De tandarts heeft het globaal even uitgelegd, ze kon het niet voordoen omdat je de eerste 24 uur niet mag spoelen. Ze zei dat ik met het spuitje zo ver mogelijk het "gat" in moest, dat vind ik ook zo griezelig..
Maar inderdaad, als je langer blijft wachten wordt het alleen maar erger. Ik eet mijn eten op en ga het dan proberen.
Lindaonline
Geplaatst: 09-05-16 18:59
Je kunt beter eerst wel zover mogelijk je mond in gaan maar heel rustig het spuitje leeg spuiten. De druk wordt wat groter wanneer je hard het spuitje leegspuit (probeer de eerste keer maar even op je hand). Maar wel zo ver mogelijk want daar is het voor. Ik vond het niet fijn in het begin (mijn kies was er stukje voor stukje uitgeboord omdat de wortels zo diep zaten) maar niet pijnlijk.
Lithya
Geplaatst: 09-05-16 20:19
Wat wil je weten, hoe het spoelen werkt of hoe je het gaasje moet gebruiken?
GrumpyCat
Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-16 20:28
Het is me inmiddels gelukt met de monoject. Ik heb om te beginnen ongeveer 1/3 waterstofperoxide en 2/3 water gedaan. Ik merkte bij het spuiten al dat dit iets te slap was, dus de 2e keer 1 op 1 gedaan. Bij de tweede keer kwam er inderdaad wat troep mee, maar al met al viel het mij reuze mee! De smaak is alles behalve prettig en het prikt aardig in de wond, maar ik heb wel het gevoel dat het oplucht en weer schoon is! Hopelijk heb ik het tuitje ver genoeg in het gat gebracht.
Mijn tandarts heeft overigens niet vermeld hoe vaak ik dit per dag moet doen. Wat is wijsheid, na iedere maaltijd, of een x aantal keer per dag?
Ik spoelde zonder ontsteking na elke maaltijd of als ik wat gegeten had, als ik jou was zou ik lekker na elke maaltijd spoelen, zeker nu het nog ontstoken is, er zal maar wel wat verder gaan broeien.
Voel je nou dat het beter gaat dan lekker naar twee maal per dag, s'ochtends en s'avonds! Hoop dat je er snel vanaf bent, pijn in je mond brr hoop hier nooit meer! Over drie weken gaat rechts er uit bij mij en dan is het weer klaar, maar heb er bijna zin in, geen gezeur in een zenuwontsteking meer
ravellie
Geplaatst: 09-05-16 21:23
Spiegel opbouwen, met paracetamol 4 maal per dag en dan twee tabletten Van de ibu 600 bruiszakjes kreeg ik migraine.
Ik heb ook erge napijn gehad, maar het word echt minder, Veel slapen, rust nemen en op tijd pijn medicatie nemen. Als de pijn echt niet minder wordt terwijl de kies eruit is, dan zou ik toch wel contact opnemen met de kaakchirurg hoor
Ik doe het spoelen nu iedere keer nadat ik heb gegeten (gelukkig is dat niet al te veel ). De pijn zelf wordt met vlagen iets minder, gelukkig. Helaas heb ik inmiddels keelpijn erbij gekweekt. Ik las op internet dat keelpijn i.c.m. het trekken van een verstandskies/een ontsteking wel vaker voor komt, wel erg vervelend.