wat is er mis??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:51

croyslover schreef:
hij zegt dat mijn klachten veroorzaakt zijn(zeer waarschijnlijk) door mijn constante maagzuur
mam zegt dus dat ik mijn maag moet reinigen , dit doe ik dan met behulp van gekookt water baking soda en azijn te drinken.

Eh - de arts zegt wat er mis is, en je moeder heeft dan de oplossing?
Zou de arts niet iets moeten aandragen?
Citaat:
ik heb soms uren zo niet wel een dag lang maagzuur dat naar boven komt, mam had gelezen dat azijn en baking soda met wat gekookt water goed helpt, van gekookt water lost het goed op en versnelt het de omloop een beetje.
en over dat van obesitas, ik reageerde hetzelfde ik vroeg van moet je dan obesitas hebben? hij zij ja. dus oke, vind ik ook erg onlogisch

Het zou toch fijn zijn als je arts iets zei over of je teveel of juist te weinig maagzuur hebt.
Bij teveel maagzuur heeft natrium bicarbonaat zin; bij te weinig heeft appelazijn zin - wellicht dat de combinatie ook wel iets doet, maar de zuurgraad van je maag wordt er niet anders door.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:46

Afhankelijk van wanneer je klachten hebt door maagzuur en hoelang hangt het middel wat kan werken af.
Bij teveel maagzuur kan baking soda helpen als de klachten zijn dat je oprispingen hebt na het eten.
Heb je de gehele dag klachten dan is een ander middel effectiever.
Sommige mensen hebben beide nodig. Iets voor de gehele dag en iets erbij voor na het eten.
Tevens kijk je met maagzuurklachten ook naar het gehele dieet en levensstijl van een persoon. Soms is een aanpassing van voeding al voldoende.

Ts, hoe gaat het nu met je. Ben je al begonnen met baking soda en azijn en merk je verschil?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 14:49

ik was er mee begonnen, heb het bij een keer gelaten, ik werd er nogal ziek van, lichaam reageerde nogal heftig.
in de tussentijd heb ik verder gezocht.
ik heb iets gevonden wat ik kan hebben.
slaapapneu
alle signalen kloppen.
inclusief stoppen met ademen en naar adem happen (slaap samen dus mijn vriend weet dat te vertellen, toen we hier net waren sliep ik bij mn ma, die hoorde het ook)
(Slaapapneu (afkorting van slaapapneusyndroom) is een slaapstoornis waarbij tijdens de slaap perioden van ademstilstand of ernstig verzwakte ademhaling voorkomen.)
Wat is slaapapneu?
Een apneu is een medische term voor een ademstilstand tijdens de slaap gedurende tenminste 10 seconden. Indien er meer dan 10 tot 15 apneus optreden per uur, spreekt men van een slaapapneusyndroom. Hierdoor daalt het zuurstofgehalte in de weefsels. Naast allerlei fysiologische veranderingen in het lichaam geven de hersenen het lichaam ook een signaal om wakker te worden. Na ontwaken, vaak met een schok, wordt de ademhaling weer hervat. De fysiologische veranderingen en het steeds ontwaken hebben het slaapapneusyndroom tot gevolg.
Iedereen krijgt wel eens apneus in zijn slaap. Het is pas wanneer die vaak voorkomen en lang duren, dat ze een bedreiging kunnen vormen voor de gezondheid. Daartoe wordt het aantal apneus per uur slaap bepaald. Deze Apneu- Hypopneu Index (AHI) wordt gebruikt als indicator voor de ernst van de slaapapneu. In het algemeen wordt een AHI van 5 - 15 beschouwd als een milde vorm van slaapapneu, een AHI van 15 - 30 wordt beschouwd als een gemiddelde slaapapneu en een AHI van 30 of meer wordt beschouwd als een ernstige vorm van slaapapneu.

