Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:16

Ik rij meestal de eerste 1-2 dagen niet omdat ik dan nogal onredelijk kan reageren/chagrijnig kan zijn :o. Dan hou ik het meestal 'luchtig' at liberty ofzo. Maar verder qua pijn en zo, tsja daar moet je gewoon doorheen meestal knapt het juist op van lekker aan de slag gaan.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:17

Op de 1e dag van de ongesteldheid probeer ik (als het even kan) niet te rijden. Mocht ik dan toch moeten rijden i.v.m. wedstrijd dan een uurtje voor de tijd even 1-2 Ibuutjes erin en eventuele steken negeren. Vaak als ik eenmaal bezig ben dan gaat het wel.
De dagen erna zijn bij mij de steken en de pijn over en kan ik gewoon weer rijden.

Hetgeen wat mij de 1e dag eigenlijk het meest nekt is de vermoeidheid. Ik wordt altijd erg moe van de (ook door Ibu onderdrukte) pijn. Dat vergt blijkbaar erg veel energie van mijn lichaam.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:38

Fleur_a schreef:
jasmijn16 schreef:
Ik heb iedere maand 4 dagen voordat ik ongesteld word, word ik zo misselijk en krijg ik zulke erge pijnscheuten dat ik flauw val. Dit heb ik nu al een jaar bijna. Eindelijk heb ik mijn moeder overgehaald en gaan we van de week naar de huis arts. Hopelijk is die pijn door de pil op te lossen. Herkent iemand deze extreme pijn? Ik wordt echt kots misselijk en alles gaat draaien, dan breekt het koude zzweet me uit en moet ik echt even gaan zitten met en wat koud water drinken. Als ik dan geluk heb val ik niet flauw, maar 9/10 gebeurd dit wel

Ik had ook dit, ik viel ook regelmatig flauw en verloor heel veel bloed. Gebruik nu de pil en geen last meer

Bij mij is het ook weggegaan dankzij de pil. Spugen, flauwvallen en aan de race. Nu is het iig heel wat minder.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:58

Ik heb er gelukkig nooit last van, zowel niet met rijden als rest van de tijd *\o/*

Lijkt me echt vervelend als het zo'n pijn doet. Ik weet dat mijn zus, die wel veel ellende van ervaart, wanneer ze haar periode heeft en moet paardrijden, ze speciale pijnstilling neemt voor menstruatie klachten...Dit zijn dus geen gewone pijnstillers maar speciaal voor tijdens je periode. Het helpt haar altijd zeer goed!

Nu woont zij al eeuwen weer terug in Australië dus het merk dat zij gebruikt heb je weinig aan, maar ik heb het hier in Nederland wel eens gezien van Neurofen, speciaal bij menstruatie klachten. Geen idee of het net zo goed werkt als bij mijn zus, maar het proberen misschien waard? Ik heb geen idee hoe dat kan dat dat beter helpt dan gewone pijnstillers hoor :+

Verder voor je vriendin die juist last met haar rug heeft: misschien warmte pleister voor de rug (bij drogist te krijgen) plakken, half uurtje voor rijden zodat hij lekker warm is tegen de tijd dat ze rijden gaat en helpt de spieren te ontspannen? Als ik in zeldzame gevallen last van de menstruatie heb doe ik een moord voor warmte rond de zere spieren :+

Qimm

Re: Paardrijden en het maandelijkse probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:22

Ik had diclofenac over van mijn galstenen, dat is de enige pijnstiller tot nu toe die me geholpen heeft... Maar ja, dat schrijven ze niet zomaar voor

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:34

Qimm schreef:
Ik had diclofenac over van mijn galstenen, dat is de enige pijnstiller tot nu toe die me geholpen heeft... Maar ja, dat schrijven ze niet zomaar voor

Is gewoon vrij verkrijgbaar bij elke drogist.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:50

Neurofen werkt bij mij voor geen meter. Net zo min als paracetamol.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:37

Ik reed altijd gewoon... Desnoods met aleve.
Qua speciale pijnstillers, aleve en aleve feminax is precies hetzelfde.
Alleen een ander doosje, slimme verkooptruc. :+
Zelf slik ik altijd al tramadol, maar dat doet dus geen donder bij menstruatiepijn.
Tenminste bij mij niet, het neemt de kramp niet weg dus doet het nog zeer.
Gelukkig ben ik gezegend met een hele korte menstruatie en meestal geen pijn.
Heb ik wel pijn is een a twee dagen aleve slikken afdoende.
Ik heb ook wel dubbel gelegen, nou als ik dat elke maand had sloopte ik het handeltje er zelf wel uit. :')

Wat trouwens absoluut zo is is dat PMS en menstruatiepijn een disbalans is.
Ik zelf had echt non stop PMS door B12 injecties waar mijn hormonen van van slag gingen, en dat werd maar niet beter na stoppen.
Ook ging ik van een cyclus van 28 dagen naar 32 tot 34 dagen, een cupmaat groter en constant een pijnlijke voorgevel.
Ook echt gewoon veel pijn, wat ik al heel lang niet meer had.
Monnikspeper gehaald, ik slik het nog geen week en weg is het gewoon al. :wow:
Weg pijnlijke borsten, weg vocht en stipt op dag 28 weer pijnloos ongesteld. :Y)

Zoek maar eens op oestrogeendominantie.
Progesteroncreme of monnikspeper kan echt super helpen.
Bij mij hielp deze keer progesteroncreme wel maar onafdoende, maar toen ik de monnikspeper erbij inzette was ik er zo van af.
Verder is soja en varkensvlees bij mij qua hormonen een ramp, echt de moeite om te laten staan.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 02:07

Een cupmaat groter zou ik dan wel weer chill vinden!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 05:14

Als ik er geen last van heb rijd ik gewoon. Tijdens m'n les neem ik indien nodig een pijnstiller en wat betreft gewoon rijden. Als t echt te er is doe ik een rustig rondje buiten of rij niet en ga grondwerken. Ik heb dan ook steken, vooral met het neerkomen van t paard op de grond, wat vooral in Draf en galop is. Die steken gaan dan soms echt door tot mijn kruis. Alles doet dan pijn. Gelukkig heb ik dit maar weinig :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:15

RUI -> MWS