ikea matras goed of slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: ikea matras goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:49

Maar niet alleen het matras is belangrijk ook de ondergrond, de bodem.

1,5 jaar terug nieuwe matrassen gekocht, mijn partner en ik hadden allebei in de ochtend last van de rug.
Nieuw matras en het was goed. tot een paar maanden later en het weer niet fijn lag. Baal baal, duur matras hoe kon dat toch.
Toch maar nieuwe lattenbodem gehaald ondanks dat de oude er nog goed uitzag.
En nu slapen we al weer een hele poos lekker.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:51

Wij zijn super tevreden met onze ikea matrassen :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:06

Ik heb (volgens mij) het aller goedkoopste matras van Ikea, een grijze. Slaap er al 5 jaar op, nergens last van. Alleen er is wel 1 groot nadeel aan dit matras vind ik, hij is erg zacht en veert heel erg. Als je je dus wilt omkeren is dat nog wel een opgave :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 01:06

Joanne, dat kan. Wij hebben een zaak gehad en behoorlijk wat ervaring met jonger en ouder personeel. Ook als klant valt het me vaak op bij winkels en bedrijven.
Onze zoon is ook 19 en heeft al va zijn 16e een bijbaan in de horeca. Hij heeft inmiddels veel ervaring en werkt ook nieuwe mensen in. Hij heeft er plezier in. Toen er wat was bij zijn vorige werkgevers, gaven wij hem ook de andere kant mee. Zijn instelling is ook een stuk opvoeding.
Hoe goed hij het ook doet, hij zal nog steeds als mens veel moeten leren. Dat kost tijd en heeft met ervaring in jaren te maken.

Maar goed, wij gaan ook voor de hesseng in principe.
Mijn man houdt normaal van hard, maar gaat nu voor middel. Wij komen beiden niet boven de 70kg, dus is ook aan te raden.
We nemen nieuwe bodems, omdat we een andere maat kiezen nu.

Volgens de betere winkels kan een pocketvering wel op een lattenbodem, mits deze maar genoeg latjes heeft en niet veel tussenruimte.
Bij goedkope bedden heb je wel van die goedkope bodems die totaal niet geschikt zijn en elke functie van je matras wegnemen.

Ik vond zelf de hesseng echt de beste ondersteuning bieden. Mijn man moest wennen aan het gevoel bij het omdraaien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:52

We hebben het bed inmiddels al even binnen en ik moet toch enorm wennen. Ten eerste lig je daar met kleding en thuis voelde ik duidelijk de kuiltjes bij de knopen van de Hesseng. Ik slaap altijd erg slecht, dus dat ligt echt aan mij. EErste nacht niet geslapen en volgende dag een topper gaan kopen. Niet die rbij aangeraden wordt, omdat die ook die knoopjes heeft, maar een memoryfoam matras.

Onze moltons pasten niet, dus die van Ikea meegenomen. Dat zijn waterdicht en bevallen ons niet. WE kopen binnenkort elders ''normale'' maar moeten dus wel om dik matras passen of alleen de topper.

Mijn man heeft meteen heerlijk geslapen en vind het een groot verschil met ons oude bed.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:42

Ik zag idd dat E bij Ikea alleen die waterdichte hebben, die koop ik wel als ik ooit nog eens lek raak, tot die tijd haal ik wel een gewone molton elders.
Lijkt me erg warm zo een waterdichte en doet gelijk het luchtige van een matras teniet vermoed ik

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:52

We hadden moltons gehaald in 80*200, maar die pasten niet omdat de matrassen te dik zijn. Dus toch die van Ikea proberen, maar zijn echt niet fijn.
Mijn man zei nog hoe heerlijk fris hij op dit matras wakker werd en vond het echt klammiger. We hebben nu ook al een topper erop, dus dan verlies je straks alles weer van je goede matras en dat is ook zonde.

We gaan dus zoeken naar Moltons voor topper ( zag ik bij Leenbakker op reclame voorbij komen ) of voor een extra dik matras.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:17

Ikea heeft geen moltons zoals wij ze hier in Nederland kennen. De Gokart is de waterdichte en wordt voor kinderen vaak gebruikt. Ikea heeft alleen een soort Zweedse moltons: dit zijn de angsvide, kungsmynta en de rosendun.
Deze kunnen overigens over zowel het dekmatras als het gewone matras.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:30

Wij wilden ook voor een ikea matras gaan, maar helaas hebben ze de 220 lengte uit het assortiment gehaald :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:44

Danique_G schreef:
Ikea heeft geen moltons zoals wij ze hier in Nederland kennen. De Gokart is de waterdichte en wordt voor kinderen vaak gebruikt. Ikea heeft alleen een soort Zweedse moltons: dit zijn de angsvide, kungsmynta en de rosendun.

De moltons die we nu hebben, heten gewoon molton en zijn in volwassen maten ook waterdicht. De matrasbeschermers staat ook bij =molton, maar dat zochten we inderdaad niet.
De bovenkant van deze zijn wel gewoon molton, maar de onderzijde is plastic voelend en je merkt echt verschil, dus wij zoeken weer anderen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:21

superpony schreef:
Danique_G schreef:

De moltons die we nu hebben, heten gewoon molton en zijn in volwassen maten ook waterdicht. De matrasbeschermers staat ook bij =molton, maar dat zochten we inderdaad niet.
De bovenkant van deze zijn wel gewoon molton, maar de onderzijde is plastic voelend en je merkt echt verschil, dus wij zoeken weer anderen.