symptomen:
Tekenen die wijzen op een slaapapneusyndroom zijn onder meer:
- ademstilstanden tijdens de slaap, gevolgd door luid gesnurk en/of woelen
- zwaar snurken
- wakker schrikken met verstikkingsgevoelens
- ochtendhoofdpijn
- slaperigheid overdag
- prikkelbaarheid
- concentratieverlies, vergeetachtigheid
- nachtzweten
- droge mond of pijnlijke keel bij het ontwaken
- vaak moeten plassen 's nachts
IK SNURK NIET, IK HAAL GEEN ADEM MEER, HAP TOT SLOT NAAR ADEM EN MIJN VRIEND EN MA ZEGGEN DAT HET KLINKT ALSOF ER STOF IN MIJN KEEL ZIT.....*SCHAAM*

Abeltje1990

Re: wat is er mis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:46

Dat is 'makkelijk' te achterhalen met een slaap onderzoek. Weet niet of ze dat ook hebben on Hongarije

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 20:58

Abeltje1990 schreef:
Dat is 'makkelijk' te achterhalen met een slaap onderzoek. Weet niet of ze dat ook hebben on Hongarije

weet ik niet, we gaan contact opnemen met een dokter hier in csemo , is jong , spreekt engels en heeft een nieuwere opleiding heeft gedaan.
de andere gaat blijkbaar in augustus met pensioen, maar niemand mocht het weten....
we hadden sowieso niks aan dr...
we gaan dus de dokter hier in csemo bellen voor andere onderzoeken, al hoop ik dat dit het niet is!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 08:06

Wat ik me afvraag. Jullie zoeken een arts die engels spreekt, maar jullie kunnen toch wel hongaars?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 12:45

We wonen hier nu een jaar, we kunnen nog langer niet goed hongaars, sorry het duurt minimaal 7 jaar om vloeiend hongaars te kunnen als je in de stad woont, wij wonen rustig op het platteland gedeelte ... Dus engels is duidelijker!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 13:17

....Magyar / Hongaars "lijkt in niets op Nederlands"(of Frans of Engels), wel op Fins of Turks.

Dus tja, dat is een kunst op zich.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:45

Janneke2 schreef:
....Magyar / Hongaars "lijkt in niets op Nederlands"(of Frans of Engels), wel op Fins of Turks.

Dus tja, dat is een kunst op zich.

klopt haha ik ken wel een hoop woorden, alleen de zinnen is gewoon een mysterie hahaha

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:45

Vroeg het me gewoon af. Snap dat het een lastige taal is maar heb je dan ook geen les ofzo?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 22:25

nuscaniels schreef:
Vroeg het me gewoon af. Snap dat het een lastige taal is maar heb je dan ook geen les ofzo?

ik heb thuisles van de nha :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 22:16

op het moment, loop ik al 8 dagen met een migraine, heb ik beide van mijn lippen totaal opengescheurt, dat het ook echt bloed (inclusief de binnenkant!) en twee gaten in mijn wang!(rechts) ook continu koorts... we kunnen de huisarts maar niet bereiken....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:25

Is het geen optie om tijdelijk naar Nederland te gaan (bij familie oid.) en hier naar het ziekenhuis te gaan? Geen idee of dat kan, maar het lijkt mij wel een stuk sneller dan daar aanrommelen, hoe het nu gaat is heel frustrerend natuurlijk..

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 23:46

melody7 schreef:
Is het geen optie om tijdelijk naar Nederland te gaan (bij familie oid.) en hier naar het ziekenhuis te gaan? Geen idee of dat kan, maar het lijkt mij wel een stuk sneller dan daar aanrommelen, hoe het nu gaat is heel frustrerend natuurlijk..

ik heb geen familie
en ik we kunnen niet eventjes heen en weer, lastig uit te leggen , excuses
zou wel makkelijker geweest zijn ja

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 21:50

op het moment krijgen we de dokter maar niet te pakken...ik laat weer iets weten zodra we meer weten

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:14

Als ik je verhaal zo lees denk ik eerlijk gezegd eerder aan een somatisatiestoornis.
Maar dat is misschien kort door de bocht hoor. Ik snap dat Pfeiffer ook een hoop klachten kan geven.
Maar de adviezen van een arts in Nederland opzoeken lijkt me inderdaad ook het aller verstandigst als ik al je klachten zo lees....

