Winterdip, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:11

Heb het een beetje soms, meer denken van wat moet ik nu nou, wat wil ik echt bereiken in het leven, wat heeft het voor nut. Soms gewoon dat gevoel van leegte. 's Zomers ben ik veel buiten aan het sporten en heb mijn dagen vaak vol-gepland. Is mij nu veel fris om buiten te zijn, gewoon het gezellige dat je buiten kunt zitten mis ik in de winter, maar dat komt altijd terug natuurlijk. Ben nog steeds bezig in huis veel, bij mij helpt het om gewoon actief bezig te zijn, anders denk ik teveel na. Maar ik ken momenten dat ik verdrietig ben of juist heel vrolijk, het kan zo omslaan bij mij in een paar minuten :')
Bij mij gaat het meestal over in december, ik hou erg van kerst/oud&nieuw, daar kijk ik wel weer naar uit.
Ik sta op als het al licht is, heb echt enorm hekel aan opstaan in het donker in de winter. Tenzij er kerstlichtjes brandden haha. En het scheelt dat ik een vriend in het westen van de vs heb, daar kan ik zo heen als ik echt genoeg van het weer heb hier. :P

Roosje01

Re: Winterdip, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:19

Dat heb ik ook wel gevoel van leegte in de winter het niet buiten kunnen zitten en in de tuin bezig zijn weinig sociaal contact buiten werk. Met mooi weer maak je nog praatjes met de buren enzo. Ik haat kou lange donkere dagen. Feestdagen vind ik dan weer wel leuk kijk ik echt naar uit, maar die periode daarna tot lente duurt voor mijn gevoel eeuwig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:27

Zodra ik uit het werk kom en er is al gekookt dan is echt al mn energie weg. Zodra ik het weer een dag koud heb tel ik alweer af naar mei waarop de kans op warm weer groter is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:27

Ik heb het ook al weken koud. Sinds de temperatuur is veranderd ben ik constant koud. Dikke kleren aan, verwarming hoog (vindt mijn gezin minder..) en standaard elke avond en nacht een kruik en dikke deken. Wil het liefst vaak in een heet bad maar mijn huid vindt dat niet tof.
Bibber de bibberrrrrrr :brr:

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:45

Verwarming hoog is niet zo gezond... Je kan beter iets koeler houden en je goed kleden. Of nog belangrijker, zorgen dat je stofwisseling blijft draaien.

En dat betekent: sporten en goed eten!

Bovendien hebben die twee dingen nog veel meer positieve effecten op de winterdip!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:14

Kelly_ann schreef:
Verwarming hoog is niet zo gezond... Je kan beter iets koeler houden en je goed kleden. Of nog belangrijker, zorgen dat je stofwisseling blijft draaien.

En dat betekent: sporten en goed eten!

Bovendien hebben die twee dingen nog veel meer positieve effecten op de winterdip!

Daar valt idd wel wat winst te behalen bij mij. Ik heb juist de neiging om ongezonde dingen te gaan eten nu, terwijl ik dan eigenlijk extra gezond moet eten. En sporten.. dat moet ook maar weer eens gebeuren..
Meh :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:22

moonsparkle schreef:
Zodra ik uit het werk kom en er is al gekookt dan is echt al mn energie weg. Zodra ik het weer een dag koud heb tel ik alweer af naar mei waarop de kans op warm weer groter is.

Ik ben inderdaad ook niets meer waard op lange school dagen, ben mega moe, en val in slaap in de trein naar school en in de trein naar huis :+. Heb ook sneller migraine omdat ik steeds zo moe ben -O-.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 18:38

Topic terug actief?
Ben blij dat ik er nu nog geen last van heb. Wel al eens goed verkouden geweest en de buikgriep helaas gehad.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:40

Ik herken het wel, maar ik heb het altijd pas na oud en nieuw. Ik ben iemand die echt graag toeleeft naar kerst, ik ben daar helemaal gek van en ook oud en nieuw heeft altijd iets speciaals. Alleen daarna heb je eigenlijk niks meer om naar uit te kijken en dan merk ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:52

Ik ben net begonnen met L-Tryptofaan slikken om te kijken of dat iets doet. Ik merk wel dat ik een stuk rustiger ben overdag en 's avonds makkelijk in slaap kom, even kijken hoe ik me over twee weken voel.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:56

Vanochtend met de regen in t donker opstaan en weer een lange dag voor de boeg... Ik verlang dan echt naar een winterslaap. Zijn er ergens op de wereld mensen die dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:57

Mixje90 schreef:
Vanochtend met de regen in t donker opstaan en weer een lange dag voor de boeg... Ik verlang dan echt naar een winterslaap. Zijn er ergens op de wereld mensen die dat doen?

