Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:52

Ik sta nooit op de weegschaal :') (nu moet ik zeggen dat ik er ook geen heb eigenlijk). Kijk alleen naar omtrek en zelfs dat niet echt. Wat ik meestal doe is gewoon vragen aan mensen of ze aan me zien dat ik bezig ben met gezonder eten en meer sporten, vaak hoor je dan "ja het viel me al op eigenlijk". Zeker bij zwemtraining, maar goed daar sta je dan ook in badpak :D Oh en natuurlijk: pak eens een kledingstuk dat nu net goed zit (of net te klein ofzo) en kijk later of je het beter past

Imker

Re: Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:19

Vandaag was meet-weegdag bij de sportschool. Ik heb daar flink zitten janken.
Schijnbaar at ik veel te weinig en is mijn stofwisseling daarvan in de noodstand gegaan. Dus alles wat ik eet wordt opgeslagen als vet en spiermassa wordt afgebroken. Gelukkig sprong de sportschoolhouder me te hulp en heeft me een nieuw, góed eetschema gegeven en daarmee ga ik nu aan de slag.
Voor nu moet ik 6x per dag eten, met een max. tussentijd van 3u.
Volgende week terug op 'controle'.

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:20

Dat is jammer zeg... op hoeveel calorieën per dag zat je dan (en verhouding eiwit, koolhydraten en vet)?

Ik heb vandaag een lesje met een personal trainer, weer wat dingetjes geleerd. Volgende week weer en dan krijg ik een schema mee.

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:12

Stoppen met calorieen tellen, de spiegel laten spreken ipv de weegschaal;) En idd 6 keer per dag eten, en dan geen kleine porties! Koolhydraten los eten van groenten, eiwitten en vetten. Deze worden nl op een andere manier afgebroken, waardoor voedingstoffen niet optimaal worden opgenomen. Twee interessante artikelen (ik waag ook even een poging, Bar:)):
http://www.ppgt.nl/#!Waarom-diëten-niet-werken/c1yyd/56f0057b0cf266a292553439
http://www.ppgt.nl/#!De-nieuwe-Schijf-v ... 6be41bd7b1

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:38

Vionaa ik zat op 1400 cal per dag.
De app die ik daarvan had heb ik gelijk van mijn foon gegooid en ben met een andere moeten starten, die ze ook op de sportschool uit kunnen lezen.

Vanmorgen heb ik écht veel moeten ontbijten, dat doe ik normaal nooit. Twee boterhammen (wel met pure vlokken want hartig krijg ik 'smorgens niet weg), glas melk, bekertje yakult en thee.
Moet nu een kop sojamelk en een eierkoek.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:01

schrijft de sportschool die eierkoeken voor? Want iedereen die een beetje van voeding weet, weet dat dat nu echt loze/lege calorieën zijn waar je veeeeeel beter een fatsoenlijke boterham voor kan eten.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:51

Pfoe eerste training na 2 week niet sporten ivm lichaamelijk kwalen. Toch zwaarder dan verwacht :/ benen al snel verzuurd nu alleen nog even buikspieren knallen!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:50

Ik heb gister mijn eerste keer sporten onder begeleiding gehad, en het deed ZEER...
Heb nu nog wat spierpijn en zie dus ook op tegen het sporten van morgen, maar ik weet waar ik t voor doe zeg maar...
Rest van het weekend niet naar de sportschool ivm Pasen, maar wil dan wel gaan wandelen en even bekijken of ze maandag wel open zijn... Wil eigenlijk om de dag gaan, al is t maar om wat aan cardio te doen...

sandraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:56

Hee, ik wil ook graag meepraten.
Ik heb dat ook, te weinig eten. Vind het alleen zo lastig om meer te eten want ben dan bang om teveel te eten, en ik zou ook niet weten wat ik elke dag aan moet vullen aan mijn lijstje.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:42

Mijn trainer vergelijkt onze spijsvertering met een oven, hoe meer je er in gooid, hoe harder hij gaat branden. Natuurlijk moet je daar wel de goeie keuzes in maken, en daar gaat het vaak fout.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:37

Ik volg (de) heidi somers en nikki blacketter ol YouTube. Hebben ook nuttige tips. Wikdenaast get paardrijden wat meer doen. ( staat nu op een zeeeer laag pitje ivm zwanger). Misschien leuk om te kijken; )

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:40

Ik ben een weekje op vakantie geweest en heb niet op mijn voeding gelet en ook niet gesport, nu durf ik niet meer op de weegschaal te gaan staan. Ik heb voor morgenochtend weer een les geboekt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:06

Gister been gestoten tegen mijn ijzerwerk (in been) en nu is hij dik en warm. Niet sporten dus.
Been maar een paar dagen rust gunnen.