30 dagen zonder Chocola... Ik kan wel wat hulp gebruiken :P

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: 30 dagen zonder Chocola... Ik kan wel wat hulp gebruiken :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:34

dat scheelt al een hoop..
dan zal het je met chocolade ook wel lukken waarschijnlijk engeltje
want dan zit t m waarschijnlijk niet in suikerspiegel maar puur in de smaak

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:18

Nou, zoals ik al meer heb gezegd zit ik nu in de vastentijd, zodat ik behalve chocola ook alcohol, vlees en tussendoortjes in het algemeen laat staan. Maar in tegenstelling tot anderen hier is chocola nou net het enige waar ik echt de hele dag aan denk. Alcohol is geen enkel probleem (ik drink al jaren nauwelijks), aan vegetarisch eten ben je na een week wel gewend, chips is alleen een probleem in de winkel (ik mis het thuis nooit, maar áls ik het een keer gekocht heb...) maar chocola... daar denk ik gewoon elke dag aan.

Het lukt me wel, maar als het eenmaal Pasen is zal ik toch echt niet meer van de chocola afblijven hoor... Zonde, want ik ben in vijf weken zes kilo afgevallen en op die manier zit het er zo weer aan. Trouwens, Elena: dat sporten is niet zinloos geweest! Je had ook niet kunnen sporten en wel kunnen snoepen, denk je eens in wat dat voor een effect zou hebben...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 23:22

Zes kilo afgevallen Musiqolog? Jeetje respect man!!!
Ik voel me met de 3 dagen voller worden hahaha.

Vandaag is dag 15!!! Ik zit op de helft! :D
Wat ik wel gek vind, is dat het nog steeds zo'n grote rol in mijn gedachten speelt.
Iedere dag vier ik als een overwinning, dat gevoel moet op een gegeven moment toch wegzakken?

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:35

Misschien wel, misschien niet...? Je hebt er wel een 'ding' van gemaakt door er echt een challenge van te maken, door alleen je dagen te tellen ben je er al meer mee bezig. Je hebt nog even ;) je gaat het ervaren!
Je hebt overigens wel een goed moment gekozen zo voor de pasen, al die eitjes!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 21:29

Wat een weekend... knallende hoofdpijn die maar niet weg zakt.
nu mis ik de chocola wel, want dat snoepte ik vaak tijdens hoofdpijnperiodes.
En altijd had ik het idee dat het hielp.

Maar hej, aan de andere kant ben ik wel heel goed bezig. Dit is dag 18 alweer!!!

Het gemis is zo erg dat ik zelfs over chocola eten droom hahaha

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:34

Misschien door de magnesium, probeer op zo'n moment eens een banaan te nemen. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 14:39

Air schreef:
Misschien door de magnesium, probeer op zo'n moment eens een banaan te nemen. :)

Thanks voor je tip! :)
Helaas is de hoofdpijn nog steeds (deels van de dag) aanwezig...

Wellicht maak ik mij onbewust druk over dingen die om me heen gebeuren.
ach ja... Vandaag is dag 20! *\o/*
Zal ik het vieren met een stukje chocola? :+
(damn... ik mis het wel.)

Wat wel leuk is om te vermelden:
Ik krijg nog steeds pukkels _O-

Zijn er meer mensen die momenteel ergens mee gestopt zijn?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:30

ik geef het op..
komend weekend naar Antwerpen, dus ik ga een luxe chocolade ei scoren.
probeer mijzelf al dagen over te halen om het niet te doen, maar wordt gewoon gek haha

ben nu bijna 2 maanden braaf bezig, dus het mag wel een keertje

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:32

EngeltjeS schreef:
Het gemis is zo erg dat ik zelfs over chocola eten droom hahaha

Zoiets had ik in het begin van vastentijd ook: een droom over Autodrop! :D

Binnenkort begint de Pasen, dan is het voor mij weer voorbij. Ik heb alvast een doosje paaseitjes gekocht, nog een hele klus om daar tot zondag van af te blijven. Ook een opgave: om me, áls ik dan weer mag snoepen, te beheersen en niet meteen alle kilo's er weer aan te vreten...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:33

EngeltjeS schreef:
Chocola is er iedere dag bij!

_O- _O- _O- _O-

Succes! Door dit verhaal heb ik alleen nog maar trek gekregen in chocolade ! :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:36

Oh ik ben blij dat ik dat lees Musiqolog! :D
Maar wat mag jij niet dan, in de vastentijd?

