Gelukkig (nog) geen buikgriep.
Enigste wat mij smaakt is tomatensoep en cola..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Zoals ik eerder al zei een NSAID combineren met paracetamol. Elke 5 uur 1 tablet ibuprofen/diclofenac/naproxen en 2 paracetamol 500 en dan zal het al snel beter zijn.
genja schreef:Op zich best een goede tip alleen deze dosering klopt echt niet! Deze medicijnen mag je niet om de 5 uur in nemen dus kijk uit met wat voor advies je geeft.
(buiten dat heel veel mensen niet zomaar een nsaid mogen slikken)
Voor mensen die boven de 60 kg zijn: 4x 1000mg paracetamol op een dag
en 2 tot 3 x per dag een ibupofen/diclofenac/naproxen
Onder de 60kg mag je maar 3 x 1000mg paracetamol en de nsaid's liggen aan je daadwerkelijk gewicht.
Ymke_Z schreef:Ik meld me, maandag voelde ik het aankomen die nacht 40 graden koorts, sinds vandaag gelukkig gedaald naar 39. Zweten en dan weer koud. Enorme koppijn en verhouden. Spier en gewrichtspijn Eerste dag kon ik amper trap op en af, nu gelukkig weer klein rondje met de hond kunnen lopen. Alleen erg hoesten en daardoor overgeven. Paracetamol helpt helaas niet.
Majabeestje schreef:Buh, niet fijn allemaal.
Wij hebben in de kerstvakantie plat gelegen. De jongste begon, hele nacht overgeven en de volgende dag koorts. Is bijna een week lamlendig geweest. Nadat hij begin met overgeven, begin mijn dochter 3 dagen later. Ook de hele nacht, pff. Dag daarna ik heel beroerd en koorts maar niet overgeven gelukkig. Mijn man heeft (weer) nergens last van gehad.
Nu is het bijna voorjaarsvakantie en ik hoop toch niet dat we weer beginnen. Zoontje kwam thuis: er hebben 2 kinderen gespuugd in de klas.. alles zat eronder..
Zijn er dus nog 7 kinderen thuis met buikgriep en de juf is ook beroerd en lijkbleek naar huis gegaan. Ik zie de bui alweer hangen...