heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:18

Hier ook nog flink beroerd steeds. Spierpijn en een algeheel lamlendig gevoel.. kan amper uit bed zijn %)
Gelukkig (nog) geen buikgriep.
Enigste wat mij smaakt is tomatensoep en cola..

Ymke_Z

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:45

Ik meld me, maandag voelde ik het aankomen die nacht 40 graden koorts, sinds vandaag gelukkig gedaald naar 39. Zweten en dan weer koud. Enorme koppijn en verhouden. Spier en gewrichtspijn Eerste dag kon ik amper trap op en af, nu gelukkig weer klein rondje met de hond kunnen lopen. Alleen erg hoesten en daardoor overgeven. Paracetamol helpt helaas niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:46

Zoals ik eerder al zei een NSAID combineren met paracetamol. Elke 5 uur 1 tablet ibuprofen/diclofenac/naproxen en 2 paracetamol 500 en dan zal het al snel beter zijn.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:52

november griep 1 gehad, algehele malaise, geen verkoudheid maar alsof je door tram overreden was gevoel :-(, mijn man ook ziek ( was dag na sportschool begonnen toen het daar heel benauwd was).
December griep 2, verkouden, benauwd, bleek lichte longontsteking, 2de week medicatie longarts gekregen.
Nu griep 3 , begon met verkoudheid, nu benauwd, hoesten, vies slijm ophoesten en even verhoging gehad van de week. geen idee wat te doen nu... maar weer uitzieken.. weer een week verder... pfft

Ik spuit Humira tegen mijn reuma en daardoor ligt mijn weerstand plat. Ik pak heel snel een virus op en blijf heel lang ziek omdat mijn weerstand dus niet kan werken zoals het hoort.
Tijdens deze periodes mag ik dus ook geen Humira spuiten waardoor ik dus weer heel stijf of pijn/onstekingen kan krijgen dus heel onhandig zo.

Ik wens iedereen beterschap :(:) :(:) :(:)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:53

ik heb een week of 4 geleden echt 2 weken zware griep gehad, toen 2 weken beter en nu snip verkouden

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:58

Buh, niet fijn allemaal.
Wij hebben in de kerstvakantie plat gelegen. De jongste begon, hele nacht overgeven en de volgende dag koorts. Is bijna een week lamlendig geweest. Nadat hij begin met overgeven, begin mijn dochter 3 dagen later. Ook de hele nacht, pff. Dag daarna ik heel beroerd en koorts maar niet overgeven gelukkig. Mijn man heeft (weer) nergens last van gehad.
Nu is het bijna voorjaarsvakantie en ik hoop toch niet dat we weer beginnen. Zoontje kwam thuis: er hebben 2 kinderen gespuugd in de klas.. alles zat eronder..
Zijn er dus nog 7 kinderen thuis met buikgriep en de juf is ook beroerd en lijkbleek naar huis gegaan. Ik zie de bui alweer hangen... |(

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:07

Emmaa_ schreef:
Zoals ik eerder al zei een NSAID combineren met paracetamol. Elke 5 uur 1 tablet ibuprofen/diclofenac/naproxen en 2 paracetamol 500 en dan zal het al snel beter zijn.

Op zich best een goede tip alleen deze dosering klopt echt niet! Deze medicijnen mag je niet om de 5 uur in nemen dus kijk uit met wat voor advies je geeft.
(buiten dat heel veel mensen niet zomaar een nsaid mogen slikken)
Voor mensen die boven de 60 kg zijn: 4x 1000mg paracetamol op een dag
en 2 tot 3 x per dag een ibupofen/diclofenac/naproxen
Onder de 60kg mag je maar 3 x 1000mg paracetamol en de nsaid's liggen aan je daadwerkelijk gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:09

genja schreef:
Op zich best een goede tip alleen deze dosering klopt echt niet! Deze medicijnen mag je niet om de 5 uur in nemen dus kijk uit met wat voor advies je geeft.
(buiten dat heel veel mensen niet zomaar een nsaid mogen slikken)
Voor mensen die boven de 60 kg zijn: 4x 1000mg paracetamol op een dag
en 2 tot 3 x per dag een ibupofen/diclofenac/naproxen
Onder de 60kg mag je maar 3 x 1000mg paracetamol en de nsaid's liggen aan je daadwerkelijk gewicht.

Mijn 'rekensommetje' is de maatstaaf die mij is meegegeven door verschillende artsen (slechte rug dus lig regelmatig plat, daarbuiten ook slechte weerstand) maar ik ben een stukje zwaarder dan 60 kilo dus dat kan kloppen. Zelf moet ik 1x per 5 uur 1000 mg paracetamol en 1x per 5 uur 400mg ibuprofen, maar dit mag ik ook niet te lang doen en het liefst in combinatie met een maagbeschermer.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:02

Hier ook 1 getroffen. Al een maand niet lekker, een week lang echt flink griep verschijnselen gehad en veel hoesten en nu heb ik dan een luchtweginfectie (en waarschijnlijk een gekneusde rib door het wekenlange hoesten).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:24

Ymke_Z schreef:
Ik meld me, maandag voelde ik het aankomen die nacht 40 graden koorts, sinds vandaag gelukkig gedaald naar 39. Zweten en dan weer koud. Enorme koppijn en verhouden. Spier en gewrichtspijn Eerste dag kon ik amper trap op en af, nu gelukkig weer klein rondje met de hond kunnen lopen. Alleen erg hoesten en daardoor overgeven. Paracetamol helpt helaas niet.

Nee - griep uitzieken werkt het beste.
Natuurlijk is dit wat mij betreft geen pleidooi voor lijden en pijn, maar de koorts willen verlagen en de ontsteking willen remmen werkt niet.

