Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:15

Wat voor een onderzoeken heeft de mdl arts al gedaan dan ts?
Soms moet je beetje doorzeuren om wat te bereiken.

R12312

Re: Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:18

Even gegoogled, maar dat is geen kinderachtig medicijn. Wat is de reden dat je het moet nemen? Als je dat te persoonlijk vind begrijp ik dat hoor! Maar is er niets iets anders wat werkt, want dit is niet iets wat je lang moet doen qua eten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:18

Ik wil graag dat ik goed behandeld word. Alleen als mensen al horen dat je olanzapine slikt over artsen dan gesproken verklaren ze je al voor gek. En moet je werken I.p.v. dat andere het voor je oplossen. Ze zijn allemaal gauw te bang dat ik niks doe.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:19

R12312 schreef:
Even gegoogled, maar dat is geen kinderachtig medicijn. Wat is de reden dat je het moet nemen? Als je dat te persoonlijk vind begrijp ik dat hoor! Maar is er niets iets anders wat werkt, want dit is niet iets wat je lang moet doen qua eten.

Ik ga misschien overstappen op een ander medicijn daar hoop ik 29 januari meer over te horen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:19

Een afspraak bij de diëtist lijkt me hier het beste advies. TS geeft dan gelukkig ook al aan dat ze dat wil gaan doen.

Een ander goed advies is om dit ook zeker te bespreken met de arts die Olanzapine heeft voorgeschreven. Gewichtstoename/toename van eetlust is hiervan namelijk een veelvoorkomende bijwerking. Het vervelende is vaak ook dat een bepaalde toename in gewicht blijvend zal zijn zolang je het gebruikt. Je kunt het hebben over alternatieven. Maar mocht blijken dat Olanzapine het beste werkt voor jouw psyche is het goed mogelijk dat je een paar extra kilo's moet gaan leren omarmen.

TS ik hoop dat het je gaat lukken om op een gezonde manier gewicht te verliezen!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:21

Ik had gehoopt dat ze blij waren toen ik 73 kg woog met deze medicijnen maar het deed ze niks. En toen gingen mijn darmen opeens protesteren en nu heb ik dit.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:23

Sorry heb niet alles doorgelezen maar.... Ik ben ook bezig om af te vallen maar dit lijkt me erg ongezond... ik ben in 2 weken tijd bijna 8 kilo kwijt (en dit met een heel slechte vertering ivm slechte darme ) met alleen koolhydraatarm te eten en tot een bepaald aantal calorieen voor af te vallen... plus makkelijker vol te houden veel gezonder voor je lichaam en minder kans op een terug val.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:24

Hmm je antwoord niet echt op de berichten, je praat eigenlijk gewoon een beetje er overheen.
Zijn er al diagnoses gesteld betreffende je darmen?
Waarom zouden zij blij moeten zijn dat jij 73kg weegt? Moet je van de dokters afvallen?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:26

Het is ook al niet gezond dat ik olanzapine moet slikken. Maar ik ben ermee bezig en helaas laten veel artsen op zich wachten.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:26

Kind toch, wat een ongezond dieet. Je lost misschien wat overgewicht op, maar gaat er vele andere problemen voor terug krijgen.

Eet voldoende, vooral gezond, en beweeg. Dan gaat het afvallen langzamer en misschien door de medicatie zelfs bijna niet, maar je wordt met de dag gezonder en sterker. Als je niet weet hoe, schakel dan een dietist in die je hierbij kan helpen!
Maar doe jezelf een plezier en ga niet zo verder, je hebt je voedingsstoffen hard nodig, niet alleen om gezond te blijven, maar ook om je goed in je vel te (blijven) voelen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:27

Ayasha schreef:
Hmm je antwoord niet echt op de berichten, je praat eigenlijk gewoon een beetje er overheen.
Zijn er al diagnoses gesteld betreffende je darmen?
Waarom zouden zij blij moeten zijn dat jij 73kg weegt? Moet je van de dokters afvallen?