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 22:29

mijn ma zegt dat het er totaal niet op lijkt

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:45

Wilde reageren op je reactie maar zie dat die aangepast is.
Snap dat je zelf op internet op zoek gaat en dingen wil uitzoeken, maar internet is geen arts.
Ik heb bepaalde lichamelijke klachten die ik weet niet bij hoeveel ziektes/aandoeningen passen.
Internet is handig maar ook gevaarlijk wat dat betreft. Zelfdiagnoses zijn niet zomaar te stellen dan hadden we geen arts meer nodig. Vervelend dat je geen arts kan bereiken. Maar die heb je toch echt nodig wil je zekerheid hebben.
Kan je niet naar het ziekenhuis in Boedapest om je daar uitgebreid te laten onderzoeken.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 22:47

we hebben geen auto dus kunnen we niet naar boedapest (nog niet)
we zouden wel willen echt!
en nee internet is geen arts, maar we kunnen altijd zoeken en met de arts overleggen, het voostellen of vragen snap je?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:54

Openbaar vervoer?
Snap dat je zoekt en dat je arts voorlegt maar er zullen dan toch bloedonderzoeken e.d. plaats moeten vinden. Arts begint met de meest waarschijnlijke aandoening en gaat dan steeds meer uitsluiten. Hoop dat je hem snel te pakken krijgt en verder onderzoek.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 22:55

nuscaniels schreef:
Openbaar vervoer?
Snap dat je zoekt en dat je arts voorlegt maar er zullen dan toch bloedonderzoeken e.d. plaats moeten vinden. Arts begint met de meest waarschijnlijke aandoening en gaat dan steeds meer uitsluiten. Hoop dat je hem snel te pakken krijgt en verder onderzoek.

ik heb al 2 bloedonderzoeken gehad

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:01

Ik begrijp niet dat je geen fatsoenlijke arts hebt en ook niet dat jullie je verschuilen achter het feit dat je er nog maar een jaar woont qua taal. Emigreren doe je doorgaans niet zomaar, dus lijkt me dat je nog in NL ook al had kunnen beginnen met de taal, ondanks dat het idd een verrekt moeilijke taal is. Hongarije is jaren ons vakantieland geweest, sinds 1991, dus toen het nog niet echt toeristisch was en we zochten ook altijd huisjes 'achteraf'. Paar keer helaas een arts nodig gehad en hoewel de taal wel een dingetje was (ze spraken Hongaars en Russisch :+), is dat nooit een probleem geweest en anno 2016 is dat bij jou blijkbaar wel een ding?
Ik zou ook het advies van Melody opvolgen en naar NL komen voor gedegen onderzoek. Desnoods dan maar verblijven in een B&B of huisje hier ergens. Jezelf diagnosticeren via google gaat je in elk geval niet beter maken.

En zoek als je weer beter bent iemand in jullie dorp die je kan helpen met de taal. Van alleen de NHA ga je het niet leren, je moet het gaan doen. 'Grappig' hoe Nederlanders dikwijls roepen dat het belachelijk is dat 'die buitenlanders' geen Nederlands spreken, terwijl er voorbeelden van Nederlanders in het buitenland die de taal niet beheersen te over zijn.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 23:13