Ik vrees, als ik chocola in huis heb, dat ik het op een zwak moment weet te vinden.
Behalve die ene oude pure chocolade reep, die laat ik gerust liggen :P

Elena, 2 maanden? Jeetje wat knap zeg!!! Hoe heb je jezelf beloond, met bijvoorbeeld iedere week? :)

Joanieke, ja lekker he? :P
Ik moet echt heel streng blijven naar mezelf haha.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:37

Nadat er 5 kilo af was een lekker saunadagje
en van de week toevallig een koffiebroodje,

moest mijn groom tracteren op 'lunch'.
Lees, ik was vergeten om buiten te gaan rijden met een stalgenoot
op het moment dat we afspraken, herinnerde ik het mij (thuis dus).
was daardoor een half uur te laat..
Ze zei: ik haal m wel uit de wei voor je, maar dan neem jij wat te eten mee want grooms zijn niet goedkoop haha

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:38

EngeltjeS schreef:
Oh ik ben blij dat ik dat lees Musiqolog! :D
Maar wat mag jij niet dan, in de vastentijd?

Geen vlees, geen alcohol, geen zuivel en geen snoep of andere tussendoortjes (gewoon drie maaltijden per dag).

Zoals ik al eerder zei: mezelf eraan houden valt mee, omdat ik weet dat er een einde aan komt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:39

Ik geniet van dit topic, geen idee waarom :+
Maar ik zou eigenlijk met je mee moeten doen, enkel is mijn verslaving gewoon eten in het algemeen.. Dan heb ik zin in garnalen, dan in chocolade, dan in die hele zoete Lipton Icetea... :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:41

Wauw goed bezig EngeltjeS!

Ik heb besloten vandaag weer met cola (zero) te stoppen :j (Moet zeggen dat ik nu stiekem 2 blikjes energiedrink (sugarfree) naast me heb staan).
Drink zo'n 1,5-2 liter cola op een dag O:) Wel altijd Zero maar goed, het moet nu maar eens afgelopen zijn, kost me ten eerste handen vol met geld en ten tweede, zo gezond kan het nooit zijn...

Ben wel eens vaker wat langer gestopt, maar dan toch denk ik weer; aah wat is 1 blikje tijdens de lunch op mn werk nou enz enz..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:43

Elena, ooh jeetje :P handig zo'n groom . En wat knap, 5 kilo!!! :D

Musiqolog, oho deels doe ik onbewust dus meer :) Geen alcohol, vlees eet ik 3x in de week en zuivel heel weinig.
Maar je doet dit al langer toch? Ik bedoel: een aantal jaar? :)

Joanieke, haha gelukkig dat je er van geniet :D Wellicht een motivatie topic ook voor jou? :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:48

Barbabientje schreef:

Ik heb besloten vandaag weer met cola (zero) te stoppen :j (Moet zeggen dat ik nu stiekem 2 blikjes energiedrink (sugarfree) naast me heb staan).
Drink zo'n 1,5-2 liter cola op een dag O:) Wel altijd Zero maar goed, het moet nu maar eens afgelopen zijn, kost me ten eerste handen vol met geld en ten tweede, zo gezond kan het nooit zijn...

Ben wel eens vaker wat langer gestopt, maar dan toch denk ik weer; aah wat is 1 blikje tijdens de lunch op mn werk nou enz enz..

Weet je wat misschien helpt Barbabientje? Van het coladrinken een moment maken. In burgerlijke milieus - vast ook bij je ouders - is het al heel lang gebruikelijk om 's ochtends tussen ontbijt en lunch koffie te drinken, en tussen lunch en avondeten thee. Als je op beide momenten één glas cola drinkt en het de rest van de dag (ook bij de maaltijden) bij water houdt, kun je weer verder. Tenminste: zo werkte het bij mij wel. Ik deed ook jarenlang een fles per dag (ja, anderhalve liter!) maar dat is nu al veel minder.

Ook belangrijk: geen cola meer na het avondeten. Daar ga je een stuk beter van slapen. :)

@Joanieke: Misschien helpt dat ook wel voor jou: heel streng zijn en niet buiten de drie maaltijden eten. Als je eenmaal in dat ritme zit, scheelt het gigantisch.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:49

EngeltjeS schreef:
Musiqolog, oho deels doe ik onbewust dus meer :) Geen alcohol, vlees eet ik 3x in de week en zuivel heel weinig.
Maar je doet dit al langer toch? Ik bedoel: een aantal jaar? :)

Ik doe dit sinds 2006 elk jaar, maar alleen in de vastentijd, dus zes weken lang. De rest van het jaar....

