Baarmoederhalskanker prik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:30

Ik heb hem niet genomen. Mijn zus wel en die is er heel lang ontzettend ziek van geweest. Zowel ik en mijn zus zijn erg gevoelig op medicijn ed. Wou niet het risico lopen dat ik ook zo ontzettend ziek zou worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:30

Ik vind dat je zoiets op iets kan steken als je daar niet zeker van bent dat het daardoor is. Zo creëer e natuurlijk paniek en twijfel om iets wat niet nodig is.
Is hetzelfde dat ik zou zeggen dat ik chronisch ziek ben geworden van een dafalgan te nemen. Het is niet omdat ik toevallig ziek ben geworden nadat ik dat is gepakt heb, dat het daardoor komt.

zonnebloem18

Re: Baarmoederhalskanker prik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:36

NVKP:
Instanties verdoezelen gevaren van HPV vaccins.

Dr. Sin Hang Lee, MD, van het Milford Molecular Diagnostics Laboratory, heeft een officiële, openbare klacht ingediend bij de Directeur Generaal van de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO).
In deze klacht wordt groots wangedrag aangevoerd, misdadig gedrag, grenzend aan crimineel gedrag om het brede publiek te misleiden over de veiligheid van HPV vaccins, Gardasil en Cervarix.
In de klacht heeft dr. Lee een lange brief toegevoegd met gedetailleerde communicatie tussen gezondheidsambtenaren van Amerika, Canada, Japan en de WHO.
Daaruit blijkt dat de ambtenaren op de hoogte waren van de specifieke gevaren van de HPV vaccins.
De ambtenaren waren echter meer bezig met de discussie hoe te reageren op die twijfels over veiligheid, die naar voren kwamen uit wetenschappelijk onderzoek, dan zelf onafhankelijk onderzoek op te starten om de ware omvang van de gevaren boven water te krijgen.
http://sanevax.org/hpv-vaccine-safety-a ... f-science/

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:36

Ik heb hem genomen, geen enkel probleem geweest. :)
Ik heb kort geleden wel een chronische ziekte gekregen, maar dan schuif ik niet daar op af. Diabetes Type 1 kan iedereen krijgen. :j

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:39

Ik vind het wel knap dat het HPV vaccin nu de zondebok is geworden voor allerlei chronische aandoeningen en ziektes. Ik heb tot nu toe nergens betrouwbaar en valide (!) bewijs gevonden dat het vaccin ziekte, baarmoederhalskanker en/of onvruchtbaarheid tot gevolg heeft. Wie heeft dat wel gevonden, want daar ben ik erg benieuwd naar.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het ontzettend vervelend dat er zoveel meiden (chronisch) ziek zijn en daarvoor veel moeten opofferen, maar ik geloof niet maarzo dat dit in verband staat met het vaccin. :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:39

xkimmieejj schreef:
Ik heb onwijs veel spijt dat ik deze spuit genomen heb.
Een tijd terug heb ik op nieuwssites gelezen dat er meiden waren die er allemaal gekke kwaaltjes van kregen.. althans, kwaaltjes.. meiden die er chronisch ziek van geworden zijn!

En ja raad het al... Ook ik ben chronisch ziek geworden.. En daarom heb ik er spijt van.. echt veel spijt.. het wil natuurlijk niet 100% zeggen dat het daardoor komt.. maar de kans is er wel.

En chronisch ziek valt mee te leven, dat klopt.. maar niet als heel je leven er door beinvloed word, en daardoor niet werken kan en niet naar school kan gaan en t ergste je hobby op heb moeten geven!

Het spijt me, maar totdat er wetenschappelijk onderzocht bewijs is dat de chronische ziekten door het vaccin zijn veroorzaakt, vind ik niet dat je deze stellingen kan doen.

En heb je een linkje naar de nieuwssites? Over welke chronische ziekten gaat het hier? Zijn het dezelfde of verschillende? Zijn de meisjes incidenteel en verspreid over de werelddelen (lees andere leeftstijlen, omgevingsfactoren etc)?

Net zoals mensen sceptisch zijn over de werking en effecten van het vaccin, ben ik ook erg sceptisch over dit soort geruchten.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:49

Aight schreef:
xkimmieejj schreef:
Ik heb onwijs veel spijt dat ik deze spuit genomen heb.
Een tijd terug heb ik op nieuwssites gelezen dat er meiden waren die er allemaal gekke kwaaltjes van kregen.. althans, kwaaltjes.. meiden die er chronisch ziek van geworden zijn!

En ja raad het al... Ook ik ben chronisch ziek geworden.. En daarom heb ik er spijt van.. echt veel spijt.. het wil natuurlijk niet 100% zeggen dat het daardoor komt.. maar de kans is er wel.

En chronisch ziek valt mee te leven, dat klopt.. maar niet als heel je leven er door beinvloed word, en daardoor niet werken kan en niet naar school kan gaan en t ergste je hobby op heb moeten geven!

