depressie en hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

Re: depressie en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 00:36

mijn ouders en psycholoog die willen beiden dat ik prioriteiten stel, probleem: paps en mams willen andere prioriteiten zien dan psych. En ik ben het met psych eens. Ouders willen schoolprestaties, psycholoog wil mentale gezondheid

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:58

kesha1 schreef:
mijn ouders en psycholoog die willen beiden dat ik prioriteiten stel, probleem: paps en mams willen andere prioriteiten zien dan psych. En ik ben het met psych eens. Ouders willen schoolprestaties, psycholoog wil mentale gezondheid

En ik ben het met jou eens. Luister maar goed naar jezelf.

Het is jammer dat je vader zo zijn eigen zin doordrijft wbt "jullie" hond. Kun je niet tegen hem zeggen dat hij er dan ook zelf maar voor moet gaan zorgen? Het is dan ook zijn hond, en heel eerlijk gezegd dan ook niet jou verantwoordelijkheid..

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 01:00

Al gedaan dan zegtie ja je vond ze zelf ook helemaal geweldig. Vind ik ook, zou er LATER graag een willen hebben maar nu niet.

Edit: ik ben nu veel aan het kijken over adoptiehonden, ook richting windhonden. Iemand verstand van??

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:15

kesha1 schreef:
Al gedaan dan zegtie ja je vond ze zelf ook helemaal geweldig. Vind ik ook, zou er LATER graag een willen hebben maar nu niet.

Edit: ik ben nu veel aan het kijken over adoptiehonden, ook richting windhonden. Iemand verstand van??

En als je hem dat dan uitlegt? Ik bedoel, als je tegen hem zegt dat je die honden ook helemaal geweldig vind, maar dat je het nu toch helemaal niet ziet zitten om zo'n "moeilijke" hond op te voeden?

Van greyhounds wordt wel gezegd dat ze over het algemeen lekker rustig zijn in huis, maar dat je ze met uitlaten beter aangelijnd kunt laten omdat ze achter wild aangaan en dan "doof" zijn voor terugroepen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:22

kesha1 schreef:

Zonder mentale gezondheid kun je ook geen goede schoolprestaties leveren :(:)

Maar hoe wil je vader een pup opvoeden?
Moet hij niet werken?
Moet jij niet naar school?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 01:26

mijn vader gaat bijna altijd later dan ik naar werk/school. dus voordat hij de deur uit gaat kan hij hem nog een x uitlaten. dan ben ik meestal redelijk vroeg vrij en heb ik heel de dag de tijd voor t beestje. Ben ik later vrij dan kan mijn vader inspringen.

Ik merk dat ras me eigenlijk geen bal uitmaakt zolang hij/zij lief,aanhankelijk,rustig is en met katten overweg kan. Verlegen/bang voor buitenwereld kan ik mee leven laten we zo zeggen.

conclusie me vader is gewoon te lomp met honden }:0

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:27

kesha1 schreef:
Mijn vader zegt dat ik een rustigere hond wil omdat ik geen moeite wil doen. Ik wil moeite doen, maar moet aan mezelf werken en merk dat met dieren dat zo fijn gaat. Maar mijn ouders weten niks van mij, ze weten niet dat ik depressief ben,suicidaal ben. Die hond zou me een beetje op het been kunnen houden. En ik word overgeplaatst naar een andere psycholoog.

wat een rot opmerking zeg van je vader hij begrijpt blijkbaar niet waar jij doorheen gaat. maar een husky is echt teveel van het goede denk ik, ik zou je ouders meenemen naar de psycholoog of het aan ze schrijven in een brief. sterkte

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:31

In dat geval zou ik zeker kiezen voor een volwassen hond waarvan het karakter al is gevormd en die voldoet aan je eisen.

Een pup is sowieso niet rustig, die wil aandacht, spelen, ravotten :):)
Ook met de katten ;)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 01:33

hihi ik heb geen idee hoe me kat reageert op honden, die past zich redelijk makkelijk aan aan dingen dat scheelt. Alleen wel een vechtersbaasje dus hond zou een tik krijgen van der als ie te dichtbij komt.
greyhoundrescue.nl kijk ik nu op en er zitten echt honden bij die gewoon voldoen aan wat ik wil. maar ik weet me vader vind die beesten zo lelijk

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:58

Wij hebben ook een husky en zij vergt heel veel training, dit is mogelijk omdat ik altijd thuis ben ik kan er al mijn energie in stoppen en dan nog heeft ze een eigen willetje op momenten :+ Ze luistert nu redelijk, daar is veel consequentie voor nodig.

Vraag je vader wat hij wilt gaan doen met een husky? Als hij perse een type husky wil kunnen jullie ook eens kijken naar een zweedse lappenhond. Is niet helemaal hetzelfde maar ik denk dat zij beter bij jullie gezin passen. Qua karakter is het een echte gezinshond en houd ervan de baas te plezieren. Een stuk gemakkelijker met training. Ze hebben we beweging nodig, 3 keer per dag een blokje om is niet genoeg :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 02:03

als ik 3x per dag een blokje om wil neem ik wel een vage chichaua iets :+
mijn idee was een beetje voor als er niemand huis is een hok in de tuin die warm is met brokken en water en dan als er mensen thuis zijn gewoon binnen.
Een hond van greyhoundrescue.nl lijkt me fijn, meeste honden voldoen aan mijn eisen. Zijn geen puppy meer, verdienen een 2e kans

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 02:06

de zweedse lappenhond doet het goed in de tuin! Wij hebben hier geregeld flinke minus temps. NL is een eitje haha

Ik hoop iig dat je een fijne hond kan vinden!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 02:27

Hé hé >;)

Hier ligt zo'n vage chihuahua-iets naast mij te slapen en het is het stoerste hondje dat ik ooit gehad heb!
Hij is een stuk dapperder, fitter, sneller en waakser dan onze herder/st.bernard!

