Ilja000 schreef:Kevinsky... je kent mijn verhaal... Pfeiffer gehad... en nu 21 jaar later nog steeds klachten. Ik ben meerdere keren door de molgen geweest, er is niks te vinden.
Griepachtige klachten zonder griep, pijnen... geen been kunnen verzetten, ik ken het allemaal.
Ik heb dieten geprobeerd, ik het voedingssupplementen geprobeerd, accupunctuur, ik heb zelfs meegedaan aan wetenschappelijke onderzoeken naar chronische vermoeidheid en experimentele medicijnen geslikt. Allemaal zonder resultaat.
Het meeste resultaat had ik van een revalidatietraject waarbij het voornamelijk draaide om... acceptatie. Grenzen leren kennen en omgaan met jezelf en je omgeving.
Alle tips die hier genoemd worden heb ik gedaan. Sommige ervan zijn zelfs schadelijk! Het opbouwen van activiteiten bijvoorbeeld kan tot een reuze grote definitieve terugval zorgen. Het kneiterhard vasthouden aan een dag- en nachtritme heeft totaal geen zin. Ben meermalen op mijn werk echt van vermoeidheid omgevallen. Wel heb ik een ritme gevonden waarin ik me het beste voel en dat is 20 jaar later (!!!) nog steeds zo. Dus een behoefte aan meer rust en slaap bestaat gewoon! Ik maak dus nachten van minimaal 10 uur. En doe soms dan nog een middagdutje. Dat is de enige manier om dan nog een redelijke avond te hebben. Wakker blijven is totaal onproductief, want ik voel me dan zo beroerd dat ik niets kan doen. En maandenlang volhouden aan dat schema heeft ook totaal geen effect.
Overigens heb ik ook vit d tekort (slik flink bij via de huisarts) en krijg b12 gespoten. Dit zijn hulpmiddelen , maar geen geneesmiddelen...
De oplossing heb ik dus niet, behalve eventueel zo'n revalidatietraject als herwin je veerkracht.
Verder vooral naar je eigen lichaam luisteren. Sterkte!
Dit is bij mij precies zo!
Ik heb heel langzaam werk kunnen opbouwen to max 36 uur, (is eigenlijk net even iets teveel, maar minder kan niet), maar door extra rustig aan te doen, te letten op mijn lijf, kom ik tot een redelijk normaal dagritme.
Eraf komen doe ik niet helaas.
OOk ik heb trouwens Pfeiffer gehad, maar ze denken niet dat het daar vandaan komt, ze denken aan CVS ook vanwege een flinke trauma die ik heb opgedaan