Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:29

Neej schreef:
Wat het probleem met enten is, is dat er bij jonge wezens een hoop antistoffen meekomen vanuit de moeder. Enten wanneer er nog voldoende antistoffen aanwezig zijn, is volkomen zinloos. Je spuit dan nodeloos een hoop zooi in het lijf, zon enting doet dan helemaal niets heb ik mij laten vertellen.

Mijn honden laat ik een titerbepaling ondergaan en ik vaccineer pas zodra deze test aangeeft dat de waardes te laag zijn. Ze zouden voor mensen ook zoiets moeten hebben :P

probeer maar eens een boreling te prikken om te weten of het genoeg antistoffen meegekregen heeft hoor.
Daar krijg je niet veel bloed van, en het prikken is nog zielig bij.
Denk dat het kindje meer last heeft van het bloedprikken dan van een vaccinatie.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:30

Floortz schreef:
@Keandra

Ongetwijfeld zal er klinisch nog wel eens een geval opduiken.
Sinds 1960 komt difterie in Nederland nauwelijks nog voor (zie figuur 1). In de periode 1997-2012 werd drie keer een toxigene stam van Corynebacterium sp. aangetoond bij een patiënt, waarbij het klinisch beeld van huiddifterie optrad. Het aantal ziekenhuisopnamen ten gevolge van difterie varieerde tussen 1997 en 2012 tussen de nul en twee per jaar.

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... -en-trends

Ik ben overigens helemaal niet tegen vaccineren. Waar ik wel moeite mee heb zijn a: de ongefundeerde uitspraken die ik lees en b: het te jong, en te veel tegelijk vaccineren.

Tuurlijk, dat is het hem.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:30

Haha, om zulke mensen lach ik gewoon.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:32

Ik zeg ook niet dat het de waarheid is, sowieso vind ik het lastig de waarheid te ontdekken in de wirwar van gekken die wat beweren. mijn honden laat ik titeren op het moment dat ze eigenlijk voor enting zouden moeten. Blijkt uit de titerbepaling dat er nog genoege antistoffen zijn, duw ik er geen nieuwe vaccinatie in. Maar stel dat ik kinderen zou hebben zou ik ze ook gewoon laten vaccineren hoor, laat daar even geen misverstand over bestaan. Beter safe then sorry.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:33

Wat mij betreft mogen alle anti-vaccinatie ouders hun kinderen bij elkaar op school doen, kijken hoe lang dat duurt :+

Binnenkort gaat die van mij naar het kdv en ik ga er zeker eentje uitkiezen waar alles is gevaccineerd. Zo werkt het vaccinatieprogramma het best en heb ik m'n kindje niet voor niets met allerlei naalden laten prikken, wat mijn moederhart heel zielig vond ;)

Normaal gesproken ben ik veel genuanceerder, maar deze kwestie maakt me altijd nogal boos. Beetje andermans kind in gevaar brengen, lekker dan!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:36

Floortz schreef:
@Keandra

Ongetwijfeld zal er klinisch nog wel eens een geval opduiken.
Sinds 1960 komt difterie in Nederland nauwelijks nog voor (zie figuur 1). In de periode 1997-2012 werd drie keer een toxigene stam van Corynebacterium sp. aangetoond bij een patiënt, waarbij het klinisch beeld van huiddifterie optrad. Het aantal ziekenhuisopnamen ten gevolge van difterie varieerde tussen 1997 en 2012 tussen de nul en twee per jaar.

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... -en-trends

Ik ben overigens helemaal niet tegen vaccineren. Waar ik wel moeite mee heb zijn a: de ongefundeerde uitspraken die ik lees en b: het te jong, en te veel tegelijk vaccineren.

Ik ook.
Hoeveel van degene die hier vol passie reageren werken er wetenschappeljk mee?
Gebaseerd op media en of wat de ontwikkelaars en overheid vertellen ???

Daar bedoel ik mee te zeggen dat er veel geld wordt verdient met enten.
Zoals ik al eerder schreef was er wat mis met de enting tegen mexicaanse griep. Er werd zeer stellig ontkend terwijl ze imo er meer open voor hadden moeten staan om hun geloofwaardigheid te behouden. Het opofferen van de minderheid om de rest te beschermen of vooral door met entennom geld te verdienen. Beide erg eng.

Maar ik vind ook dat de kinderopvang kinderen zou mogen weigeren op grond van wel of geen enting.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:39

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:39

phormicola schreef:
Wat mij betreft mogen alle anti-vaccinatie ouders hun kinderen bij elkaar op school doen, kijken hoe lang dat duurt :+

Binnenkort gaat die van mij naar het kdv en ik ga er zeker eentje uitkiezen waar alles is gevaccineerd. Zo werkt het vaccinatieprogramma het best en heb ik m'n kindje niet voor niets met allerlei naalden laten prikken, wat mijn moederhart heel zielig vond ;)

Normaal gesproken ben ik veel genuanceerder, maar deze kwestie maakt me altijd nogal boos. Beetje andermans kind in gevaar brengen, lekker dan!

maar als jouw kind gevaccineerd is, wat is dan het risico?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:41

hobbelheks schreef:
phormicola schreef:

maar als jouw kind gevaccineerd is, wat is dan het risico?

