Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paulina schreef:Ik lees vele onzekerheid in je berichten. Je baby zit in de leeftijd dat hij extra ontwikkeld. Extra eten is heel erg normaal. Laat het cb lekker kletsen over dat je baby te dik zou zijn, elke baby volgt zijn eigen lijn. Jouw baby heeft nu even wat meer honger, prima toch?
Als ze gaan bewegen en straks lopen gaat het er vanzelf weer vanaf.
Pyamapapjes zitten veel suikers in. Over het algemeen word zelfs aangeraden nooit wat anders dan nummer 1 te geven. Daar zit alles in wat ze nodig hebben.
Kijk goed naar je kindje en vertrouw je gevoel. Heeft hij honger? Lekker wat extra eten geven.
En onthou: het is een fase, het is een fase.
Geen gewoonte, maar een fase.
Siesjuh schreef:Wat deed die kat dan??
Is wel jammer, want soms kan in je bed nemen net het verschil maken. Maar met medicatie moet je zeker oppassen.
Fijn dat t zo goed ging! Wel vervelend dat hij nog moest overgeven. Ik zou wel uitkijken met die hele grote flessen, hoger als 210 + 7 zou ik eigenlijk niet gaan. Dan kun je beter de andere (kleinere) flessen ook ophogen naar 210 + 7. Wel kun je dan rijstebloem toevoegen.
Ik heb trouwens nog eens naar je voedingsschema gekeken, maar ik mis de lunch...tussen de groente en het fruit. Misschien dat dat nog een optie is?
Verder zou ik hem gewoon eten aanbieden als hij honger heeft...en dan gezonde dingen, maar daar lette je sowieso al op. Als hij straks gaat lopen, gewoon zorgen dat hij veel beweegt, dan verdwijnen de babyvetjes in principe vanzelf
Hoop dat je een rustige nacht hebt!
Bon_charmeur schreef:mijn zoon word ook af en toe wakker om half 5 oid. en dan heeft ie gewoon dorst. nu is mijn zoon ook al anderhalf, ik geef hem een flesje water of wat warme melk. maar toen mijn zoontje 8 maand was had hij dit ook. alleen ben ik toen savonds warm eten gaan geven en toen had ie in elk geval geen honger meer snachts.
en ze gaan echt nog wel vaker wakker worden snachts, dromen enz.
florentine1 schreef:ik mis in het verhaal dat de baby als laatste fles een fles pap krijgt,
Als moeder van 4 hebben mijn kinderen op die leeftijd als laatste fles 's avonds altijd een fles pap gehad, dus nutrilon gemengd met bijv. rijstebloem of eventueel speciale pap voor kinderen.
Op 8 maanden heeft je kind echt meer nodig dan alleen maar flesvoeding voor het slapen gaan.
let wel dat je de speen vd fles er op aanpast anders krijgt je kind de pap niet uit de fles
chanel1985 schreef:Bon_charmeur schreef:mijn zoon word ook af en toe wakker om half 5 oid. en dan heeft ie gewoon dorst. nu is mijn zoon ook al anderhalf, ik geef hem een flesje water of wat warme melk. maar toen mijn zoontje 8 maand was had hij dit ook. alleen ben ik toen savonds warm eten gaan geven en toen had ie in elk geval geen honger meer snachts.
en ze gaan echt nog wel vaker wakker worden snachts, dromen enz.
Ik weet heel goed dat baby's wakker worden tijdens de nacht, maar t was bij hem niet 1 keer, maar verschillende keren en telkens wilt hij drinken. Daar was het vooral waar ik moeite mee heb, kan hem moeilijk 3,4,5 keer een fles geven.
chanel1985 schreef:Bij ons in bed slapen is geen optie, wij zijn alle 2 diepe slapers. Ik droom heel veel ( heb mijn kat al eens ondersteboven gehouden aan 1 poot) dus ik vertrouw mijn eigen niet en vooral mijn vriend, die neemt medicatie voor epilepsie, waardoor die zo vast slaapt dat niet voelt als hij op hem zou liggen.
Heb nu een gewone fles gegeven (210) omdat hij daarstraks nog overgegeven heeft, waarschijnlijk nog door de narcose.
Maar ga morgen eens dezelfde fles maken als vanmorgen, zien wat dat geeft.
Gillbo schreef:chanel1985 schreef:Bij ons in bed slapen is geen optie, wij zijn alle 2 diepe slapers. Ik droom heel veel ( heb mijn kat al eens ondersteboven gehouden aan 1 poot) dus ik vertrouw mijn eigen niet en vooral mijn vriend, die neemt medicatie voor epilepsie, waardoor die zo vast slaapt dat niet voelt als hij op hem zou liggen.
Heb nu een gewone fles gegeven (210) omdat hij daarstraks nog overgegeven heeft, waarschijnlijk nog door de narcose.
Maar ga morgen eens dezelfde fles maken als vanmorgen, zien wat dat geeft.
Dit is een co-sleeper, om te voorkomen dat je op je kindje rolt
[ Afbeelding ]
Sizzle schreef:Maar zoveel flessen krijgt hij toch niet overdag?
Ik gaf overdag haast iedere 2 uur melk aan onze hongerlap (echter niet groter dan 180+6). Die kreeg standaard 2 flessen meer dan de richtlijn. Ik heb dan ook tot ruim een jaar de nummer 1 gegeven aangezien ze tot een maand of 10 nog aan een liter zat.
Begin anders eens gewoon met een extra droomfles om 11 uur. Misschien slaapt hij dan ineens wel weer langer.