Altijd oververmoeid, ik weet het niet meer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:11

Siesjuh schreef:
Mijn ha zegt dat je nooit meer van pfeiffer af komt en dat dit bij een lage weerstand steeds weer op kan spelen. Raar dat die van jou dan zegt dat het na 10 weken afgelopen is

Bij mij zeggen ze dit in het ziekenhuis ook. De Pfeiffer kan na x aantal jaren niet meer de oorzaak zijn van vermoeidheid. Ik denk hier ook wel anders over, maar ze moeten dit toch ergens halen?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:20

ApWi schreef:
Degene die na pfeiffer nog altijd last hebben van vermoeidheid, hebben jullie ook verminderende concentratie en/of leervermogen?

Ik kan sinds die pfeiffer in 2009 niet goed meer leren, zodra ik een studieboek opensla gaat mijn hoofd op slot zegmaar en blokkeer ik helemaal, ik lees het wel en toch ook weer niet :') Lastig uit te leggen, maar het blijft niet hangen waardoor ik vaak iets 3 tot 5x moet lezen voordat ik echt zie wat ik lees..

Jep, heel herkenbaar. Kan me nergens meer op concentreren waardoor ik ook snel chaotisch ben en ik sla weinig nog echt op. Lezen moet ik ook vaak meerdere keren doen..

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:52

Rianne_ schreef:
ApWi schreef:
Degene die na pfeiffer nog altijd last hebben van vermoeidheid, hebben jullie ook verminderende concentratie en/of leervermogen?

Ik kan sinds die pfeiffer in 2009 niet goed meer leren, zodra ik een studieboek opensla gaat mijn hoofd op slot zegmaar en blokkeer ik helemaal, ik lees het wel en toch ook weer niet :') Lastig uit te leggen, maar het blijft niet hangen waardoor ik vaak iets 3 tot 5x moet lezen voordat ik echt zie wat ik lees..

Jep, heel herkenbaar. Kan me nergens meer op concentreren waardoor ik ook snel chaotisch ben en ik sla weinig nog echt op. Lezen moet ik ook vaak meerdere keren doen..

Hier ook :j

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:01

Misschien een idee om naar de iriscopist te gaan?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:02

Sizzle schreef:
Huh, die virussen hebben een totaal andere drager hoor.

De een gaat van mens op mens en de ander via een insect.

Lyme kan ook van mens op mens ;)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:07

Sizzle schreef:
Melody, er zijn veeeeel meer mensen die pfeiffer krijgen dan lyme patienten.
Echter krijg je meestal enkel symptomen als je het als adolescent oploopt.
50% van de mensen krijgt het al als klein kind en dan is het doorgaans symptoom vrij.

Als je beide hebt dan twijfel ik er niet aan dat dat een groot probleem is.

Lyme is idd bacterie, foutje.

Dat Lyme minder vaak (h)erkent wordt is zo maar of het minder vaak voorkomt is een tweede..

Mungbean

Re: Altijd oververmoeid, ik weet het niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:13

97% van de mensen heeft ooit Pfeiffer gehad.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:57

Precies dezelfde klachten hier, geen pfeiffer gehad maar wel extreem moe met een hoop andere klachten er naast. Mij hebben ze uiteindelijk het stempeltje CVS gegeven maar daar ben ik het zelf nog niet helemaal van overtuigd. Naar mijn idee is er nog niet ver genoeg onderzocht om andere oorzaken uit te sluiten.

Vitamines zijn opzich volgens de artsen goed maar ik weet dat mijn b12 in het grijze gebied zit maar helaas geen medewerking van artsen op dat punt.

Inderdaad hier bekend met tekenbeten en als ik in Mei weer terug ben in Nederland ga ik toch eens lyme testen aanvragen. Internist heeft het destijds niet gedaan omdat de nederlandse testen zo slecht zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:03

@_Iris:
Nederlandse test hoef je 6 weken na besmetting niet meer te doen, dan vinden ze de lyme al niet meer. Duitse testen wel, maar dat bewijst dan weer niets in Nederland..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:13

Ilja000 schreef:
Kevinsky... je kent mijn verhaal... Pfeiffer gehad... en nu 21 jaar later nog steeds klachten. Ik ben meerdere keren door de molgen geweest, er is niks te vinden.
Griepachtige klachten zonder griep, pijnen... geen been kunnen verzetten, ik ken het allemaal.
Ik heb dieten geprobeerd, ik het voedingssupplementen geprobeerd, accupunctuur, ik heb zelfs meegedaan aan wetenschappelijke onderzoeken naar chronische vermoeidheid en experimentele medicijnen geslikt. Allemaal zonder resultaat.
Het meeste resultaat had ik van een revalidatietraject waarbij het voornamelijk draaide om... acceptatie. Grenzen leren kennen en omgaan met jezelf en je omgeving.

