Welke bril heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:03

Sanned schreef:
Ja daar heb je zeker gelijk in Pantykous :j
Nu is het zo dat ik door die hoge sterkte sowieso al veel kwijt ben aan een bril. Voor 200 euro klaar zit er gewoon echt niet in. Dus dan spaar ik liever wat langer door voor een echt goede bril waar ik blij mee ben, dan dat ik een "goedkopere" (lees: nog steeds heel veel geld) bril koop die ik eigenlijk niet mooi vind. De glazen in mijn huidige bril zijn aanzienlijk dunner dan de vorige, waardoor hij veel comfortabeler is. En dat terwijl mijn sterkte intussen 4 punten achteruit was gegaan (nee, ik heb niet eindeloos gewacht met een nieuwe bril kopen, dit kwam door iets medisch en ik kon pas een nieuwe kopen toen mijn sterkte weer gestabiliseerd was). En m'n nieuwe bril was wel duurder, maar zeker niet het dubbele van de oude.
Maar die mogelijkheid moet je dan wel hebben inderdaad.

Ik ken het, ben meestal zo'n 600 tot 800 euro kwijt voor m'n bril dus dat is best pittig. Eerder kreeg ik bij ONVZ altijd 300 euro per jaar vergoed dus dat was dan wel weer lekker :D Goedkope glazen hoef ik echt niet aan te beginnen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:05

Dit is die van mij in actie trouwens 8-)

Afbeelding

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:14

Leuk montuurtje Warboel, waar heb je die weg?

8nnemiek

Re: Welke bril heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:19

Zijn er hier meer mensen met zo'n enorm klein hoofd, die ook bijna alleen bij de kinderbrillen kunnen kijken?
Best vervelend is dat, want ik vind die grote retro brillen hartstikke leuk, maar ze passen me gewoon niet :=
Ik heb er nu een van 126mm breed, en zelfs die steekt eigenlijk te ver uit :=

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:26

Ik heb juist een vrij groot hoofd en dus ook een mannenbril :j

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:29

8nnemiek schreef:
Zijn er hier meer mensen met zo'n enorm klein hoofd, die ook bijna alleen bij de kinderbrillen kunnen kijken?
Best vervelend is dat, want ik vind die grote retro brillen hartstikke leuk, maar ze passen me gewoon niet :=

Haha ja ik. Bij Pearle hebben ze bij de kinderbrillen ook damesmonturen die heel smal zijn hangen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:31

nientje78 schreef:
Leuk montuurtje Warboel, waar heb je die weg?

Specsavers! :j Hele fijne bril. Je kan die neusdingetjes zelf afstellen, vind ik ook heel fijn.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:48

@ Sanned & Partykous: Wat voor sterktes/ogen hebben jullie, dat de prijs zo duur wordt?

Ik heb mijn bril laatst gekocht bij de Hans Anders, bij de 'gratis glazen' actie. Was 80 euro kwijt (35 bril + 1x verdunning glazen), maar de zaak raadde me eigenlijk aan mijn glazen nog extra te laten verdunnen. Het is voor mij echter alleen maar als reserve, als er problemen zijn met mijn lenzen.

Heb het geweten :+ Heb een prachtig jampotglas aan de rechterkant := (daar een sterkte van -8, en cilinder). Ben alsnog best tevreden met hoe de bril zelf me staat!

Heb dit montuur, donkerblauw:
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:54

Ik heb ergens in de regio van -4 met een hele sterke cilinder afwijking en dat laatste zorgt vaak voor hele dikke glazen of vervormingen. Denk dat ik zo rond de 200 euro per glas kwijt ben oid, en montuur is vaak ook wel 300 euro of daaromtrent.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:57

Plien91 schreef:
Toevallig dit weekend een nieuwe uitgezocht :). Montuur is van Tommy Hilfiger.
[ [url=m/6dOwF3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb exact dezelfde als jij :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:58

8nnemiek schreef:
Vergoeding krijg je volgens mij alleen nog als je een aanvullende verzekering hebt.
Meestal ben je aan de extra premie net zo veel kwijt als wat je vergoed krijgt.

Ik heb ooit eens een heel dure bril gehad..merkbril, extra dun (ik heb iets meer dan -6) en ontspiegeld en vanalles en nog wat erbij, maar ik vond de kwaliteit echt niet beter dan de goedkope brillen van 35 euro die ik nu draag :=

Tja, maar die verzekering heb je natuurlijk niet alleen voor je bril.. Bij mij komt pok bijv de fysio en de tandarts eruit

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:01

Cerilene_ schreef:
roowsie schreef:
[ [url=m/J2vcEY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nj8JnK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn Rodenstock R 5269, ik hoef hem alleen maar 's avonds op eigenlijk maar ik draag hem wel vaker :) Het is een wat dunner montuur omdat brede monturen mij gewoon niet staan :P

Die vind ik echt mooi en staat je echt goed ook! Ik hou wel van de simpele brillen. Mij staat zo'n grover montuur ook niet.

