Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:34

Ik heb er ook last van sinds mijn zwangerschap. Probeer het nu met factor 50 tegen te gaan... krijg ook een snor een een grote vlek rond mijn oog. Zo irritant.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:37

Mijn moeder heeft dit heel erg sinds ze zwanger was van mij. We zijn nu ruim 28 jaar verder en het is na diverse behandelingen wel iets minder geworden (chemische peeling, laser therapie etc.). Mijn moeder heeft een donkere huidskleur (half Surinaams) en de vlekken in haar gezicht zijn zwart. Ze zitten vooral op haar jukbeenderen/wangen, voorhoofd en kin. Mijn moeder smeert altijd factor 60, draagt een hoed of pet en blijft verder vooral zoveel mogelijk uit de zon.. Volgens mij kun je er verder ook niet zoveel aan doen :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:18

Hier ook weer Joolien...Paar dagen zon en flink smeren maar toch meteen weer vlekken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is weg te werken met make-up, maar dan zit er een beste laag op :P

Balen he Loez :( Het gaat ook zo snel...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:49

Eigenlijk nooit zonder uv beschermende creme de deur uit....inderdaad anticonceptie doet dit met je huid....maar opgemaakt zie je er super uit toch?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:37

Van Biodermal heb je zonnebrand crème voor het gezicht tegen pigmentvlekken. Het voorkomt het niet volledig, maar helpt wel.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:39

Ik heb het ook in lichte mate, maar het is bij mij juist begonnen toen ik ben gestopt met de pil.. In de bijna 15 jaar dat ik die heb geslikt heb ik nergens last van gehad, en ben ook nooit zwanger geweest.. Heb vlekken op mn wangen en drie vlekjes op mn voorhoofd op een rechte lijn, precies in het midden

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:47

Ik heb dit ook! Wist niet dat het een naam had. Ik heb vlekken rond mijn mond, niet superdonker maar ze zijn er wel. Gekregen ergens in de puberteit. Mijn moeder zei vaak dat ik mijn gezicht moest wassen terwijl ik dit toch elke dag minstens 2x doe. Is vervelend. Ik draag geen make up maar zou wel graag beginnen maar ik weet niet goed waar of welke producten. Iemand advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:29

Nou ik ben net bij de huisarts geweest en een doorverwijzing gekregen voor de huidkliniek waar ik toevallig zometeen al terecht kan voor een intakegesprek. Dus dat gaat mooi vlot :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:32

Wat fijn dat je al zo snel terecht kunt!
Tip: Geen zonnebankkuurtje doen voor je bruiloft. Op die manier kwam het bij mij juist omhoog :=

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:34

Cayenne schreef:
Tip: Geen zonnebankkuurtje doen voor je bruiloft. Op die manier kwam het bij mij juist omhoog :=

Yep! Hele winter geen last van gehad. Laats elke 2 weken een keer onder de zonnebank met de gezichtsbruiner op zijn zachtst. 4e keer kwam ik er onder uit en hallooooo vlekken... -O-
Dus gezichtsbruiner UIT de volgende keer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:38

Cayenne schreef:

Ja zeker fijn :j Haha nee ik heb een hekel aan de zonnebank. Eigenlijk zon ik nooit echt. Ik lig op vakantie wel op strand op een bedje, maar dan eigenlijk altijd in de schaduw, bruin word ik dan evengoed wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:26

Nou vanaf volgende week al begin ik met een chemische peeling, eens kijken of dat gaat werken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:32

Ohhh succes, vreselijk vind ik dat. Maar eerlijk is eerlijk, mijn huid knapt er ook van op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:35

Ja ik zit er ook niet om te springen, maar ik wil er niet meer zo uitzien als vorig jaar in augustus -O-
Doe het ook alleen dit jaar ivm de bruiloft. Hoe vaak doe jij dat Lee?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:39

Elke 6 weken. En soms sla ik over en dan alleen basisbehandeling ofzo. Nu in de zomer doe ik het niet omdat ik wel in de zon wil zitten.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:23

Ik heb afgelopen winter ook 5 peelingen gedaan, en thuis op recept gesmeerd met vit A zuur & hydroquinone crème. Heeft zeker goed geholpen maar dat doe ik niet in de zomer. Nu weer met factor 50 aan de slag.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:41

Wat is dat joolien? Chemische peeling?
Heb mezelf mezelf al een onrustige huid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:12

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Zien jullie al verschil?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:15

Ik zie om eerlijk te zijn weinig verschil :o alleen op de laatste foto lijkt je huid wat egaler.
Maar het kan ook aan mijn beeldscherm liggen hoor.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:19

Op jouw linkerwang lijkt wel wat verbetert.

