Verstandskies niet laten trekken ondanks pijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 10:11

Nou met 10 minuten waren ze eruit, zoals jullie al zeiden het valt echt heel erg mee! Gaatje boren is vele malen erger. :+

Nu hopen dat de napijn ook mee gaat vallen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 16-06-25 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 10:30

Petrichor schreef:
Nou met 10 minuten waren ze eruit, zoals jullie al zeiden het valt echt heel erg mee! Gaatje boren is bele malen erger. :+

Nu hopen dat de napijn ook mee gaat vallen.

Fijn om te horen!
Goed koelen en lekker rustig aan doen.

musiqolog

Re: Verstandskies niet laten trekken ondanks pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 11:34

Kijk, dat is dan toch weer heel fijn! Nu ook zonder stress naar afspraak nummer 2, straks in augustus?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 12:09

Zonder stress zeker weten! Ik heb alleen de afspraak verplaatst naar 21 juli, dus ietsjes eerder. :)

Verdoving begint langzaam uit te werken, tot nu toe geen pijn of verdikkingen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 13:19

Goed om te horen dat het zo gepiept was! :D
Hopelijk heb je er naderhand ook weinig last van. Goed koelen en anders alvast paracetamol pakken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 13:31

Nou de verdoving is eruit, heb wel even een spidifen en 2 paracetamol genomen maar verder niks aan de hand. Gewoon het gevoel van een open wond maar tot zover geen extreme pijn. :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 15:48

Oh wat fijn dat het achter de rug is en zo goed is gedaan!
Heb je iets mee gekregen om de wondjes schoon te spoelen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 18:00

Nee ik heb niks meegekregen, ik heb nog wel gevraagd of ik mocht spoelen met Listirine. Maar de komende dagen mag ik alleen voorzichtig tandenpoetsen en verder absoluut niks. Ivm dat het bloed moet stollen voor een betere wondgenezing ofzo? Pin mij er niet helemaal opvast, ik was allang blij dat ik weer weg kon. :')

Voor nu totaal geen pijn of dikke/blauwe plekken. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:05

Klopt, enkele dagen niet spoelen en geen harde en/of heel warme dingen eten/drinken.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:17

Petrichor schreef:
Nee ik heb niks meegekregen, ik heb nog wel gevraagd of ik mocht spoelen met Listirine. Maar de komende dagen mag ik alleen voorzichtig tandenpoetsen en verder absoluut niks. Ivm dat het bloed moet stollen voor een betere wondgenezing ofzo? Pin mij er niet helemaal opvast, ik was allang blij dat ik weer weg kon. :')

Als je blijft spoelen, blijft het bloeden. Blijft het bloeden, kan het niet genezen. Dat is de simpele uitleg die wij altijd meegeven. Een wond geneest vanuit het stolsel. Komt het stolsel er te vroeg uit, dan is er grote kans op alveolitis (bot ontsteking) en daar wordt je echt niet vrolijk van.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-25 18:42

Ah heldere uitleg! Bloeden is al een hele tijd geleden gestopt dus een goed teken. :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:59

Fijn dat het meeviel! Herkenbaar ook. Ik heb zelfs oxazepam genomen voor die tijd.. :')
En het was zo gepiept.

Tip van mijn kaakchirurg voor na die tijd: Na het (voorzichtig) tandenpoetsen het water uit je mond laten lopen ipv spugen. Dan verklein je de kans met het bloedstolsel mee uitspugen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:02

Ik deed inderdaad ook, na het tandenpoetsen, niet spoelen en uitspugen, maar het water gewoon weer uit mijn mond laten lopen. Is altijd goed gegaan, maar het was toch wel weer heel fijn als je, na een paar dagen, weer gewoon kon tandenpoetsen zonder nadenken en kon spoelen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:09

Petrichor schreef:

Klopt, er moet een bloedprop vormen, als die er uit gaat krijg je een zogenaamde 'dry socket' en dan ben je niet blij :P

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:22

Oh ik kreeg wel een soort spoelmiddel mee, heb ze beide kanten dit jaar eruit laten gaan. Ik vond het alleen zo ontzettend ranzig spul dat ik het bijna niet gebruikt heb. Ik was misselijk van de smaak achteraf. Maar zo te lezen is het dus niet zo standaard om dit mee te krijgen.

