baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 06:48

Kijk uit met die enorme hoeveelheden in flessen, rek je de maag mee op en dan gaat het van kwaad tot erger

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 07:36

Paulina schreef:
Ik lees vele onzekerheid in je berichten. Je baby zit in de leeftijd dat hij extra ontwikkeld. Extra eten is heel erg normaal. Laat het cb lekker kletsen over dat je baby te dik zou zijn, elke baby volgt zijn eigen lijn. Jouw baby heeft nu even wat meer honger, prima toch?
Als ze gaan bewegen en straks lopen gaat het er vanzelf weer vanaf.

Pyamapapjes zitten veel suikers in. Over het algemeen word zelfs aangeraden nooit wat anders dan nummer 1 te geven. Daar zit alles in wat ze nodig hebben.

Kijk goed naar je kindje en vertrouw je gevoel. Heeft hij honger? Lekker wat extra eten geven.

En onthou: het is een fase, het is een fase.
Geen gewoonte, maar een fase.

Dit bovenstaande is echt goed advies!
Ons kindje heeft dit ook doorlopen al was zij wat jonger van leeftijd maar zij had een blaas ontsteking en wilde daarom steeds drinken! en troost omdat ze echt wel pijn heeft gehad!
Bedenk wat het nog anders kan zijn behalve een regeldag en een groeispurt met logisch denken kom je er meestal wel dat heet moeder instinkt! ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 09:37

Siesjuh schreef:
Wat deed die kat dan??
Is wel jammer, want soms kan in je bed nemen net het verschil maken :) . Maar met medicatie moet je zeker oppassen.

Fijn dat t zo goed ging! Wel vervelend dat hij nog moest overgeven :( . Ik zou wel uitkijken met die hele grote flessen, hoger als 210 + 7 zou ik eigenlijk niet gaan. Dan kun je beter de andere (kleinere) flessen ook ophogen naar 210 + 7. Wel kun je dan rijstebloem toevoegen.
Ik heb trouwens nog eens naar je voedingsschema gekeken, maar ik mis de lunch...tussen de groente en het fruit. Misschien dat dat nog een optie is?
Verder zou ik hem gewoon eten aanbieden als hij honger heeft...en dan gezonde dingen, maar daar lette je sowieso al op :) . Als hij straks gaat lopen, gewoon zorgen dat hij veel beweegt, dan verdwijnen de babyvetjes in principe vanzelf :)
Hoop dat je een rustige nacht hebt!

De kat deed niets, die sliep op bed, het was ik die aan het dromen was en toen had ik de kat ineens aan één van haar poten ondersteboven vast :D

Zijn groentenpap is zijn lunch, dat is een volwaardige maaltijd.
Vannacht heeft hij heel goed geslapen maar waarschijnlijk was dat nog an de narcose.

Wek heeft hij nu een heel hese en zware stem en reutelt (piept) als hij ademt, gisteren zeiden ze aan de telefoon dat dat van het buisje in zijn keel tijdens de narcose is maar t is wel echt erg maar hij is wel de levendigheid zelve dus wacht nog even af.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 09:41

Bon_charmeur schreef:
mijn zoon word ook af en toe wakker om half 5 oid. en dan heeft ie gewoon dorst. nu is mijn zoon ook al anderhalf, ik geef hem een flesje water of wat warme melk. maar toen mijn zoontje 8 maand was had hij dit ook. alleen ben ik toen savonds warm eten gaan geven en toen had ie in elk geval geen honger meer snachts.

en ze gaan echt nog wel vaker wakker worden snachts, dromen enz.

Ik weet heel goed dat baby's wakker worden tijdens de nacht, maar t was bij hem niet 1 keer, maar verschillende keren en telkens wilt hij drinken. Daar was het vooral waar ik moeite mee heb, kan hem moeilijk 3,4,5 keer een fles geven.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:47

florentine1 schreef:
ik mis in het verhaal dat de baby als laatste fles een fles pap krijgt,

Als moeder van 4 hebben mijn kinderen op die leeftijd als laatste fles 's avonds altijd een fles pap gehad, dus nutrilon gemengd met bijv. rijstebloem of eventueel speciale pap voor kinderen.

