mijn hele verhaal delen, steeds een beetje beter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 09:24

@luuntje: Het is mijn werk,maar we staan vanwege de leeftijd van de kids met zijn tweeen op de groep. ;)
Was zeker een heerlijk dagje, lag 's avonds ook echt met een glimlach in bed.

@Marocje: Dank je wel voor je reactie. Helder heb ik het wel, maar misschien wil ik de lat weleens te hoog en ben ik te ongeduldig met en te boos op de reststukjes. Acceptatie is het sleutelwoord, ben ik van overtuigd.
Dieren zijn zeker een spiegel.
Paard is wel een beetje een lompie, maar ook zeer gevoelig.
Twee jaar geleden toen ik daar op ging passen was mijn hond net overleden, dag ervoor. Ik ging bij het paard kijken die in de bal lag. Liep er voorzichtig heen en kon erbij gaan zitten. Om vervolgens met een hele diepe zucht helemaal plat te gaan liggen.
Alle ingehouden tranen kwamen eruit. Grote zakdoek was het.

Nu nog 1 dagje werken en dan lang weekend.
Gisteren wel moe van alle 'gedoe' op werk, op emotioneel vlak.
Maar goed, hoort er ook bij.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:24

Wauw, dat is wel heel mooi: alsof alle lading die jij meenam, je paard uitblies.. Jij kon het loslaten..

luuntje

Re: mijn hele verhaal delen, steeds een beetje beter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:56

Meis weekend nu.

Heb je niet iets om je emoties te laten afvloeien?
Naar dat paard of wandelen, fietsen, tekenen, zingen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:13

Gaat het met je?

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 20:01

Zo, pc heeft ook weer zin om mee te werken......

@Marocje: ja, was zo mooi. Waar ik bij mensen de schijn nog ophield omdat mijn verdriet gewoon té groot was, mocht ik het bij het paard neerleggen. Letterlijk en figuurlijk.
Bijzonder dier is het.
Staat helaas 40 minuten autorijden weg, maar ben er regelmatig.

@luuntje: Grappig dat je juist die dingen opnoemt. Hou van lezen, zingen, fotograferen, tekenen, creatief zijn, fietsen, wandelen met de hond en hardlopen.
Dat laatste heb ik vanavond weer opgepikt na een lange tijd. Gewoon 3 kilometer aan één stuk inclusief een kop als een tomaat tot volgende week :+
Vanmorgen een mindere start van de dag, geen idee hoe het kwam. Raar gedroomd, eigenlijk nog moe, maar de hond moest naar buiten, dus er maar uit
Had wat moeite om mijn draai weer te vinden. Die was even zoek.
Uiteindelijk nog lekker gefietst, even geitenlammetjes gespot bij de kinderboerderij en lekker rondje met mijn hond gewandeld.
En voor het eten dus hardgelopen.
Morgen weer werken. Pittig weekje met veel gesprekken in het verschiet, het minst leuke van mijn baan, maar ach ;).

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:11

wat een ontzettend heftig verhaal.

ik wens je erg veel sterkte en succes. als ikhet zo lees heb jij nog een zeer gezonde kern, en kom je er echt wel!

ik heb een nare relatie achter de rug, en herken wel wat dingetjes in jou ouders, zo ook bij mijn ex. klinkt als een narcistisch echtpaar. en als je dat misschien ook vermoed hebt, is deze website misschien wel heel behulpzaam

https://het.verdwenenzelf.nl/

ik heb er enorm veel antwoorden gevonden en kracht uit gehaald

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:31

Lees nu pas je topic, maar wat heb ik een respect voor jouw.
Wat ben jij een sterk persoon die uit zo'n diep dal zo omhoog hebt kunnen klimmen. Je kan en mag dan ook echt super trots op jezelf wezen dat je dit op eigen krachten bereikt hebt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:37

Van een nare droom kan je best een tijdje van slag zijn.
Ook al weet je dat het maar een droom was.

Ik vind het knap zoals jij jezelf motiveert.
Schouders eronder en die gesprekken gaan doen. Erg stoer.

Haha lezen, maar ook buiten zijn kan helpen je hoofd weer leeg te krijgen.
In ieder geval bij mij. En bij jou dus ook.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 22:01

@moonprayer: Dank je wel voor je berichtje. Dat van die goede kern hoop ik ook. Ik weet zo goed hoe ik het niet wil. Soms wel lastig, want dat betekent niet dat ik automatisch wat ik wel wil.
Bedankt van de link, even snel gekeken, herkenbaar, ook de symptomen. Heb hem bij mijn favorieten gezet, van de week nog eens beter naar kijken. Sowieso spreekt de titel me wel aan, die raakt me, want zo voelt (voelde) het soms best wel.

@kiki1976: Dank je wel voor je compliment <3 :) . Doet me goed!