Ik heb totaal geen pijn gehad van het trekken zelf, maar wel van de hechtingen. Die trokken bij elke beweging toen de zwelling weggetrokken was. Dus ik heb ze eruit geknipt :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:27

prugelpiet schreef:
Oh ik kreeg wel een soort spoelmiddel mee, heb ze beide kanten dit jaar eruit laten gaan. Ik vond het alleen zo ontzettend ranzig spul dat ik het bijna niet gebruikt heb. Ik was misselijk van de smaak achteraf. Maar zo te lezen is het dus niet zo standaard om dit mee te krijgen.

Ik heb totaal geen pijn gehad van het trekken zelf, maar wel van de hechtingen. Die trokken bij elke beweging toen de zwelling weggetrokken was. Dus ik heb ze eruit geknipt :=

Het niet spoelen is inderdaad alleen als het niet gehecht is. Als het gehecht is, zoals bij mijn andere 3 mag je gewoon spoelen want dan heb je de bloedprop niet nodig om je kaakbot te beschermen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:53

Ah zo, ik wist niet dat ze het soms open laten en soms hechten. Dank voor de uitleg.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 06:12

Bij mij is boven niet gehecht en onder wel. De nacht goed doorgekomen wel 1 keer eruit geweest voor nieuwe pijnstilling want als die helemaal is uitgewerkt word je er wel even wakker van haha. Beetje bloed gekwijlt in mijn slaap maar geen horror scenarios. Verder ook geen zwelling/verkleuring.

Heel optijd naar bed gegaan tegen 20u al want ik was KAPOT moe, ik denk van de stress. :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 06:38

Petrichor schreef:
Beetje bloed gekwijlt in mijn slaap maar geen horror scenarios.

Die tip had ik je nog mee kunnen geven: leg een handdoek op je kussen, want iedereen kwijlt wat in zijn of haar slaap. Een handdoek was je makkelijker dan de kussensloop, maar ben nu helaas te laat met de tip. Misschien voor iemand anders die kiezen moet laten trekken. Weet dat het geen standaard tip is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 06:44

Petrichor schreef:
Bij mij is boven niet gehecht en onder wel. De nacht goed doorgekomen wel 1 keer eruit geweest voor nieuwe pijnstilling want als die helemaal is uitgewerkt word je er wel even wakker van haha. Beetje bloed gekwijlt in mijn slaap maar geen horror scenarios. Verder ook geen zwelling/verkleuring.

Heel optijd naar bed gegaan tegen 20u al want ik was KAPOT moe, ik denk van de stress. :')

Je kan kapot zijn van de verdoving. Daar zit adrenaline in en dat doet rare dingen met je lichaam.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 07:17

Wat fijn dat het je meegevallen is.

Kleine tip, eet voorlopig even geen maïs :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 12:15

Ik heb er zelf nog wel aan gedacht om een handdoek over mijn kussensloop te doen, naar ik dacht ach gaat wel goed. Maar het bloed was ook in het kussen zelf gekomen gelukkig heb ik dat er wel weer uitgekregen. :)

Tot nu toe geen bloed meer gehad dus twijfel of ik vannacht wel of geen handdoek ga gebruiken, het is lang niet zo fijn zo'n ruw ding tegen je gezicht.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 12:55

Wat goed van je! Hopelijk gaan de andere ook zo goed!

Nog een tip: ik ben Arnica pilletjes gaan slikken want ik had ook een horror verstandskies. Heel lang bezig geweest etc en ze hebben het expres gehecht met "gewone" hechting omdat ze het wilden controleren. Na een week was het zo mooi genezen, dat de tandarts nog navroeg wat ik genomen had omdat het zo mooi genezen was!

Kun je gewoon bij de drogist kopen, eerste uur elk kwartier zo'n pilletje en daarna 3 of 4 keer per dag een, weet ik zo uit mn hoofd niet meer.