Op 8 maanden heeft je kind echt meer nodig dan alleen maar flesvoeding voor het slapen gaan.

let wel dat je de speen vd fles er op aanpast anders krijgt je kind de pap niet uit de fles

ja idd hier ook allemaal, die van mij sliepen met 11 mnd al niet meer overdag, zijn nog geen slapers *lijken op hun moeder* :(
mijn middelste die at/dronk ook heel veel als baby, hij had dat nodig denk ik , wan t op een gegeven moment hoefde hij niet meer, hij zat aan de max van alle flessen plus overal 2 scheppen rijstebloem in anders werd hij niet vol. was een flinke baby en het cb zat er over te zeuren*die zeuren over alles als het niet volgens de regels gaat , zo was mijn jongste te lang voor zijn leeftijd euuhhh mijn reactie was om hem daags 1x met de hamer op zijn hoofd te slaan in de hoop dat hij dan wat krimpte pff word je moe van zulke mensen* maar goed ik volg altijd mijn eigen gevoel, lkkr eigenwijs he, maar het is nu eengezonde jongen van 7 en is zeker niet te dik.\
kan gewoon een kwestie van honger zijn, net geboren dronk hij al veel.. deed ik dat niet dan kwam hij ook in de nacht weer. ik wou niet al fruit enz geven voor 6 mnd dus deed ik rijstebloem mits hij er goed van bleef poepen, en dat deed hij

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:05

chanel1985 schreef:
Bon_charmeur schreef:
mijn zoon word ook af en toe wakker om half 5 oid. en dan heeft ie gewoon dorst. nu is mijn zoon ook al anderhalf, ik geef hem een flesje water of wat warme melk. maar toen mijn zoontje 8 maand was had hij dit ook. alleen ben ik toen savonds warm eten gaan geven en toen had ie in elk geval geen honger meer snachts.

en ze gaan echt nog wel vaker wakker worden snachts, dromen enz.

Ik weet heel goed dat baby's wakker worden tijdens de nacht, maar t was bij hem niet 1 keer, maar verschillende keren en telkens wilt hij drinken. Daar was het vooral waar ik moeite mee heb, kan hem moeilijk 3,4,5 keer een fles geven.

Ik weet echt niet anders dan dat dat hier heel normaal is, soms heeft die van ons zo'n periode (sprongetje / groeispurt) dat je je echt afvraagt hoe dat kleine lijfje al die melk (en eten) kan verwerken :=

Maar hij heeft dan echt oprechte honger :j

Zijn lijfje weet echt wel of hij honger heeft of niet. Ga je zitten rommelen om te proberen zijn inname een beetje te beperken dan BLIJFT hij komen want zijn behoefte aan voeding (geen vulling met flauwe theetjes enzo, maar voeding :)* ) is nog niet gestild.

Dikke kans als je hem gewoon zijn fles gunt, dat hij dan vanzelf weer tot rust komt :j

De ene periode maak je je zorgen over hoe ontzettend veel ze weg willen stouwen, en even later is er een periode dat je je afvraagt wat er mis is waardoor het arme kind zo ontzettend weinig eet / drinkt....

In flessen termen was dat de ene periode steeds ruim over de liter heen en nog steeds stikken van de dorst / honger en de andere periode kreeg je er met pijn en moeite nog geen halve liter in... -O-

Maar dat schijnt echt gewoon normaal te zijn, die van ons is iig. zo gezond als een vis en na de kraamtijd nooit echt ziek geweest :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 10:11

De reden dat ik ook flesjes met thee geef, is dat hij even goed na 2.5 uur er terug is als ik hem een fles van 210 melk geef. En dan is mijn redenatie, als dat geen verschil maakt, ik hem evengoed iets anders kan geven wat minder zwaar en calorierijk is.
Ik kan hem op een nacht toch moeilijk 4 of 5 flessen geven, kan mij niet indenken dat dat gezond is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:22