@luuntje: ja, rare droom, maar ook vast geslapen laatste stukje, geen idee. Ook rare dingen die hier gebeuren de laatste tijd in de wijk.... blijft een beetje spoken.
Had in ieder geval moeite om mijn draai te vinden. Na het rondje met het hondje behoefte om in een hoekje van de bank te gaan zitten, maar voelde wel dat dat niet zou helpen. Wat dan wel wist ik ook even niet. Dus van alles bedacht om te gaan doen en dan ineens klopt het met het gevoel. heel vaag.
Nu maar naar bed met mijn boek, morgen de wekker weer om kwart over vijf ;( :z
(ik waardeer je berichtjes overigens enorm! )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:04

Slaap lekker.
Ik vind 630 uur de wekker al vroeg.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 07:06

Dat is ook vroeg hoor.
Ik ga de meeste dagen om 6 uur al met de hond naar buiten voor een lange wandeling, behalve op de dagen dat ik later begin.

Vanavond vroeg naar bed, mijn hoofd in de spiegel zei dat vanmorgen :D .

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:03

Je hebt een vroeg begin van de dag gehad.
Petje af voor jou.

Lekker op tijd je bed in straks. Beetje bij slapen.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 18:39

Die ochtenden zijn zeker vroeg. Maar wel lekker rustig.
Er is momenteel veel gemieter in de wijk. Zelfs iemand al dagen vermist in het park waar ik altijd loop.
Ik merk dat het best impact heeft.

Werk is momenteel ook chaos. Gesprekken, gedoe, geregel en dan is de balans een beetje zoek.

Gisteren naar paardje geweest en lekker gerommeld, even gereden en daarna nog een poosje zen proberen te worden in de wei.
Niks rustgevender dan een grazend paard.
Even koppie leeg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:51

Jakkes iemand vermist.
Hopelijk wordt hij/zij snel terug gevonden in goede gezondheid.

Chaos op werk is nooit bevorderlijk voor je eigen welzijn.
Geeft alleen maar stress.
Ook al weet je dat je er niks aan kan veranderen.

Gelukkig heb je je paard.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:53

Politiewagens die door het park scheuren met sirenes, noem maar op.

Donderdag de hele dag gesprekken gehad, waarvan veel heftige.
's Avonds een extra lang rondje met de hond om mijn hoofd leeg te maken, maar kon niet in slaap komen. De hele dag kwam gratis en voor niks weer voorbij.

Paardje probeer ik 1 keer in de week heen te gaan, is niet van mij.
Maar gelukkig heb ik zelf een lief hondenbeest :)

Nu wel erg moe van dat slechte slapen, maar wel weekend. De hele dag een beetje lopen rommelen en huishouden gedaan, ook nog even in de tuin mijn boek uit gelezen.
Morgen weer een dag :)

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 09:09

Nou, hier even een beetje oververmoeid.
Slecht slapen en veel stress gedoe op werk vanwege wijzigingen, papieren, niemand die het snapt, alles zelf moeten uitvinden maar ten koste van de kinderen en ouders.

Moet zeggen, het huilen staat me nader als het lachen.
Gelukkig bijna weekend en in het weekend wel leuke dingen gepland.

Maar moet er wel iets mee.
Merk dat vorige week ook zo'n heftige week was en toen had ik niks in het weekend gepland, maar was het contrast dus zo groot dat ik me echt niet happy voelde.

Iemand hier tips voor? Betere balans?
Dat is een terugkerend iets, maar geen psych die me tot nu tips heeft kunnen geven.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:16

Geen tips voor je daarin, vind het namelijk zelf lekker om eens een weekend niks te hebben na alle drukte.
Maar goed ik woon niet alleen (man en 2 kinderen) en we hebben huisdieren en 2 paarden. Dus is in mijn geval dan ook weer geen sprake van alleen zijn.

Misschien het eens anders te benaderen, echt lekker tijd voor je zelf en je hond. Lekker doen waar jullie van genieten. Of bv tijd voor de ene hobby waar je normaal geen tijd voor had?
Of probeer het te doseren niet het ene weekend compleet volgeboekt en het andere weekend niks, soms lastig te realiseren.

Dikke knuffel

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:30

Rot allemaal hoor!
De pest is, dat woorden als 'een betere balans' gewoon beeldspraak zijn. Het is beslist hard nodig, maar de woorden helpen je niet verder.

Ik kan me levendig indenken dat het er allemaal in hakt, momenteel.
En wat ook zo is, naarmate je vermoeider bent, komt alles ook gewoon harder binnen. (Dat ligt niet aan jou, dat is een fysiek, biochemisch feit.)

De balans die dus hersteld moet worden, is dat je buffercapaciteit op dreigt te raken.
Leuke dingen doen zodat je niet piekert, kan zin hebben. (Piekeren vreet energie, maar is ook wel een reactie van een vermoeide mind - een vicieuze cirkel dus.)
Goed slapen is belangrijk. Je zou op het net kunnen zoeken naar mp3 muziek met het binaural effect er in. (Letterlijk twee oren hebbend.) Met een koptelefoon krijgt je ene oor net een fractie andere muziek dan je andere oor - "jij hoort het niet", maar je hersenen reageren er wel op. Zo kun je je hersenen alfagolven, thetagolven of deltagolven laten maken. (Zoek ook op termen als hemisync, brainsync, metamind.)
Of neus rond bij de drogist: salvia capsules, L-Glutamine poeder of gaba dragees kunnen ook helpen.