Dat gevaccineerd zijn niet 100% bescherming bied?

hobbelheks

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:41

dan biedt het dat ook niet als alle kinderen wel gevaccineerd zouden zijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:42

hobbelheks schreef:

Maar de kans dat er een kindje ziek wordt en dat meeneemt naar het kinderdagverblijf is wel een heel stuk kleiner als ze allemaal gevaccineerd zijn dan als er ook niet gevaccineerde kinderen tussen lopen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:44

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:45

ik verbaas mij er over dat niemand blijkbaar wantrouwen heeft naar de farmaceutische industrie in deze, er wordt enorm verdiend aan deze vaccinaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:46

kaatje888 schreef:
Haha, om zulke mensen lach ik gewoon.

Kaatje, als je alleen maar berichten zonder verdere betekenis kan plaatsen, plaats dan niets. Op de vorige pagina had je iets over wat er allemaal wel niet in dievaccinatie's zit gezegd; verreik ons er dan mee. Het feit dat je op onze vraag daar om niet hebt gereageerd, zegt volgens mij al genoeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:46

hobbelheks schreef:
ik verbaas mij er over dat niemand blijkbaar wantrouwen heeft naar de farmaceutische industrie in deze, er wordt enorm verdiend aan deze vaccinaties

Er is ook enorm geïnvesteerd in de vaccinaties, dat zal terugverdiend moeten worden ja.
Maar dat iemand ergens geld aan verdiend maakt het nog niet dat het middel slecht is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:47

Vjestagirl schreef:
hobbelheks schreef:

Er is ook enorm geïnvesteerd in de vaccinaties, dat zal terugverdiend moeten worden ja.
Maar dat iemand ergens geld aan verdiend maakt het nog niet dat het middel slecht is.

Dit dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:48

hobbelheks schreef:

Maar goed ook, dan kunnen ze onderzoek blijven doen naar vaccinaties en geneesmiddelen tegen andere vreselijke ziekten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:49

Wat ik wel apart vindt is dat we het bij paarden helemaal niet raar vinden dat er een vaccinatieeis wordt gesteld. Het is je eigen keuze niet te vaccineren maar dan ben je gewoon op de meeste stallen en wedstrijden niet welkom. Je keuze is vrij, maar je bent ook vrij om je kind niet te plaatsen waar kinderen niet gevaccineerd zijn.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 21-01-16 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:50

Vjestagirl schreef:
hobbelheks schreef:

hepatitis b bij een baby?
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 21-01-16 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:50

Vjestagirl schreef:
hobbelheks schreef:

Maar de kans dat er een kindje ziek wordt en dat meeneemt naar het kinderdagverblijf is wel een heel stuk kleiner als ze allemaal gevaccineerd zijn dan als er ook niet gevaccineerde kinderen tussen lopen.

Nee hoor, alleen de niet-gevaccineerde kinderen lopen meer risico. Dat wil zeggen dat de KANS dat ze wat oplopen groter is.
Voorbeeld:
Voor de BMR geldt dat de tweede vaccinatie alleen maar gegeven wordt omdat de overheid de paar % waar het bij de eerste keer niets heeft gedaan wil dekken.

Citaat:
Na één keer vaccineren is 95% van de kinderen langdurig beschermd tegen mazelen. Omdat het vaccin niet bij alle kinderen aanslaat na de eerste toediening, worden kinderen na de eerste vaccinatie (op de leeftijd van 14 maanden) nogmaals op de leeftijd van 9 jaar gevaccineerd. Daarmee bereiken gevaccineerde kinderen een bescherming van ruim 99%.

BRON

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:51

Dinopino schreef:
Wat ik wel apart is dat we het bij paarden helemaal niet raar vinden dat er een vaccinatieeis wordt gesteld. Het is je eigen keuze niet te vaccineren maar dan ben je gewoon op de meeste stallen en wedstrijden niet welkom. Je keuze is vrij, maar je bent ook vrij om je kind niet te plaatsen waar kinderen niet gevaccineerd zijn.

Ook dara ben ik selectief niet de standaard cocktail

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:52

phormicola schreef:

Tripje naar India of Pakistan waar de ziektes waar tegen geënt wordt nog volop voorkomen....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:53

Arabesk schreef:
phormicola schreef:

Tripje naar India of Pakistan waar de ziektes waar tegen geënt wordt nog volop voorkomen....

op het moment dat we dara naar toe gaan kies ik er voor te vaccineren.
ik ben echt voor goed delecteren, wat is noodzakelijk en wat niet
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 21-01-16 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:53

Dinopino schreef:
Wat ik wel apart is dat we het bij paarden helemaal niet raar vinden dat er een vaccinatieeis wordt gesteld. Het is je eigen keuze niet te vaccineren maar dan ben je gewoon op de meeste stallen en wedstrijden niet welkom. Je keuze is vrij, maar je bent ook vrij om je kind niet te plaatsen waar kinderen niet gevaccineerd zijn.

Terwijl die vaccinaties echt de grootste kolder zijn. Een griepprik voor paarden... influenza, die voor mensen alleen aan ouderen en zieken wordt aangeboden en tetanus, iets dat je ook kunt laten zetten als een paard een diepe wond al heeft opgelopen. Bovendien is tetanus niet direct besmettelijk van paard naar paard.

Die vaccinaties zijn echt idioot. Een griepprik, wat nog niet voorkomt dat je paard griep krijgt, want er zijn nog 999 andere variaties van griep waartegen niet geënt is.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:56

Dinopino schreef:

Maar dat is dus juist het probleem, in Nederland moeten kinderen naar school en is thuisonderwijs bijna niet mogelijk. Voor kinderopvang zijn vast wel alternatieven voor school niet.