Wat is nou een gezonde hoeveelheid om te eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Wat is nou een gezonde hoeveelheid om te eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:47

Ik wil ook wel eens mee doen. Ik kom sinds kort bij een dietiste voor meerdere dingen maar vooral mijn PDS en sinds ik mij eetpatroon iets aangepast heb lijkt mijn buik veel rustiger. Er mag opzicht wel een kilotje af maar dat is niet het hoofddoel :)

Ochtend: Glas lauw/warm water met een schijf uitgeperste citroen;
Ontbijt: Zelf gemaakt drinkontbijt met 4-6 eetlepels havermout, 1 eetlepel lijnzaad, 1 theelepel cacao nibs, 4 eetlepels soya yoghurt (wisselt tussen vanille, amandel en cocos) en een kleine theekop lactose vrije melk;
Tussendoor; Een appel;
Lunch: Twee volkoren boterhammen met groentespread (van de zonnatura, super lekker) en een plak kaas en een bakje (100gr) tomaatjes
Avondeten: Sowieso altijd groenten (200-300gr) en 100 gr mager vlees, 1x pw 'vet vlees' zoals gehakt, 1x pw vegetarisch en 1x pw vis. Daarnaast dan altijd aardappelen of (volkoren) pasta/rijst. Vriend en ik zijn gek op Knorr Wereldgerechten maar voegen dan vaak nog extra groenten toe en kiezen voor alternatief vlees;
Avond: Een peer een klein schaaltje noten. In het weekend mag ik een 'snaai-avond' maar i.p.v. chips neem ik dan ook noten en een toastjes met vis.

Ik drink 1 groot glas aanmaaklimonade (slimpie) en twee flinke potten groene thee per dag. Eerder kwam ik met moeite op 2 glazen.

Ik ben een enorme emotie eter en heb mezelf geleerd te troosten en belonen met eten, en dan het liefst zo ongezond en vet mogelijk. Dit eetpatroon is dus een flinke knop om in mij hoofd. Maar merk dat ik me zoveel beter voel en het goed vol te houden is.

Als mensen nog tips hebben sta ik daar graag voor open :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:36

Ik moet eigenlijk ook stuk gezonder gaan leven. Net nog een kinder bueno op. := Bij mij is het probleem dat ik heel veel niet lus/lekker vind. (En ik ben lui :'))

Doe wel vaak een bakje yoghurt met fruit erdoor en wat chia zaad.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:37

Als het alleen een kinderbueno is, kan dat best af en toe hoor.

En je kunt heel veel leren eten. Ik lustte bvb geen havermout, nu ben ik er dol op :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:02

Ik had vandaag echt ontzettend honger. Dus heb om kwart voor 12 maissoep gehad en om half 5 een slaatje. Er zit voor mij te weinig vulling in fruit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:59

bowena_84 schreef:
Ik wil ook wel eens mee doen. Ik kom sinds kort bij een dietiste voor meerdere dingen maar vooral mijn PDS en sinds ik mij eetpatroon iets aangepast heb lijkt mijn buik veel rustiger. Er mag opzicht wel een kilotje af maar dat is niet het hoofddoel :)

Ochtend: Glas lauw/warm water met een schijf uitgeperste citroen;
Ontbijt: Zelf gemaakt drinkontbijt met 4-6 eetlepels havermout, 1 eetlepel lijnzaad, 1 theelepel cacao nibs, 4 eetlepels soya yoghurt (wisselt tussen vanille, amandel en cocos) en een kleine theekop lactose vrije melk;
Tussendoor; Een appel;
Lunch: Twee volkoren boterhammen met groentespread (van de zonnatura, super lekker) en een plak kaas en een bakje (100gr) tomaatjes
Avondeten: Sowieso altijd groenten (200-300gr) en 100 gr mager vlees, 1x pw 'vet vlees' zoals gehakt, 1x pw vegetarisch en 1x pw vis. Daarnaast dan altijd aardappelen of (volkoren) pasta/rijst. Vriend en ik zijn gek op Knorr Wereldgerechten maar voegen dan vaak nog extra groenten toe en kiezen voor alternatief vlees;
Avond: Een peer een klein schaaltje noten. In het weekend mag ik een 'snaai-avond' maar i.p.v. chips neem ik dan ook noten en een toastjes met vis.

Ik drink 1 groot glas aanmaaklimonade (slimpie) en twee flinke potten groene thee per dag. Eerder kwam ik met moeite op 2 glazen.

Ik ben een enorme emotie eter en heb mezelf geleerd te troosten en belonen met eten, en dan het liefst zo ongezond en vet mogelijk. Dit eetpatroon is dus een flinke knop om in mij hoofd. Maar merk dat ik me zoveel beter voel en het goed vol te houden is.

Als mensen nog tips hebben sta ik daar graag voor open :j

Klinkt goed!!

Mocht je nog last hebben van je buik zou ik Knorr, brood (gist), rauwe tomaat, toastjes en volkoren pasta (gluten) vermijden.