Mijn zoontje van 8 maanden krijgt per dag 5 flessen van 180+6 nutrilon 1 (in de laatste fles 4 scheppen pap)
En dan overdag wat groente en fruit op de Rapley methode :)

Momenteel heeft hij extra honger en krijgt hij er nog een fles extra. Voeden op verzoek, is voeden op verzoek. Volg je kindje, die geeft het beste aan wat er nodig is :)

Thee voed niet en stilt geen honger. Nutteloze maagvulling :) blijkbaar heeft hij het nu even nodig om te groeien en dus te eten :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 10:28

Ja, dat begrijp ik heel goed, maar kan hem toch op een nacht geen 4 flessen melk geven?
Want ik heb hel al een volledige fles gegeven, maar dan komt hij evengoed na een paar uur weer.
Als het bij fles zou blijven, zou ik dat allemaal geen probleem vinden, maar ik kan niet geloven dat 3-4 flessen melk op 1 nacht gezond kan zijn voor een baby.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 26-02-16 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:32

Dan heeft hij dus gewoon wéér hònger :)*

Het is geen rocket-science hoor :P

Volgens mij ben je hem nu alleen maar zelf aan het aanleren om vaak te roepen om een voeding omdat het arme kind zijn melk niet gegund wordt.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:33

Pak nutrilon 1 halen zodat je gewoon weer meer dan 600 ml op een dag mag voeren?
In nutrilon 2 en dergelijke zit een stuk meer suiker e.d.. Hebben ze helemaal niet nodig.

Blijkbaar heeft hij nu gewoon even honger en ontzeg jij je kindje eten terwijl hij honger heeft.
Jij moet voor hem zorgen. Voeden als hij honger heeft, troosten als hij verdriet heeft. Daar ben jij voor, daar heb je voor gekozen.
Kan echt geen kwaad hoor, tijdelijk wat meer voeden. Maar dan moet je hem naast zijn voedingen ook niet nog tig flessen met thee (= nutteloze buikvulling) gaan geven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 10:34

En ik vind dat niet gezond, 3- 4 flessen op een nacht, zijn laatste fles nog niet eens meegerekend. Zijn wel flessen van 210 he.

Keet: Vind het niet zo fijn dat je insinueert dat ik niet goed voor mijn baby wil zorgen. Ik heb er voor gekozen en doe heel hard mijn best.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:36

chanel1985 schreef:
En ik vind dat niet gezond, 3- 4 flessen op een nacht, zijn laatste fles nog niet eens meegerekend. Zijn wel flessen van 210 he.

Dan geeft je kleinere flessen :) 150+5. Scheelt weer een hoop :) en dan kan hij gewoon zoveel drinken als hij wilt. Blijkbaar heeft hij het nodig :) :(:) arm kereltje

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:39

TS, waarom probeer je het niet een aantal nachten. Wellicht komt hij minder vaak als hij / zijn lichaam in de gaten heeft (kan dat bij dit soort ukkies, ben een ukkie-beet) dat hij genoeg binnenkrijgt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:43

chanel1985 schreef:
Bij ons in bed slapen is geen optie, wij zijn alle 2 diepe slapers. Ik droom heel veel ( heb mijn kat al eens ondersteboven gehouden aan 1 poot) dus ik vertrouw mijn eigen niet en vooral mijn vriend, die neemt medicatie voor epilepsie, waardoor die zo vast slaapt dat niet voelt als hij op hem zou liggen.

Heb nu een gewone fles gegeven (210) omdat hij daarstraks nog overgegeven heeft, waarschijnlijk nog door de narcose.
Maar ga morgen eens dezelfde fles maken als vanmorgen, zien wat dat geeft.

Dit is een co-sleeper, om te voorkomen dat je op je kindje rolt
Afbeelding

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:55

Heb niet álles teruggelezen, maar ik schrik van de enorme hoeveelheden die je je kind geeft. Veel te veel voor zo'n klein maagje mijns inziens.

