten en goed observeren waar hij dan weer op reageerde. Dit kan wel een paar jaar duren. Vaak groeien kleine kinderen over hun astma heen, maar het is zo jammer dat je er zware medicatie in moet blijven stoppen. Mijn zoon heeft nu nergens meer last van en is een grote sterke kerel van 21 jaar.
Ik wens je sterkte en succes. Wanneer je dochter weer benauwd wordt en je bent alleen thuis, gewoon de huisartsenpost bellen, de situatie uitleggen en dan komen ze echt wel langs hoor.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:37

Mijn zoontje van nu zes heeft ook jaren heel flink gehoest, alleen in de nacht.
Ook veel langs huisarts en puffer gekregen etc.
Hij bleek uiteindelijk een flinke huisstofmijt allergie te hebben.
Hij sliep op een ouder hoofdkussen en had een oud knuffeltje. Nieuw hoofdkussen gekocht, ander knuffeltje en de jarenlange hoest was weg! Oude slaapzak of vloerbedekking en de hoest komt bij hem terug.
Succes, hoop dat je dochtertje snel hoest vrij is!