Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:Misschien door de magnesium, probeer op zo'n moment eens een banaan te nemen.
EngeltjeS schreef:Het gemis is zo erg dat ik zelfs over chocola eten droom hahaha
EngeltjeS schreef:Oh ik ben blij dat ik dat lees Musiqolog!![]()
Maar wat mag jij niet dan, in de vastentijd?
Barbabientje schreef:Wauw goed bezig EngeltjeS!
Ik heb besloten vandaag weer met cola (zero) te stoppen(Moet zeggen dat ik nu stiekem 2 blikjes energiedrink (sugarfree) naast me heb staan).
Drink zo'n 1,5-2 liter cola op een dagWel altijd Zero maar goed, het moet nu maar eens afgelopen zijn, kost me ten eerste handen vol met geld en ten tweede, zo gezond kan het nooit zijn...
Ben wel eens vaker wat langer gestopt, maar dan toch denk ik weer; aah wat is 1 blikje tijdens de lunch op mn werk nou enz enz..
musiqolog schreef:Barbabientje schreef:Wauw goed bezig EngeltjeS!
Ik heb besloten vandaag weer met cola (zero) te stoppen(Moet zeggen dat ik nu stiekem 2 blikjes energiedrink (sugarfree) naast me heb staan).
Drink zo'n 1,5-2 liter cola op een dagWel altijd Zero maar goed, het moet nu maar eens afgelopen zijn, kost me ten eerste handen vol met geld en ten tweede, zo gezond kan het nooit zijn...
Ben wel eens vaker wat langer gestopt, maar dan toch denk ik weer; aah wat is 1 blikje tijdens de lunch op mn werk nou enz enz..
Weet je wat misschien helpt Barbabientje? Van het coladrinken een moment maken. In burgerlijke milieus - vast ook bij je ouders - is het al heel lang gebruikelijk om 's ochtends tussen ontbijt en lunch koffie te drinken, en tussen lunch en avondeten thee. Als je op beide momenten één glas cola drinkt en het de rest van de dag (ook bij de maaltijden) bij water houdt, kun je weer verder. Tenminste: zo werkte het bij mij wel. Ik deed ook jarenlang een fles per dag (ja, anderhalve liter!) maar dat is nu al veel minder.
Ook belangrijk: geen cola meer na het avondeten. Daar ga je een stuk beter van slapen.
@Joanieke: Misschien helpt dat ook wel voor jou: heel streng zijn en niet buiten de drie maaltijden eten. Als je eenmaal in dat ritme zit, scheelt het gigantisch.
EngeltjeS schreef:Musiqolog, maar het is toch ongezond om "maar" 3 maaltijden per dag te hebben en daarnaast niks te nuttigen?
Mij is geleerd (door dieetiste jaren geleden) dat je beter wel tussendoortjes kunt nemen, naast de hoofd maaltijden.
Omdat een lichaam beter functioneert als ie niet in 1x een 'volle' lading te verwerken krijgt.