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 02:32

hihi sorry t zit in de familie gesleten bijna alles kleinerdan border collies noemt deze familie mutsen en vind ik erritante keffers die niet kunnen luisteren en stil kunnen zijn O:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 02:34

Geeft niks :D
Heb ook heel lang niet zo veel aan kleine hondjes gevonden, maar deze is echt helemaal geweldig <3

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 03:17

Als je nou eerst aan jezelf gaat werken, en vooral open kaart speelt met iedereen. Dat lijkt me namelijk het meest wijze. En dan denkt aan een hond/pup.

Wij fokken volgend jaar een nest labradors, fox red, geen show, meer werk, lekker veel will to please. Als je er voor open staat dan nog, en je wil nog steeds kan ik je meenemen in het hele proces. Je bent bij ons als moeders het toe laat vanaf dag een welkom. Mijn vader geeft al jaren les (apporteertraining) en dit kunnen puppykopers ook doen bij ons. We fokken niet voor de hoofdprijs, maar wel voor het ras. Doel is om stabiele labradors te krijgen met veel will to please.

Mocht je er tegen die tijd nog niet uit zijn, dan geldt mijn aanbod echt. Ik kan je er vanaf dag een bij betrekken.

Maar meisje, ga eerst goed met jezelf aan het werk. Creëer voor jezelf een fijne omgeving, en ga van jezelf houden. Dan ben je nog veel beter in staat om van je hond te houden en deze een goede basis van pup af aan mee te geven :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:04

Hoe meer ik lees hoe meer ik denk neem geen hond. Een windhond in een hok in de tuin is geen goed idee.
Eerst iedereen om de tafel over jouw gezondheid. Een 14 jarig met zulke probleem kan niet zelf een hond op voeden. Ik kan niet geloven dat als je zoveel problemen hebt je alleen (wekelijks?) een gesprek hebt bij een psycholoog.
Het is denk ik verstandig om echt in therapie te gaan en daar ook je ouders in te betrekken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:20

Sluit mij aan bij kohtje.
Het is verstandiger om eerst aan jezelf te werken.
Desnoods ergens anders dan bij je ouders thuis.

Pup kan je niet maken.
Beestje zou te lang alleen zitten met werk en school.
En een windhond is een koukleum, die kan niet buiten in een hok.

Misschien is er iemand in de straat van wie je de hond mag lenen.
Kan je daar lekker mee gaan wandelen en knuffelen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:48

Dat laatste heb ik ook aan gedacht, een leenhond, uitlaathond.
Misschien kun je daar een minder mobiel mens ook nog heel gelukkig mee maken!

Of dagelijks gaan helpen bij een asiel in de buurt?
Wie weet ontmoet je daar je droomhond wel...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:25

inderdaad, dat lijkt mij ook stukken beter om bijvoorbeeld een uitlaathond te hebben. Zo te horen is jouw vader niet echt de juiste persoon om een hond bij te laten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:26

Ga anders vrijwilligers werk in een opvang /asiel doen, helpt je met structuur en indelen van je dag. en je kunt veel over honden leren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:57

bigone schreef:
Ga anders vrijwilligers werk in een opvang /asiel doen, helpt je met structuur en indelen van je dag. en je kunt veel over honden leren.

Dit vind ik ook een goede tip! Wie weet mag je wel met een van de honden op cursus omdat die hond nog veel geleerd moet worden om herplaatsingskansen te vergroten.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:33

dichtbijzijnde asiel is in apeldoorn, half uur met de bus. naar school fiets ik ook 20 min.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 17:35

Nou, wat let je, sporten , dus ook fietsen is prima om je hoofd leeg te maken. Stoppen met excuses verzinnen en gewoon eens doen. Dat halve uur met de bus is met een eigen hond minimaal drie keer per dag een half uur.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:18

kesha1 schreef:
ik zie die hond ook niet als geneesmiddel, maar ik merk aan mezelf dat ik een maatje mis. want ik heb nu gewoon behalve me vader geen levend wezen om me heen. M'n kat is al 3 maanden bij mijn moeder, geen hond, gestopt bij bijrijdpaard. Eigenlijk maakt de leeftijd me niet uit maar ik weet dat mijn vader geen oudere hond dan puppy wil
Je zegt dat je het niet als geneesmiddel ziet maar je hebt dit topic toch gemaakt met de vraag of een hond of een opname? Misschien zie je het niet direct als een geneesmiddel maar je zegt dat het is omdat je een maatje nodig hebt, een hond is fijn natuurlijk, maar ik denk echt niet dat het je met je problemen zal helpen. Ik zou sowieso een opname sterk overwegen en daarna kun je nog steeds verder kijken voor een hond.
Heb je trouwens ook al eens echt realistisch nagedacht of het wel gaat met school? Normaal als je een depressie hebt ben je sowieso al moe en dan nog eens een hond erbij.. Maarja nogmaals, het kan heel ontspannend en leuk zijn maar het kan ook een echte 'hel' worden..

Malyma: met de uithuisplaatsing ben ik het nog eens met Bigone, maar met wat ze ervoor zei niet. Ik denk niet dat TS overdrijft en dat het onmogelijk is dat haar ouders er niks van weten.