M'n vader is gelukkig opticien dus hij laat me echt niet rondlopen met iets lelijks :D

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:09

Ik mag ook een nieuwe bril uitzoeken.. Maar het is zo lastig ik wil en moet gewoon neusvleugels hebben kan niet zonder. Mijn merk van me bril is Joop! Met zwart en groen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:15

Nirvana, ik heb -8,5 en -14,5. Normale glazen gaan maar tot -10 bij de meeste merken, dus dat kan al niet. Dan heb je nog de "normale" extra dunne glazen die tot hogere sterktes gaan, maar daarmee heb ik nog steeds modelletje jampot. Dus ik heb speciale nog dunnere glazen. Zijn ook van glas, kunststof lukt zo dun niet meer.
Grootste probleem is het verschil tussen beide ogen, het verschil in gewicht tussen beide glazen wordt dan heel groot en dan zakt de boel scheef. Daarom zei die vorige opticien ook dat ik geen grote monturen kon hebben. Maar met die ultra dunne ( :+ ) glazen gaat dat wel.
Glazen waren heel duur Y;( Weet het niet precies meer, maar het was rond de 400 euro per glas.
Maar ik ben laatst bij de pearle naar binnen gelopen voor info over een zonnebril op sterkte, dat zou ook zo 300 euro per glas kosten. En dat was de goedkoopste optie die ze hadden. Dus dan vind ik mijn ultra dunne superdeluxe glazen wel weer meevallen, relatief :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:52

Selina schreef:
8nnemiek schreef:

Haha ja ik. Bij Pearle hebben ze bij de kinderbrillen ook damesmonturen die heel smal zijn hangen.

En tegenwoordig hebben we ook hele hippe kinderbrillen :j
We hebben regelmatig dames die bij de kinderbrillen staan te neuzen :D

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:14

Ik heb sinds begin dit jaar dit montuur van Izumi in het grijs en bruin.

Afbeelding

Ze zijn vrij groot daar moet ik nog wel aan wennen maar vind het model erg tof.
Zie hier veel leuke modellen langs komen! Ik moet echt een zachte kleur bril hebben, anders maakt het mijn hoofd heel hard.
Deze passen perfect, het grijs van mijn ogen en het bruin van mij haar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:14

Ik heb altijd geroepen dat als ik een bril moest ik dan een Nana Mouskouri-bril wilde. Niet omdat dat zo'n staaltje hip zou zijn, maar gewoon om dwars te liggen. Sinds een paar maanden was het point-of-no-return-moment gekomen en zit ik nu met een redelijke look-a-like. Echter dan wel met een donkere voorkant en een vrolijk kleurtje aan de binnenzijde. Meteen een tweede bril voor 'erbij' genomen, die ietwat minder pontificaal aanwezig zou zijn, maar gek genoeg draag ik die helemaal niet. Vind de 'Nana' erg lekker zitten en die 'kijkt' ook prettiger. Die ander dus maar als reserve.
Net als 8nnemiek hetzelfde probleem: ik kan net zo goed bij de kinderbrillen gaan kijken, want ik heb niet zo'n groot hoofd. Gelukkig zijn ze tegenwoordig erg kundig in het buigen van monturen, zodat ik zelfs de 'kinky' volwassen exemplaren kan dragen. :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:15

Ik had een ray ban maar ik ben hem schijnbaar kwijtgeraakt... Vraag me niet hoe :\
Gelukkig had ik een tweede erbij via pearle maar die is niet zo mooi.

Nu wil ik ook een andere...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:46

Dit is echt een heel slecht topic nu wil ik dus echt graag een nieuwe bril :+ ik heb mijne nog maar een half jaar

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:17

Ik wil ook een nieuwe bril, is ook hard nodig trouwens.
Weet iemand tot wanneer die actie is dat je 50% korting hebt op je montuur bij de pearle?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:48

Ik heb deze Ray-Ban. De buitenkant is gevlamd bruin en de binnenzijde is groen. Als ik de bril op heb zie je het haast niet maar dat groene haalt toch heel erg mijn oogkleur (ook groen) op. Het is een leesbril dus sinds ik niet meer achter de computer werk draag ik 'm haast nooit meer. Wel nog steeds een hele fijne bril. Heb m al jaren.

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:54

Afbeelding
Mijn bril! Ben wel toe aan een nieuwe vind ik :+

Hij is bruin met zwarte pootjes. Van helemaal zwart ga ik op een schooljuf lijken, kijk dan zo streng

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:19

ik heb dees:
Afbeelding

ik ben er nog niet uit of ik hem leuk vind, maar ik mag pas over 1,5 jaar een nieuwe, dus ik heb geen keus :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:24

Ik heb een goedkoop ding van Hans Anders. Deze kostte maar 35,-. Hij is gevlekt met blauw en bruin.
Ben blij dat ik eentje heb kunnen vinden want ik heb totaal geen brillenhoofd :+
Afbeelding

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:30

Hij is heel erg mooi Argai! :D staat je goed