Koorts en ontsteking zijn binnen bepaalde grenzen gezond: je lichaam bestrijdt de infectie.
Demp je de nuttige koorts, duurt het allemaal langer.
Of: je lichaam is zo verstandig om zich er niets van aan te trekken.

(Boven de 39,5 graden wordt het een ander verhaal.)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:40

Beterschap iedereen! :(:)
Ik heb de al de pech gehad dat ik sinds december 2x flink de griep te pakken heb gehad en sinds vorige week een flinke hevige verkoudheid met alle ongemakken... -O- En dat voor iemand die echt nooit ziek is. Ik heb altijd een weerstand gehad waar je U tegen zegt. Zo balen!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:39

Pff het overgeven was sinds maandag gestopt, koorts was vanmorgen weg en ik voelde me best weer goed
Dus was even op de fiets naar de winkel gegaan. Klein broodje gegeten voor ik wegging, werd ik onderweg toch beroerd!! Uiteindelijk staan :r aan de kant van de weg in het gras... Kwam er opeens een man aan die mij had gezien aan de overkant... Of alles weg goed ging en of ik zelfstandig thuis kon komen :\ heel lief natuurlijk maar oh wat schaamde ik mij

Nu weer thuis op de bank, duidelijk teruggefloten door mn lichaam, koorts weer terug, en blijf overgeven :(

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:47

Hier nog steeds het algehele lamlendige gevoel. Hoop dat het snel een keer een beetje beter wordt.

Beterschap voor iedereen!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:27

Ik voel me nu eindelijk weer beetje bij beetje beter worden. Wel in kleine stapjes maar toch :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:33

Hier vanaf vorige week woensdag ziek. Die week nog wel gewerkt, maandag was echt vreselijk dus dinsdag en woensdag thuis gebleven.. Donderdag dacht ik; ik ga het weer proberen.. Nou wat een ellende was dat zeg :o Dus vandaag maar weer thuis. Ik ben het zoooo zat -O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:41

Ojee, ik moet me ook melden.
Gisterenavond voelde ik me plots niet lekker en vanochtend al helemaal niet meer: hoofdpijn, keelpijn, misselijk en ontzettende spier/gewrichtspijn. Nu was ik sinds dinsdag al ontzettend moe, ik geraakte nauwelijks vooruit. Mss was dat de voorbode? Wel raar is dat ik nauwelijks koorts heb (net geen 38). Met een flinke griep durf ik anders wel vlotjes over de 39 of zelfs 40 te gaan.
Om de spierpijn te verzachten neem ik Ibuprofen en perdolan. Hopelijk betert het snel. Hátelijk zo uitgeteld in bed liggen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:45

Hier ook griep sinds vorige week vrijdag. Flink koorts en spierpijn en heel veel vies taai slijm ophoesten. Dat hoesten liep een beetje uit de hand dus vanochtend toch maar naar huisarts aangezien ik alleen maar beroerder werd ipv beter. Nu longontsteking erbij, zit nu aan de AB en heb een prednisonkuur. Pffff ik ben er zo klaar mee....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:48

Ik kreeg vorige week dinsdag ineens flink spierpijn, daarna duizelig en veel hoesten. Nu alleen nog verkouden en af en toe een kuch, maar het mag geen naam hebben. Sterkte allemaal!

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:52

Mijn vader en broertje hebben de griep. Broertje al meer dan een week, vader sinds dinsdag.
Mijn moeder en ik hebben (nog) nergens last van. Ik hoop maar dat dat zo blijft.

Beterschap iedereen! :(:)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:30

Wat een ellende voor iedereen zeg! Beterschap :(:)

Hier hang ik er net tussen in. heel irritant !
Al weken moe, en zwakjes. je merkt gewoon dat er "iets" speelt, maar het komt er niet uit zeg maar haha.

Iedereen om me heen is ziek, dus zit echt een soort van te wachten, en dat we dan weer verder kunnen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:53

Hier vandaag voor het eerst weer het gevoel dat het weer de goede kant op gaat!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:57

Hier heb ik het volgens mij ook te pakken.
Al de hele week slappe en pijnlijke spieren en een hoofd wat uit elkaar klapt. En vanaf vanmiddag ook 40 graden koorts erbij ;(
Dus lekker diep onder de dekens gekropen en nu hopen dat het morgen een stuk beter gaat :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 18:06

Vandaag mijn eerste dag dat ik weer energie had !

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:38

miekel92 schreef:
Hier ook 1 getroffen. Al een maand niet lekker, een week lang echt flink griep verschijnselen gehad en veel hoesten en nu heb ik dan een luchtweginfectie (en waarschijnlijk een gekneusde rib door het wekenlange hoesten).

Hier precies hetzelfde...en dat doet verdomd veel pijn!!! -:(-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:57

Majabeestje schreef:
Buh, niet fijn allemaal.
Wij hebben in de kerstvakantie plat gelegen. De jongste begon, hele nacht overgeven en de volgende dag koorts. Is bijna een week lamlendig geweest. Nadat hij begin met overgeven, begin mijn dochter 3 dagen later. Ook de hele nacht, pff. Dag daarna ik heel beroerd en koorts maar niet overgeven gelukkig. Mijn man heeft (weer) nergens last van gehad.
Nu is het bijna voorjaarsvakantie en ik hoop toch niet dat we weer beginnen. Zoontje kwam thuis: er hebben 2 kinderen gespuugd in de klas.. alles zat eronder..
Zijn er dus nog 7 kinderen thuis met buikgriep en de juf is ook beroerd en lijkbleek naar huis gegaan. Ik zie de bui alweer hangen... |(

En inmiddels ligt mijn dochter met keelpijn en koorts naast me.. Ze hoest ook aardig. Wordt weer een gezellige vakantie :+