Het spijt me, maar totdat er wetenschappelijk onderzocht bewijs is dat de chronische ziekten door het vaccin zijn veroorzaakt, vind ik niet dat je deze stellingen kan doen.

En heb je een linkje naar de nieuwssites? Over welke chronische ziekten gaat het hier? Zijn het dezelfde of verschillende? Zijn de meisjes incidenteel en verspreid over de werelddelen (lees andere leeftstijlen, omgevingsfactoren etc)?

Net zoals mensen sceptisch zijn over de werking en effecten van het vaccin, ben ik ook erg sceptisch over dit soort geruchten.

Ik denk dat wanneer de neurloog aangeeft de kans er zeker is dat het door die prik komt dat ik die stelling zeker mag gebruiken! En ik geef ook aan dat het niet 100% zeker is dat het daardoor komt.. Maar het is allemaal onderzocht in het ziekenhuis.. Dus denk dat het dan wel duidelijk mag zijn. Een dokter zal niet iets gaan vertellen wat totaal niet klopt..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:55

Ben er heilig van overtuigd dat er bij de dokter ook groeperingen zijn, de ene zijn er tegen zien bijwerken en de andere niet.
Het is dan maar net bij welke dokter je zit.

NiNa_14

zonnebloem18 schreef:
NVKP:

Dr. Sin Hang Lee, MD, van het Milford Molecular Diagnostics Laboratory, heeft een officiële, openbare klacht ingediend bij de Directeur Generaal van de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO).
In deze klacht wordt groots wangedrag aangevoerd, misdadig gedrag, grenzend aan crimineel gedrag om het brede publiek te misleiden over de veiligheid van HPV vaccins, Gardasil en Cervarix.
In de klacht heeft dr. Lee een lange brief toegevoegd met gedetailleerde communicatie tussen gezondheidsambtenaren van Amerika, Canada, Japan en de WHO.
Daaruit blijkt dat de ambtenaren op de hoogte waren van de specifieke gevaren van de HPV vaccins.
De ambtenaren waren echter meer bezig met de discussie hoe te reageren op die twijfels over veiligheid, die naar voren kwamen uit wetenschappelijk onderzoek, dan zelf onafhankelijk onderzoek op te starten om de ware omvang van de gevaren boven water te krijgen.

http://scienceblogs.com/insolence/2011/09/06/oh-no-theres-dna-in-my-gardasil/

Sanevax is een anti vaccin organisatie en die arts staat bekend om zijn currieuse bevindingen.

Aight

zonnebloem18 schreef:
NVKP:

Oke, ik heb dit artikel gelezen wil graag reageren op dit statement:

Citaat:
....one of their own experts showed scientific evidence that HPV vaccination does increase cytokines, including tumor necrosis factor (TNF), particularly at the injection site compared to other vaccines.

TNF is een cytokine die een belangrijke rol speelt bij apoptose (voorgeprogrammeerde celdood). Cytokines zijn een groot onderdeel van het immuunsysteem. TNF gaat juist een infectie of tumor tegen, op de plaats waar het vaccin wordt ingespoten wordt de immuunrespons getriggerd, vandaar de verhoogde cytokines. Het is natuurlijk erg makkelijk om TNF te noemen, voor een leek klinkt het slecht ''tumor necrose factor''

bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7880718
Laatst bijgewerkt door Aight op 20-01-16 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:57

chanel1985 schreef:
En hoeveel jaar geleden was dat? Denk dat de medische know how nu al wel verbeterd is tegenover toen, werd gegeven tussen 1946 en einde 1970.

Chanel daar heb je gelijk in, maar ook de huidige wetenschap maakt fouten en schat de risico's soms helemaal verkeerd in. Heb je het niet gezien op het nieuws? Die proefpersonen in Frankrijk die een pijnstiller aan het testen waren? 1 dode en 4 in een zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Alle 4 hebben ze neurologische schade opgelopen. Bij drie van hen is die schade onherstelbaar. Zij zullen volgens de arts hoe dan ook gehandicapt blijven.
Er zaten risico's aan die pijnstiller (net als aan ieder medicijn) en natuurlijk waren het niet voor niets proefpersonen, maar de risico's waren in dit geval echt verkeerd ingeschat.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:57

@xkimmieejj
Ik las net een stukje op je blog. Bij "Wat is het" schrijf je dat het een angeboren aandoening is, dan kan het toch helemaal niet door de HPV prik komen? :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:59

Delphi schreef:
chanel1985 schreef:
En hoeveel jaar geleden was dat? Denk dat de medische know how nu al wel verbeterd is tegenover toen, werd gegeven tussen 1946 en einde 1970.