Ik maak er m'n eigen versie van, ik slaap in de zomer maximaal 7 uur per nacht en in de winter minimaal 8 :))

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:05

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:07

Nu het weer alweer bijna een week hersftachtig aandoet ook al is het officieel nog zomer. Schop ik deze weer omhoog. Nog meer mensen die ervan balen dat het voor de komende maanden weer gedaan is met het mooie weer? Ik hoop nog op een paar mooie nazomer dagen die lijken in de 2e helft van volgende week te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:09

Jep. Ik ben alweer een week fanatiek in de weer met Supradyn bruistabletten, hopen dat ik in ieder geval het lichamelijke dipje dit jaar een beetje voor kan zijn.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:15

Ik heb inmiddels al 2 vitamine d kuren achter de rug eentje in april en nu net van de week laatste ampul gehad van 2e vanwege de "mooie zomer" en vanaf komende week moet ik zelf tabletjes bij gaan slikken.

Lig nu alweer te bibberen van de koud onder dekentje :') temperatuur binnen zakt hier altijd heel snel nu nog net aan 18 graden overdag. Maar nu al kachel aan op dikke kleding gaat beetje te ver, want wat moet ik in de winter dan wel niet :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:19

Ik heb het hele jaar al lage vitamine d maar merk nu al dat het weer aan het kelderen is. heb het ijskoud
vooral snachts.

ik lig nu alweer onder een zomer en winter deel van 4 seizoenen dekbed, met lange mouwen, lange broek en sokken. en wil idd nog geen trui aan of kachel aan omdat de winter nog moet beginnen :')

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:26

Ik doe al de hele week gewoon de verwarming aan! Maakt mij echt niks uit dat het officieel nog zomer is, ik ga geen kou lijden in mijn eigen huis *\%/*

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:30

Wat confronterend altijd weer als je merkt dat het steeds eerder donker wordt. Vind het de ene kant heerlijk op de bank, kachel aan, kaarsjes aan. De andere kant het vroege opstaan in t donker, straks niet savonds lekker meer na buiten.
Heb altijd erg last van een dip, valt nu nog mee. Hoop dat het meevalt dit jaar.

Hier draait t kacheltje ook savonds. Ga geen kou hebben in mn huis.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:32

Wat fijn om dit topic tegen te komen, ik lig sinds het weer omgeslagen is al weer dag en nacht te bibberen van de kou en draag dan een hemdje, trui en wollen vest er overheen, 2 warm wol gevoerde broeken en wollen sokken haha . Opstaan van een stoel voelt alsof of ik 80 ben omdat alles "zwak" aan voelt en veel energie kost. Heb afgelopen week de hele week gewerkt, en ben er vrijdag gewoon ziek van geworden omdat mijn lichaam op is, hevige hoofdpijn en misselijk, kon gelukkig wel net mijn laatste werkdag door komen, maar aan mijn weekend heb ik helemaal niks meer.

Vitamine D ga ik is proberen zodra ik het echt niet meer trek, hou niet van pillen slikken, maar ben het toch wel een beetje zat mij constant zo ellendig te voelen.
Kachel aan is bij ons geen optie, daar baal ik ook wel echt van. Woon nog thuis en mijn ouders willen de kachel op maximaal 21 graden, begrijp het wel, maar helaas is dit echt veel te koud voor mij

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:35

ik kan het hier voor mijn huisdieren ook niet veel te warm hebben. er ziek van worden herken ik ook dani
ben op het moment ook ziek met ontstoken amandelen en nog kouder dan koud. en ik heb raynaud waardoor ik ijskoude handen, voeten en neus heb

Zit nu trouwens wel met een trui aan onder mijn dekens op bed, voordeel van studentenkamer met alleen bed :P altijd excuus om erin te gaan liggen haha

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:56

Haaaa! Ik dacht dat het aan mij lag :+
Sport inmiddels 3-4 dagen per week, eet genoeg groentjes, fruit mag iets meer :o
Maar ga deze week maar ergens een zonnenbankje pakken en vitamine D scoren!

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:31

Jaaah het is koud. Mijn vriend lacht mij uit kachel aan, ondanks 20 graden 2 truien en nog steeds koud. Ik snap daar echt niks van. Werk in een koelcel. In de zomer nergens last van en nu verkleum ik daar terwijl de temperatuur gelijk is. Waarom????!!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:32

Ik merk ook dat ik weer wat meer depri word helaas. Ik hoop dat het meevalt dit jaar

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:44

Hier nog niet... iets leuks om naar uit te kijken 6okt.
Hierna zal t wel snel komen, slik wel een multivitamine voor de winter! En die verwarming staat hier van woensdag weer voor t eerst aan! Brrr