Ik zou hem vaker, wat kleinere hoeveelheden geven.
En zijn groente zou ik 's avonds juist geven, dan is hij met een avondfles erbij wat meer verzadigd voor de nacht.

Ik zou 's morgens een fles van max 180+ 6 geven. Dan als hij honger krijgt fruit (waarvan 150gr echt meer dan genoeg is voor een babymaagje) evt met een verkruimelde liga of soepstengel erdoor.
Als hij dan tussendoor honger heeft iets van een soepstengel/rijstewafel/wortelknabbel met water.
Als lunch kan je hem een pap fles geven, als hij dat niet goed drinkt, kan je het ook via een bordje met een lepeltje geven? Met evt 1 boterham na voor het oefenen.
's Middags kan hij bijv een babytoetje eten/soepstengel
Later in de middag een klein flesje (max 100ml)
Dan 's avonds gewoon avondeten (en dan zou ik ook een normale hoeveelheid, max 200gr geven) met een toetje na.
En dan voor de nacht een papfles met granen (indd niet die pyama papjes, dat is 1 en al suiker), en als hij dat niet wil dan indd met een lepeltje geven in de kinderstoel.

's Nachts zou ik hem water aanbieden en anders even door de zure appel heen bijten en een paar nachten weinig slapen. Wel hem troosten natuurlijk, maar het kan inderdaad zijn dat hij dit gedrag laat zien door bijv. een sprongetje en ik zou dan voorzichtig zijn in hem laten wennen aan drinken 's nachts.
Maar het zal wel een lange adem van je vergen en een paar nachten weinig slaap!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:55

Gillbo schreef:
chanel1985 schreef:
Bij ons in bed slapen is geen optie, wij zijn alle 2 diepe slapers. Ik droom heel veel ( heb mijn kat al eens ondersteboven gehouden aan 1 poot) dus ik vertrouw mijn eigen niet en vooral mijn vriend, die neemt medicatie voor epilepsie, waardoor die zo vast slaapt dat niet voelt als hij op hem zou liggen.

Heb nu een gewone fles gegeven (210) omdat hij daarstraks nog overgegeven heeft, waarschijnlijk nog door de narcose.
Maar ga morgen eens dezelfde fles maken als vanmorgen, zien wat dat geeft.

Dit is een co-sleeper, om te voorkomen dat je op je kindje rolt
[ Afbeelding ]

Die had ik ook, ik heb een kleine dunne baby, maar die pastte hier met 7 maanden echt niet meer in ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:59

Maar zoveel flessen krijgt hij toch niet overdag?
Ik gaf overdag haast iedere 2 uur melk aan onze hongerlap (echter niet groter dan 180+6). Die kreeg standaard 2 flessen meer dan de richtlijn. Ik heb dan ook tot ruim een jaar de nummer 1 gegeven aangezien ze tot een maand of 10 nog aan een liter zat.
Begin anders eens gewoon met een extra droomfles om 11 uur. Misschien slaapt hij dan ineens wel weer langer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:02

Wij hebben een cosleeper op ledikant formaat. Goedkoopste ikea bedje en dan 1 zijkant eruit laten.
Maar geloof dat de TS het kindje voor zijn veiligheid op een andere kamer wilt houden. En dat is natuurlijk heel fijn dat ze daar aan denkt en voor zorgt. Maar dan moet je niet piepen dat je eruit moet in de nacht :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:03

Sizzle schreef:
Maar zoveel flessen krijgt hij toch niet overdag?
Ik gaf overdag haast iedere 2 uur melk aan onze hongerlap (echter niet groter dan 180+6). Die kreeg standaard 2 flessen meer dan de richtlijn. Ik heb dan ook tot ruim een jaar de nummer 1 gegeven aangezien ze tot een maand of 10 nog aan een liter zat.
Begin anders eens gewoon met een extra droomfles om 11 uur. Misschien slaapt hij dan ineens wel weer langer.

