Eigenlijk weet ik niet precies wat EMDR inhoudt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PureSG schreef:Wat een heftig verhaal Magrathea, jeetje
Eigenlijk weet ik niet precies wat EMDR inhoudtVan wat ik ervan heb begrepen is dat je onder begeleiding van een psycholoog "terug gaat" naar de nare herinneringen om ze zo te leren verwerken zodat ze je in het heden niet meer dusdanig belasten als dat ze nu doen.
testebeest schreef:Veel mensen in mijn omgeving weten het wel. Maar vaak word het afgeschoven als aandachttrekkerij of aaaah je wilt zielig doen dus.
Tja veel vrienden verloren erdoor maar ook vrienden overgehouden waar ik het juist niet van had verwacht
Monster schreef:(...)
Ik merk bij mezelf dat ik nu mooi weer ga spelen in mijn omgeving, en zelfs bij de psycholoog vertel ik wat ik denk dat ze horen wilt ( het gaat goed/beter) bedrijfsarts heeft daar wel doorheen weten te prikken en staat op de emdr sessies.
Waar ik erg tegen op zie. Ik wil het nog niet naar boven halen, dat gebeurt nog genoeg en kan mijn emoties dan niet aan.
Ik heb het trouwens "opgelopen" door mijn zwangerschap/bevalling.
Was 29 weken zwanger dat ik niet meer kon bewegen van de pijn, ik werd niet serieus genomen, iedereen heeft namelijk rugpijn en door het warme weer werden alle zwangere wat opgezetter. Ik heb 5 dagen rond gelopen met de pijn tot ik op een echo moest waarop bleek dat het foute boel was. 40 uur later is mijn dochter met een keizersnede ter wereld gebracht. Ze was zo klein (895gr) hoewel ze het erg goed deed hebben ze mij in het ziekenhuis zoveel angst aangepraat. Ik heb het niet kunnen verwerken.
Mensen die me in die periode zagen hadden het constant over de "klap" die nog wel zou komen.. en die is helaas flink hard aangekomen..