Vriend rookt doet niet zijn best om te stoppen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lelberse

Re: Vriend rookt doet niet zijn best om te stoppen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 17:56

aar ik kan het gewoon niet uitmaken met hem daarvoor hou ik echt teveel van hem. Ik word echt al helemaal verdrietig als ik daaraan moet denken

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:56

dan moet je het simpelweg accepteren....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:57

lelberse schreef:
aar ik kan het gewoon niet uitmaken met hem daarvoor hou ik echt teveel van hem. Ik word echt al helemaal verdrietig als ik daaraan moet denken

Dan is het duidelijk he, accepteren dat hij rookt en hem steunen in zijn poging te stoppen, wanneer hij daar klaar voor is.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 17:58

Iemand dan tips hoe je het kan accepteren want ik heb het nu anderhalf jaar geprobeerd en het lukt me gewoon echt niet.. er zijn periodes dat het me wel redelijk lukte maar daarna gewoon nietmeer

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 17:59

Hoe moet je iets accepteren waar je eigenlijk een bloedhekel aan hebt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:59

gewoon accepteren, niet over zeuren en drammen en dringen. Je wist vanaf dag 1 hoe en wat, als je van hem houdt en niet kwijt wilt moet je er niet meer over beginnen. Je kan hoogstens eens vragen of hij na het roken een mintje wilt nemen bij wijze van, maar eisen nee... Als je het niet kan accepteren dan is het diegene los laten en laten gaan.. klinkt hard maar je wist waar je aan begon.

edit: Jij bent ook niet perfect, niemand niet, maar zeurt hij dagelijks tegen jouw daarover? Iedereen heeft een mindere kant, die neem je voor lief en als je dat niet kan dan zit je niet denk ik met de juiste persoon in een relatie...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:00

Mss vind je vriend je paarden wel stinken, maar dat moet hij toch ook accepteren? Die verkoop je toch ook niet omdat hij dat wil?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:01

lelberse schreef:

Dan accepteer je zijn eigen beslissing, of hij nu wel blijft roken of zelf stopt.

Jij kan zijn leven niet bepalen..... hem iets opleggen bereik je helemaal niets mee, dat werkt juist averechts.

Hij weet toch hoe jij erover denkt, klaar......het is zijn keuze wat hij ermee doet
en aan jou of je verder wil met iemand die blijft roken.

Maar stop aub met zeuren en dingen bedenken om toch jouw wil op te leggen!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 23-01-16 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:02

Siersma schreef:
Mss vind je vriend je paarden wel stinken, maar dat moet hij toch ook accepteren? Die verkoop je toch ook niet omdat hij dat wil?

Van paarden krijg je geen vergrootte kans op kanker als het goed is..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:04

daar gaat het niet om, het gaat om acceptatie. TS wist waar ze aan begon punt, dan moet je er geen komma van maken omdat het je na een poosje de oren uit komt. Dan had je niet in de relatie moeten stappen. Lijkt nu net of TS haar partner wil veranderen... En dus word de opmerking gemaakt wat als je partner aan je paard zich irriteert en de stank, doe je die dan ook weg? ben jij ook bereid zo te veranderen omdat hij elke dag erover zeurt?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:05

dit spelletje zag ik thuis ook jaren....tot dat meneer bleef hoesten en het benauwd kreeg.
een verslaving van 40 jjaar en 15 pakjes per week werden afgezworen....met behulp van toen net nieuw nicotine pleisters.
wat was hij bang maar het was kinkhoest en geen longziekte, als ze zelf niet willen dan wordt het nooit wat!

Of over ophouden of dumpen die kerel....aan jou de keuze!

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:06

Mioux schreef:
gewoon accepteren, niet over zeuren en drammen en dringen. Je wist vanaf dag 1 hoe en wat, als je van hem houdt en niet kwijt wilt moet je er niet meer over beginnen. Je kan hoogstens eens vragen of hij na het roken een mintje wilt nemen bij wijze van, maar eisen nee... Als je het niet kan accepteren dan is het diegene los laten en laten gaan.. klinkt hard maar je wist waar je aan begon.

edit: Jij bent ook niet perfect, niemand niet, maar zeurt hij dagelijks tegen jouw daarover? Iedereen heeft een mindere kant, die neem je voor lief en als je dat niet kan dan zit je niet denk ik met de juiste persoon in een relatie...