Van nummer 2 mag je maar max 600 ml geven geloof ik. Zou weer terug overstappen op 1, dan mag je meer geven :) krijgt ie ook gelijk minder suiker binnen en hoeft hij met zijn 8 maanden niet op dieet :roll: |o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:14

Iedereen mag gelukkig zelf weten hoe die het aan wil pakken met zijn ukkie, maar dat meer suiker in de nr. 2 voeding is volgens mij een beetje een broodje aap hoor, zie ook http://www.babyvoedingchecker.nl/ProductCheck

Wel hoor je vaker dat mensen die vanwege die ene vage website nr. 1 blijven geven, zitten met hongerige babietjes die op 1 of andere manier als grote baby blijkbaar niet genoeg hebben aan kleine baby melk.... dus ik zou lekker de nr. 2 melk blijven geven die speciaal gemaakt is voor de wat oudere baby die veel actiever gaat worden qua bewegen en vast voedsel dan zo'n kleine wurm tot een half jaar :j

Co-sleeper ook: Misschien kruipt die kleine over een maand al wel en dan gaat hij alsnog door het hele bed van TS heen :P

Misschien wil die nu wel zo veel drinken in aanloop naar het leren kruipen :)*

Hier hadden we elke keer zo'n bunker-periode als er weer een nieuw trucje aan zat te komen :j
En als ze kruipen dan verbruiken ze toch ook weer meer vetjes enzo :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:22

Nummer 2 bij de meeste merken is alleen maar goedkoper van samenstelling omdat de eissen daar minder hoog liggen.
De calorieen zijn doorgaans nagenoeg gelijk.
Op nummer 2 en hoger ligt een hogere winstmarge voor de producent.
Per land is het ook verschillend. Nutrilon 1 in Nederland heeft geen zetmeel, nutrilon 1 bij ons wel. Hier heeft de variant zonder zetmeel een andere naam (pre).
Uiteindelijk maakt het weinig uit.
Ik ben overgestapt op Hypp omdat daar meer calorieen per 100 ml inzaten, anders moest ik nóg vaker een fles maken.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:23

Je wil dus iets bijgeven wat geen caloriebom is. Ik heb het nog niet voorbij zien komen maar heb je al eens Johannesbroodpitmeel geprobeerd? Kan gewoon in de fles met melk. Is minder zwaar dan al die papjes en heeft hetzelfde doel als rijstebloem. Namelijk indikken. Beiden zijn eigenlijk voor refluxkindjes maar het werkt ook om de melk gewoon in te dikken waardoor ze langer een voller gevoel hebben.
Hier staat een duidelijke uitleg wat het is:
https://www.pit-pit.com/johannesbroodpi ... GwodiA4Chg

Maar een sprongetje rond de 8 maanden is hier denk ik wel de oorzaak. Ze leren veel ineens en dat vraagt energie. En niet vergeten ze hebben nu nog geen gewoonten maar mamahonger. (ook bij de fles) Ze willen dichtbij degene zijn waar ze veilig zijn. Je kan je baby niet genoeg knuffelen vind ik.
Het is zoals reeds eerder aangegeven een fase.
Oh ja en tandjes. Al zijn ze nog niet zichtbaar of voelbaar zijn al wel aan het bewegen in die mond. Dat geeft ontzettend veel sabbelbehoefte en waar kan je beter op sabbelen dan op die fles?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 12:51

Keet: Ik vind je toon naar mij niet heel respectvol. Ik "piep"namelijk niet dat ik zoveel uit bed moet en ik zet mijn baby niet op "dieet". Een "arm kereltje" is het zeker niet.

Milord: johannesbroodpitmeel heb ik geprobeerd maar krijgt hij onwijs veel krampen van.

Gilbo: In zo'n cosleeper past hij niet en ongeacht wat iemand anders hier beweerd, vind ik het niet erg om uit bed te gaan om een fles te maken.

Cruesli: Ga je schema is goed bezien en is uitproberen maar vrees dat hij overdag niet genoeg gaat hebben met die hoeveelheden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:58

Misschien heb ik er overheen gelezen,
Maar wat krijgt je kleine overdag aan vaste voeding?

Misschien is alleen fles niet meer voldoende?