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:50

musiqolog schreef:
Barbabientje schreef:

Weet je wat misschien helpt Barbabientje? Van het coladrinken een moment maken. In burgerlijke milieus - vast ook bij je ouders - is het al heel lang gebruikelijk om 's ochtends tussen ontbijt en lunch koffie te drinken, en tussen lunch en avondeten thee. Als je op beide momenten één glas cola drinkt en het de rest van de dag (ook bij de maaltijden) bij water houdt, kun je weer verder. Tenminste: zo werkte het bij mij wel. Ik deed ook jarenlang een fles per dag (ja, anderhalve liter!) maar dat is nu al veel minder.

Ook belangrijk: geen cola meer na het avondeten. Daar ga je een stuk beter van slapen. :)

@Joanieke: Misschien helpt dat ook wel voor jou: heel streng zijn en niet buiten de drie maaltijden eten. Als je eenmaal in dat ritme zit, scheelt het gigantisch.

Wat ik nu probeer is gewoon het niet meer te drinken, dus inderdaad thee/water/chocolademelk (evt) of gewoon ranja, maar dan tijdens de lunch/avondeten op mijn werk het bij 1 blikje te houden :j
Dat gaat redelijk goed, totdat ik denk naja als ik 1 blikje drink kunnen 2 ook wel en dan gaat het fout :')

We beginnen gewoon weer met een nieuwe poging :j Moet alleen even door die hoofdpijntijd heen -O- Want ondanks dat er geen suiker in zit, krijg ik echt soort afkickverschijnselen _O-

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:51

Musiqolog, maar het is toch ongezond om "maar" 3 maaltijden per dag te hebben en daarnaast niks te nuttigen?
Mij is geleerd (door dieetiste jaren geleden) dat je beter wel tussendoortjes kunt nemen, naast de hoofd maaltijden.
Omdat een lichaam beter functioneert als ie niet in 1x een 'volle' lading te verwerken krijgt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:52

Barabientje, die hoofdpijn is verschrikkelijk he! :\
Ik vind het wel knap van je en wil je heel veel succes (en sterkte) wensen :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:54

En dan te bedenken dat ik al zo'n 18 jaar geen chocolade meer eet ivm allergie :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:54

EngeltjeS schreef:
Musiqolog, maar het is toch ongezond om "maar" 3 maaltijden per dag te hebben en daarnaast niks te nuttigen?
Mij is geleerd (door dieetiste jaren geleden) dat je beter wel tussendoortjes kunt nemen, naast de hoofd maaltijden.
Omdat een lichaam beter functioneert als ie niet in 1x een 'volle' lading te verwerken krijgt.

Nou, mij het tegenovergestelde verteld. Wij zijn geen paarden die de hele dag door moeten eten... Bovendien ga je met al die tussendoortjes al gauw meer eten.

Het is wat anders als je fysiek zwaar werk doet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 15:59

Snadrem schreef:
En dan te bedenken dat ik al zo'n 18 jaar geen chocolade meer eet ivm allergie :')

*zoekt de juiste smiley*

:wow:

18 jaar al geen chocola?
Wat voor allergie heb je? Jeuk? vlekken? bulten? of iets anders?

Over fris gesproken: dit drink ik ook heel weinig.
2 glaasjes per week is al veel :))

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:03

musiqoloog, ik eet zelf 1500 kcal (precies wat mijn lichaam verbruikt als ik absoluut niets doe behalve op bed liggen rotten) verspreid over zeker 5-6 keer per dag.
Als ik slechts in 3 keer zou eten, heb ik tussendoor behoorlijk trek (dus bloedsuiker maakt een vrije val omdat er niets binnenkomt), plus als ik niet aan het sporten ben, heeft mijn lichaam ook niets aan zo'n bups voer in een keer dat binnenkomt. overbodige energie wordt drie uur na een maaltijd omgezet in vet. Natuurlijk kun je dat er s avonds weer afsporten.

ik eet ongveer iedere twee uur wat kleins, waardoor er een min of meer continue afgifte is van energie. Ieder pondje gaat door het mondje uiteindelijk, dus je hebt zelf in de hand hoeveel kcal je per eetmoment verorberd ;). Alleen ik wil gewicht kwijtraken zonder teveel schommelingen in mijn bloedsuiker, waardoor ik ook minder last van trek heb en minder problemen met verlangen naar dingen die ik nu niet meer wil eten ;).

ongezond is het niet hoor, om slechts drie maal te eten.. alleen je zult sneller trek krijgen tussendoor en dan is het een soort masochisme als je gewicht kwijt wilt raken ;).