Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:20

En een verrekte spier kan best lang duren.
En zeker bij je ribben in de buurt behoorlijk pijnlijk zijn, zonder dat er wat ernstigs aan de hand is.
Mooi boek gaan lezen of tv gaan kijken en ontspannen :)

Beterschap.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:21

Een diagnose heb je gehad, namelijk spierpijn. Spierpijn is heel vervelend en kan heel gemeen zijn, ook bij niezen of hoesten. Een andere diagnose gaat er niet komen als er niets aan de hand is. Je wil niet horen dat het tussen je oren zit, het lijkt er toch echt op dat het drama dat je er van maakt wél tussen je oren zit. Dat maakt het niet minder vervelend, maar jij bent wel de enige die daar, met hulp, wat aan kunt doen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:24

Valentijn5 schreef:
Paloedie schreef:
En toch zijn ze verplicht om het te vragen. Dat jij daar niet goed mee om kunt gaan verandert daar niets aan!

Ik denk dat het goed is als je probeert je te ontspannen en je zinnen even ergens anders op te zetten. Ik kan het helemaal mis hebben, als je alleen maar hiermee bezig bent kun je jezelf ook een heleboel pijn aanpraten , zeker als je verder ook al niet goed in je vel zit. Ik heb uit je reacties dan ook een klein beetje het gevoel dat je heel graag wil horen dat er wel iets ernstigs aan de hand is. Maar als dat niet zo is, ga je dat van geen enkele arts te horen krijgen.

Daar helpen pijnstillers niet tegen en daar kan de huisartsenpost ook niets mee.

Voor zover ik uit je posts begrijp heb je meerdere malen contact gehad met de huisartsenpost en ben je al naar het ziekenhuis geweest. Wat wil je graag van ze horen? De kans dat je door een bed verschuiven een rib breekt is niet zo groot, dus ze zullen daar niet op stel en sprong een foto van gaan maken. Je begon zelf je topic over spierpijn, inmiddels komt er vanalles bij.. Probeer even je gedachten te verzetten, ga zo lekker slapen en bel eventueel morgen je huisarts.

Ik ben niet naar het ziekenhuis geweest omdat mijn vader mij erop wees dat het spierpijn is. Maar overdag voelde ik het niet. En als ik in bed wou gaan liggen verging ik van de pijn aan die kant. Maar het wordt nu gelukkig al beter te hanteren. Weg is het nog niet.

Als je overdag geen pijn had is de kans niet heel groot dat je rib(ben) gebroken zijn. Bij gebrokken rib(ben) heb je juist pijn bij het bewegen.
Dat je pijn bij niezen/ hoesten hebt is niet raar als je spier verrekt o.i.d. hebt rondom je oksel/ ribbenstreek. Blijven bewegen bij spierpijn/ verrekte spieren is de beste remedie, dan zet je de bloedsomloop aan en door bewegen ga je zelf ook lekkerder in je vel zitten.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:26

Valentijn5 schreef:
Ik wil jullie bedanken voor alle reacties. En wil het nu een beetje loslaten want anders wordt ik erg beperkt door. Want de pijn is er wel alleen is er geen diagnose.

Wel je hebt voor nu wel een diagnose : spierpijn! dat het een diagnose is waar jij niet achter staat dat kan.
Voorlopig is er nu deze (logische )diagnose als het eind van deze week niet over gaat of je klachten worden opeens erger of anders neem je weer contact op met je huisarts.
En voor nu probeer het los te laten en je gedachten op andere dingen. Ga morgen leuke dingen doen.

Paloedie

Re: Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:40

Precies, er is een diagnose alleen niet de diagnose die je wil horen :) Rustig blijven bewegen en onstpan.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 04:45

Ik probeer de diagnose te snappen. Alleen kost het mij verwerkingstijd en die tijd krijg ik vaak niet dat ik het gelijk begrijp. Dat zijn dingen die niet zomaar veranderen en waar ik gewoon altijd last van zou houden. Het maakt het niet minder makkelijk voor mij maar wees blij dat ik jullie denkwijze wel kan begrijpen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:03

TS, ik begrijp heel goed wat je bedoelt.

Je geeft meerdere keren aan dat dit in jouw hoofd nog niet zomaar verwerkt wordt en dat je er moeite mee hebt. Dat lijkt voor jou voldoende maar niet alle Bokkers lezen dit niet goed of daar valt het kwartje niet dat jij geestelijk niet alles zo vlot verwerkt als wij.
Dat geeft niet maar dat maakt de reacties zo wisselend in dit topic.

Al met al bedoeld iedereen het goed en heeft iedereen het beste met je voor.

Hoop dat je bij de diagnose spierpijn wel jezelf neer kan leggen en het kan accepteren. En daar dan dus ook naar handelt en rust neemt zodat het over gaat.
Goed op jezelf passen en als je twijfelt dit uitspreken naar je ouders of begeleiding, die kennen jou het beste en weten het beste wat ze moeten doen om je gerust te stellen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:20

Palmera schreef:
Valentijn5 schreef:

Maar er zullen toch meer gevallen zijn zoals ik die daar van slag kunnen raken. Ik zal vast niet de enige zijn. Maar in mijn hoofd zit het niet goed dus ik vat het meestal verkeerd op.