Omdat ik toen 12 kg was afgevallen. Dat is dan toch wel een applausje waard. _/-\o_

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:28

dynara schreef:
Sorry heb niet alles doorgelezen maar.... Ik ben ook bezig om af te vallen maar dit lijkt me erg ongezond... ik ben in 2 weken tijd bijna 8 kilo kwijt (en dit met een heel slechte vertering ivm slechte darme ) met alleen koolhydraatarm te eten en tot een bepaald aantal calorieen voor af te vallen... plus makkelijker vol te houden veel gezonder voor je lichaam en minder kans op een terug val.

Net zo ongezond, 8 kilo in 2 weken afvallen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:28

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik kan je echt aanraden om eens naar de documentaire 'fat, sick and nearly dead' te kijken. Dat is een vrij streng dieet, waarbij je eigenlijk alleen sap drinkt, maar doordat je alles vers drinkt krijg je wel heel veel vitamines en mineralen binnen die je zo hard nodig hebt. Je kan best een tijdje zonder koolhydraten en vetten, uit je eigen vet kun je veel energie halen, maar zonder vitamines en mineralen krijg je tekorten waardoor je ziek wordt.
Kijk die docu eens, echt heel interessant :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:29

Bowen schreef:
Kind toch, wat een ongezond dieet. Je lost misschien wat overgewicht op, maar gaat er vele andere problemen voor terug krijgen.

Eet voldoende, vooral gezond, en beweeg. Dan gaat het afvallen langzamer en misschien door de medicatie zelfs bijna niet, maar je wordt met de dag gezonder en sterker. Als je niet weet hoe, schakel dan een dietist in die je hierbij kan helpen!
Maar doe jezelf een plezier en ga niet zo verder, je hebt je voedingsstoffen hard nodig, niet alleen om gezond te blijven, maar ook om je goed in je vel te (blijven) voelen.

Gelukkig werkt mijn gezond verstand nog wel. Ben net een aantal dagen ziek geweest en toen heb ik ook goed voor mezelf moeten zorgen. Maar ik ga vanaf morgen weer gezonde dingen in huis halen en als ze op me mopperen laat ik ze dit topic lezen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:32

Valentijn5 schreef:
Wat is dan een dieet om je aan te kunnen houden met dit soort medicijnen dat ik slik. Nogmaals ik heb al alles geprobeerd. Heb vaak genoeg topics geopend over dat medicijn.

Heb al meerdere keren aangegeven kijk eens bij juvo Shakes.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:35

callum schreef:
Valentijn5 schreef:
Wat is dan een dieet om je aan te kunnen houden met dit soort medicijnen dat ik slik. Nogmaals ik heb al alles geprobeerd. Heb vaak genoeg topics geopend over dat medicijn.

Zal ik doen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:41

En sterkte die medicatie heb ik ook gehad ben ermee gestopt. Ik ben al te zwaar en daar werd ik zo dik van. Heb nu quetiapine dat werkt iets minder goed. Maar heb wel minder honger

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:45

Ik heb besteld.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:46

Ik hoop dat het je helpt. Ik vind het heel prettig ook omdat er niks chemisch in zit. Als je nog vragen hebt over mld of je medicatie pb staat open. Ik weet echt hoe zwaar de combi is

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:48

callum schreef:
Ik hoop dat het je helpt. Ik vind het heel prettig ook omdat er niks chemisch in zit. Als je nog vragen hebt over mld of je medicatie pb staat open. Ik weet echt hoe zwaar de combi is

Het is een proefpakketje voor 7,50 euro.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:49

Valentijn5 schreef:
Bowen schreef:

Gelukkig werkt mijn gezond verstand nog wel. Ben net een aantal dagen ziek geweest en toen heb ik ook goed voor mezelf moeten zorgen. Maar ik ga vanaf morgen weer gezonde dingen in huis halen en als ze op me mopperen laat ik ze dit topic lezen.

Goed zo, ben blij dit te horen.
En stuur ze maar naar mij als ze gaan zeuren. Het is goed als je bezig bent en nadenkt over afvallen, maar het mag niet ten koste van je gezondheid gaan. Je bent veelste waardevol om slecht voor jezelf te zijn!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:50

Valentijn5 schreef:
callum schreef:

Zal ik doen.

