Azmay schreef:ierusju schreef:Dat je vegatariër of veganist wil zijn, dat kan ik begrijpen. Maar het opdringen aan anderen omdat het zoveel gezonder zou zijn, ben ik het niet mee eens. Wanneer je vaak vitamines bij moet slikken omdat je anders niet aan je aanbevolen vitamines komt, is je dieet niet geheel compleet lijkt mij.
Op school heb ik daarbij een aantal jaar terug geleerd, dat vanaf het moment dat de oermens vlees is gaan eten, de hersen capaciteit is toegenomen, omdat we zoveel meer energie hadden om dat om te zetten in meer hersenen. Dus het argument dat het onnatuurlijk zou zijn, ben ik het ook niet mee eens.
Maar het is en blijft een eigen keuze die je geheel voor jezelf (!) moet maken.
Waar ik dus echt niet bij kan inkomen, zijn ouders die hun kleine kinderen veganistisch opvoeden en hen zo ontzien van benodigde voedingsstoffen die belangrijk zijn voor de groei. En mensen die hun vleesetende huisdieren veganistisch opvoeden, omdat dat ook beter voor ze zou zijn. Naar mijn mening ben je dan je dier aan het mishandelen, terwijl je juist dierenleed wil voorkomen...
Er zijn inderdaad ook mensen die niet nadenken bij wat een kind nodig heeft en de plank flink mis slaan. Maar in principe kan je met goed nadenken prima gezond eten zonder(of met weinig) vlees.
Een carnivoor zonder vlees zetten snap ik ook niet, mishandeling vind ik het niet maar logica zit er niet in. Neem dan een konijn
Ik kan niet voor veganisten spreken maar als vegetariër heb je niet per se pilletjes nodig hoor. Ik ben wel van mening dat dieet iets heel persoonlijks is en niet iedereen evenveel behoefte heeft aan hetzelfde. Sommigen zullen het goed doen op een vegetarisch dieet, anderen minder. En andersom.