Om je gerust te stellen: aan mij vroegen ze dit ook toen ze een röntgenfoto van mijn enkel wilden maken. Is normaal. Om een eventuele foetus te beschermen :)

Ik ben vorig jaar november tijdens mijn periode geveld door een niersteenaanval (dat laatste toen nog onbekend). Ik lag op mijn rug in de badkamer op de kale tegels in eva's kostuum omdat ik zelfs niet in bad kon blijven liggen.

Mijn vriend met de Huisartsenpost aan de telefoon.. Ook al was het zeer duidelijk dat mijn maandelijkse festijn aan de gang was.. Toch vroeg men of ik misschien lag te bevallen.
Mocht je 'bent u zwanger' al een 'ongepaste vraag vinden'. De vraag werd 3x herhaald of ik niet aan het bevallen was.

Ik vond het een compleet normale vraag, voor zover ik m kon volgen dan.

Drie man huisartsenpost over de vloer 15 minuten later.. Die opnieuw meermaals vroegen of ik niet zwanger was en/of aan het bevallen was (he.. zo dik ben ik nu toch ook niet?). Opnieuw meermaals aangeven dat ik ongesteld was.

Zelfs inwendig bevoeld, komen ze met de conclusie: Ze verliest bloed :') :') :') (DUH)

TS, het is misschien toch handig om het aan te geven bij je hulpverleners.. Zwangerschap uitsluiten is een van de zaken die ze absoluut moeten doen. Idem met een eventuele bevalling. Daar hoor je juist blij om te zijn, de mensen doen hun werk goed en naar behoren en nemen je serieus.. Als je van zulke vragen zo van slag raakt, dan moet je het daarover hebben.

Niet alleen kan een ongeboren vrucht ernstige schade opleveren, er kan ook van alles mis zijn bij een dragende vrouw, waarbij klachten ergens anders vandaan kunnen komen. met enorme gevolgen..

Ik kan er achteraf smakelijk om lachen, want zoals ik erbij lag en klonk, kan ik mij ook goed voorstellen dat men mij ervan verdacht nageslacht aan het produceren te zijn. En ook zeer blij dat ze het uitsloten (ook al wist ik het zeker) voor ze mij een dubbele dosis morfine gaven.

wat denk je dat er gebeurt als ze de vragen niet stellen en er gewoon maar vanuit gaan dat er geen zwangerschap is en een baby overlijd naar aanleiding van toegediende medicatie of behandeling?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 14:08

Ik krijg fysiotherapie volgende week maandag. Ik moet nog even afwachten of er nog een foto moest worden gemaakt van mijn ribben en longen. Want ik moest contact opnemen met de huisarts. Maar misschien is het beter dat ik eerst fysiotherapie ga doen en als zij vindt dat het nodig is ik alsnog een foto kan laten maken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 14:09

MarliesV schreef:
TS, ik begrijp heel goed wat je bedoelt.

Je geeft meerdere keren aan dat dit in jouw hoofd nog niet zomaar verwerkt wordt en dat je er moeite mee hebt. Dat lijkt voor jou voldoende maar niet alle Bokkers lezen dit niet goed of daar valt het kwartje niet dat jij geestelijk niet alles zo vlot verwerkt als wij.
Dat geeft niet maar dat maakt de reacties zo wisselend in dit topic.

Al met al bedoeld iedereen het goed en heeft iedereen het beste met je voor.

Hoop dat je bij de diagnose spierpijn wel jezelf neer kan leggen en het kan accepteren. En daar dan dus ook naar handelt en rust neemt zodat het over gaat.
Goed op jezelf passen en als je twijfelt dit uitspreken naar je ouders of begeleiding, die kennen jou het beste en weten het beste wat ze moeten doen om je gerust te stellen.

Dankjewel Marlies voor je lieve woorden.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 14:13

Als ik dan ook nog mag vragen of een trekkend gevoel in je buik niks te maken heeft met een zwangerschap en gevoelig voor aanraking of een broek kon zelfs geen douchekraan erop waarderen. Het is nu over.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:22

Ik denk niet dat Bokt de plek is om dat te vragen. Dat zou ik niet op internet zetten, gewoon voor je eigen bescherming.

Daarbij is het vanaf internet zo lastig beoordelen en zijn dit soort zaken vaak beste gevoelige onderwerpen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 14:38

MarliesV schreef:
Ik denk niet dat Bokt de plek is om dat te vragen. Dat zou ik niet op internet zetten, gewoon voor je eigen bescherming.

Daarbij is het vanaf internet zo lastig beoordelen en zijn dit soort zaken vaak beste gevoelige onderwerpen.