Ik zei nergens dat ze niet in volwassen maten zijn te verkrijgen. Anyway, de Gokart, die jij bedoeld, raadt ik klanten dan ook vaak af wanneer het niet nodig is.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:30

Oh, ik vind die kuiltjes met die knoopjes juist een heel luxe gevoel geven. Veel luxer dan mijn oude matras. Ik ben nog steeds zo blij met mijn Hessing

Ook ik moest nieuwe moltons omdat dit matras zo dik is en wilde graag 100% katoenen, omdat ik juist de Hessing gekozen had vanwege de natuurlijke materialen die verkoelend zijn.

Leenbakker had ik gezien, maar ik las wat slechte recensies over die moltons en ben uiteindelijk bij Wehkamp terechtgekomen.
Deze moltons heb ik besteld (in mijn maat bed dan) en de rand past goed om het matras. Ik slaap er goed op :) (heb gelijk 2 stuks besteld)

http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/bedd ... 38_370589/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 01:04

Danique, wanneer is een molton niet nodig volgens jou? IK slaap nooit zonder molton, vind ik echt niet hygienisch ook.
We hebben hem bij de Ikea meegenomen, omdat de hoeslakens ook goed passen. Maar het is enorm plastic, dus we zoeken verder. Kost ook niet veel, dus geen probleem. Bewaren we wel voor onze oude dag, wanneer het wel nodig is.

Bootsiebob, ik slaap echt enorm slecht, dus alles was anders en kon niet slapen. Lag flink te balen, want matras is fijn, maar ik heb al nachten weinig geslapen.
Het is wel ietsje jammer dat we nu de memoryfoam toppers hebben, maar het is een dun laagje. De rest vond ik niet veel doen of fijn voelen. En ik wil de hoes ervan kunnen wassen.

Bedankt voor de tip! Als je zoekt op moltons krijg je reclame en zo kwam die van Leenbakker voor toppers voorbij. Ik dacht, dat is ook wel handig met opmaken.

Katoen vind ik veel belangrijker, dus ga die van wehkamp proberen. Bestel daar nooit, even zien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 06:51

Volgens mij bedoelt Danique niet dat ze met molton afraad, maar wel die waterdichte afraad als het niet nodig is Superpony :)
Althans, zo las ik het
gewoon bewaren voor later als je onverhoopt lek raakt ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:10

Inderdaad. De waterdichte raad ik nooit aan. Of nouja, alleen als het moet.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:57

Superpony, misschien helpt het een beetje, de moltons van Wehkamp die ik heb zijn vrij dik en heerlijk zacht. Ik voel die kuiltjes in het matras veel minder met de molton. Een beetje nog wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:12

Sonja_vR schreef:
Volgens mij bedoelt Danique niet dat ze met molton afraad, maar wel die waterdichte afraad als het niet nodig is Superpony :)
Althans, zo las ik het
gewoon bewaren voor later als je onverhoopt lek raakt ;)

Ja, dat gaan we doen :') ;) :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:14

Bootsiebob schreef:
Superpony, misschien helpt het een beetje, de moltons van Wehkamp die ik heb zijn vrij dik en heerlijk zacht. Ik voel die kuiltjes in het matras veel minder met de molton. Een beetje nog wel.

We hebben nu al toppers zonder knoopjes, maar ga zeker de 100% katoenen nemen. Ik weet dat Hema vaak ook mooi spul heeft en wil toch 3 setjes, dus daar ook even kijken.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:13

Ja, ik had bij Hema gekeken, daar waren ze in de aanbieding en een heel stuk goedkopen. Maar niet geschikt voor dikke matrassen... -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:46

Ik moet zeggen dat ik sinds drie weken een boxspring heb van Ikea met matras en ik slaap er heerlijk op! Matras was niet te tillen, 57 kilo, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:41

Hier sinds een week de Hesseng en ook dik tevreden

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:13

Bootsiebob schreef:
Leenbakker had ik gezien, maar ik las wat slechte recensies over die moltons en ben uiteindelijk bij Wehkamp terechtgekomen.
Deze moltons heb ik besteld (in mijn maat bed dan) en de rand past goed om het matras. Ik slaap er goed op :) (heb gelijk 2 stuks besteld)

http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/bedd ... 38_370589/

Wat zeiden die recensies dan over die van leenbakker? Wij hebben die normaal namelijk, en opzich geen probkemen mee, maar ben benieuwd waarin die van de wehkamp dan beter is. Ik moet binnenkort weer nieuwe hebben namelijk ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:21

Ik heb ook een matras van Ikea en ik slaap er echt heerlijk op :D Ik wil niets anders meer, zo'n dure matras hoeft voor mij ook echt niet ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:55

Sonja ik heb ook de Hesseng en het ligt inderdaad heerlijk! Was alleen worstelen om die boven te krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:59

Herkenbaar... Ons jaren 50 trapgat was er ook niet echt voor gemaakt .
Als we ooit gaan verhuizen laat ik het aan een verhuisbedrijf over denk ik. :')

(Toen hij eenmaal op zijn plek lag kon ik wel een powerbap gebruiken _O- )