Roken kan ook melasma veroorzaken/het herstel van de huid tegen houden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:21

Klopt idd dat roken het kan veroorzaken en/of verergeren. Mijn moeder heeft er daarom ook veel last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:52

Dit is echt superirritant :')

Afbeelding

Van de week behandeling gehad, een iets zwaardere dan normaal, maar mn huid is nu erg boos. Ik heb echt een beetje moeten scrubben vanmorgen om de losse vellen eraf te halen, en dat is ook niet slim maar aders was het helemaal niet te doen _O- Ik werk als gastvrouw dus ik moet er wel een beetje toonbaar uit zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:10

Aangezien je intussen in behandeling bent bij een huidkliniek, denk ik niet dat het van toegevoegde waarde is... Maar ik vind dit wel echt meeega heftig voor 'gewoon' melasma.

Het heeft wat weg van wat ik op mijn romp heb; pityriasis versicolor
Sommige mensen denken dat ik vitiligo heb :+ Dat is het niet :') Het kleurt wel, maar niet helemaal...

Anyhow, dit is bij mij al ver voor de pil begonnen. Ik heb er ooit een schimmelkuur voor gehad (dat heeft namelijk te maken met een gist in de huid die je pigment aanvreet), maar inmiddels ruim 10 jaar verder en geen verandering. Het is wel stabiel geworden, het oogt niet meer actief (rauwe, droge randjes om de plekken die jeuken).

Heel erg veel Googlen (de huisarts en dermatoloog zeggen allebei dat het ECHT NIET aan huidverzorgingsproducten kan liggen) leverde mij wel op dat het gebruik van verlopen verzorgingsproducten (langer dan aangegeven geopend) kunnen vergaan en daardoor voeding zijn voor de gist op de huid, met name door de conserveringsmiddelen in de producten.

100% au naturel is niet mijn ding... Maar ik ben wel voorzichtiger gaan omspringen met conserveringsmiddelen. Ik gebruik nu producten die parabeenvrij zijn (het liefst ook vrij van silliconen en mineralen), ik eet sinds ruim een jaar geen varkensvlees meer (doordat mijn huid hier helemaal van over de zeik gaat, sinds ik het niet meer eet heb ik geen spontane rode vlekken meer, geen ontstekingen etc.) en ik slik er kurkuma bij om eventuele ontstekingen te voorkomen. Goed, die laatste twee hebben natuurlijk betrekking op andere probleempjes in mijn huid. Maar ik zie nu wel dat de vlekken op mijn bovenarmen zo goed als weg zijn.

Oh en wat ook echt heel erg fijn is voor je huid, is een waterontharder. Mijn ouders hebben die, ik spaar er ook voor :+ Maar wat is dat fijn douchen... Dan is bodylotion etc niet meer broodnodig.

Ik hoop dat je met het oog op de bruiloft iets gaat hebben aan die chemische peeling. Zelf ben ik (en ik ben niet echt van de geitenwollensokken) afgestapt van de reguliere medische oplossingen bij huidproblemen. Vaak is het in de vorm van symptoombestrijding, terwijl je huid van binnenuit wordt gemaakt!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:39

Misschien suf maar ik vind dit soort dingen altijd heel mooi bij mensen, het maakt je autenthiek en bijzonder. Ik vind zelfs zo'n pigmentziekte waarbij je helemaal witte vlekken krijgt, ook als je een donkere huid hebt echt prachtig. Klinkt vast stom, maar ik zou er zelf dus absoluut niet mee zitten.

Maar als jij dat wel doet, succes in je zoektocht!