Ik wil het heel graag accepteren maar het lukt me gewoon niet. En hij zeurt inderdaad nooit tegen mij over mijn mindere kanten. Dus eigenlijk heb ik gewoon een hele lieve vriend en dat weet ik ook maar toch vind ik dit heel erg moeilijk

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:06

Nou...dan heb je je antwoord toch al? Dan moet je stoppen met de relatie...

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:08

Mioux schreef:

en dat wil ik dus ook niet... ik wil het graag accepteren maar dat lukt me tot nu toe echt niet...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:10

ja dan heb je pech... accepteren of laten gaan, meer keuze is er niet. Zou me dood ergeren aan iemand die me elke dag loopt te bekritiseren wat ik wel en niet mag, heb dan een moeder meer of vader als een partner...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:10

lelberse schreef:
Mioux schreef:

en dat wil ik dus ook niet... ik wil het graag accepteren maar dat lukt me tot nu toe echt niet...

Dan wordt het lastig. Want hoe meer je erover door blijft gaan bij je vriend, hoe meer irritatie dat kan gaan opwekken waardoor de relatie alsnog kapot kan gaan. Kan, hoeft niet zo te zijn.. maar ik zou je vriend wel begrijpen als hij het "gezeur" zat begint te worden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:11

[***] schreef:
Siersma schreef:

Van paarden krijg je geen vergrootte kans op kanker als het goed is..

Nee maar wel elke dag de angst of zijn vriendin niet in haar gezicht gebeten is of aan de kletter gegaan is met ongelukken als gevolgd .. of getrapt is door een paard.

Om even met hetzelfde te komen..
Wie weet is ze wel op een mestvork gestapt! :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:13

Ik snap trouwens niet dat mensen er zo'n issue van maken, van die paar sigaretten per dag en ze wonen nog niet eens samen!

Gaat nu alleen over sigaretten, whats next als ze samenwonen en je probeert je partner te veranderen :7 succes....

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:14

Siersma schreef:

Nee nee nee je kan roken en de geur niet vergelijken met de paardenlucht. Sorry maar deze vergelijking kan je echt niet maken hier. Roken is schadelijk voor je gezondheid, in (vrijwel) alle soorten kanker die er bestaan kan je roken als een oorzaak zetten. Paarden zijn niet schadelijk voor je gezondheid (paarden direct! iig niet)

Maar jeetje.. Wat kan ik je gevoel herkennen. Ik ben ook zwaar tegen roken. Ik zal niet snel zeggen tegen andere mensen dit is niet goed je moet stoppen, maar afkeur laat ik vaak (niet altijd expres) merken.. Ik snap niet hoe mensen zo veel geld kunnen uitgeven aan iets wat zo slecht voor je is. Zware teleurstelling toen mn beste vriendin hier kwam en een paar peukjes per dag opstak.. En toen ik ook nog hoorde hoe makkelijk ze zich had laten overhalen.. Zo zonde. Weggegooid geld, om mee te doen met vrienden die je hebben overgehaald om het te doen :n bah.

Dus ja ik zou wel doorzeuren om te stoppen.. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je het roken erg genoeg vind, je relatie kan er makkelijk onder gaan leiden namelijk (als dat het nog niet doet). Als ik het zo voor jou lees is het echt een keus; wat is erger, je vriend verliezen of het roken?

Je vriend moet ik eerlijk zeggen laat zich ook wel heel gemakkelijk beïnvloeden. Heb je het al gehad over stoppen met roken programma's vanuit de verzekering? Zit gewoon in je basisverzekering.
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 23-01-16 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:16

[/quote]
Van paarden krijg je geen vergrootte kans op kanker als het goed is..[/quote]
Nee maar wel elke dag de angst of zijn vriendin niet in haar gezicht gebeten is of aan de kletter gegaan is met ongelukken als gevolgd .. of getrapt is door een paard.