Dreamybol schreef:
Ik begrijp niet dat je geen fatsoenlijke arts hebt en ook niet dat jullie je verschuilen achter het feit dat je er nog maar een jaar woont qua taal. Emigreren doe je doorgaans niet zomaar, dus lijkt me dat je nog in NL ook al had kunnen beginnen met de taal, ondanks dat het idd een verrekt moeilijke taal is. Hongarije is jaren ons vakantieland geweest, sinds 1991, dus toen het nog niet echt toeristisch was en we zochten ook altijd huisjes 'achteraf'. Paar keer helaas een arts nodig gehad en hoewel de taal wel een dingetje was (ze spraken Hongaars en Russisch :+), is dat nooit een probleem geweest en anno 2016 is dat bij jou blijkbaar wel een ding?
Ik zou ook het advies van Melody opvolgen en naar NL komen voor gedegen onderzoek. Desnoods dan maar verblijven in een B&B of huisje hier ergens. Jezelf diagnosticeren via google gaat je in elk geval niet beter maken.

En zoek als je weer beter bent iemand in jullie dorp die je kan helpen met de taal. Van alleen de NHA ga je het niet leren, je moet het gaan doen. 'Grappig' hoe Nederlanders dikwijls roepen dat het belachelijk is dat 'die buitenlanders' geen Nederlands spreken, terwijl er voorbeelden van Nederlanders in het buitenland die de taal niet beheersen te over zijn.

ik ben in nederland begonnen, maar was niet meer in staat iets te doen toen ik pfeiffer kreeg, ik ging naar school maar ik kon niet leren, stond met eigenlijk alles een 8 of 9 en dus hoefde ik geen school meer te doen, ik ging erheen omdat dat de laatste keren zouden zijn dat ik bij mijn vrienden kon zijn.
verder was ik niet eens meer in staat om mijn ogen open te houden.
voor de duidelijkheid, overal proberen we hongaars te leren, ik probeer het te leren maar leer niet zo snel!
je kan me er nu wel op aanvallen, maar besef je asjeblieft dat ik niet meer kan dan mijn best doen :j , en ik snap dat het vervelend is dat we geen hongaars spreken ;(

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:27

Waarom dan Hongarije?
Ik probeer het te begrijpen maar snap het niet helemaal.
Neem aan dat daar scholen zijn. Mijn moeder heeft hier de taal geleerd door gebruik te maken van woordenboeken, helpen op een peuterschool en door gewoon met iedereen te praten. Toendertijd (1972)had je hier nog niet zoveel mogelijkheden om nederlands te leren.
Zij had een woordenboek roemeens-frans en een woordenboek frans-nederlands.
Tegenwoordig met internet is er zoveel mogelijk.
Laatst bijgewerkt door nuscaniels op 30-07-16 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:32

Nouja, waar ik over val is het gemekker over de artsen (en in een ander topic de hoefsmid), terwijl je zelf ook debet bent aan een deel van de problemen waar je tegenop loopt. Je moeder en vriend hadden geen pfeiffer, neem ik aan, iemand zou die taal inmiddels echt beter moeten beheersen dan jullie nu doen. Het klinkt allemaal zo ondoordacht en nu zijn er problemen, en ik begrijp echt wat het inhoud om gezondheidsproblemen te hebben, wijs je ook nog eens heel veel aangedragen oplossingen van de hand.

Dan vraag ik me af wat je zelf hebt gedaan om te investeren in je emigratie. Voor zover ik Hongaren heb ik leren kennen zijn het ontzettend vriendelijke en behulpzame mensen. Kan me niet voorstellen dat er dan in jullie dorp niemand zou kunnen of willen helpen met jou bij een fatsoenlijke arts krijgen. Wat doen de mensen in jullie dorp als zij wat mankeren? Volgens google maps woon je tussen twee redelijk grote plaatsen in, je hoeft echt niet meteen naar Boedapest, ook in die anderen plaatsen zitten ongetwijfeld artsen.

Emigreren betekent ook integreren, maar blijkbaar wordt dat alleen verwacht als mensen zich in Nederland willen (of moeten, want op de vlucht) vestigen en mag je zelf in het buitenland in je eigengekozen of minstens zelf ook verantwoordelijk voor zijnde ivoren toren blijven zitten.