Of doe wat topsporters doen (verwerken is een soort van topsport) : koop bij de drogist ribose, magnesium en creatine monofosfaat.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:54

Hoi, is voor de eerste keer dat ik je topic zie en heb in grote lijnen alleen jouw verhaal gelezen. Mens wat kun je trots op jezelf zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat valt niet in woorden uit te drukken. Ik weet dat het erg moeilijk is om dat zelf te voelen, maar kijk eens terug en kijk wat je allemaal bereikt hebt! Ik denk dat die pieken en dalen wel zullen blijven, net als het soms eenzaam voelen. Ik merk bij mijn dochter heel sterk dat zij juist behoefte heeft aan regelmaat, een vakantie is eigenlijk niet goed voor haar omdat de regelmaat dan weg is. Zij wordt dan ook weer wat minder positief zeg maar. Misschien is dat wat? Ik voor mezelf merk dat ik wel wat power krijg van al die spreuken die op facebook bv ronddwarrelen. Ik heb een tattoo met de tekst now I am a warrior naar het liedje van Demi. Volgens mijn psych moet ik daar maar naar kijken en wat mee doen anders is het maar een leeg omhulsel. In combinatie met de woorden van mijn psych wil dat ook nog wel eens helpen. Maar, ik zeg het nog eens, ik ken je niet maar ik ben megatrots op je!!!!!!!!!!!

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 07:12

@kiki1976: Thanks voor de knuffel :)
Het alleen zijn breekt me ook niet op hoor, maar het is het contrast. Hele week heel druk en dan ineens niks. Dan kom ik wel weer in het midden uit om dan de week weer te beginnen.
Dat doseren zou een uitkomst zijn. Ik ga oefenen :).

@Janneke2: Balans is inderdaad een woord waar je alle kanten mee op kan en voor iedereen anders. Wat jij zegt: het klinkt mooi, maar daarmee is het er niet.
De vermoeidheid hakt erin momenteel. Niet te filmen.
Dat van die muziek is een goede tip, ga ik proberen.
Magnesium probeer ik al consequent te slikken, de goede magnesium wel te verstaan.
Die andere dingen die je noemt ken ik niet, zal eens zoeken.
Thanks voor je tips! :)

@smileydees: Dank je wel voor je reactie, ben er stil van.
Regelmaat vaar ik ook het beste bij, ik denk de meeste mensen.

Momenteel echt de vermoeidheid die opbreekt en met de combinatie frustrerend werk is dat een beetje funest.
Wel een leuk weekend gehad, uit eten met een vriendin en nog op een terrasje gehangen.
Morgen weer paardje plagen als het weer een beetje mee wilt werken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:41

Balans vinden is lastig.
Je kan je ook ellendig voelen van helemaal niks doen.

Sporten of een hobby in het weekend niet iets voor je?
Ben je bezig, maar wel op een ontspannen manier.

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:22

Het valt ook niet mee, soms is het er wel, soms niet.

Vandaag ook een raar dagje.
Kan geeneens beschrijven waarom.
Eindigde met dat ik naar huis wilde en mijn auto wel erg scheef vond staan..... Juistem....lekke band.
Auto staat nu in de garage.

Hobby's heb ik wel, eigenlijk genoeg; tekenen, lezen, fotograferen, hardlopen, fietsen, iets gezelligs met een vriendin doen....
Soms weet ik niet waar ik dan op een zaterdag mee moet beginnen....
Als ik een kringetje dreig rond te gaan draaien dan weet ik dat ik letterlijk in beweging moet komen, dat helpt dan wel.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:23

Zo weer evn bijgelezen. Ik vind het knap dat je voor jezelf duidelijk hebt hoe het met je gaat en waardoor het komt en dat ook nog eens opschrijft.
Ik heb even ergens overheengelezen denk ik, maar wat doe je voor werk? Kinderopvang of juf of iets anders? Werken met kinderen is mooi maar ook extra heftig en ernstig vermoeiend. Tenminste dat vind ik ;).

Je bent goed op weg volgens mij. Hoop dat je een goede week hebt verder :)

nascha_7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 09:11

Ik ben juf Djoopie :)
op een basisschool.

Zometeen weer aan het werk.
Gisteren van het paardje genoten, lekker even gehobbeld. Boefje is het. Maar wel een eerlijke.

Dat opschrijven helpt soms, om het duidelijk te hebben, los te laten én om soms niet te streng voor mezelf te zijn.
Niet dat het gevoel dan weg is, maar de lading wel.

Nou, ik ga weer eens kindjes plagen. Eerst twee individueel helpen en dan de groep.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:59

Juf, een mooi maar moeilijk vak, denk ik.
Je moet steeds meer met steeds complexere leerlingen.
Petje af voor jou.

Lekke band is prut.
Je auto is weer gemaakt denk ik.
Fijn dat je hobby's hebt, kan je je gedachten verzetten.
Al is het niet zo handig om niet te kunnen kiezen ;-)