[naam] daar heb je gelijk in, maar ook de huidige wetenschap maakt fouten en schat de risico's soms helemaal verkeerd in. Heb je het niet gezien op het nieuws? Die proefpersonen in Frankrijk die een pijnstiller aan het testen waren? 1 dode en 4 in een zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Alle 4 hebben ze neurologische schade opgelopen. Bij drie van hen is die schade onherstelbaar. Zij zullen volgens de arts hoe dan ook gehandicapt blijven.
Er zaten risico's aan die pijnstiller (net als aan ieder medicijn) en natuurlijk waren het niet voor niets proefpersonen, maar de risico's waren in dit geval echt verkeerd ingeschat.

Verschil is dat dat medicijn nog niet op de markt was en het nog in een proeffase zat. De vaccinatie is dat stadium al voorbij.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:04

Delphi schreef:
chanel1985 schreef:

Chanel daar heb je gelijk in, maar ook de huidige wetenschap maakt fouten en schat de risico's soms helemaal verkeerd in. Heb je het niet gezien op het nieuws? Die proefpersonen in Frankrijk die een pijnstiller aan het testen waren? 1 dode en 4 in een zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Alle 4 hebben ze neurologische schade opgelopen. Bij drie van hen is die schade onherstelbaar. Zij zullen volgens de arts hoe dan ook gehandicapt blijven.

Dit soort dingen kunnen zeker voorkomen.
Maar vroeger zouden zulke medicijnen veel zwaardere gevolgen hebben gehad omdat ze gelijk getest worden in de populatie waar ze nu al ondervangen worden in de test fase.

In de toekomst komen er vast beter methode (aan de hand van DNA bepalen hoe het medicijn gaat werken ofzo) maar zolang dat niet is...wat wil je dan dat ze doen?

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:11

Paard_Aap schreef:
@xkimmieejj
Ik las net een stukje op je blog. Bij "Wat is het" schrijf je dat het een angeboren aandoening is, dan kan het toch helemaal niet door de HPV prik komen? :)

Dat is het inderdaad in 90% van de gevallen zo, het zou ook erfelijk moeten zijn.. maar niemand in mijn familie is er bekend mee.. zelfs verderweg in de familie.. Maar zoals mijn neuroloog zegt is de kans er zeker dat het daardoor kan komt..

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:20

Ff of topic zie in dit topic en andere over dit onderwerp vaak de vergelijking komen over autisme en vaccinaties. Dit is al bewezen dat dit niks met elkaar te maken heeft.

Dit is dus een voorbeeld dat als een iemand of aantal mensen maar roepen dat dit zo is veel het geloven.

Ik heb me in dit vaccin nog niet verdiept. Viel niet in de doelgroep toen het er was. En mijn dochter is nog heb 2 jaar.
Tegen de tijd dat zij hem zou kunnen krijgen ga ik me er zeker in verdiepen. Maar ben wel van mening dat je niet alles wat op Internet staat moet geloven en idd de wetenschappelijk onderbouwd moet zijn voor ik het geloof.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:22

Ik ben de prik jaren terug ook gaan halen. Net zoals al mijn vriendinnen en zo goed als alle meisjes van mijn school. Ik heb nooit ergens last van gehad en ik ken ook niemand die negatieve bijwerkingen heeft gehad. Ik ben in ieder geval blij dat ik de prijk heb gehad en ik zou het zo terug doen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:25

History_ schreef:
Ik ben de prik jaren terug ook gaan halen. Net zoals al mijn vriendinnen en zo goed als alle meisjes van mijn school. Ik heb nooit ergens last van gehad en ik ken ook niemand die negatieve bijwerkingen heeft gehad. Ik ben in ieder geval blij dat ik de prijk heb gehad en ik zou het zo terug doen.

Maar zou jij ( en al je vriendinnen en klasgenoten ) nog een uitstrijkje gaan halen?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:36

Behoorde tot de eerste priklichting.
Nergens last van gehad, ken niemand die dat wel heeft gehad. :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:41

Heb 'm gehad toen ik 16 was ben er nu 23, nergens last van gehad. En JA, ik laat 2 jaarlijks een uitstrijkje doen ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:43

xEliine schreef:
Heb 'm gehad toen ik 16 was ben er nu 23, nergens last van gehad. En JA, ik laat 2 jaarlijks een uitstrijkje doen ;)

Zo jong al? Moet dat niet pas als je ouder bent? :o

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:44

Azmay schreef:
xEliine schreef:

Zo jong al? Moet dat niet pas als je ouder bent? :o

Ik was 15 :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:47

Ik ben 22 en heb nog nooit van iemand te horen gekregen dat ik een uitstrijkje zou moeten hiervoor..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 19:48

Goede discussie hier :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:50

Over het algemeen begin je met uitstrijkjes op je 30ste, maar er zijn uitzonderingen. Zo heb ik het met mijn 17e de eerste keer gehad en blijf ik het houden.

Blijf bang dat ze er op gaan bezuinigen. Ze bezuinigen al met hartonderzoeken bij chd baby's, dit is nog maar een kleine stap om nog te maken.