Dat snap ik dat die vragen moeilijk te beantwoorden zijn. Maar als ik het zeg tegen de artsen horen ze het wel maar doen ze er niks mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:42

Valentijn5 schreef:
MarliesV schreef:

Dat snap ik dat die vragen moeilijk te beantwoorden zijn. Maar als ik het zeg tegen de artsen horen ze het wel maar doen ze er niks mee.

Wij ook niet.
Spierpijn is normaal en veelvoorkomend. Net als buikpijn. Heel lastig allemaal, kan gebeuren, gaat vanzelf weer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:47

Valentijn5 schreef:
Als ik dan ook nog mag vragen of een trekkend gevoel in je buik niks te maken heeft met een zwangerschap en gevoelig voor aanraking of een broek kon zelfs geen douchekraan erop waarderen. Het is nu over.

Wij kunnen niet weten of je zwanger bent, dit zal enkel een test uitwijzen en of je seksueel actief bent geweest de afgelopen maanden.
Ik denk dat je je niet zo heel erg zorgen hoeft te maken over je buikpijn, misschien een beetje last van de stress. :(:)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:07

Mocht het wel zo zijn ligt de verantwoording bij de artsen. En niet bij mij.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:15

Nee dat is niet waar, de artsen hebben je niet zwanger gemaakt daar was je zelf bij. Of dat is gebeurd op een vrijwillige manier of niet dat kunnen wij vanaf hier niet zien en is wat mij betreft ook niet geschikt om op internet te zetten. Als je je verhaal wil doen mag je altijd een pb sturen maar pas op met wat je online zet.

Mocht je echt bang zijn voor een zwangerschap dan is er een simpele manier en dat is bij de Kruitvat een test halen en deze doen. En dan ook op de uitslag vertrouwen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:18

Ik heb geen contact gehad met een man. En nog steeds niet. Ik ben alleen. Alleen mijn hormonen laten me vaak huilen om niks. En heb even een veranderende eetlust gehad. En in mijn dromen ben ik er veel mee bezig maar heb bij mijn weten geen lichamelijk contact gehad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:25

Valentijn5 schreef:
Ik heb geen contact gehad met een man. En nog steeds niet. Ik ben alleen. Alleen mijn hormonen laten me vaak huilen om niks. En heb even een veranderende eetlust gehad. En in mijn dromen ben ik er veel mee bezig maar heb bij mijn weten geen lichamelijk contact gehad.

Bij jou weten? Heb je nou wel of geen contact gehad?
Lijkt me simpel; ja je hebt seks gehad OF nee, je hebt geen seks gehad.
Dat weet je zelf.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:25

zou dat huilen niet eerder liggen aan depressie en medicatie valentijn? waarom zouden dat hormonen moeten zijn?

veranderde eetlust, hebben we toch ook gewoon allemaal.. de ene week wil ik alleen maar kaas op mijn brood, de andere week ineens weer juist yoghurt.. soms heb ik een periode trek in patat, dan weer juist in salades.

Als er een reden is om aan te nemen dat er buiten je medeweten om fysiek contact is geweest, dan is de juiste plek om dit te laten nakijken de huisarts.. Dan krijg je ook daar een berg vragen over je heen, die waarschijnlijk veel vervelender zijn dan 'bent u misschien zwanger. want dan zul je moeten aangeven, waarom je dat denkt, waar dat dan eventueel gebeurd zou zijn, welke periode je dan een black out hebt gehad eventueel etc.

Dus als je geen seksueel contact hebt gehad met een man de laatste maanden, waarom zou je dan van slag zijn van de vraag je je eventueel zwanger zou zijn? dat krijgt iedere vrouw te horen op het moment dat ze behandeld zou moeten worden of medicijnen of onderzoek wil hebben.. Antwoord is dan toch heel simpel: Nee, voor zover mij bekend niet.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:32

Ik heb ook geantwoord met nee.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:38

Waarom ben je dan nu in 1x wel bang voor zwangerschap?

Waar ben je bang voor? Je legt elk pijntje onder een vergrootglas.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:40

Gianti schreef:
Waarom ben je dan nu in 1x wel bang voor zwangerschap?

Waar ben je bang voor? Je legt elk pijntje onder een vergrootglas.

Daar kan ze weinig aan doen, zie reactie MarliesV.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:40

Mijn weerstand is totaal naar de knoppen. En mijn lichaam laat pijn voelen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:41

Goed zo, geen sex is geen kans op zwangerschap. Dus nee is nee.

Het is zo te lezen voor jou een moeilijk onderwerp. Dat zou je eens aan kunnen kaarten bij je behandelaars, misschien dat die het wat makkelijker voor je kunnen maken.
Omdat je ook aangeeft dat je er 's nachts erg mee bezig bent, lastig voor je.

De vraag gaat je namelijk in de toekomst regelmatig gesteld worden als je bv met buikklachten, vermoeidheidsklachten of iets dergelijks bij de huisarts komt.
Daarnaast zullen ze in het ziekenhuis dit ook vragen bij foto's, scans en dat soort zaken.