Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kesha1 schreef:mijn ouders en psycholoog die willen beiden dat ik prioriteiten stel, probleem: paps en mams willen andere prioriteiten zien dan psych. En ik ben het met psych eens. Ouders willen schoolprestaties, psycholoog wil mentale gezondheid
kesha1 schreef:Al gedaan dan zegtie ja je vond ze zelf ook helemaal geweldig. Vind ik ook, zou er LATER graag een willen hebben maar nu niet.
Edit: ik ben nu veel aan het kijken over adoptiehonden, ook richting windhonden. Iemand verstand van??
kesha1 schreef:mijn ouders en psycholoog die willen beiden dat ik prioriteiten stel, probleem: paps en mams willen andere prioriteiten zien dan psych. En ik ben het met psych eens. Ouders willen schoolprestaties, psycholoog wil mentale gezondheid
kesha1 schreef:Mijn vader zegt dat ik een rustigere hond wil omdat ik geen moeite wil doen. Ik wil moeite doen, maar moet aan mezelf werken en merk dat met dieren dat zo fijn gaat. Maar mijn ouders weten niks van mij, ze weten niet dat ik depressief ben,suicidaal ben. Die hond zou me een beetje op het been kunnen houden. En ik word overgeplaatst naar een andere psycholoog.
bigone schreef:Ga anders vrijwilligers werk in een opvang /asiel doen, helpt je met structuur en indelen van je dag. en je kunt veel over honden leren.
kesha1 schreef:Je zegt dat je het niet als geneesmiddel ziet maar je hebt dit topic toch gemaakt met de vraag of een hond of een opname? Misschien zie je het niet direct als een geneesmiddel maar je zegt dat het is omdat je een maatje nodig hebt, een hond is fijn natuurlijk, maar ik denk echt niet dat het je met je problemen zal helpen. Ik zou sowieso een opname sterk overwegen en daarna kun je nog steeds verder kijken voor een hond.ik zie die hond ook niet als geneesmiddel, maar ik merk aan mezelf dat ik een maatje mis. want ik heb nu gewoon behalve me vader geen levend wezen om me heen. M'n kat is al 3 maanden bij mijn moeder, geen hond, gestopt bij bijrijdpaard. Eigenlijk maakt de leeftijd me niet uit maar ik weet dat mijn vader geen oudere hond dan puppy wil