Alle tips die hier genoemd worden heb ik gedaan. Sommige ervan zijn zelfs schadelijk! Het opbouwen van activiteiten bijvoorbeeld kan tot een reuze grote definitieve terugval zorgen. Het kneiterhard vasthouden aan een dag- en nachtritme heeft totaal geen zin. Ben meermalen op mijn werk echt van vermoeidheid omgevallen. Wel heb ik een ritme gevonden waarin ik me het beste voel en dat is 20 jaar later (!!!) nog steeds zo. Dus een behoefte aan meer rust en slaap bestaat gewoon! Ik maak dus nachten van minimaal 10 uur. En doe soms dan nog een middagdutje. Dat is de enige manier om dan nog een redelijke avond te hebben. Wakker blijven is totaal onproductief, want ik voel me dan zo beroerd dat ik niets kan doen. En maandenlang volhouden aan dat schema heeft ook totaal geen effect.

Overigens heb ik ook vit d tekort (slik flink bij via de huisarts) en krijg b12 gespoten. Dit zijn hulpmiddelen , maar geen geneesmiddelen...

De oplossing heb ik dus niet, behalve eventueel zo'n revalidatietraject als herwin je veerkracht.
Verder vooral naar je eigen lichaam luisteren. Sterkte!

Dit is bij mij precies zo!
Ik heb heel langzaam werk kunnen opbouwen to max 36 uur, (is eigenlijk net even iets teveel, maar minder kan niet), maar door extra rustig aan te doen, te letten op mijn lijf, kom ik tot een redelijk normaal dagritme.
Eraf komen doe ik niet helaas.
OOk ik heb trouwens Pfeiffer gehad, maar ze denken niet dat het daar vandaan komt, ze denken aan CVS ook vanwege een flinke trauma die ik heb opgedaan

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:32

Azmay schreef:
@_Iris:
Nederlandse test hoef je 6 weken na besmetting niet meer te doen, dan vinden ze de lyme al niet meer. Duitse testen wel, maar dat bewijst dan weer niets in Nederland..

Ze zijn +/- 15% betrouwbaar en een positieve test kan idd weer verdwijnen. Maar soms heb je 'succes' verhalen, bij mij zijn na 8 jaar nog steeds antistoffen te vinden door een tweede besmetting van 2 jaar terug.

Echter doordat ze alleen antistoffen zien beweren ze alsnog dat het over is. De Duitse testen zijn veel betrouwbaarder (85%) en meten de activiteit van de lyme. Daar heb je dus veel meer aan, maar het wordt idd niet erkent in de reguliere geneeskunde hier. Daarnaast is het behoorlijk duur, volgens mij waren wij voor alle testen (ook co-infecties) 2000 euro kwijt.. En dan heb ik het nog niet over de behandeling, want dat wordt dus ook niet vergoed.

Maargoed, als je regulier klaar bent is het dat geld wel waard.

Flowerbomb, Lyme is toch van mens op mens alleen seksueel en van moeder op kind overdraagbaar? Niet zoals pfeiffer via speeksel?

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:40

Ik heb precies hetzelfde! Kan dagen slapen en nog bekaf zijn, is sinds een week of 2 zo.. Met mijn conditie is niks mis, 8 uur per week sporten + paardrijden houd m'n conditie wel op pijl..
Ben naar de huisarts geweest, geen ziekte van pfeiffer en moet van hem maar gewoon doen wat ik normaal ook doe, met als gevolg dat ik vaak (letterlijk) op instorten sta of gewoon wegval..

Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:44

_love12_ schreef:
Ik heb precies hetzelfde! Kan dagen slapen en nog bekaf zijn, is sinds een week of 2 zo.. Met mijn conditie is niks mis, 8 uur per week sporten + paardrijden houd m'n conditie wel op pijl..
Ben naar de huisarts geweest, geen ziekte van pfeiffer en moet van hem maar gewoon doen wat ik normaal ook doe, met als gevolg dat ik vaak (letterlijk) op instorten sta of gewoon wegval..

Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet

Je lichaam geeft niet voor niets aan dat je doodmoe bent. Ik zou zeggen dat je er juist naar moet luisteren en even je rust moet pakken als je lichaam daarom vraagt. Je merkt dan snel zat of je met uitrusten weer opknapt of niet.
Negeren dat je bekaf bent heeft geen enkele zin.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:10

Azmay bedankt voor de informatie!
Zal maar eens kijken wat mijn vervolg traject dan word, helaas is er bij mij niet op tijd ingegrepen of verder onderzoek gedaan.

Ik loop helaas al vanaf 2008 rond met klachten, misschien zelfs eerder maar dit is de eerste melding die we tegen kwamen bij de dokter in het systeem.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 23:40

Lover overbelast jij je elf niet gewoon? als je al vermoeid ben zou ik niet 8 uren gaan sporten :n

Sterkte er mee Iris :(:)