Shakes? Sorry maar zon dieet is meestal niet gezond, bij 9/10 shake-diëten eet je veel te weinig!
Je mag niet onder je BMR eten. (Zie http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/) Dat is ontzettend ongezond!

Ik begrijp uit je verhaal dat je door dat medicijn sneller aankomt. Ga SOWIESO naar de diëtiste en ga niet zomaar een shake-dieet volgen omdat iemand hier op bokt dat tegen je zegt. Die diëtiste daar kan je mee bespreken wat je kan eten, wat voor medicatie je gebruikt etc... En vaak worden de eerste paar afspraken ook gewoon vergoed door de verzekering. Dus ga alsjeblieft eerst advies vragen voordat je meer domme diëten gaat volgen....

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:54

Valentijn5 schreef:
Gelukkig werkt mijn gezond verstand nog wel.
Ja? Vind je? Ik vind van niet, geloof ik, en ik denk een heleboel anderen met mij ook niet. Maar het meeste is ondertussen wel gezegd. Ik denk dat je de volgende stappen zou moeten ondernemen:
1). Een afspraak met de arts van wie je de olanzapine hebt voorgeschreven gekregen (wat dat is dus niet je MDL arts, denk ik?). Vertel over de bijwerkingen, vertel over je onderzoeken bij de MDL en vertel over dat ze je daar niet helpen. Vraag hulp en ondersteuning!
2). Een afspraak bij de MDL. Vertel over je medicatie, vraag naar de resultaten van de onderzoeken. Komt daar niks uit, kunnen je klachten dan misschien psychische van aard zijn (gezien de olanzapine?). Vraag daar ook naar, in combi met de eerste afspraak die ik noemde. Je zal echt de eerste niet zijn die lichamelijke klachten krijgt die veroorzaakt worden door psychische problemen. Dan kun je medisch gezien lichamelijk wel gezond zijn, zegmaar.
3). Ga als-je-blieft weer gewoon eten. Ontbijt, lunch, avondeten en 2 tussendoortjes. Niet dit domme, domme crash-dieet. Want dat is het gewoon. Een dom idee. Vraag om hulp ten aanzien van je gewicht en ga niet zelf rare dingen doen, mocht er wel iets met je darmen zijn of met je maag, kan het maar zomaar zijn dat je ze nu helemaal de vernieling in helpt.
4). Werk aan je psychische problemen (ik denk dat je daarom olanzapine krijgt). Je hebt duidelijk meer nodig dan alleen een medicijn om in te nemen.

Sterkte met alles!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:54

Te laat. Ik heb het al besteld. Het is een proefpakketje dus ik kan het ook weggooien.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:54

callum schreef:

Zal ik doen.[/quote]

Shakes? Sorry maar zon dieet is meestal niet gezond, bij 9/10 shake-diëten eet je veel te weinig!
Je mag niet onder je BMR eten. (Zie http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/) Dat is ontzettend ongezond!

Ik begrijp uit je verhaal dat je door dat medicijn sneller aankomt. Ga SOWIESO naar de diëtiste en ga niet zomaar een shake-dieet volgen omdat iemand hier op bokt dat tegen je zegt. Die diëtiste daar kan je mee bespreken wat je kan eten, wat voor medicatie je gebruikt etc... En vaak worden de eerste paar afspraken ook gewoon vergoed door de verzekering. Dus ga alsjeblieft eerst advies vragen voordat je meer domme diëten gaat volgen....[/quote]

Imamdra lees je alsjeblieft eerst in in wat juvo Shakes zijn voordat je gaat blazen. En nee je moet niet alleen maar Shakes eten. Maar als je zoals ts en ik bijna niks kan verdragen zijn deze Shakes de manier om iog goede voedingsstoffen binnen te krijgen. Als bij mij alles van slag is spuug ik alles uit en spuit het er aan de andere kant uit. Zo kom je enorme tekorten. Deze Shakes redden me dan. Die kan ik namelijk wel hebben