Wie weet is ze wel op een mestvork gestapt! :j[/quote]

Tja die angst heeft hij wel een beetje gehad nu. Gister 2 keer op buitenrit (alleen) van het paard van me zus gevallen (zus kon niet rijden want had teveel last van schouder want was ook gevallen..) bij de 2e keer vallen paard op hol naar huis... over de weg.. ik rennend met pijn erachteraan... uiteindelijk politie ook nog geweest door een melding van loslopend paard. Hij zij dat ik niet meer op dat paard moest gaan. Maar mijn eigen pony is heel braaf dus daar zou hij dat nooit over zeggen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:18

Kan je niet gewoon aan je vriend vragen om niet te roken bij jou? Ikzelf rook maar heb vriendjes gehad die niet-roker waren. Zolang ik bij hun was rookte ik niet. Waren ze bij mij thuis tja, dan moesten ze er maar mee overweg kunnen dat ik smorgens toch echt op gang kom met een sigaret (die ii dan rookte als hun op de wc of in de douche waren)

Je kan hem hier toch niet over blijven aanvallen? Haalt voor die arme jongen ook de fun weg met dat gezeur. Probeer een middenweg te vinden en ga hem geen eisen opleggen. Uiteindelijk komt die zelf wel met het idee om te stoppen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:19

lelberse schreef:

Van paarden krijg je geen vergrootte kans op kanker als het goed is..[/quote]

Wie weet is ze wel op een mestvork gestapt! :j[/quote]

Tja die angst heeft hij wel een beetje gehad nu. Gister 2 keer op buitenrit (alleen) van het paard van me zus gevallen (zus kon niet rijden want had teveel last van schouder want was ook gevallen..) bij de 2e keer vallen paard op hol naar huis... over de weg.. ik rennend met pijn erachteraan... uiteindelijk politie ook nog geweest door een melding van loslopend paard. Hij zij dat ik niet meer op dat paard moest gaan. Maar mijn eigen pony is heel braaf dus daar zou hij dat nooit over zeggen.[/quote]

Nou .. dan stop jij met paardrijden en hij met roken.
Goede deal? niet meer bij paarden in de buurt want dat geeft een verhoogde kans op letsel.

Zelfde geld voor LaraxXxemma ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:20

laraxXxemma schreef:
Siersma schreef:

Nee nee nee je kan roken en de geur niet vergelijken met de paardenlucht. Sorry maar deze vergelijking kan je echt niet maken hier. Roken is schadelijk voor je gezondheid, in (vrijwel) alle soorten kanker die er bestaan kan je roken als een oorzaak zetten. Paarden zijn niet schadelijk voor je gezondheid (paarden direct! iig niet)

Maar jeetje.. Wat kan ik je gevoel herkennen. Ik ben ook zwaar tegen roken. Ik zal niet snel zeggen tegen andere mensen dit is niet goed je moet stoppen, maar afkeur laat ik vaak (niet altijd expres) merken.. Ik snap niet hoe mensen zo veel geld kunnen uitgeven aan iets wat zo slecht voor je is. Zware teleurstelling toen mn beste vriendin hier kwam en een paar peukjes per dag opstak.. En toen ik ook nog hoorde hoe makkelijk ze zich had laten overhalen.. Zo zonde. Weggegooid geld, om mee te doen met vrienden die je hebben overgehaald om het te doen :n bah.

Dus ja ik zou wel doorzeuren om te stoppen.. Maar dan moet je wel zeker zijn dat je het roken erg genoeg vind, je relatie kan er makkelijk onder gaan leiden namelijk (als dat het nog niet doet). Als ik het zo voor jou lees is het echt een keus; wat is erger, je vriend verliezen of het roken?

Je vriend moet ik eerlijk zeggen laat zich ook wel heel gemakkelijk beïnvloeden. Heb je het al gehad over stoppen met roken programma's vanuit de verzekering? Zit gewoon in je basisverzekering.

O echt wel. Zie mijn twee laatste reactie. Paardrijden is ook een risico extra.
En doorzeuren om te stoppen? Je bepaalt toch iemand anders zijn leven niet? Niet jou zaak.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 18:22

laraxXxemma schreef:
Siersma schreef:

En als ik bij de paarden bezig ben geweest kleed ik sws altijd om of douche even. En paardenlucht blijft ook niet in je mond hangen (hoop ik) en rooklucht wel. Ook die gele handen.. van de paarden krijg ik alleen een beetje eelt en spierballen.
ik snap dat dus ook niet.. Hij zeurt dat alles zo duur is, nieuwe auto zo duur enzo maar roken is dan niet duur ofso??
en ik wil het dus graag accepteren omdat ik hem zeker niet ga dwingen en hem ook niet kwijt wil maar ik vind het erg moeilijk om er mee om te gaan.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:23

Paarden zijn ook duur.. als ik iemand vertel dat ik net een nieuw zadel, twee nieuwe setjes (140,-) en een nieuw hoofdstel (110,-) heb gekocht verklaren ze me ook voor gek.